Jinak by mě zajímalo - nebylo by chytré počítat u této poměrně luxusní stavby s výhledovým rozšířením na D 25,5 (D19 )? Zrovna u téhle stavby by stačilo pouze postavit delší ten most silnice III. třídy vedoucí přes přeložku, aby se pod něj vešly oba směry a ten tunýlek pod KO připravit na možný 2. tubus...
Ono to výše napsané jak tak koukám vůbec platí pro celou I/20 (nevšiml jsem si předtím těch letáků ve studiích dlouhých tahů)
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 14.7.2012 18:50:34
od kot
No , nejen zahájení stavby je pěkně daleko. Ale i vydání SP není zrovna za rohem... Takže kdoví co bude.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 15.7.2012 8:45:43
od Redispero
Proč se vlastně buduje v rámci této stavby MÚK Hněvkov, když bude do postavení navazujícího úseku akorát komplikovat dopravu? Nehledě na její zbytečnou složitost, což se určitě prodraží…
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 15.7.2012 8:57:20
od Lenny
Podle mě nekomplikuje. Stavba začíná na okružní křižovatce, které je schodou okolností na mostě. Převažující směry se nekříží.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 15.7.2012 10:38:09
od Redispero
Tak možná ne komplikovat, ale určitě zpomalovat. Hlavně ale ten most s kruháčem (nepůjde spíš o zahloubený tunel?) stavbu hodně podraží, což mi přijde ve chvíli, kdy je pokračování v nedohlednu, poněkud zbytečné… Toto dopravní řešení má jakžtakž ospravedlnění, pokud by byly hotové obě stavby, tak proč stavět složitou MÚK už s první stavbou, kde jde o dražší a z hlediska dopravy kontraproduktivní řešení?
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 15.7.2012 12:20:20
od dd
Proč by tam nestačila jednoduchá křižovatka jako tady? Určitě by vyšla nejméně o 100 mega levněji a posloužila by možná lépe.
Jediné kolizní místo (sjezd směr Plzeň) by šlo vyřešit připojovacím pruhem nebo "dočasnou" stopkou na původní silnici. Beztak zůstane na původní I/20 jen minimální provoz.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 15.7.2012 12:22:59
od Lenny
Rozhodně bude zpomalovat méně než průjezd obcemi. Přesýpaný most neprodraží, stejně se musí postavit a rozhodně lepší postavit definitivní napojení než provizorní a pak to předělávat.
Stavba je ve fázi zpracované DÚR, co se nakonec bude stavět, jestli jen provizorní napojení nebo celá MÚK je ještě daleko.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 15.7.2012 19:05:06
od dd
Podle mého je tam ten ko právě kvůli provizornímu napojení. Po dokončení navazující části bude původní I/20 stěží zařaditelná do II. třídy, spíš do III.
Přesto pořád nechápu výhodu ko na mostě, byť přesypaném, přes I/20. Most bude muset být nejméně 3x širší, tak pochybuji, že stavbu neprodraží.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 15.7.2012 21:19:05
od _jan91
Možná by se mohly udělat standardy na stavby mostů a MÚK, nepotřebujeme žádné architektonické skvosty ani žádné blbůstky, udělat normální most a normální typové křížení ať je to co nejlevnější, na podobné hovadiny nemáme peníze... (samozřejmě tam kde to jde, někde se hold improvizovat musí)
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 16.7.2012 8:05:55
od Redispero
dd píše:Přesto pořád nechápu výhodu ko na mostě, byť přesypaném, přes I/20. Most bude muset být nejméně 3x širší, tak pochybuji, že stavbu neprodraží.
Nadto je tu otázka bezpečnosti. KO je samozřejmě potenciálně kolizní místo, byť v malých rychlostech, takže bude třeba zajistit, aby se případně auto neodporoučelo dolu na I/20... což znamená další rozšíření "mostu", nebo vystavění jiných zábran.
Ona je to vlastně zmenšenina těch předimenzovaých dálničních mimoúrovňových křížení s kruhovými objezdy (jako v Opatovicích či D47 v Ostravě). Ale v případě MÚK silnice I. třídy se silnicí III. třídy...
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 16.7.2012 11:20:22
od mapman
No, nevím co Vám na tom pánové vadí. Je to řešení používané zcela běžně i jinde ve světe, příkladmo třeba tady v Rakousku: http://goo.gl/maps/uM8e - naopak to celkem dobře klidní dopravu a z pohledu bezpečnosti je kruhový objezd nejbezpečnějším typem úrovňové křižovatky. Zkrátka to není od toho abych tudy proletěl ve 100ce ale musím z každé strany zpomalit tak abych dobře viděl. S těmi zhůvěřilostmi jako na D3×I/34 nebo D1×I/56 bych to nesrovnával, tam je to s bezpečností mnohem horší i s ohledem na paramtery těch oblouků...
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 16.7.2012 17:16:19
od dd
Teď ještě porovnat cenovku. Laickým pohledem vidím dvě mostovky oproti jedné, větší objem zemních prací i větší plochu vozovek.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 22.7.2012 21:30:59
od Lenny
Je tam jen jeden delší most.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 13.5.2014 11:45:59
od zorg
kot píše:No , nejen zahájení stavby je pěkně daleko. Ale i vydání SP není zrovna za rohem... Takže kdoví co bude.
Jooo, cela I20 od Plzne je peknej nebezpecnej hnus. Tuhle cast jako dobry, ale urcite se najdou lepsi adepti, napr. odbocka na Horazdovice; zajimalo by me, kolik tam bylo uz smrtaku... Udelat tam jednoduse zarez a 188 by se krizilo mimourovnove nad.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 25.12.2015 15:57:22
od Jirka L
Aktualizovaný leták: I/20 Hněvkov-Sedlice
V 09/2014 byla zpracována aktualizace záměru projektu a HDM 4. V 11/2014 byl zpracován a odevzdán projekt podrobného geotechnického průzkumu. Bylo vypsáno výběrové řízení na zpracování GTP a DSP. SP 2017 (pův. 08/2015). Předpokládaná cena stavby: 837 495 238 Kč (-311mil.)
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 7.1.2016 9:39:31
od ada031
Oznámení o zadání zakázky - projektové práce ve stupni DÚR/IČ k ÚR:
to je pěkné, zpracovatel DSP byl vysoutěžen, ale zpracovatel DÚR ještě ne
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 23.7.2018 13:16:12
od MartaP
Nedávno se na začátku stavby motaly nějací měřiči, snad to souvisí se stavbou obchvatu.
Opravdu nezávidím těm, co bydlí v Hněvkově a Sedlici u hlavní silnice, provoz je tu neskutečný. Zvlášť nezávidím majitelům domu v ostré zatáčce v Hněvkově: https://mapy.cz/zakladni?x=13.9046652&y ... itch=0.157 (snímek je 3 roky starý, teď je dům zničen ještě více), minulý týden jim tam naboural další kamion.
Re: Hněvkov - Sedlice
Napsal: 18.1.2021 17:51:59
od Jirka L
Na trase jsou už nějaké oddělené pozemky, ale teď si vůbec nejsem jistý, jestli tam byly už dřív nebo to je něco nového. Každopádně úplně to nesedí s DÚR Valbeku z února 2019. Nejspíš byly tedy vykoupeny na základě nějakého staršího ÚR.