Historie dálnice D 1
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Historie dálnice D 1
Předmět: Opravu povedené čtení
Asi mu tam vypadl odstavec vysvětlující, že se nezačala stavět "Baťova dálnice" Cheb-Chust, ale D1 . Jinak je to klasik přes klišé, právě čtu nedávno vyšlé Dějiny Polska, kde je to vysvětleno i s těmi "polskými koňmi proti německým tankům": polská jízda provedla úspěšný útok proti německé pěchotě a teprve po jejím rozprášení se neplánovaně dostala do kontaktu s německými tanky, o nichž Poláci nevěděli.Tomas 1975 píše:Takovéto články může napsat jenom národní všeuměl......
Je to na
https://www.autickar.cz/clanek/historie ... komunisty/
Re: Historie dálnice D 1
někam do gůglu si zadej Roman Orlik
abys věděl, že v polsku neměli jen koně a když se štěstí usměje, tak uměli i s "tankem"
ale to je k D1 OT
abys věděl, že v polsku neměli jen koně a když se štěstí usměje, tak uměli i s "tankem"
ale to je k D1 OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historie dálnice D 1
Dost zajímavé, díky za inspiraci! K D1 se to může vztahovat zase přes jedno "vtipné" klišé (D1 = tankodrom) .
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie dálnice D 1
Smutné čtení. Těch 27 let pauzy ve stavbě dálnic už prostě nedoženeme. Taky proto, že už ani nikdo neumí dnes správně udělat referátník.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie dálnice D 1
V praktické politice máme k Masarykovi daleko. Často se přehlíží, že převzal velmi dobře fungující stát. Administrativa, kterou Československo převzalo, byla kvalitně postavena a nemuselo se na ni sahat. Naopak zahraniční situace byla velmi prekérní a nebezpečná. To je dnes obráceně. Máme špatně fungující státní aparát, nemáme úřednickou třídu, kterou kdysi vybudovalo Rakousko, a naopak v mezinárodní politice jsou poměry velmi příznivé. Žádné konflikty bezprostředně nehrozí a to je značně odlišné.Martin z Ostravy píše:Taky proto, že už ani nikdo neumí dnes správně udělat referátník.
Více na http://zpravy.e15.cz/volby/prezidentske ... ek-1342339
To je přesně ono. Není to o tom mít kupu úředníku, ale přiměřené profesionální množství, to je to co nám dnes bohužel chybí, proto je státní správa potentní jen ve vybírání pokut.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Historie dálnice D 1
To je přesně ono. Přiměřené profesionální množství..... Příkladně mosty....
To dnes není ani na MD a už vůbec ne na ŘSD.....
Když si vezmu MVP mostní odbor
ing. Dr. Janák celoevropský odborník
ing. Brebera celoevropský odborník (cementy, použití cementů a samozřejmě mosty)....
ing. Dr. Pacholík až do konce svého života v šedesátých letech celoevropsky uznávaný odborník...
GŘSD - mostní oddělení
Ing. Klement, ing. Schumandl... obloukové mosty na dálnici...
Předtím jejich práce na zemském úřadu (most Štěchovice, most Tábor atd.)
Ale to už není pravda a nikoho to nezajímá.....
A poučit se z minulosti není vůbec v módě.....
To dnes není ani na MD a už vůbec ne na ŘSD.....
Když si vezmu MVP mostní odbor
ing. Dr. Janák celoevropský odborník
ing. Brebera celoevropský odborník (cementy, použití cementů a samozřejmě mosty)....
ing. Dr. Pacholík až do konce svého života v šedesátých letech celoevropsky uznávaný odborník...
GŘSD - mostní oddělení
Ing. Klement, ing. Schumandl... obloukové mosty na dálnici...
Předtím jejich práce na zemském úřadu (most Štěchovice, most Tábor atd.)
Ale to už není pravda a nikoho to nezajímá.....
A poučit se z minulosti není vůbec v módě.....
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Historie dálnice D 1
co si budeme říkat, odborníky máme i dneska (např stráský a další), ale proč by měli pracovat za zlomek peněz ve státním... takže až jednou budou mít všechny susky, řsd atd možnost zaplatit lidi smluvně a ne podle tabulek, tak i ve státním můžou pracovat odborníci světového formátu.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Historie dálnice D 1
Ale ono jde i o stabilitu a vážnost. Pokud se bude o lidech připravující výstavbu to, co tu píší někteří diskutéři, tak se nesmíme divit, že to nikdo, ani ten nejzapálenější, dlouho nevydrží. Navíc, když každé politické nemehlo, které nic neumí, může vyměnit lidi a vymýšlet blbiny.
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Historie dálnice D 1
To co napsal evilcleaner a sosa se dá jednoznačně podepsat....
Ale řešení asi nenajdeme, i když by jsme se měli alespoň snažit....
Následně přijde nějaký výmaz typu Bár.a a je vše v pr.....
Ale řešení asi nenajdeme, i když by jsme se měli alespoň snažit....
Následně přijde nějaký výmaz typu Bár.a a je vše v pr.....
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Historie dálnice D 1
Pokud se bude někdo příští středu (7.3.) nebo pátek (9.3.) nudit....
Třeba by to mohlo někoho zajímat....
https://www.facebook.com/MuzeumSilnic/p ... =3&theater
http://kppardubicka.cz/cs/menu/akce/2-h ... ardubicku/
Třeba by to mohlo někoho zajímat....
https://www.facebook.com/MuzeumSilnic/p ... =3&theater
http://kppardubicka.cz/cs/menu/akce/2-h ... ardubicku/
Re: Historie dálnice D 1
Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Historie dálnice D 1
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/d1-d ... omaci_cernLenny píše:Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html
Re: Historie dálnice D 1
Na té úvodní fotce na idnesu mi chybí žluté obloučky. Nebo oni mají žluté oblouky?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Historie dálnice D 1
A začalo se 8. září 1967, t.j. 13 let. Dnes ji opravujeme 8 let.Lenny píše:Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Historie dálnice D 1
Vynecháme-li organizační problémy, které se na prodlužování rekonstrukce podílely, tak ona ta generální oprava je poměrně náročná. Kromě náspů a zářezů se víceméně dělá vlastně to samé jako tenkrát při stavbě D1, plus k tomu teď ještě přibyly protihlukové stěny a to vše navíc za plného provozu a s omezenou manipulační plochou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Historie dálnice D 1
za plného provozu se dělá jen rozšíření "krajnice"
pak už tam lelkují na celé půlce bez provozu
ale když jim to platíme, proč by nelelkovali....
pak už tam lelkují na celé půlce bez provozu
ale když jim to platíme, proč by nelelkovali....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historie dálnice D 1
Vždyť neopravujeme, stavíme novou a to rychlejitheodor less píše:A začalo se 8. září 1967, t.j. 13 let. Dnes ji opravujeme 8 let.Lenny píše:Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Historie dálnice D 1
Za to leklování ovšem může ona připravená organizace, tedy dohodnuté termíny apod. Osobně tedy musím říct, že kdykoliv jsem tam jel, tak se všude makalo a až jsem se divil kde vzali tolik techniky. Ale nejezdím pravidelně, takže z pohledu řidiče co denně trpí rychlostním omezením se musí zdát, že všichni se jen procházejí po stavbě nebo jsou na obědě
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Historie dálnice D 1
Badatelé živě: Nacistické dálnice u nás a stopa extrémního dálničního stavitelství (video na youtube)
První příklad extrémního stavitelství je dle autora trasování dálnice přes Vysočinu: "tehdy byla politika taková, že ta dálnice potřebuje vést co nejkratší cestou"....."stačí, když trošičku zasněží, a je problém"...""kdyby dneska stavěli dálnici z Prahy do Brna, tak by ji vedli předpokládám na Kolín a těmi nižšími polohami..."
Druhý příklad extrémního stavitelství je dle autora trasování dálnice přes Chřiby. Zde je zvolená stopa opravdu nešťastná. Volbu ale neovlivnila touha po přímosti, ale potřeba J. A .Bati napojit Zlín na dálniční síť.
První příklad extrémního stavitelství je dle autora trasování dálnice přes Vysočinu: "tehdy byla politika taková, že ta dálnice potřebuje vést co nejkratší cestou"....."stačí, když trošičku zasněží, a je problém"...""kdyby dneska stavěli dálnici z Prahy do Brna, tak by ji vedli předpokládám na Kolín a těmi nižšími polohami..."
Druhý příklad extrémního stavitelství je dle autora trasování dálnice přes Chřiby. Zde je zvolená stopa opravdu nešťastná. Volbu ale neovlivnila touha po přímosti, ale potřeba J. A .Bati napojit Zlín na dálniční síť.
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Historie dálnice D 1
Celé je to nesmysl... především podaní informací....
Úředníci MVP si uvědomovali velice dobře zaostávání hospodářského vývoje území Českomoravské vrchoviny v širším pojetí prostoru...
Severního okraje jižních Čech, prostoru severně od Brna atd...
A taky pochopily to co rozjel ing. Dr. Todt v Německu...
Psal jsem zde už několikrát... Silniční a mostní konference v Německu 1934 a navazující
konference Mnichov - Berlín o nějaký rok později....
Ty zprávy to je zoufalství... Stavíme hladovou zeď opevnění... My nejsme schopni jít dále...
Němci mají taky dálnice ve velké nadmořské výšce... A fungují...
Chřiby je jiné specifikum. Ano bylo původně plánováno jako dálková silnice a hlavní problém byl v úpravě technických parametrů...
Zlín měl tehdy našlápnuto. A zcela jednoznačně byl zajímavější než Bratislava, která byla tak trochu mimo - především ekonomicky...
Úředníci MVP neschvalovali Baťovi vše jak na běžícím páse. S Javornickou silnicí, která vedla skutečně extrémním prostředím ho vypoklonkovali..
Na druhé straně si uvědomovali ekonomickou sílu Bati...
Hrubý propočet ekonomické výkonosti Zlína a okolí byl v té době trojnásobný oproti Bratislavě s jednou smradlavou rafinérií a pár fabrikami... Výpočet HDP na obyvatele je ještě katastrofičtější...
Úředníci MVP si uvědomovali velice dobře zaostávání hospodářského vývoje území Českomoravské vrchoviny v širším pojetí prostoru...
Severního okraje jižních Čech, prostoru severně od Brna atd...
A taky pochopily to co rozjel ing. Dr. Todt v Německu...
Psal jsem zde už několikrát... Silniční a mostní konference v Německu 1934 a navazující
konference Mnichov - Berlín o nějaký rok později....
Ty zprávy to je zoufalství... Stavíme hladovou zeď opevnění... My nejsme schopni jít dále...
Němci mají taky dálnice ve velké nadmořské výšce... A fungují...
Chřiby je jiné specifikum. Ano bylo původně plánováno jako dálková silnice a hlavní problém byl v úpravě technických parametrů...
Zlín měl tehdy našlápnuto. A zcela jednoznačně byl zajímavější než Bratislava, která byla tak trochu mimo - především ekonomicky...
Úředníci MVP neschvalovali Baťovi vše jak na běžícím páse. S Javornickou silnicí, která vedla skutečně extrémním prostředím ho vypoklonkovali..
Na druhé straně si uvědomovali ekonomickou sílu Bati...
Hrubý propočet ekonomické výkonosti Zlína a okolí byl v té době trojnásobný oproti Bratislavě s jednou smradlavou rafinérií a pár fabrikami... Výpočet HDP na obyvatele je ještě katastrofičtější...
Re: Historie dálnice D 1
Zatím to dneska nikdo nezmínil, ale máme 50. výročí otevření prvního provozního úseku na D1 z Chodova do Mirošovic (úseky 002, 003) + přivaděče k Benešovu (úsek 004).
Tak si můžeme v klidu doma připít na toto výročí a jen doufat, že za dalších 50 let nebudeme slavit otevření posledního úseku D1 u Přerova
Tak si můžeme v klidu doma připít na toto výročí a jen doufat, že za dalších 50 let nebudeme slavit otevření posledního úseku D1 u Přerova