Stránka 1 z 2

Historie dálnice D 1

Napsal: 4.10.2017 18:21:56
od Tomas 1975
Pokud bude mít někdo v neděli čas a zájem...


http://kalendar.blanicti-rytiri.cz/nadc ... -1938-1950

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 9.10.2017 20:37:32
od Tomas 1975

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 21.11.2017 10:38:17
od Standa
Předmět: Opravu povedené čtení
Tomas 1975 píše:Takovéto články může napsat jenom národní všeuměl......
Je to na :zvraci: :zvraci: :zvraci:
https://www.autickar.cz/clanek/historie ... komunisty/
Asi mu tam vypadl odstavec vysvětlující, že se nezačala stavět "Baťova dálnice" Cheb-Chust, ale D1 :) . Jinak je to klasik přes klišé, právě čtu nedávno vyšlé Dějiny Polska, kde je to vysvětleno i s těmi "polskými koňmi proti německým tankům": polská jízda provedla úspěšný útok proti německé pěchotě a teprve po jejím rozprášení se neplánovaně dostala do kontaktu s německými tanky, o nichž Poláci nevěděli.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 22.11.2017 19:49:41
od Mike
někam do gůglu si zadej Roman Orlik
abys věděl, že v polsku neměli jen koně a když se štěstí usměje, tak uměli i s "tankem"

ale to je k D1 OT

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 24.11.2017 12:05:50
od Standa
Dost zajímavé, díky za inspiraci! K D1 se to může vztahovat zase přes jedno "vtipné" klišé (D1 = tankodrom) ;) .

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 17.1.2018 19:38:02
od Tomas 1975

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 18.1.2018 12:42:27
od Martin z Ostravy
Smutné čtení. :( Těch 27 let pauzy ve stavbě dálnic už prostě nedoženeme. Taky proto, že už ani nikdo neumí dnes správně udělat referátník.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 18.1.2018 20:28:29
od Martin z Ostravy
Martin z Ostravy píše:Taky proto, že už ani nikdo neumí dnes správně udělat referátník.
V praktické politice máme k Masarykovi daleko. Často se přehlíží, že převzal velmi dobře fungující stát. Administrativa, kterou Československo převzalo, byla kvalitně postavena a nemuselo se na ni sahat. Naopak zahraniční situace byla velmi prekérní a nebezpečná. To je dnes obráceně. Máme špatně fungující státní aparát, nemáme úřednickou třídu, kterou kdysi vybudovalo Rakousko, a naopak v mezinárodní politice jsou poměry velmi příznivé. Žádné konflikty bezprostředně nehrozí a to je značně odlišné.

Více na http://zpravy.e15.cz/volby/prezidentske ... ek-1342339

To je přesně ono. Není to o tom mít kupu úředníku, ale přiměřené profesionální množství, to je to co nám dnes bohužel chybí, proto je státní správa potentní jen ve vybírání pokut.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 18.1.2018 21:32:27
od Tomas 1975
To je přesně ono. Přiměřené profesionální množství..... Příkladně mosty....

To dnes není ani na MD a už vůbec ne na ŘSD.....

Když si vezmu MVP mostní odbor
ing. Dr. Janák celoevropský odborník
ing. Brebera celoevropský odborník (cementy, použití cementů a samozřejmě mosty)....
ing. Dr. Pacholík až do konce svého života v šedesátých letech celoevropsky uznávaný odborník...

GŘSD - mostní oddělení
Ing. Klement, ing. Schumandl... obloukové mosty na dálnici...
Předtím jejich práce na zemském úřadu (most Štěchovice, most Tábor atd.)

Ale to už není pravda a nikoho to nezajímá.....

A poučit se z minulosti není vůbec v módě.....

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 18.1.2018 21:39:29
od evilcleaner
co si budeme říkat, odborníky máme i dneska (např stráský a další), ale proč by měli pracovat za zlomek peněz ve státním... takže až jednou budou mít všechny susky, řsd atd možnost zaplatit lidi smluvně a ne podle tabulek, tak i ve státním můžou pracovat odborníci světového formátu.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 19.1.2018 8:21:40
od Sosa
Ale ono jde i o stabilitu a vážnost. Pokud se bude o lidech připravující výstavbu to, co tu píší někteří diskutéři, tak se nesmíme divit, že to nikdo, ani ten nejzapálenější, dlouho nevydrží. Navíc, když každé politické nemehlo, které nic neumí, může vyměnit lidi a vymýšlet blbiny.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 19.1.2018 18:22:21
od Tomas 1975
To co napsal evilcleaner a sosa se dá jednoznačně podepsat....
Ale řešení asi nenajdeme, i když by jsme se měli alespoň snažit....
Následně přijde nějaký výmaz typu Bár.a a je vše v pr.....

