Právě je 22.7.2017 21:41:58




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 I/20, Severní tangenta ČB 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek I/20, Severní tangenta ČB
Nystrom píše:
Ta MÚK Úsilné/Hůry se předělávala na základě záměru silného investora s OC na poli v severovýchodním segmentu mezi D-3 a I/34. Než se to přeprojektovalo, přišla krize a investor OC z toho pole utekl :-) Ovšem pravdou je, že načaté rampy z 90-let asi nynějším normám nevyhovují. Nyní je snahou do tohoto uzlu napojit i tzv. "severní tangentu" města ČB k I/20, což ale docela dobře nejde, neboť tu překáží koridor VVN 2x400 kV a několik VVN 110kV. Stavba Borek-Úsilné by měla zahájit poměrně brzo, na rozdíl od pokračování jižně kolem ČB.

Měl jsem za to, že severní tangenta je napojena na ulici Okružní, cca nějak takto, ale je to dlouho co jsem na to koukal a nemám teď podklady pro to to ověřit...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


9.6.2010 10:40:07
Profil
 

Příspěvky: 1397
Bydliště: MO
Příspěvek Re: I/20 obecně
Severní tangenta dle ÚP nějak takto.

_________________
Království a půl princezny za 511.


9.6.2010 13:32:42
Profil
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/20 obecně
Bobek píše:
Severní tangenta dle ÚP nějak takto.
Hmm, tím výkladem ÚP by se to vysvětlovalo. Takhle je to napojení do okružní křižovatky Úsilné by pak bylo celkem logické.

Mám zde však zákres do mapy s variantou "Severní tangenta, varianta 4-M" vedoucí zhruba tak jak jsem včera psal. Drobným detailem je krátký cca 300 m tunel pod Kněžskými Dvory.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


10.6.2010 9:23:57
Profil
 

Příspěvky: 102
Příspěvek Re: I/20 obecně
Citace:
Mám zde však zákres do mapy s variantou "Severní tangenta, varianta 4-M" vedoucí zhruba tak jak jsem včera psal. Drobným detailem je krátký cca 300 m tunel pod Kněžskými Dvory.


Taky jsem na to koukal. To už ale nebude severní tangenta, která se nejspíš vůbec realizovat nebude, ale severní spojka, takže i tranzit by musel jezdit přes semafor v Českém Vrbném, semafor u Bauhausu, kruháč u Globusu, semafor na konci okružní a kruháč uprostřed okružní. Předpokládám, že na křižovatce s Kněžkodvorskou ulicí stajně taky nakonec vyroste semafor.

Musím říct, že takovýmto výhledem jsem zklamán.


14.6.2010 13:36:00
Profil
 

Příspěvky: 445
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Město ČB připravuje studii na tzv. severní spojku - přímou (jako měl martini z 9.6), ta trasa 4M se vyhýbala býv. ostrovu kvůli nějaké ekologii, ale prý už je to průchozí. Z tunelu se stal pouze delší podjezd pod IV.TŽK a Kněžskodvorskou, vzájemně s ní nenapojeno. Ta trasa podle ÚPn ČB ano, ale v ZÚR JČ jen jako územní rezerva s možností napojení na I/34 (je tam pro ni most) nebo přímo do MÚK D3 Úsilné (ale ona s ní nepočítá). Severní tangenta je v seznamu staveb finančně nepokrytých do r. 2025.


25.1.2011 12:39:05
Profil
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
MCB píše:
Co já vím tak ten kruhák by měl být nad stávajícím čtyřpruhem,( něco jako ten kruhák v Plzni nad I/20 u kauflandu ), aby se do něj dala napojit budoucí přeložka I/20 ( severní tanganta ) - přivaděč k D3. Doufám že tato přeložka bude součástí D3 obchvat ČB. Jinak tu vznikne paskvil , že tranzit Praha ( Písek,Strakonice, Plzeň ) cestou na jih bude jezdit dál skrz město a ne po obchvatu s D3.... Protože by si strašně zajeli... ?????
Vyndal jsem to z Češňovice - Dasný a reaguji zde. Přijde mi, že ten kruháček "ála malé Opatovice" je tam v takové podobě, že budoucí napojení severní tangenty stejně neumožní, viz

Příloha:
muk_ceskevrbne.JPG
muk_ceskevrbne.JPG [ 14.74 KiB | Zobrazeno 8238 krát ]


Primárním důvodem je tedy pravděpodobně možnost do této MÚK napojit současnou silnici na Dasný, případně v budoucnu napojit nějaké komerční objekty. Toto se ovšem dle mého názoru nemusí řešit kompletní přestavbou přižovatky, ale pouze připojením té silnice na Dasný přímo na rampu a to buď na tupo (hlavní stále ve směr z/na rampy II/105) - provoz tam bude velmi malý a nebo tam udělat kruhák přímo nahoře na těch rampách před mostem, což by v budoucnu umožnilo "luxusně" napojit i případně více zatížené komunikace. Případně je tam možnost to vždy dobudovat.

Proč však píši do tohoto vlákna je fakt, že v ČB je nutné rozlišovat dva záměry. Jeden je Severní tangenta, která by se do této MÚK měla výhledově napojit a na druhé straně by se měla napojit přímo do MÚK Úsilné s D3. Tato stavba je vedená nějak takto (přesné trasování mám bohužel v práci, někdy upřesním, bude-li třeba). Tato stavba však pravděpodobně nikdy = do 50 let nevznikne - finančně velmi náročná a existuje levnější a smysluplnější řešení a to:

Stavba, která se jmenuje Severní spojka, která řeší identické dopravní vztahy za mnohem menších finančních nákladů. Tato stavba má v následujících letech šanci, že bude realizována a tato stavba nevyžaduje úpravy v MÚK České Vrbné.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


27.2.2011 9:53:32
Profil
 

Příspěvky: 445
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
martini: tak tak. Úsek Češňovice - Dasný vůbec nepočítá s pokračováním severní tangenty, ta by patrně musela pokračovat ve spodní úrovni rovnou z toho čtyřpruhu. Ale nová představa severní tangenty je ta, že by vyšla z horní úrovně z kruháče ve směru II/105 rovnou přes trať a pokračovala severně železnice. On je problém s křížením ST a železnice mezi Kněžskými Dvory a Hrdějovicemi pod koridorem VVN. Ale na té myšlence s potřebou pro logistický areál asi bude něco pravdy. Navíc je tam ještě biokoridor kolem Dehtářského potoka.


2.3.2011 19:36:30
Profil
 

Příspěvky: 33
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Martini: Severní spojka je sice dobrá věc, ale tranzit bych řekl že řeší minimálně, protože jsou na trase od MUK České Vrbné , 1 světla U cara, 1 světla Bauhaus , kruhák Globus, 1 světla Pražská a kruhák Okružní a pak MUK Úsilné, kdežto Severní tangenta měla být MUK České Vrbné, kruhák Logistické centrum a pak až MUK Usilné.

Navíc nechápu blázna který by to po Severní spojce objížděl a kodrcal se po světlech a kruháčích na D3 ( MÝTO ) směrem na jih ( Rakousko ) , to už to každý radši projede skrz ČB a ZADARMO.... !!!!! a napojí se na MUK Roudné nebo MUK Krasejovka a ušetří za ( MÝTO ) a průtah přes ČB bude pořád ucpaný....

Severní spojka max. ušetří při průjezdu JH ( I / 34 ) - Plzeň ( Písek ) ( I / 20 )

ale třeba se mýlim.. :lol:


2.3.2011 20:29:58
Profil
 

Příspěvky: 445
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
MCB: pravdu máš, ale na druhou stranu je severní spojka výrazně lepší než levé odbočení na diamantu a hopsání po Strakonické a Pražské dnes. Severní tangenta je územní rezerva do budoucna s vazbou na logistické centrum, severní spojka je dosažitelná cenově (pokud se skloubí podjezd v Kněžských Dvorech se IV. TŽK). Tranzit není dominantní, důležité je dostat sídliště Vltava a prostor u Globusu na D3 a I/34, což pouze se severní tangentou nejde.


2.3.2011 22:12:23
Profil
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Směr I/20 <-> I/34 není zanedbatelný. Pro směr I/20 sever - jih to samozřejmě nic neřeší a tento směr pojedu vždy po I/20 přes město na I/3 a na D3 najedu až na Krasejovce, ale takto bych se zachoval ať už by byla Severní tangenta či jen Severní spojka. Až nepůjde městem tranzit I/3, bude trasa I/20 sever - jih průjezdná naprosto v pohodě a dnešní kolony kolem Vltavy k Výstavišti budou doufejme minulostí. SSZ na takovémhle směru nevidím jako zásadní tragédii.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


5.3.2011 11:53:23
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Zdá se, že místní politici objevili potřebu severní tangenty:


http://budejovice.idnes.cz/severni-spoj ... zpravy_sfo


31.12.2011 21:10:46
Profil
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Je nutné rozlišovat v článku řešenou Severní spojku a Severní tangentu, která je plánována ještě severněji přímo z MÚK Úsilné až do MÚK I/20 a II/105. Uvádím to jen pro jistotu, neboť stát doteď plánoval spíše financování severní tangenty, ale pokud by byla dohoda s městem, že se Severní tangenta zcela vyřadí z plánů financování státu na dalších 50 let, tak je možné, že by i stát mohl na financování Severní spojky přistoupit.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


1.1.2012 18:15:38
Profil
 

Příspěvky: 977
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
50 let je hodně, ale jaká je reálná pravděpodobnost, že by se Severní tangenta stavěla během následujících 25 let? Myslím, že limitně blízko nule. Vždyť D3, R3, R4 a I/20 mají vyšší prioritu a všechny za těch 25 let beztak hotové nebudou.


1.1.2012 18:59:43
Profil
 

Příspěvky: 1888
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
martini: Díky za upřesnění. Severní spojka by mohla být přeci jen reálnější.


1.1.2012 20:14:23
Profil
 

Příspěvky: 445
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Bylo by dobré připomenout, že město severní spojku tvrdošíjně odmítalo deset let a prosazovalo tangentu dle územního plánu. Ač je spojka dopravně výhodnější a výrazně kratší. Její jediný problém je zatažení silnice I/20 do Nemanické a podjezd pod tratí v Kněžských Dvorech.


25.1.2012 22:20:32
Profil
 

Příspěvky: 33
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Je to pravda, možná kdyby byl přístup města jiný, tak už mohla teoreticky ta severní spojka stát. I když ten podjezd pod tratí a Kněžkodvorskou bude pěkný oříšek....


26.1.2012 19:26:29
Profil
 

Příspěvky: 19
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
martini píše:
Severní tangenta, která by se do této MÚK měla výhledově napojit a na druhé straně by se měla napojit přímo do MÚK Úsilné s D3. Tato stavba je vedená nějak takto (přesné trasování mám bohužel v práci, někdy upřesním, bude-li třeba). Tato stavba však pravděpodobně nikdy = do 50 let nevznikne - finančně velmi náročná
Tohle kdyby vybudovali, tak pri kazdem prujezdu budejicema zastavim na radnici a budu jim libat ruce :roll:


13.5.2014 12:11:29
Profil
 

Příspěvky: 706
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
visualizace od ŘSD, publikace 4.8.2014
Silnice I/20 České Budějovice, severní spojka


6.8.2014 8:25:00
Profil
 

Příspěvky: 918
Bydliště: vodňany
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
závěr zjišťovacího řízení EIA
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC534


26.8.2014 8:00:52
Profil
 

Příspěvky: 657
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Vypadá to, že se tangenta intenzivně připravuje. Stihnou ji postavit spolu s IV.koridorem Nemanice I. - Ševětín???

_________________
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


26.8.2014 19:00:43
Profil
 

Příspěvky: 680
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
MickeyMouse píše:
Vypadá to, že se tangenta intenzivně připravuje. Stihnou ji postavit spolu s IV.koridorem Nemanice I. - Ševětín???

Vzhledem k tomu, jak se stále odkládá výstavba IV. ŽK Nem-Šev, tak to nevypadá nereálně.


8.12.2014 16:58:28
Profil
 

Příspěvky: 717
Bydliště: Praha 10
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
veřené projednání se konalo 7.1.2015
Citace:
Veřejné projednání zahájila Ing. Jana Kubecová, pověřená krajským úřadem řízením veřejného projednání.
Nejprve upozornila na skutečnost, že z veřejného projednání je pořizován zvukový záznam. V úvodu seznámila
přítomné s cílem veřejného projednání a jeho programem, představila zástupce jednotlivých stran a uvedla
základní údaje o procesu posuzování vlivů na životní prostředí podle zákona. Dále provedla rekapitulaci
jednotlivých kroků procesu posouzení vlivů na životní prostředí posuzovaného záměru.

