I/20 obecně
Re: I/20 obecně
Na úseku od D4 po Písek probíhá výstavba oplocení.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: I/20 obecně
Budějovice si na napojení na dálnici počkají. A bude se po něm jezdit pomalu
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato
Re: I/20 obecně
https://mapy.cz/dopravni?x=14.0433079&y ... itch=0.156 mohu se zeptat co se zde plánuje co tak vím tak tyto "výčlenky" bývají tam kde je v plánu nějáká přeložka nebo zde bude jen polní cesta
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
dle mě napřímení silnice (přeložka)
Re: I/20 obecně
Ale jaká na internetu jsem nic nenašel
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
Když kouknu do map na streetview, tak to vypadá, že jde o dvě rozdílné kategorie komunikace. Čili se počítá/počítalo s budoucím vedením v nové trase vedle současné a v širší kategorii než je ta současná. Od pohledu S 9,5 vs S 7,5. Zrovna u I/20 by to smysl dávalo, že to "někdy" chtějí zhomogenizovat. Hněvkov-Sedlice má být S 9,5.
Re: I/20 obecně
Má zde navazovat stavba I/20 Sedlice - Nová Hospoda - km 27,000 - 33,070 v kategorii S 11,5/80 dle studie I/20 Kasejovice - Nová Hospoda z 09/1998.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/20 obecně
Staveniště osiřelo, oprava mostů na trase z Varů do Plzně se zdrží o rok
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/20 obecně
Nedokážu si představit Strakonice ... Už teď je při spičce lepší se jim vyhnout. Natož když se tam nastěhuje dalších cca 5 tisíc vozidel denně. A s obchvatem do dalších 10 let nelze počítat.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
Chystá se přestavba křižovatky (odbočka na Klášter) u Nepomuku:
https://plzensky.denik.cz/zpravy_region ... 30213.html
https://plzensky.denik.cz/zpravy_region ... 30213.html
Re: I/20 obecně
Chtělo by to tam MÚK . Ale to už předbíhám k obchvatu Nepomuku. Jinak neví někdo o stavbě obchvatu Nepomuku něco víc? V poslední době to vypadá že se na to vykašlali.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
obchvat Nepomuku dle mě není vůbec na pořadu dne. Tam je v stádiu studie a jsou tam snad 3 různé varianty. a Když vidím tempo výstavby ostatních obcí na I/20, tak Nepomuk možná 2050...
Aktuálně se snad nějak rozjíždí Sedlice, Blízký plán jsou Kasejovice a pak snad Losiná na jih od Plzně...
Aktuálně se snad nějak rozjíždí Sedlice, Blízký plán jsou Kasejovice a pak snad Losiná na jih od Plzně...
Re: I/20 obecně
Přitom bych řekl že I/20 by měla být v přípravě prioritní.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
Lnáře - kamion v domě, obchvat v nedohlednu, bude kruhák - včera v Událostech - čas 28:09
Re: I/20 obecně
Ve Lnářích rozmrsknul můj kamarád Liazku přeloženou kamením už na přelomu tisíciletí a když jsem viděl tu placatou kabinu, divím se, že je tady. Ten kopec prý nebylo v silách auta ubrzdit. A koukám že některé věci se nemění.
Re: I/20 obecně
Také jsem viděl. Je docela trestuhodné, že mezi Plzní a Pískem není prostě komplet I/20 v přípravě. Vedle toho se připravuje po republice hromada mnohem méně potřebných obchvatů, často bez nějaké návaznosti (řešící opět jednu obec na trase z dvaceti).
Re: I/20 obecně
Od Č.B. po Plzeň už dávno mají být obchvaty 2-pruh
3-pruh s múk. Obzvlášť Lnáře,Kasejovice,Hnévkov a Nepomuk.
3-pruh s múk. Obzvlášť Lnáře,Kasejovice,Hnévkov a Nepomuk.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
Je to tragicky zapomenutá silnice, řetízky vesnic na hlavním tahu tam zavazejí až po Plzeň samotnou. Připravují se obchvaty, ale slibované už jsou některé i desítky let. Hněvkov-Sedlice (uvedení do provozu 2027), Kasejovice (2030), Lnáře (právěže vůbec), Chválenice (2028) a pak vlastně celý příjezd do Plzně až k D5 je skrz obydlenou čtvrť v Losinné (2027). A to jsou optimistická čísla, na realitu je třeba připočíst ke každé stavbě měsíce až roky.
Re: I/20 obecně
Nemluvě o Nepomuku a Blatné. U ČB jsou to jen Dasné a Češňovice které se za chvilku snad dočkají obchvatu. Pak Písek a od Písku se 70km táhnou vesnice až do Plzně a obchvaty některých v nedohlednu. Za mě by se v JČ a Plzeňském kraji měli stavby na I/20 upřednostňovat. Hold se asi nikdy nedočkáme nějaké I/20 po které se z ČB do Plzně pojede celou cestu 90 Km/h . A to ani nemluvě o úseku Plzeň-KV . Přitom bych si až na Bečov nad Teplou dokázal představit obchvat všude. Na to že po I/20 vede E49 tak velká Česká ostuda.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/20 obecně
I/20 mezi KV a Plzní je tak zapomenutý a ignorovaný úsek, že se o tom nemluví skoro ani tady na fóru. To jen já stále říkám, že I/20 má odbočovat z (budoucí) D6 někde u Bochova, jet podél současné II/198 a napojit se u Toužimi na současnou trasu. A celá trasa má být jako nějaký levný SD4P, něco jako S21,5/90, až do Plzně. A odtam dál jako <nějaká> kategorie až <někam> k D3. A v Plzni má tvořit severovýchodní obchvat.
No jo, ale v KV kraji se to nepostaví, protože jsme se kolektivně rozhodli, že na KV kraj se vy****me, protože…je to nejhorší kraj, což je způsobeno naším přístupem k němu, takže… Nevím, někdo v tom asi viděl logiku.
…celé ty Sudety jsme měli nechat Němcům, ty by se o to aspoň postarali.
No jo, ale v KV kraji se to nepostaví, protože jsme se kolektivně rozhodli, že na KV kraj se vy****me, protože…je to nejhorší kraj, což je způsobeno naším přístupem k němu, takže… Nevím, někdo v tom asi viděl logiku.
…celé ty Sudety jsme měli nechat Němcům, ty by se o to aspoň postarali.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/20 obecně
U Plzně by byla I/20 ideální táhnout po západním okruhu jen ho trochu upravit aby nešel Plzní. https://mapy.cz/s/kadumonuge . Ideálně přistavět tu druhou estakádu. Aby to byl čtyřpruh. A upravit múk u Líní na čyřlístek aby se nemuselo furt odbočovat vlevo. Poté peáž s D5 až k Černicím kde by se musela přistavět ta rampa Písek-Rozvadov. https://mapy.cz/s/fezudevatu . Ta rampa mi přijde jako hrozná prkotina a nechápu proč už není dávno za těch 20 let dostavěná.
Jinak souhlasím že I/20 je opomíjená. Obchvat Nepomuku a Blatné v poslední době úplně zmizeli ze všech řsd map takže to vypadá že už to řsd vzdalo.
Jinak souhlasím že I/20 je opomíjená. Obchvat Nepomuku a Blatné v poslední době úplně zmizeli ze všech řsd map takže to vypadá že už to řsd vzdalo.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
NullDeVoid píše: ↑27.2.2023 13:48:30 I/20 mezi KV a Plzní je tak zapomenutý a ignorovaný úsek, že se o tom nemluví skoro ani tady na fóru. To jen já stále říkám, že I/20 má odbočovat z (budoucí) D6 někde u Bochova, jet podél současné II/198 a napojit se u Toužimi na současnou trasu. A celá trasa má být jako nějaký levný SD4P, něco jako S21,5/90, až do Plzně. A odtam dál jako <nějaká> kategorie až <někam> k D3. A v Plzni má tvořit severovýchodní obchvat.
No jo, ale v KV kraji se to nepostaví, protože jsme se kolektivně rozhodli, že na KV kraj se vy****me, protože…je to nejhorší kraj, což je způsobeno naším přístupem k němu, takže… Nevím, někdo v tom asi viděl logiku.
…celé ty Sudety jsme měli nechat Němcům, ty by se o to aspoň postarali.
já si tedy myslím, že je obecně navrženo, že I/20 bude pokračovat od Toužim na D6, napojení by mělo být někde na km103 Žalmanov.
škoda, že už nerozjedou přípravy klidně hned, protože to bude dlouhý úsek a trvat to bude dalších 10let... Při současném tempu, že se D6 opravdu staví, by se to hodilo...