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 1.2.2018 19:03:44
od Tomas 1975
Pokud se někdo bude příští středu nudit.....

http://www.kppardubicka.cz/cs/menu/akce ... ardubicku/

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 1.3.2018 15:12:19
od Tomas 1975
Pokud se bude někdo příští středu (7.3.) nebo pátek (9.3.) nudit....
Třeba by to mohlo někoho zajímat....

https://www.facebook.com/MuzeumSilnic/p ... =3&theater


http://kppardubicka.cz/cs/menu/akce/2-h ... ardubicku/

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 7.11.2020 20:40:27
od Lenny
Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 7.11.2020 20:56:06
od Mroz
Lenny píše:Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/d1-d ... omaci_cern

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 7.11.2020 21:15:08
od michal
Na té úvodní fotce na idnesu mi chybí žluté obloučky. Nebo oni mají žluté oblouky? :roll: :D :D :D

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 11.11.2020 13:51:44
od theodor less
Lenny píše:Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html
A začalo se 8. září 1967, t.j. 13 let. Dnes ji opravujeme 8 let.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 11.11.2020 14:41:59
od Honey72
Vynecháme-li organizační problémy, které se na prodlužování rekonstrukce podílely, tak ona ta generální oprava je poměrně náročná. Kromě náspů a zářezů se víceméně dělá vlastně to samé jako tenkrát při stavbě D1, plus k tomu teď ještě přibyly protihlukové stěny a to vše navíc za plného provozu a s omezenou manipulační plochou.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 11.11.2020 20:46:49
od Mike
za plného provozu se dělá jen rozšíření "krajnice"
pak už tam lelkují na celé půlce bez provozu
ale když jim to platíme, proč by nelelkovali....

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 11.11.2020 20:48:41
od Aram96
theodor less píše:
Lenny píše:Jediný Reflex si vzpomněl, že dneska má D1 mezi Prahou a Brnem už 40 let. https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... ce-d1.html
A začalo se 8. září 1967, t.j. 13 let. Dnes ji opravujeme 8 let.
Vždyť neopravujeme, stavíme novou a to rychleji ;) :mrgreen:

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 12.11.2020 9:34:20
od Honey72
Za to leklování ovšem může ona připravená organizace, tedy dohodnuté termíny apod. :-) Osobně tedy musím říct, že kdykoliv jsem tam jel, tak se všude makalo a až jsem se divil kde vzali tolik techniky. Ale nejezdím pravidelně, takže z pohledu řidiče co denně trpí rychlostním omezením se musí zdát, že všichni se jen procházejí po stavbě nebo jsou na obědě :-)

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 24.1.2021 7:38:52
od theodor less
Badatelé živě: Nacistické dálnice u nás a stopa extrémního dálničního stavitelství (video na youtube)
První příklad extrémního stavitelství je dle autora trasování dálnice přes Vysočinu: "tehdy byla politika taková, že ta dálnice potřebuje vést co nejkratší cestou"....."stačí, když trošičku zasněží, a je problém"...""kdyby dneska stavěli dálnici z Prahy do Brna, tak by ji vedli předpokládám na Kolín a těmi nižšími polohami..."
Druhý příklad extrémního stavitelství je dle autora trasování dálnice přes Chřiby. Zde je zvolená stopa opravdu nešťastná. Volbu ale neovlivnila touha po přímosti, ale potřeba J. A .Bati napojit Zlín na dálniční síť.

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 24.1.2021 10:10:00
od Tomas 1975
Celé je to nesmysl... především podaní informací....
Úředníci MVP si uvědomovali velice dobře zaostávání hospodářského vývoje území Českomoravské vrchoviny v širším pojetí prostoru...
Severního okraje jižních Čech, prostoru severně od Brna atd...
A taky pochopily to co rozjel ing. Dr. Todt v Německu...
Psal jsem zde už několikrát... Silniční a mostní konference v Německu 1934 a navazující
konference Mnichov - Berlín o nějaký rok později....
Ty zprávy to je zoufalství... Stavíme hladovou zeď opevnění... My nejsme schopni jít dále...
Němci mají taky dálnice ve velké nadmořské výšce... A fungují...
Chřiby je jiné specifikum. Ano bylo původně plánováno jako dálková silnice a hlavní problém byl v úpravě technických parametrů...
Zlín měl tehdy našlápnuto. A zcela jednoznačně byl zajímavější než Bratislava, která byla tak trochu mimo - především ekonomicky...
Úředníci MVP neschvalovali Baťovi vše jak na běžícím páse. S Javornickou silnicí, která vedla skutečně extrémním prostředím ho vypoklonkovali..
Na druhé straně si uvědomovali ekonomickou sílu Bati...
Hrubý propočet ekonomické výkonosti Zlína a okolí byl v té době trojnásobný oproti Bratislavě s jednou smradlavou rafinérií a pár fabrikami... Výpočet HDP na obyvatele je ještě katastrofičtější...

Re: Historie dálnice D 1

Napsal: 12.7.2021 20:19:18
od petsheny
Zatím to dneska nikdo nezmínil, ale máme 50. výročí otevření prvního provozního úseku na D1 z Chodova do Mirošovic (úseky 002, 003) + přivaděče k Benešovu (úsek 004).
Tak si můžeme v klidu doma připít na toto výročí a jen doufat, že za dalších 50 let nebudeme slavit otevření posledního úseku D1 u Přerova :mrgreen: