I/20 Pištín – České Vrbné
I/20 Pištín – České Vrbné
Hledal jsem aktuální info k projektu / úvahám / přípravám na přestavbu I/20 v úseku ČB - Písek. Co si pamatuju, tak se mělo začít v úseku ČB - Dasný - Češňovice až ke křížení s II/145. Ale jak je tomu dnes, to nikde není k nalezení.
K výše uvedenému připojuji související dotaz, zda se nějakým způsobem zohledňuje ve výhledech dostavba Temelína. Myslím, že mám docela čerstvá čísla, která mluví o 6.000 dělníků během stavby, 1.500 nových zaměstnanců a desítkách milionů tunokm silniční nákladní dopravy. Silnice II/105 je sice na místní poměry poměrně nová, ale vzhledem ke stávající intenzitě dopravy bude předpokládané zmnožení intenzity velké.
Je to někde podchyceno? Díky za odpověď.
michal
K výše uvedenému připojuji související dotaz, zda se nějakým způsobem zohledňuje ve výhledech dostavba Temelína. Myslím, že mám docela čerstvá čísla, která mluví o 6.000 dělníků během stavby, 1.500 nových zaměstnanců a desítkách milionů tunokm silniční nákladní dopravy. Silnice II/105 je sice na místní poměry poměrně nová, ale vzhledem ke stávající intenzitě dopravy bude předpokládané zmnožení intenzity velké.
Je to někde podchyceno? Díky za odpověď.
michal
Re: I/20 po Písek jako R4?
Buďme realisté. S I/20 mezi Pískem a ČB se teď v nejbližších 15 letech nic (možná kromě obchvatu obcí Dasný a Češnovice) dělat nebude, neboť to absolutně není potřeba. Kapacita stačí a po dostavbě byť byť jen každého dalšího kousku D3 tady ta doprava v relaci Praha - ČB zase trochu ubude.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/20 po Písek jako R4?
No nejsem si jistý odkud přesně jsi, ale jde vidět že po tehle silnici vubec nejezdíš, kapacitně nevyhovuje už nejméně dva roky, prakticky jedna velka kolona až do Písku!!!!a doprava rozhodně neubyde, protože už dneska 70% lidí jezdí z Budějic do Prahy přes Písek a jakmile se otevře další usek od Nové hospody, tak už praktický nebude mít smysl jezdit přes tábor, protože D3 sice řeší Planou ale jinak ničemu ( Tábor - D1 ) nepomuže!!!!!martini píše:Buďme realisté. S I/20 mezi Pískem a ČB se teď v nejbližších 15 letech nic (možná kromě obchvatu obcí Dasný a Češnovice) dělat nebude, neboť to absolutně není potřeba. Kapacita stačí a po dostavbě byť byť jen každého dalšího kousku D3 tady ta doprava v relaci Praha - ČB zase trochu ubude.
Re: I/20 po Písek jako R4?
Naprosto souhlasím, tato silnice I/20 je hlavně v úseku ČB - Dasný - Češnovice, dávno na hraně své kapacity.... A to se zde nesmí stát dopravní nehoda. Je to zde dáno hlavně pasáží se silnicí II/145 na Prachatice a Vimperk(Strážný SRN). Je to zde sice cca 8 km ale vůbec lidem kteří bydlí v těchto vesnicích nezávidím a hlavně chudáci děti na přechodech....
Myslím si že by tato stavba I/20 ČB - Češnovice měla patřit k prioritám ŘSD v Jižních čechách spolu se stavbou I/34 - obchvat Lišova a Severní tangenty v ČB (přeložka I/20), která spojuje stávající I/20 s I/3 a s I/34 a výhledově D3 a má odsunout tranzit z centra ČB a okolí obchodní zony na Strakonické (Interspar,Mobelix,OBI,...) a hlavně cukání po semaforech.....
Ohledně stavebních nákladů si myslím že by to nemuselo být tak náročné, je zde rovina podobná dálnici D11 na Hr. Králové,....... ( bez tunelů, apod,.....)
Myslím si že by tato stavba I/20 ČB - Češnovice měla patřit k prioritám ŘSD v Jižních čechách spolu se stavbou I/34 - obchvat Lišova a Severní tangenty v ČB (přeložka I/20), která spojuje stávající I/20 s I/3 a s I/34 a výhledově D3 a má odsunout tranzit z centra ČB a okolí obchodní zony na Strakonické (Interspar,Mobelix,OBI,...) a hlavně cukání po semaforech.....
Ohledně stavebních nákladů si myslím že by to nemuselo být tak náročné, je zde rovina podobná dálnici D11 na Hr. Králové,....... ( bez tunelů, apod,.....)
Re: I/20 po Písek jako R4?
Taky se připravuje/připravovala přeložka I/20 od ČB po Češnovice jako čtyřpruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/20 po Písek jako R4?
co já mám inforamce, tak v letošním roku sňad ŘSD obesílalo majitele pozemků kolem Češnovic asi kůli plánované výstavbě čtyřpruhu.
Město Vodňany má požadavek,aby od konce obchvatu Vodňan vedl čyřpruh až do Budějovic. Krajský úřad chtěl totiž silnici rozšířit jen na třipruhy, kde řetí pruh by se střídal. CO ž mě osobně příjde jako pitomost.
Nevítě někdo více informací o přípravě?
Město Vodňany má požadavek,aby od konce obchvatu Vodňan vedl čyřpruh až do Budějovic. Krajský úřad chtěl totiž silnici rozšířit jen na třipruhy, kde řetí pruh by se střídal. CO ž mě osobně příjde jako pitomost.
Nevítě někdo více informací o přípravě?
Re: I/20 po Písek jako R4?
řešení s rozšířením I/20 pojďme probírat na strámku:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 290#p12290
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 290#p12290
Re: I/20
Nové přeložky odvedou auta z jihočeských obcí – budou-li peníze
České Budějovice – Ředitelství dálnice připravuje stavbu několika přeložek státních silnic, které odvedou dopravu z jihočeských obcí... Kdy a zda vůbec budou přeložky hotové, záleží především na tom, kolik peněz budou mít silničáři v příštích letech...
Novou dvanáctikilometrovou silnici chce ŘSD postavit mezi Dasným a Češňovicemi. Část z ní by byla čtyřproudová, aby se usnadnilo připojování vozidel přijíždějících od Prachatic. Další přeložka na téže silnici by měla vést v úseku Hněvkov – Sedlice. Řidiči by se tak vyhnuli dvěma železničním přejezdům...
České Budějovice – Ředitelství dálnice připravuje stavbu několika přeložek státních silnic, které odvedou dopravu z jihočeských obcí... Kdy a zda vůbec budou přeložky hotové, záleží především na tom, kolik peněz budou mít silničáři v příštích letech...
Novou dvanáctikilometrovou silnici chce ŘSD postavit mezi Dasným a Češňovicemi. Část z ní by byla čtyřproudová, aby se usnadnilo připojování vozidel přijíždějících od Prachatic. Další přeložka na téže silnici by měla vést v úseku Hněvkov – Sedlice. Řidiči by se tak vyhnuli dvěma železničním přejezdům...
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
České Vrbné - Pištín (nebo spíše Češnovice II/145) v "superkoncepci" do r. 2016, nicjiného na I/20 není.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
alespoň úsek od ČB do Češnovic, tam je největší provoz
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Stavba se jmenuje Silnice I/20 Pištín - České Vrbné, je cca 13,5 km dlouhá (!). Úsek České Vrbné - Češnovice (II/145) je 4pruh v kategorii S20,75 (2x MÚK - Č. Vrbné a Češnovice), déle je to pak dvoupruh S11,5 s úrovňovejma křižovatkama a celé to končí na stávajícím obchvatu obce Sedlec. Během měsíce by se na webu ŘSD měl objevit leták.
Trasování je zhruba následující
Trasování je zhruba následující
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Proč budou dělat novu cestu od češnovic do Sedlece jen jako dvoupruh? Je lepší pár let počkat,pak to udělat jako 4 pruh. Myslím,že je to levná záležitost, terén je tu hodně rovinnatý, bez tunelů a nemusí být ani tolik MÚK.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Hádám, že kdyby se to postavilo jako 4-pruh, zase to bude voda na mlýn těm, co žádnou D3 nechtějí a navrhují vše vést po R4. Na druhou stranu je ten úsek tak špatný, že už se s ním něco udělat musí a D3 bude tak za 20 let.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Na čtyřpruh tam nejsou intenzity a nepředpokládá se ani, že v historicky dohledné době budou, protože D3 něco ubere.vondr píše:Proč budou dělat novu cestu od češnovic do Sedlece jen jako dvoupruh? Je lepší pár let počkat,pak to udělat jako 4 pruh. Myslím,že je to levná záležitost, terén je tu hodně rovinnatý, bez tunelů a nemusí být ani tolik MÚK.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Očekávám, že by to byla taková "silniční koridorizace" - prostě se ta stará cesta rozšíří a místy trochu narovná. Třeba to sedlecké esíčko je tam jako pěst na oko, nechápu, proč to tehdy při stavbě obchvatu nenapojili nějak normálně.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
ad Sedlecké esíčko - stejně jako Olbramovice - dočasné řešení (20 let?), trasa asi měla pokračovat dál. Pištín už je dneska obchvatem. Ale horší je ta trasa u přejezdu Malovičky a směrem na Vodňany. Vystřídaný třípruh by byl ideální - snad je to tak i popsaný v ZÚR.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
na stránkách ŘSD se konečně objevil leták na stavbu
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... evrbne.pdf
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... evrbne.pdf
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Docela jsem čuměl na cenu stavby. V přepočtu asi 100 mil. KČ/km. Na to, že je to v půlce 4 proudovka, tak je to hodně hustá cena.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Podle letáku má jít v úseku Češnovice - Sedlec o přestavbu na normovanou kategorii S 11,5/80. (mezi MÚK České Vrbné a MÚK Češnovice má být S 20,75/90)Nystrom píše:ad Sedlecké esíčko - stejně jako Olbramovice - dočasné řešení (20 let?), trasa asi měla pokračovat dál. Pištín už je dneska obchvatem. Ale horší je ta trasa u přejezdu Malovičky a směrem na Vodňany. Vystřídaný třípruh by byl ideální - snad je to tak i popsaný v ZÚR.
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Štve mi, že se má přestavovat plně funkční MÚK s II/105 na ten paskvil s kruháčkem... Snad se to ze stavby v rámci úspor škrtne.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Kruháček potřebuje developer, který si tam postaví nějakou logistickou/obchodní zónu, takže by si ji měl logicky taky zaplatit, není liž pravda?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Jo toto mě taky neskutečně sere, jak kvůli každému Lidlu vznikne semafor, nebo se staví kruháč.martini píše:Štve mi, že se má přestavovat plně funkční MÚK s II/105 na ten paskvil s kruháčkem... Snad se to ze stavby v rámci úspor škrtne.
Na D1 a R46 je neskutečný problém dodělat pár připojováku, ale tady se v klidu překope celá MÚK a není s tím vůbec problém, a ještě ke všemu za státní.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Co já vím tak ten kruhák by měl být nad stávajícím čtyřpruhem,( něco jako ten kruhák v Plzni nad I/20 u kauflandu ), aby se do něj dala napojit budoucí přeložka I/20 ( severní tanganta ) - přivaděč k D3. Doufám že tato přeložka bude součástí D3 obchvat ČB. Jinak tu vznikne paskvil , že tranzit Praha ( Písek,Strakonice, Plzeň ) cestou na jih bude jezdit dál skrz město a ne po obchvatu s D3.... Protože by si strašně zajeli... ?????
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Místo tangenty bude jen severní spojka - zatím, což je dlouhá jednotka... Spíš by mě zajímalo, co jsou ta úsporná opatření, která se zvažují podle letáku ŘSD? Střídavý 3pruh?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20 Dasný, Češňovice, obchvat
Tak podle dnešních informací o přejmenování R na D, resp. v přiložených mapkách není I/20 v úseku České Vrbné - Pištín označena jako 4pruh se 110. Vypadlo jim to, nebo se s tím 4pruhem nepočítá...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49