Přes Bečov to bude jen místní silnice
A 20 na jih od Plzně a v Plzni je fakt zoufalost,
Rámpa D5
Losiná - tam snad navrhnout tunel, ať se to spustí...
a dále na jih... mnoho křižovatek upravit a obchvaty
chápu, že třeba Kasejovice mají zatím "nízké" intenzity, ale po Nepomuk21
Re: I/20 obecně
https://twitter.com/RSD_Jihocesky/statu ... 7fJgg&s=19 Tak to s obchvatem asi moc slavné není. Dočkáme se ho vůbec někdy za posledních 5 let o něm není ani píp.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
Bohužel ve Lnářích obchvat jen tak stát nebude viz reportáž zde:darwousek píše: ↑9.5.2023 20:19:45 https://twitter.com/RSD_Jihocesky/statu ... 7fJgg&s=19 Tak to s obchvatem asi moc slavné není. Dočkáme se ho vůbec někdy za posledních 5 let o něm není ani píp.
https://www.youtube.com/watch?v=PM821CHK6ac
Zároveň je stejná situace v sousedních Tchořovicích. Vyjádření bývalé starostky z března 2022 v místním tisku na straně č.7:
Zdroj zde:Velkým problémem pro naši obec je hlavní komunikace I/20 z Českých Budějovic do Plzně, která naší obcí prochází a kterou denně projíždí tisíce osobních, a hlavně nákladních automobilů, a doprava rok od roku neustále roste. Znečišťování ovzduší výfukovými plyny, obtěžování hlukem z projíždějících automobilů nebo nedodržování rychlosti. Přestože již před třiceti lety byl v plánu obchvat naší obce, do současnosti nebylo nic realizováno, pouze v územním plánu musíme stále dodržovat koridor pro tento případný obchvat, kterého se naše generace dle současné situace určitě nedočká. V souvislosti s tímto se snažíme v naší obci zajistit bezpečnost pro naše občany, kteří se denně musí v okolí této komunikace pohybovat, budováním chodníků kolem této komunikace nebo nasvětlením komunikace a přilehlých chodníků či umístěním radarů.
https://www.blatensko.eu/e_download.php ... 22_web.pdf
No a v Blatné to není o moc lepší. Aktuálně jsou zde 2 stavby - celkový obchvat města a pak přeložka silnice II/173, která by měla odvést nákladní dopravu z města, tím že propojí silnici I/20 s průmyslovou zónou. Samotný obchvat jen tak nehrozí. V článku místních novin z února 2021 je krátce pojednáno obchvatu a je vidět plánovaná trasa od Blatné až za Lnáře (víc aktuálních informací nenajdete):
https://c.plantaz-blatna.cz/files/blate ... _03-21.pdf
O přeložce např. zde na straně 2 (informací lze najít více):
https://c.plantaz-blatna.cz/files/blate ... _04-21.pdf
Útěchou mi je připravovaný obchvat Sedlice. V souvislosti s ním bude brzy město Blatná prodávat pozemky ŘSD, viz zde:
https://www.mesto-blatna.cz/urad-blatna ... -3636.html
Snad se tedy aspoň tohoto dočkáme.
Osobně mě zaráží jak se přistupuje k silnici I/20 mezi Plzní a Budějovicemi. Když pominu tolikrát omílaný 2+1 mezí Pískem a ČB, tak úsek od Blatné dál na Plzeň je samá obec. Přitom intenzity provozu jsou tu nemalé.
Pro srovnání:
- 50 km silnice I/20 jižně od Plzně -> 13 obcí do Blatné
- 50 km silnice I/20 severně od Plzně -> 4 obce do Bečova nad Teplou (5 pokud počítáte Trhomenské chalupy)
Navíc ŘSD nedávno přehodnotilo priority staveb a již na jejich stránkách nenajdete letáky k obchvatům Kasejovic (kde by to zatraceně pomohlo!) a Nepomuku-Měcholup. Zároveň se neustále oddalují obchvaty Losiné a Chválenic-Želčan (kde by to zatraceně pomohlo!). Hlavně, že je ta silnice označená jako mezinárodní tah...
Naposledy upravil(a) x0401 dne 10.5.2023 11:38:52, celkem upraveno 1 x.
Obchvaty by měli být bez OK.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/20 obecně
ta dvacítka je celá záhadná, chápu, že Losiná je prů*er a trvá to, ale nechápu proč se nerozjedou další obchvaty nebo stavby,
Nyní mi přijde, že se tlačí na I/27 , a 20 je prostě mimo.
Někdy si říkám, zda se nečeká, že se tam spustí něco většího (D19 /D20)
Nyní mi přijde, že se tlačí na I/27 , a 20 je prostě mimo.
Někdy si říkám, zda se nečeká, že se tam spustí něco většího (D19 /D20)