Právě je 23.2.2020 5:00:44




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 132 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Historické mapy 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 319
Příspěvek Re: Historické mapy
mejla píše:
Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?

Tady: http://kontaminace.cenia.cz/


21.1.2011 23:55:08
Profil
Autor

Příspěvky: 5951
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Historické mapy
Martin z Ostravy píše:

Hlavně ale člověka zamrzí rozestavěné stavby, z nichž nejedna zůstane navždy u ledu, jako třeba tramvajová trať Ostrava - Hrabová - Nová Bělá - Výškovice, která měla prý vést až do Štramberka.

Dnes jsem se místo učení :) :? , věnoval pár hodin historií tramvají a došel jsem k tomu, že trať kterou jsem vyznačil ve svém příspěvku neměla vést do Výškovic, ale jednalo se o trať Mariánské hory - Brušperk viz zdroj http://tram.rusign.com/cz/vzd.htm

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


17.12.2011 23:53:00
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 5951
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Historické mapy
A ještě doplním k té tramvajové trati odkaz na velmi cenné historické video http://www.youtube.com/watch?v=z_KDmciHqQM

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


2.1.2012 2:05:25
Profil ICQ
 

Příspěvky: 3474
Příspěvek Re: Historické mapy
prý cenia nějak zlepšila rozlišení, ještě jsem na to nekoukal, ale zaslechl jsem

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


2.2.2012 21:49:49
Profil
 

Příspěvky: 399
Bydliště: Beroun nad Mží
Příspěvek Re: Historické mapy
Mike píše:
prý cenia nějak zlepšila rozlišení, ještě jsem na to nekoukal, ale zaslechl jsem

Rozlišení nevím, to jsem nestudoval, ale je skutečně nová verze prohlížeče na http://kontaminace.cenia.cz/. Co mě osobně nejvíc nadchlo je implementace Základní mapy 1:10000 a to jako překryvné vrstvy s možností nastavení průhlednosti.

_________________
Z denního tisku
Průboj 18.12.1964 U Lovosic dali včera do užívání novou silnici. Motoristům umožní na trase Teplice—Praha jízdu mimo město Lovosice. Silnice, jež se v budoucnu stane levým pruhem dálnice Praha—Drážďany, vede západně od Lovosic...


3.2.2012 7:23:24
Profil
 

Příspěvky: 643
Bydliště: dálnice v eu
Příspěvek Re: Historické mapy
Dnes už historická cedule stále stojí


Přílohy:
DSC01604a.JPG
DSC01604a.JPG [ 98.18 KiB | Zobrazeno 12981 krát ]

_________________
http://www.youtube.com/egelebege
6.2.2012 0:14:04
Profil
 

Příspěvky: 684
Bydliště: Praha, Mělník
Příspěvek Re: Historické mapy
To je někde v Podhořanech?


6.2.2012 9:50:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 643
Bydliště: dálnice v eu
Příspěvek Re: Historické mapy
Ne Veltrusy

_________________
http://www.youtube.com/egelebege


6.2.2012 10:15:03
Profil
 

Příspěvky: 3474
Příspěvek Re: Historické mapy
a odtud vysvětlení, proč je D8 Teplická ;)

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


6.2.2012 22:55:55
Profil
 

Příspěvky: 1876
Příspěvek Re: Historické mapy
Jsem docela zvědavý, jestli se to vžité označení někdy změní...


7.2.2012 12:37:03
Profil
VIP

Příspěvky: 3249
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Historické mapy
michal píše:
Jsem docela zvědavý, jestli se to vžité označení někdy změní...
Čím dál tím častěji slýchávám označení Drážďanská, což mi přijde asi nejlepší, Ústecká se objevuje méně, až sporadicky, Teplická však stále vede. Změnit to dle mého může snad jedině dokončení celé dálnice.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


11.2.2012 11:04:10
Profil
Autor

Příspěvky: 536
Příspěvek Re: Historické mapy
Autoatlas Stýblo 1932


28.2.2012 18:38:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 754
Příspěvek Re: Historické mapy
Mapa Prahy z roku 1938: http://web2.mlp.cz/mapa1938/klad.php


13.6.2012 9:09:02
Profil
 

Příspěvky: 2
Příspěvek Re: Historické mapy
juu, to tak prevest do google earth ... :)


14.6.2012 12:45:41
Profil
 

Příspěvky: 269
Příspěvek Re: Historické mapy
Sudetská dálnice - Jednotlivé varianty v čase Sudetské dálnice - zpracoval pan Ivo Vondrovský, Varnsdorf

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=444126722366071&set=pb.431758466936230.-2207520000.1388218199.&type=3&theater


28.12.2013 9:12:58
Profil
Moderátor

Příspěvky: 1252
Příspěvek Re: Historické mapy
Na stránce http://www.dveprahy.cz/ byly nedávno zveřejněny letecké snímky z roku 1996. Moc zajímavá je například Jižní spojka u křížení s Průmyslovou ve výstavbě


28.2.2016 17:43:52
Profil
 

Příspěvky: 337
Příspěvek Re: Historické mapy
Našel jsem tuhle mapku plánované německé sítě, kterou jsem tady na fóru nikde neobjevil... tedy pro kompletnost databáze přikládám


Přílohy:
BE157943-49EE-4937-99E4-25B639C80891.jpeg
BE157943-49EE-4937-99E4-25B639C80891.jpeg [ 163.11 KiB | Zobrazeno 1417 krát ]
8.10.2019 0:34:34
Profil
 

Příspěvky: 1039
Bydliště: D11 - exit 62
Příspěvek Re: Historické mapy
Mapa výše je někdy z roku 1939. Pro zajímavost přikládám mapu z roku 38, tedy před anexí.


Přílohy:
Authobahn karte 1938.jpg
Authobahn karte 1938.jpg [ 252.96 KiB | Zobrazeno 1359 krát ]
8.10.2019 9:03:21
Profil
Autor

Příspěvky: 5951
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Historické mapy
To nenapojení území ČSR ani v jednom případě teda moc nechápu.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


8.10.2019 9:06:39
Profil ICQ
 

Příspěvky: 111
Příspěvek Re: Historické mapy
Já tam tedy A88 vidím :-).

A přitom je to jednoduché jako facka. Plánování výstavby dálnic byla tehdy mnohem více otázkou získávání politických bodů, než praktickou podporou logistiky. A řekněte mi, proč by se Němci měli snažit získávat politické body drahými dálnicemi u Untermenchů? Stačilo bohatě, když Heydrich zavedl pár těch sociálních dávek.


8.10.2019 10:13:39
Profil
 

Příspěvky: 422
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: Historické mapy
Předpokládám, že přeshraniční intenzity byly opravdu nepatrné; třeba si spočítali, že by se jim to jak ze strany tranzitu tak politickým relacím nevyplatilo. Mohlo to být součástí propagační strategie - "dálnice má pouze Německo a proto je lepší než všechny ostatní země".


8.10.2019 10:27:07
Profil
 

Příspěvky: 1228
Příspěvek Re: Historické mapy
Jedná se o mapy dálnic. Pokud by mělo být napojení, tak jedině dálniční. ČSR žádné dálnice neměla. Dne 15.8.1938 se nedá předpokládat, že by Hitler zohledňoval plány české vlády. Situace vypadala takto:3. srpna 1938 zahájil britský lord Walter Runciman pražskou misi, jejímž cílem bylo urovnat spory mezi československou vládou a německou menšinou, reprezentovanou SdP. (citace Wikipedia)
Dne 10.10.1938 již byly Sudety zabrány.


8.10.2019 10:47:48
Profil
 

Příspěvky: 347
Příspěvek Re: Historické mapy
15.8.1938 jsme měli ještě absolutní samostatnost a nebylo možné nic závazně (přes ČR) plánovat....
Všimněte si ovšem klínu, který do území tehdejší Německé říše po připojení Rakouska vráží ČR.....
Problémem bylo spojení Berlína s Vídní, které přes Norimberk po dálnicích představovalo přes 900 km a zdaleka vše nebylo ani pořádně vyprojektováno...a stavba v nedohlednu.... (Regensburg, Passau…)
Další varianta byla přes Mnichov a Salzburg byla více rozestavěna, ale o mnoho delší - tuším ca 1100 km....
A o pár týdnů později se již můžeme bavit o spojení těchto dvou měst přes Prahu (český vlezdoprdelismus, který Nměci odmítli a na jednou zde máme A 88 resp. A 138....
A 630 km je mnohem méně, když už máte ca 300 v provozu (někde v pol. profilu)….
A možná někdy XY 43....2039.....


8.10.2019 10:56:27
Profil
 

Příspěvky: 2676
Příspěvek Re: Historické mapy
Tomas 1975 píše:
A o pár týdnů později se již můžeme bavit o spojení těchto dvou měst přes Prahu (český vlezdoprdelismus, který Nměci odmítli a na jednou zde máme A 88 resp.
Nikoliv najednou zde máme A88. Ta byla vyžadována již při záboru Sudet jako exteritoriální, čili tato věc musela být již dlouho připravována. Nabídka trasy přes Prahu tak nebyl žádný vlezdoprdelismus, ale snaha o to nemít ten osekaný zbytek republiky rozdělený ještě německou dálnicí s přístupem na ní jen v pár místech přes celnici. Taková právní prasárna, jakou byla A88, asi jinde neměla obdoby.


8.10.2019 14:50:25
Profil
Autor

Příspěvky: 5951
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Historické mapy
Tomas Eybl píše:
Já tam tedy A88 vidím :-).

A přitom je to jednoduché jako facka. Plánování výstavby dálnic byla tehdy mnohem více otázkou získávání politických bodů, než praktickou podporou logistiky. A řekněte mi, proč by se Němci měli snažit získávat politické body drahými dálnicemi u Untermenchů? Stačilo bohatě, když Heydrich zavedl pár těch sociálních dávek.

A88 je skrz, myslel jsem napojení aka A6->D5 atd. tedy výhled, že by se třeba v ČSR budovaly dálnice.
S tím výhledem, že jednou by navazovaly na říšskou síť, když by to bylo podle tehdejšího optimistického plánu, že všechno bude jejich (možná to nechtěli takto nepřímo přiznat).
Už jen napojení západního pohraničí bych očekával, ale uvažování tenkrát bylo jiné.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


8.10.2019 15:00:35
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 132 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz