I/20, Severní spojka ČB

Karlovy Vary (D6) – Plzeň (I/27, I/26, D5, I/19) – Blatná – (D4, I/4) – Písek (I/29) – Vodňany (I/22) – České Budějovice (D3)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

I/20, Severní spojka ČB

Příspěvek od martini »

Nystrom píše:Ta MÚK Úsilné/Hůry se předělávala na základě záměru silného investora s OC na poli v severovýchodním segmentu mezi D-3 a I/34. Než se to přeprojektovalo, přišla krize a investor OC z toho pole utekl :-) Ovšem pravdou je, že načaté rampy z 90-let asi nynějším normám nevyhovují. Nyní je snahou do tohoto uzlu napojit i tzv. "severní tangentu" města ČB k I/20, což ale docela dobře nejde, neboť tu překáží koridor VVN 2x400 kV a několik VVN 110kV. Stavba Borek-Úsilné by měla zahájit poměrně brzo, na rozdíl od pokračování jižně kolem ČB.
Měl jsem za to, že severní tangenta je napojena na ulici Okružní, cca nějak takto, ale je to dlouho co jsem na to koukal a nemám teď podklady pro to to ověřit...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/20 obecně

Příspěvek od Bobek »

Severní tangenta dle ÚP nějak takto.
Království a půl princezny za 511.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/20 obecně

Příspěvek od martini »

Bobek píše:Severní tangenta dle ÚP nějak takto.
Hmm, tím výkladem ÚP by se to vysvětlovalo. Takhle je to napojení do okružní křižovatky Úsilné by pak bylo celkem logické.

Mám zde však zákres do mapy s variantou "Severní tangenta, varianta 4-M" vedoucí zhruba tak jak jsem včera psal. Drobným detailem je krátký cca 300 m tunel pod Kněžskými Dvory.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: I/20 obecně

Příspěvek od prof2 »

Mám zde však zákres do mapy s variantou "Severní tangenta, varianta 4-M" vedoucí zhruba tak jak jsem včera psal. Drobným detailem je krátký cca 300 m tunel pod Kněžskými Dvory.
Taky jsem na to koukal. To už ale nebude severní tangenta, která se nejspíš vůbec realizovat nebude, ale severní spojka, takže i tranzit by musel jezdit přes semafor v Českém Vrbném, semafor u Bauhausu, kruháč u Globusu, semafor na konci okružní a kruháč uprostřed okružní. Předpokládám, že na křižovatce s Kněžkodvorskou ulicí stajně taky nakonec vyroste semafor.

Musím říct, že takovýmto výhledem jsem zklamán.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Nystrom »

Město ČB připravuje studii na tzv. severní spojku - přímou (jako měl martini z 9.6), ta trasa 4M se vyhýbala býv. ostrovu kvůli nějaké ekologii, ale prý už je to průchozí. Z tunelu se stal pouze delší podjezd pod IV.TŽK a Kněžskodvorskou, vzájemně s ní nenapojeno. Ta trasa podle ÚPn ČB ano, ale v ZÚR JČ jen jako územní rezerva s možností napojení na I/34 (je tam pro ni most) nebo přímo do MÚK D3 Úsilné (ale ona s ní nepočítá). Severní tangenta je v seznamu staveb finančně nepokrytých do r. 2025.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od martini »

MCB píše:Co já vím tak ten kruhák by měl být nad stávajícím čtyřpruhem,( něco jako ten kruhák v Plzni nad I/20 u kauflandu ), aby se do něj dala napojit budoucí přeložka I/20 ( severní tanganta ) - přivaděč k D3. Doufám že tato přeložka bude součástí D3 obchvat ČB. Jinak tu vznikne paskvil , že tranzit Praha ( Písek,Strakonice, Plzeň ) cestou na jih bude jezdit dál skrz město a ne po obchvatu s D3.... Protože by si strašně zajeli... ?????
Vyndal jsem to z Češňovice - Dasný a reaguji zde. Přijde mi, že ten kruháček "ála malé Opatovice" je tam v takové podobě, že budoucí napojení severní tangenty stejně neumožní, viz
muk_ceskevrbne.JPG
muk_ceskevrbne.JPG (14.74 KiB) Zobrazeno 35733 x
Primárním důvodem je tedy pravděpodobně možnost do této MÚK napojit současnou silnici na Dasný, případně v budoucnu napojit nějaké komerční objekty. Toto se ovšem dle mého názoru nemusí řešit kompletní přestavbou přižovatky, ale pouze připojením té silnice na Dasný přímo na rampu a to buď na tupo (hlavní stále ve směr z/na rampy II/105) - provoz tam bude velmi malý a nebo tam udělat kruhák přímo nahoře na těch rampách před mostem, což by v budoucnu umožnilo "luxusně" napojit i případně více zatížené komunikace. Případně je tam možnost to vždy dobudovat.

Proč však píši do tohoto vlákna je fakt, že v ČB je nutné rozlišovat dva záměry. Jeden je Severní tangenta, která by se do této MÚK měla výhledově napojit a na druhé straně by se měla napojit přímo do MÚK Úsilné s D3. Tato stavba je vedená nějak takto (přesné trasování mám bohužel v práci, někdy upřesním, bude-li třeba). Tato stavba však pravděpodobně nikdy = do 50 let nevznikne - finančně velmi náročná a existuje levnější a smysluplnější řešení a to:

Stavba, která se jmenuje Severní spojka, která řeší identické dopravní vztahy za mnohem menších finančních nákladů. Tato stavba má v následujících letech šanci, že bude realizována a tato stavba nevyžaduje úpravy v MÚK České Vrbné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Nystrom »

martini: tak tak. Úsek Češňovice - Dasný vůbec nepočítá s pokračováním severní tangenty, ta by patrně musela pokračovat ve spodní úrovni rovnou z toho čtyřpruhu. Ale nová představa severní tangenty je ta, že by vyšla z horní úrovně z kruháče ve směru II/105 rovnou přes trať a pokračovala severně železnice. On je problém s křížením ST a železnice mezi Kněžskými Dvory a Hrdějovicemi pod koridorem VVN. Ale na té myšlence s potřebou pro logistický areál asi bude něco pravdy. Navíc je tam ještě biokoridor kolem Dehtářského potoka.
MCB
Příspěvky: 33
Registrován: 14.3.2009 10:44:10

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od MCB »

Martini: Severní spojka je sice dobrá věc, ale tranzit bych řekl že řeší minimálně, protože jsou na trase od MUK České Vrbné , 1 světla U cara, 1 světla Bauhaus , kruhák Globus, 1 světla Pražská a kruhák Okružní a pak MUK Úsilné, kdežto Severní tangenta měla být MUK České Vrbné, kruhák Logistické centrum a pak až MUK Usilné.

Navíc nechápu blázna který by to po Severní spojce objížděl a kodrcal se po světlech a kruháčích na D3 ( MÝTO ) směrem na jih ( Rakousko ) , to už to každý radši projede skrz ČB a ZADARMO.... !!!!! a napojí se na MUK Roudné nebo MUK Krasejovka a ušetří za ( MÝTO ) a průtah přes ČB bude pořád ucpaný....

Severní spojka max. ušetří při průjezdu JH ( I / 34 ) - Plzeň ( Písek ) ( I / 20 )

ale třeba se mýlim.. :lol:
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Nystrom »

MCB: pravdu máš, ale na druhou stranu je severní spojka výrazně lepší než levé odbočení na diamantu a hopsání po Strakonické a Pražské dnes. Severní tangenta je územní rezerva do budoucna s vazbou na logistické centrum, severní spojka je dosažitelná cenově (pokud se skloubí podjezd v Kněžských Dvorech se IV. TŽK). Tranzit není dominantní, důležité je dostat sídliště Vltava a prostor u Globusu na D3 a I/34, což pouze se severní tangentou nejde.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od martini »

Směr I/20 <-> I/34 není zanedbatelný. Pro směr I/20 sever - jih to samozřejmě nic neřeší a tento směr pojedu vždy po I/20 přes město na I/3 a na D3 najedu až na Krasejovce, ale takto bych se zachoval ať už by byla Severní tangenta či jen Severní spojka. Až nepůjde městem tranzit I/3, bude trasa I/20 sever - jih průjezdná naprosto v pohodě a dnešní kolony kolem Vltavy k Výstavišti budou doufejme minulostí. SSZ na takovémhle směru nevidím jako zásadní tragédii.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Zdá se, že místní politici objevili potřebu severní tangenty:


http://budejovice.idnes.cz/severni-spoj ... zpravy_sfo
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od martini »

Je nutné rozlišovat v článku řešenou Severní spojku a Severní tangentu, která je plánována ještě severněji přímo z MÚK Úsilné až do MÚK I/20 a II/105. Uvádím to jen pro jistotu, neboť stát doteď plánoval spíše financování severní tangenty, ale pokud by byla dohoda s městem, že se Severní tangenta zcela vyřadí z plánů financování státu na dalších 50 let, tak je možné, že by i stát mohl na financování Severní spojky přistoupit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od dd »

50 let je hodně, ale jaká je reálná pravděpodobnost, že by se Severní tangenta stavěla během následujících 25 let? Myslím, že limitně blízko nule. Vždyť D3, R3, R4 a I/20 mají vyšší prioritu a všechny za těch 25 let beztak hotové nebudou.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Dr.Fe1 »

martini: Díky za upřesnění. Severní spojka by mohla být přeci jen reálnější.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Nystrom »

Bylo by dobré připomenout, že město severní spojku tvrdošíjně odmítalo deset let a prosazovalo tangentu dle územního plánu. Ač je spojka dopravně výhodnější a výrazně kratší. Její jediný problém je zatažení silnice I/20 do Nemanické a podjezd pod tratí v Kněžských Dvorech.
MCB
Příspěvky: 33
Registrován: 14.3.2009 10:44:10

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od MCB »

Je to pravda, možná kdyby byl přístup města jiný, tak už mohla teoreticky ta severní spojka stát. I když ten podjezd pod tratí a Kněžkodvorskou bude pěkný oříšek....
zorg
Příspěvky: 25
Registrován: 10.5.2012 10:41:11

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od zorg »

martini píše:Severní tangenta, která by se do této MÚK měla výhledově napojit a na druhé straně by se měla napojit přímo do MÚK Úsilné s D3. Tato stavba je vedená nějak takto (přesné trasování mám bohužel v práci, někdy upřesním, bude-li třeba). Tato stavba však pravděpodobně nikdy = do 50 let nevznikne - finančně velmi náročná
Tohle kdyby vybudovali, tak pri kazdem prujezdu budejicema zastavim na radnici a budu jim libat ruce :roll:
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od hiob »

visualizace od ŘSD, publikace 4.8.2014
Silnice I/20 České Budějovice, severní spojka
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od vondr »

závěr zjišťovacího řízení EIA
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC534
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od MickeyMouse »

Vypadá to, že se tangenta intenzivně připravuje. Stihnou ji postavit spolu s IV.koridorem Nemanice I. - Ševětín???
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Jarda Š. »

MickeyMouse píše:Vypadá to, že se tangenta intenzivně připravuje. Stihnou ji postavit spolu s IV.koridorem Nemanice I. - Ševětín???
Vzhledem k tomu, jak se stále odkládá výstavba IV. ŽK Nem-Šev, tak to nevypadá nereálně.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od Jirka L »

veřené projednání se konalo 7.1.2015
Veřejné projednání zahájila Ing. Jana Kubecová, pověřená krajským úřadem řízením veřejného projednání.
Nejprve upozornila na skutečnost, že z veřejného projednání je pořizován zvukový záznam. V úvodu seznámila
přítomné s cílem veřejného projednání a jeho programem, představila zástupce jednotlivých stran a uvedla
základní údaje o procesu posuzování vlivů na životní prostředí podle zákona. Dále provedla rekapitulaci
jednotlivých kroků procesu posouzení vlivů na životní prostředí posuzovaného záměru.

Ve druhé části veřejného projednání vystoupila zástupkyně oznamovatele Ing. Kateřina Ambrožová a stručně
seznámila přítomné se záměrem. Uvedla, že cílem záměru je odlehčení dopravní zátěži Strakonické ulice a
Pražské třídy včetně vybudování přemostění Vltavy, které v této severní části Českých Budějovic chybí, dále pak
odlehčení v křižovatce ulice Strakonická a levobřežní komunikace (stávající I/20), která je v současné době již
nevyhovující. Následně Ing. Čapek shrnul obsah zpracované dokumentace o posuzování vlivů na životní prostředí,
která hodnotila oproti oznámení, kde byla řešena pouze 1 varianta přeložky s povrchovým řešením v Nemanické
ulici (úsek 3), již i alternativní variantu řešení 3. úseku s tunelem. Prezentoval závěr dokumentace, v němž byla
doporučena z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví k realizaci varianta 1. Následně RNDr. Bajer,
CSc., shrnul základní úkoly zpracovatele posudku na dokumentaci a uvedl základní fakta k vlivům záměru
na jednotlivé složky životního prostředí a na veřejné zdraví. Dále prezentoval obsah doručených vyjádření
k dokumentaci, která byla v rámci posudku vypořádána, a v nich vznesené požadavky byly zapracovány
do podmínek návrhu stanoviska příslušného úřadu. Závěrem uvedl, že z hlediska dopadů na životní prostředí a
veřejné zdraví jsou realizovatelné obě varianty, z hlediska detailního vyhodnocení vlivů na životní prostředí
a veřejné zdraví se jako mírně příznivější jeví varianta č. 2. V návrhu stanoviska jsou formulovány podmínky tak,
aby je bylo moţno pouţít beze změn v případě realizace jedné či druhé varianty.

Dalším bodem programu byla prezentace doručených vyjádření dotčených správních úřadů k posudku.
Za Magistrát města České Budějovice, odbor ochrany ţivotního prostředí přítomné s vyjádřením seznámila
Mgr. Kubešová. Ing. Kubecová následně přečetla vyjádření Krajského úřadu – Jihočeský kraj, odboru ţivotního
prostředí, zemědělství a lesnictví. Vzhledem k nepřítomnosti zástupců ostatních dotčených správních úřadů
následně přečetla i vyjádření České inspekce ţivotního prostředí, oblastního inspektorátu České Budějovice.
Z těchto výše uvedených vyjádření nevyplynuly ţádné nové skutečnosti, které by bylo nutno do podmínek
stanoviska nově zapracovat. Dále uvedla, ţe do doby konání veřejného projednání nebyla příslušnému úřadu
doručena ţádná jiná vyjádření dotčených správních úřadů a územních samosprávných celků k posudku a jejich
zástupci také nejsou na veřejném projednání přítomni.

V následné diskusi se dotázal pan Musil, předseda Klubu přátel Českých Budějovic, na důvod náhrady původní
Severní tangenty za Severní spojku. Uvedl, ţe tato část Českých Budějovic, která je nejbliţším výletním místem
občanů města, bude tímto záměrem narušena a znehodnocena. Ing. Bocek uvedl, ţe umístění stavby je otázkou
řešení ÚP města České Budějovice a ŘSD ČR ho v rámci realizace musí respektovat. Tento názor potvrdil i Ing.
Čapek tím, ţe Magistrát města České Budějovice, Stavební úřad vydal k záměru vyjádření se závěrem, ţe záměr
je v souladu s územně plánovací dokumentací města České Budějovice. Dále doplnil, ţe území bude sice
záměrem narušeno, jeho funkce (cyklostezky, splavnost Vltavy, odvodňovací funkce) však zůstanou zachovány.
Další připomínky nebyly v diskusi uplatněny a Ing. Kubecová ji ukončila.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od vondr »

zveřejnění stanoviska k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí: Přeložka silnice I/20 v úseku OK u Globusu - silnice I/34 (Severní spojka.

http://www.kraj-jihocesky.cz/index.php? ... eska]=8382
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od MickeyMouse »

Ta doporučená varianta 2 počítá s víc jak 0,5 km dlouhým tunelem, což je logické a odlehčí to křižovatku Nemanická x Pražská x Okružní od tranzitu. Ale kdo by to platil. Neznamená to v důsledku odložení stavby tangenty?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/20, Severní tangenta ČB

Příspěvek od vondr »

bylo vypsáno předběžné zveřejnění na zakázku vypracování DÚR a DSP na severní tangentu
Odpovědět

Zpět na „I/20“