Ve druhé části veřejného projednání vystoupila zástupkyně oznamovatele Ing. Kateřina Ambrožová a stručně
seznámila přítomné se záměrem. Uvedla, že cílem záměru je odlehčení dopravní zátěži Strakonické ulice a
Pražské třídy včetně vybudování přemostění Vltavy, které v této severní části Českých Budějovic chybí, dále pak
odlehčení v křižovatce ulice Strakonická a levobřežní komunikace (stávající I/20), která je v současné době již
nevyhovující. Následně Ing. Čapek shrnul obsah zpracované dokumentace o posuzování vlivů na životní prostředí,
která hodnotila oproti oznámení, kde byla řešena pouze 1 varianta přeložky s povrchovým řešením v Nemanické
ulici (úsek 3), již i alternativní variantu řešení 3. úseku s tunelem. Prezentoval závěr dokumentace, v němž byla
doporučena z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví k realizaci varianta 1. Následně RNDr. Bajer,
CSc., shrnul základní úkoly zpracovatele posudku na dokumentaci a uvedl základní fakta k vlivům záměru
na jednotlivé složky životního prostředí a na veřejné zdraví. Dále prezentoval obsah doručených vyjádření
k dokumentaci, která byla v rámci posudku vypořádána, a v nich vznesené požadavky byly zapracovány
do podmínek návrhu stanoviska příslušného úřadu. Závěrem uvedl, že z hlediska dopadů na životní prostředí a
veřejné zdraví jsou realizovatelné obě varianty, z hlediska detailního vyhodnocení vlivů na životní prostředí
a veřejné zdraví se jako mírně příznivější jeví varianta č. 2. V návrhu stanoviska jsou formulovány podmínky tak,
aby je bylo moţno pouţít beze změn v případě realizace jedné či druhé varianty.

Dalším bodem programu byla prezentace doručených vyjádření dotčených správních úřadů k posudku.
Za Magistrát města České Budějovice, odbor ochrany ţivotního prostředí přítomné s vyjádřením seznámila
Mgr. Kubešová. Ing. Kubecová následně přečetla vyjádření Krajského úřadu – Jihočeský kraj, odboru ţivotního
prostředí, zemědělství a lesnictví. Vzhledem k nepřítomnosti zástupců ostatních dotčených správních úřadů
následně přečetla i vyjádření České inspekce ţivotního prostředí, oblastního inspektorátu České Budějovice.
Z těchto výše uvedených vyjádření nevyplynuly ţádné nové skutečnosti, které by bylo nutno do podmínek
stanoviska nově zapracovat. Dále uvedla, ţe do doby konání veřejného projednání nebyla příslušnému úřadu
doručena ţádná jiná vyjádření dotčených správních úřadů a územních samosprávných celků k posudku a jejich
zástupci také nejsou na veřejném projednání přítomni.

V následné diskusi se dotázal pan Musil, předseda Klubu přátel Českých Budějovic, na důvod náhrady původní
Severní tangenty za Severní spojku. Uvedl, ţe tato část Českých Budějovic, která je nejbliţším výletním místem
občanů města, bude tímto záměrem narušena a znehodnocena. Ing. Bocek uvedl, ţe umístění stavby je otázkou
řešení ÚP města České Budějovice a ŘSD ČR ho v rámci realizace musí respektovat. Tento názor potvrdil i Ing.
Čapek tím, ţe Magistrát města České Budějovice, Stavební úřad vydal k záměru vyjádření se závěrem, ţe záměr
je v souladu s územně plánovací dokumentací města České Budějovice. Dále doplnil, ţe území bude sice
záměrem narušeno, jeho funkce (cyklostezky, splavnost Vltavy, odvodňovací funkce) však zůstanou zachovány.
Další připomínky nebyly v diskusi uplatněny a Ing. Kubecová ji ukončila.


16.1.2015 22:40:07
Profil
 

Příspěvky: 918
Bydliště: vodňany
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
zveřejnění stanoviska k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí: Přeložka silnice I/20 v úseku OK u Globusu - silnice I/34 (Severní spojka.

http://www.kraj-jihocesky.cz/index.php?par[id_v]=393&par[lang]=CS&par[id_tema]=5&par[id_urdeska]=8382


19.3.2015 13:53:16
Profil
 

Příspěvky: 657
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
Ta doporučená varianta 2 počítá s víc jak 0,5 km dlouhým tunelem, což je logické a odlehčí to křižovatku Nemanická x Pražská x Okružní od tranzitu. Ale kdo by to platil. Neznamená to v důsledku odložení stavby tangenty?

_________________
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


19.3.2015 14:17:29
Profil
 

Příspěvky: 918
Bydliště: vodňany
Příspěvek Re: I/20, Severní tangenta ČB
bylo vypsáno předběžné zveřejnění na zakázku vypracování DÚR a DSP na severní tangentu


31.3.2015 7:53:56
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz