I/20 Losiná-obchvat
I/20 Losiná-obchvat
Aktualizovaný leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/187 ... bchvat.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/187 ... bchvat.pdf
Re: I/20 Losiná-obchvat
nejdřív 2023? no fuj.... já myslel, že už kopou...
Re: I/20 Losiná-obchvat
Dnes na ČT 1 v události v regionech reportáž o obchvatu Losiné
Re: I/20 Losiná-obchvat
Nelze vyloučit, že se bude projekt přepracovávat na vyšší kategorii, protože podle připravované koncepce dalšího rozvoje dálniční sítě by se mělo jednat o první úsek dálnice D19.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Bylo by vhodné to přepracovat na dálnici. Ale zda to bude D19 nebo D20 je asi ve hvězdách.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Bude se nějak řešit i směr I/20 -> D5 Rozvadov? Momentálně to není úplně štastný řešení: https://mapy.cz/s/kofuvejofu
Re: I/20 Losiná-obchvat
V původních plánech vratná rampa byla. Dokonce je tam vidět základ mostovky. Jestli se někdy dobuduje, to nevím.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Počkej, to je tvoje přání, nebo to je nějaké internější info od ŘSD ?Jarda Š. píše:Nelze vyloučit, že se bude projekt přepracovávat na vyšší kategorii, protože podle připravované koncepce dalšího rozvoje dálniční sítě by se mělo jednat o první úsek dálnice D19.
Jinak pokud by byla tato stavba využita pro D19, tak je potřeba postavit minimálně takovouhle rampu, žádnou vratnou. Možná i úplně nové vedení včetně nové rampy pro směr Rozvadov>Humpolec pro vyšší rychlost.
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... sHn2AN0flb
Re: I/20 Losiná-obchvat
Aram96: Bylo to někde ve zprávách z MD, že by se měla zadávat studie proveditelnosti mj. pro D19 Plzeň - Tábor - Humpolec.
Re: I/20 Losiná-obchvat
kdyby místo zadávání studií rovnou začali stavět úsek Plzeň- Seč (po odbočku na Blovice) v kategorii 2+2, tak by udělali lépe... čas by sám ukázal, co je potřeba dál. Takto se dělají studie, které za 10 let už ani moc neplatí a můžou se dělat nové a nové studie...
Re: I/20 Losiná-obchvat
Zatím byla zadána jen studie "I/19 a I/20 v úseku Losina - silnice I/4 (D4), TES".Jarda Š. píše:Aram96: Bylo to někde ve zprávách z MD, že by se měla zadávat studie proveditelnosti mj. pro D19 Plzeň - Tábor - Humpolec.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/20 Losiná-obchvat
Lenny a když se ta studie jmenuje takhle, tak to už uvažují o společném vedení I/19 a I/20, ne ? To by byl určitě pokrok, pokud je to myšleno rovnou jako 2+2 tak je to nejspíš dílčí část D19.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Studie bude v S 9,5/90.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/20 Losiná-obchvat
Takže se vlastně jen použijí aktuální letáky ŘSD okolo I/20 - také jsou S 9,5/90. Podle letáků se u obchvatů se použije minimum stávající I/20, takže BUS zastávky zůstanou na staré a na nové budou MÚK. Jestli to správně chápu.Lenny píše:Studie bude v S 9,5/90.
A neměla by se udělat studie až k D1? Pokud tady má vést okruh, tak by bylo dobré řešit ho celý, aby na sebe úseky navazovaly.
Re: I/20 Losiná-obchvat
nová vizualizace stavby:
https://www.youtube.com/watch?v=_4TOJxeClpA
https://www.youtube.com/watch?v=_4TOJxeClpA
Re: I/20 Losiná-obchvat
Paráda, už aby to stálo. ZS 2025, UP 2027
Nevím, co se děje, že se vydává vizualizace na stavbu, která je takhle daleko
Každopádně stejná poznámka jako u obchvatu Babylonu, pokud bude vůle tento obchvat opravdu stavět a není to mazání medu kolem pusy a budou na něj peníze (jakože by měly být, intenzity v Losiné jsou otřesné alespoň podle sčítání), tak je na místě ZS cca v roce 2023. Rozdíl v termínech mezi UR a SP 3 roky a mezi SP a ZS 2 roky, jsou naprosto mimo. Stejně tak ta vedlejší přeložka by se měla stavět mnohem dříve, bez ohledu na D19. U dalších staveb na I/20 je to jiná, zde jsou intenzity o řád vyšší.
Nevím, co se děje, že se vydává vizualizace na stavbu, která je takhle daleko
Každopádně stejná poznámka jako u obchvatu Babylonu, pokud bude vůle tento obchvat opravdu stavět a není to mazání medu kolem pusy a budou na něj peníze (jakože by měly být, intenzity v Losiné jsou otřesné alespoň podle sčítání), tak je na místě ZS cca v roce 2023. Rozdíl v termínech mezi UR a SP 3 roky a mezi SP a ZS 2 roky, jsou naprosto mimo. Stejně tak ta vedlejší přeložka by se měla stavět mnohem dříve, bez ohledu na D19. U dalších staveb na I/20 je to jiná, zde jsou intenzity o řád vyšší.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Na straně jedné máš absolutně pravdu s těmi dlouhodobými termíny, ale na straně druhé alespoň budou v rezervoáru staveb kompletně připravené stavby k zahájení obratem...
Re: I/20 Losiná-obchvat
Kote, jenže "my" potřebujeme stavět teď, nebo ideálně do roku 2024/25, protože pak se rozjede D11, drahá D3 a také přece D0, která také bude "pár" mld stát. A to nemluvím o kolejích ..
A tyhle 2 přeložky na I/20 jsou opravdu potřeba, bez ohledu (pro mě typického) na nějakou D19, postavit co nejdříve. V roce 2025 by na ně nemuselo být ... Vím, že to jsou jen silnice první třídy, ale obecně, proč to protahovat, když to jde zahájit dříve, za 5 let bude peněz na silnice na 99,9% méně než dnes. Stavby připravené do rezervoáru hledejme rozhodně jinde, než tady. Najdou se i u dálnic ..
A tyhle 2 přeložky na I/20 jsou opravdu potřeba, bez ohledu (pro mě typického) na nějakou D19, postavit co nejdříve. V roce 2025 by na ně nemuselo být ... Vím, že to jsou jen silnice první třídy, ale obecně, proč to protahovat, když to jde zahájit dříve, za 5 let bude peněz na silnice na 99,9% méně než dnes. Stavby připravené do rezervoáru hledejme rozhodně jinde, než tady. Najdou se i u dálnic ..
Re: I/20 Losiná-obchvat
Snad pozitivní je, že i pan koblihář má v tom svém "plánu - neplánu" převážnou většinu peněz plánovanou na výstavbu silniční infrastruktury . Takže DOUFEJME, že i jiné nové vlády, které přijdou po burešovi budou ochotny do výstavby investovat.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Bude záležet na tom, co Babiš nakonec vyjedná na další EU sedmiletku 2021-2027. Zatím to vypadá, že z EU bude peněz méně, protože odešla Velká Británie a naše ekonomika roste rychleji než staré země EU. Nicméně EU pravděpodobně stanoví vyšší spoluúčast státu a požadavek, že peníze půjdou využít především na TEN-T. Stát bude muset dosypat více z rozpočtu a peněz na výstavbu snad bude dost. Vzhledem k omezeným kapacitám úředníků ŘSD, projekčních a stavebních firem se může stát, že se bude naprostá většina staveb v následující EU sedmiletce realizována jen v TEN-T, aby nepropadly dotace a I/20 bohužel není v TEN-T. Nějaké kapacity sebere ještě D4 PPP.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Z EU bude peněz jistojistě méně, o tom nemůže být pochyb, problém je v tom, že Babiš je chce rvát do silnic a dálnic a EU už moc ne, protože jsme na to měli téměř 2 dekády, ale ty jsme co .. ty jsme přece *******.
Ne .. problém v nastávající dekádě, si myslím, že na rozdíl od té končící, budou opět peníze plus ještě kamenivo či obecně matroš, pracovní síly nebo razítka ne. Kote, i kdyby se dávalo z rozpočtu do investic o polovinu více než dnes, tak na plánované stavby okolo roku 2028-2030 to nikdy nemůže stačit. A jsem bohužel toho názoru, že VRT pomohou a posunou ČR daleko rychleji než polovina dálnic.
Ne .. problém v nastávající dekádě, si myslím, že na rozdíl od té končící, budou opět peníze plus ještě kamenivo či obecně matroš, pracovní síly nebo razítka ne. Kote, i kdyby se dávalo z rozpočtu do investic o polovinu více než dnes, tak na plánované stavby okolo roku 2028-2030 to nikdy nemůže stačit. A jsem bohužel toho názoru, že VRT pomohou a posunou ČR daleko rychleji než polovina dálnic.
Re: I/20 Losiná-obchvat
Naplánovaných staveb je hodně, ale pochybuji, že na ně budou kapacity - projekční, stavební, finanční. Údaje v letácích jsou pouze orientační a velmi optimistické. U VRT ani jeden úsek ještě nemá ani EIA. Pochybuji, že se v následující EU sedmiletce začne VRT stavět.
Re: I/20 Losiná-obchvat
I kdyby ne, tak se plánují ty nejdražší úseky 1. a 4. koridoru dohromady s asi 10 nebo 12 km tunelů, to zatíží rozpočet fakt hodně. A nezapomínejme na tunely na D35 a D3. Bude to určitě o tom, jestli se řekne něco ve smyslu - 5 mld ročně dáme na silnice první třídy a zbytek na dálnice a železnice a nebo jestli se pojede po prioritách stůj co stůj. Protože pokud ano, tak si takovéhle stavby ani neškrtnou, takové ty "větší investice" na silnicích první třídy.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/20 Losiná-obchvat
Honza Rýdl (3.11.2020): "Možná se upraví projekt; z dvouproudovky udělat tříproudovku..."Jarda Š. píše:Nelze vyloučit, že se bude projekt přepracovávat na vyšší kategorii, protože podle připravované koncepce dalšího rozvoje dálniční sítě by se mělo jednat o první úsek dálnice D19.
https://radioblanik.cz/podcasty/obchvat ... zou-rydlem
Re: I/20 Losiná-obchvat
Staví se kruhák v sousedství: https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/kruho ... -zpravy_vb