I/20, Severní spojka ČB
Re: I/20, Severní tangenta ČB
vypsáno výběrové řízení na dodavatele DSP/IČ
Re: I/20, Severní tangenta ČB
DSP? To jsem myslel, že se čekána ÚR, aby věděli kde to maj rýsovat. Ale tak na druhou stranu ŘSD si to může vysoutěžit i dopředu.
Re: I/20, Severní tangenta ČB
pokud bylo předběžko na DÚR a DSP, musí být i výběrko na to samé.
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Aktualizovaný leták:
I/20 České Budějovice, severní spojka
Souhlasné stanoviska EIA bylo vydáno 17. 3. 2015. Na základě rozhodnutí Ministerstva dopravy byl přepracován Záměr projektu, na který byl zpracován expertní posudek. Záměr projektu byl schválen v 03/2014. V srpnu 2015 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele předběžného GTP – byla vybrána společnost AR CADIS, práce byly zahájeny, dokončení se předpokládá v 01/2016. Následně budou zahájeny projekční práce na DÚR. ÚR 2016, zahájení 2018, provoz 2020 (pův. vše bez termínů). Zpracovatel DÚR: Pragoprojekt a.s. (pův. uveden jak zpracovatel IZ) Předpokládaná cena stavby: 1 632 294 000 Kč (+594mil.)
I/20 České Budějovice, severní spojka
Souhlasné stanoviska EIA bylo vydáno 17. 3. 2015. Na základě rozhodnutí Ministerstva dopravy byl přepracován Záměr projektu, na který byl zpracován expertní posudek. Záměr projektu byl schválen v 03/2014. V srpnu 2015 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele předběžného GTP – byla vybrána společnost AR CADIS, práce byly zahájeny, dokončení se předpokládá v 01/2016. Následně budou zahájeny projekční práce na DÚR. ÚR 2016, zahájení 2018, provoz 2020 (pův. vše bez termínů). Zpracovatel DÚR: Pragoprojekt a.s. (pův. uveden jak zpracovatel IZ) Předpokládaná cena stavby: 1 632 294 000 Kč (+594mil.)
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Byla vypsána zakázka na Dopravně-inženýrskou studii výhledové sil. I/20 (stáv. II/634), ulice Okružní v ČB
Předmětem je:1. Provedení a vyhodnocení směrového dopravního průzkumu křižovatek Okružní/Pražská tř., Okružní/Generála Píky v rozsahu alespoň 8 hodin (např. 7-11 a 13-17) a Okružní/napojení rozvojových zón v rozsahu alespoň 4 hodin. Vyhodnocení průzkumu dle TP 189.
2. Zpracování posouzení kapacity variant uspořádání křižovatek Okružní/Pražská tř., Okružní/Generála Píky a Okružní/napojení rozvojových zón v časových horizontech 2015 a 2050 za účelem nalezení maximálního kapacitního řešení ve variantách dvou- a čtyřpruhového šířkového uspořádání ulice Okružní.
3. Aktualizace a zpodrobnění dopravního modelu Českých Budějovic v časových horizontech 2025 a 2050 ve variantách dvou- a čtyřpruhového šířkového uspořádání ulice Okružní se zohledněním zdržení v křižovatkách na dopravní síti Českých Budějovic.
4. Zpracování a zakreslení do mapového podkladu (bez zaměření) doporučujícího technického řešení křižovatek Okružní/Pražská tř. (SSZ), Okružní/Generála Píky (OK) ve variantách dvou- a čtyřpruhového šířkového uspořádání ulice Okružní.
Předmětem je:1. Provedení a vyhodnocení směrového dopravního průzkumu křižovatek Okružní/Pražská tř., Okružní/Generála Píky v rozsahu alespoň 8 hodin (např. 7-11 a 13-17) a Okružní/napojení rozvojových zón v rozsahu alespoň 4 hodin. Vyhodnocení průzkumu dle TP 189.
2. Zpracování posouzení kapacity variant uspořádání křižovatek Okružní/Pražská tř., Okružní/Generála Píky a Okružní/napojení rozvojových zón v časových horizontech 2015 a 2050 za účelem nalezení maximálního kapacitního řešení ve variantách dvou- a čtyřpruhového šířkového uspořádání ulice Okružní.
3. Aktualizace a zpodrobnění dopravního modelu Českých Budějovic v časových horizontech 2025 a 2050 ve variantách dvou- a čtyřpruhového šířkového uspořádání ulice Okružní se zohledněním zdržení v křižovatkách na dopravní síti Českých Budějovic.
4. Zpracování a zakreslení do mapového podkladu (bez zaměření) doporučujícího technického řešení křižovatek Okružní/Pražská tř. (SSZ), Okružní/Generála Píky (OK) ve variantách dvou- a čtyřpruhového šířkového uspořádání ulice Okružní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Nemůžu si pomoct, ale Budějkám by spíš pomoh severní obchvat I/20 -> I/34, tj. jak se napojuje 105 po napojení na I/34 cca. v místě nové MÚK s D3. Myslím, že už se tu o tom kdosi zmiňoval, takže taková utopie mi to nepřijde. Kdysi jsem si to kreslil do mapy, kudy by to mohlo vést, ale neznám místní poměry. No, samozřejmě si jen tak povzdechnu a jdu na to hned rychle zapomenout
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Trasa severní tangenty (v ZÚR jako rezerva) nemá pro vlastní město moc význam - řeší jen tranzit a ten není dominantní. Potřeba je vyřešit zároveň i radiální dopravu a část vnitroměstské, a to dokáže jen severní spojka. Navíc napojit do MÚK D3xI/34 nebo v její blízkosti severní tangentu nelze.
Re: I/20, Severní tangenta ČB
aktualizovaný leták
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b ... 294580.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b ... 294580.pdf
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Na tom letaku neni OK u Globusu oznacena jako sozcast stavby. Prestavet se sle bude muset. Bude to v ramci jine akce?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Proč se bude muset přestavět?
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Kvůli kapacitě. Ve vizualizaci ho ukazují jako spirálovitou OK. Fakticky je na hraně svých možností už dnes, ale to je dáno asi i tím, jak lidi neumí po OK projíždět. Až to jednou předělají, prvního půl roku bude peklo, protože se tam odbočuje ke Globusu a pro podstatnou část lidí přijíždějících z města je to téměř nadlidský výkon.
Už jsem tam jednou potkal dokonce i couvající auto!!!
Už jsem tam jednou potkal dokonce i couvající auto!!!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/20, Severní tangenta ČB
slyšel jsem, že prý kapacitně nevyjde ani spirálovitá okružka u Globusu, takže se uvažuje o semaforech
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Ale ne... Fuj! Hanba! To je blbost!Nystrom píše:slyšel jsem, že prý kapacitně nevyjde ani spirálovitá okružka u Globusu, takže se uvažuje o semaforech
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/20, Severní spojka ČB
Tak vlákno se nám sice "Severní tangenta", ale všichni víme, že mluvíme o severní spojce, tak nějaké materiály k tomu:
současná představa křižovatky je asi tato:
http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=69670
a k tomu částečně vysvětlující korespondence mezi ŘSD a MM ČB
http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=69673
dokumenty pocházejí z materiálů pro jednání zastupitelstva města dne 13.2.2017, kde se jako bod 21.13 projednává výkup (směna) pozemků pro tuto komunikaci (v rámci snahy města pomoc s urychlením příprav stavby http://www.c-budejovice.cz/cz/mesto/vol ... ls&sid=879)
současná představa křižovatky je asi tato:
http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=69670
a k tomu částečně vysvětlující korespondence mezi ŘSD a MM ČB
http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=69673
dokumenty pocházejí z materiálů pro jednání zastupitelstva města dne 13.2.2017, kde se jako bod 21.13 projednává výkup (směna) pozemků pro tuto komunikaci (v rámci snahy města pomoc s urychlením příprav stavby http://www.c-budejovice.cz/cz/mesto/vol ... ls&sid=879)
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Nejlepsi by byla MUK! Mista je tam dost.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/20, Severní tangenta ČB
[quote="MickeyMouse"] ...Fakticky je na hraně svých možností už dnes, ale to je dáno asi i tím, jak lidi neumí po OK projíždět...
ona je to de facto spirálová OK už dnes. Jen by to chtělo upravit SDZ a doplnit řadící šipky na vjezdech. podobná situace je v Táboře u Teska.
ona je to de facto spirálová OK už dnes. Jen by to chtělo upravit SDZ a doplnit řadící šipky na vjezdech. podobná situace je v Táboře u Teska.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20, Severní tangenta ČB
To sedi. Pokud tam ale po zprovozneni severni spojky nebude spiralova OK nebo MUK, presunou se kolony z "diamantu" sem a vyhoda paralelniho spojeni ke Strakonicke se tak na prijezdu do CB ztrati.
Jenze ani spiralova OK, prip. i s bypassy nepomuze pri odboceni vlevo na prijezdu do CB, coz bude hlavni smer.
A svatecni ridici, co nejizdeji do Globusu, to nezvladaji uz ted a skutecna spiralova OK by pro ne bylo peklo.
Jenze ani spiralova OK, prip. i s bypassy nepomuze pri odboceni vlevo na prijezdu do CB, coz bude hlavni smer.
A svatecni ridici, co nejizdeji do Globusu, to nezvladaji uz ted a skutecna spiralova OK by pro ne bylo peklo.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/20, Severní tangenta ČB
trochu OT, ale podle mě přehnaný ohled na to, co je "peklo pro sváteční řidiče" nesmí bránit prosazování progresivních řešení. sváteční řidiči jsou povinni znát aktuální dopravní předpisy a řídit se dopravním značením. pokud toho nejsou schopni, nemají na silnici co dělat. naštěstí nehody na OK nemají většinou vážné následky, takže bych se spirál nebál, notabene v ČB, kde už pár spirál je.
ještě více OT: možná by stálo za to při změně silničních pravidel, zavedení nějaké progresivní změny (spirály, zipování, koridor pro záchranná vozidla atd.) tyto změny přehledně prezentovat formou osvětové kampaně v médiích, a těmi médii nemyslím odborná periodika, ale deníky distribuované zdarma, Blesk, krátký spot v TV před Výměnou manželek apod. Toto jsem zažil na Novém Zélandu, kdy v bulvárním deníku byla jedna strana věnována názornému vysvětlení použití připojovacího pruhu. Stejně tak na 3 pruhové dálnici by měly být cedule nabádající k jízdě v pravém pruhu.
ještě více OT: možná by stálo za to při změně silničních pravidel, zavedení nějaké progresivní změny (spirály, zipování, koridor pro záchranná vozidla atd.) tyto změny přehledně prezentovat formou osvětové kampaně v médiích, a těmi médii nemyslím odborná periodika, ale deníky distribuované zdarma, Blesk, krátký spot v TV před Výměnou manželek apod. Toto jsem zažil na Novém Zélandu, kdy v bulvárním deníku byla jedna strana věnována názornému vysvětlení použití připojovacího pruhu. Stejně tak na 3 pruhové dálnici by měly být cedule nabádající k jízdě v pravém pruhu.
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Pokud spirálovku nevidí řidič poprvé, tak je to podle mého daleko lepší řešení než ten současný stav (ideální je vidět jí alespoň jednou pořádně shora, pak je ta situace hned jasnější), s tou osvětovou kampaní mi Nosorožec mluví z duše. Líbí se mi ty cedule na mostech v Rakousku, cedule nabádající k jízdě vpravo tam mají taky, proto nechápu, že to ještě u nás neokopírovali.
Zpátky k tématu, přijde mi, že se nově počítá na křižovatce s přechody pro chodce, a ty dokáží "zabít" sebelepší kruhový objezd, možná, že jejich dosazení bylo důvodem snížení kapacity. Zajímavé je, že ve vizualizaci je řečeno, že se zvažovala i styková křižovatka, ale nakonec byla vybrána spirála ( https://www.youtube.com/watch?v=e18Sms9 ... be&t=3m25s ).
Jinak mi přijde, že KO jsou v ČB řešený celkově docela divně, na Milady Horákové X E. Rošického by stačilo řešení jako na zanádražce u hřbitova, přijde mi to tam trochu přepruhovaný (víc pruhů, víc adidas), na zanádražce mohly být větší průměry, u Makra se to mohlo řešit zvětšením stávajícho KO, případně napojením do ulice U Sloupu, u Globusu je to kapitola sama pro sebe a kromě již zmíněného jsou tam hrozně ostré výjezdy, chápal bych to, kdyby bylo třeba zpomalit třeba kvůli přechodům, ale tady žádné nejsou (naštěstí).
Také by se mi zde líbila MÚK, most 2+2, popř. i 1+1 ve směru S - J, dole kruháč nebo SSZ, podle způsobu převedí pěších a cyklistů (preferoval bych pro ně nějakou pěknou lávku a dole kruháč o stávajícm poloměru). Taky by se mi líbila přestavba diamantu na "sdruženou trubkovitou MÚK", tady je schéma, poloměry oblouků jsou jako kruháč na Okružní, napojení na I/20 pomocí vratných ramp pak jako cna té MÚK na propojení okruhů: https://ctrlv.cz/9ABD
Zpátky k tématu, přijde mi, že se nově počítá na křižovatce s přechody pro chodce, a ty dokáží "zabít" sebelepší kruhový objezd, možná, že jejich dosazení bylo důvodem snížení kapacity. Zajímavé je, že ve vizualizaci je řečeno, že se zvažovala i styková křižovatka, ale nakonec byla vybrána spirála ( https://www.youtube.com/watch?v=e18Sms9 ... be&t=3m25s ).
Jinak mi přijde, že KO jsou v ČB řešený celkově docela divně, na Milady Horákové X E. Rošického by stačilo řešení jako na zanádražce u hřbitova, přijde mi to tam trochu přepruhovaný (víc pruhů, víc adidas), na zanádražce mohly být větší průměry, u Makra se to mohlo řešit zvětšením stávajícho KO, případně napojením do ulice U Sloupu, u Globusu je to kapitola sama pro sebe a kromě již zmíněného jsou tam hrozně ostré výjezdy, chápal bych to, kdyby bylo třeba zpomalit třeba kvůli přechodům, ale tady žádné nejsou (naštěstí).
Také by se mi zde líbila MÚK, most 2+2, popř. i 1+1 ve směru S - J, dole kruháč nebo SSZ, podle způsobu převedí pěších a cyklistů (preferoval bych pro ně nějakou pěknou lávku a dole kruháč o stávajícm poloměru). Taky by se mi líbila přestavba diamantu na "sdruženou trubkovitou MÚK", tady je schéma, poloměry oblouků jsou jako kruháč na Okružní, napojení na I/20 pomocí vratných ramp pak jako cna té MÚK na propojení okruhů: https://ctrlv.cz/9ABD
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Severní spojka v Českých Budějovicích zbaví kolon Strakonickou
http://budejovice.idnes.cz/severni-spoj ... zpravy_mrl
http://budejovice.idnes.cz/severni-spoj ... zpravy_mrl
Re: I/20, Severní tangenta ČB
Tak ještě jedna situace s pohledem na budoucí trasu severní spojky.
http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=70909
Dokument pochází z materiálů pro jednání zastupitelstva města dne 20.3.2017, kde se jako bod 12.6 projednává výkup (směna) pozemků pro tuto komunikaci (v rámci snahy města pomoc s urychlením příprav stavby http://www.c-budejovice.cz/cz/mesto/vol ... ls&sid=883 )
http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=70909
Dokument pochází z materiálů pro jednání zastupitelstva města dne 20.3.2017, kde se jako bod 12.6 projednává výkup (směna) pozemků pro tuto komunikaci (v rámci snahy města pomoc s urychlením příprav stavby http://www.c-budejovice.cz/cz/mesto/vol ... ls&sid=883 )
Re: I/20, Severní tangenta ČB
mě tak napadá, zda ten kruháč není trošku překážka na takové komunikaci, když si vezmu nápor z komunikace Plz-ČB, Praha-Rakousko (asi stále výhodnější trasa přes Písek)...
Re: I/20, Severní tangenta ČB
outdoor: kruháč tam je teď a nyní imho žádnou překážku nebo úzké hrdlo nepředstavuje. po vybudování severní spojky se počítá s křižovatkou se semafory. Jestli Praha -ČB přes Písek nebo pře Tábor se už na mnoha místech řešilo mnohokrát a je to debata asi tak odpovídající tomu jestli jsou lepší lyže nebo snowboard. V konečném důsledku záleží hlavně na tom odkud přesně se vyjíždí a pak na nahodilostech, jako jsou aktuální uzavírky, nehody a tak....
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20, Severní tangenta ČB
To bude pod tou křižovatkou podchod/podjezd pro cyklisty, nebo co to tam je naznačeno. U autoservisu to pokračuje šipkami směrem ke Globusu. Myslel jsem původně, že je to bypass pro pravé odbočení směr Písek/Plzeň, ale u Vltavy to vypadá jako nájezdy na most ze stávajících cyklostezek.
Každopádně ta křižovatka bude dělat špunt, který se tam přesunu z tzv. Diamantu. Ta současná OK u Globusu to, co se zasekne na diamantu, dokáže paradoxně bez problémů propustit.
Každopádně ta křižovatka bude dělat špunt, který se tam přesunu z tzv. Diamantu. Ta současná OK u Globusu to, co se zasekne na diamantu, dokáže paradoxně bez problémů propustit.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49