S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
otevreno 20.12.2015 ve vecernich hodinach
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Super. Tak alespoň že oni, když ne my. To už je jen nějakých 20km na dosah našich hranic. Škoda jen, že to nenechali celý jako A7. No třeba budou mít do té doby, než se spojí S10 a D3, také nové pojetí.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
No a dal? Jsou nekde fotky? Jel tam nekdo?
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Našel jsem video z průjezdu alespoň severní části nově otevřeného úseku mezi Neumarktem a Freistadtem-jih https://www.youtube.com/watch?v=dcnnx1t_1tg
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Hmmm super. Bomba. A Praha je dokonce značena "jen" jako Praha. A super aj ty turistické cíle, kde je přímo na té značce, uveden i příslušný exit. Co na to říkáš Honzo? Nešlo by to i u nás? https://youtu.be/dcnnx1t_1tg?t=3m37s
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Od nás s Honzou rozhodně velké nadšení z Rakouska nečekejte.
Ohledně turistických cílů mi český systém vyhovuje, akorát bych hnědé značky doplnil nástavcem s číslem exitu (nějakým omylem je to u M.Lázní na D5, exit 128). To se mi líbí.
Ohledně turistických cílů mi český systém vyhovuje, akorát bych hnědé značky doplnil nástavcem s číslem exitu (nějakým omylem je to u M.Lázní na D5, exit 128). To se mi líbí.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
hh: já vás, nebo tebe, někdy nechápu. Ukažte, nebo ukaž, https://www.youtube.com/watch?v=SJ6pEV_qHg8 , kde jsem napsal něco jiného, než jen to, že na turistických cílech, na těch hnědých značkách, by mohl být u nás uveden i ten správný exit? Ta tvá averze na Rakousko je až neuvěřitelná. A nejen na něj. Viz. i tebou zde zmíněná krádež tvého auta v Tatrách.
Jinak nechci ty hnědé značky nějak vůbec přeceňovat, ale že nějaká taková vydařená značka, což např. ta obrovská značka na té "naší" nové S10, rozhodně je, že může alespoň částečně nahrazovat propad tržeb z tranzitu pro místní podnikatele a zajišťovat tak pracovní místa a tím zároveň i výběr daní, na tom si myslím, že něco málo bude. A mělo by to tedy fungovat tak i nás. Pokud tedy ŘSD není nějaký charitativní dobročinný spolek, nebo spol. s.r.o., a vydělává si samo na sebe.
Jinak nechci ty hnědé značky nějak vůbec přeceňovat, ale že nějaká taková vydařená značka, což např. ta obrovská značka na té "naší" nové S10, rozhodně je, že může alespoň částečně nahrazovat propad tržeb z tranzitu pro místní podnikatele a zajišťovat tak pracovní místa a tím zároveň i výběr daní, na tom si myslím, že něco málo bude. A mělo by to tedy fungovat tak i nás. Pokud tedy ŘSD není nějaký charitativní dobročinný spolek, nebo spol. s.r.o., a vydělává si samo na sebe.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Jo já nic drastického proti také nepsal... Hnědé ok, nelíbí se mi ten jejich zelený systém, na to mám snad právo. Mimochodem ještě jsem nestihl reagovat ne ty vaše značky a lá wilkommen in bayern, Regione Toscana atd. Mě se to také líbí. Ale tam. Kdybyste se na hlavu postavil, tak tady to prostě nemá tradici, jejich označení exituje stovky let a je logické, že je i dálnici. Tady by názvy typu "jižní dálnice" nebo vítejte ve stč. kraji vypadaly spíš komicky. Viz via carolina.
No, nic přejděme do vlákna značení.
Těším se, až si projedu S10. Jestli je to regulérní A7 s blbým názvem nebo je to klikaté. Každopádně pár cílů začíná stále více dává smysl (a jak vzniká D3) jet tudy a ne vždy valit na D5 a dál.
No, nic přejděme do vlákna značení.
Těším se, až si projedu S10. Jestli je to regulérní A7 s blbým názvem nebo je to klikaté. Každopádně pár cílů začíná stále více dává smysl (a jak vzniká D3) jet tudy a ne vždy valit na D5 a dál.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Tak aby ještě komicky nevypadaly, když je toto značení provedeno v tomto miniaturním vydáním, kdy z toho ve 130km/h horko těžko něco člověk přečte a mnohdy je takové značení skryto v lese velkých billboardů. https://www.google.cz/maps/@50.037901,1 ... 312!8i6656
A co se týče ještě té tradice - asi bych bral v potaz, že u nás ty tradice byly po 40 let maximálně zašlapávány do země, takže spoustu jich lze obnovit a pokud někdo není totální konzerva, tak i nové tradice prosadit.
Ale k té, jak píše hh, A7, s tím blbým názvem, nebo klikaté S10. Už se tam skoro vůbec nedostanu, ale vzhledem k tomu, co jsme se tam najezdil, tak si moc dobře dokáži představit, jak hodně ten nový úsek dálnic pomůže dopravě a co to bude nyní znamenat vyjet z A7 až za Freistadtem. Kéž by i u nás už vznikala D3 k hranicím, klidně i s nějakým blbým názvem.
A k těm názvům, před válkou jsme žádné dálnice neměli, takže názvy ani nemohly být. Ale každopádně dráha je používala. Viz. Česká západní dráha, Dráha FJ., atd. A to, že v Rakousku, ty názvy dálnic mají logiku a i uplatnění, mi nikdo nevymluví. Viz. už jen dopravní zpravodajství. Ostatně i naše Zelená vlna také už delší dobu nepodává dopravní informace, tak, že by používala jen označení D1, D2.., ale vždy k tomu připojuje i místopisný název, jako např. Brněnská, Bratislavská, Vídeňská dálnice, atd. Což rozhodně přispívá k daleko větší a mnohem rychlejší orientaci.
A co se týče ještě té tradice - asi bych bral v potaz, že u nás ty tradice byly po 40 let maximálně zašlapávány do země, takže spoustu jich lze obnovit a pokud někdo není totální konzerva, tak i nové tradice prosadit.
Ale k té, jak píše hh, A7, s tím blbým názvem, nebo klikaté S10. Už se tam skoro vůbec nedostanu, ale vzhledem k tomu, co jsme se tam najezdil, tak si moc dobře dokáži představit, jak hodně ten nový úsek dálnic pomůže dopravě a co to bude nyní znamenat vyjet z A7 až za Freistadtem. Kéž by i u nás už vznikala D3 k hranicím, klidně i s nějakým blbým názvem.
A k těm názvům, před válkou jsme žádné dálnice neměli, takže názvy ani nemohly být. Ale každopádně dráha je používala. Viz. Česká západní dráha, Dráha FJ., atd. A to, že v Rakousku, ty názvy dálnic mají logiku a i uplatnění, mi nikdo nevymluví. Viz. už jen dopravní zpravodajství. Ostatně i naše Zelená vlna také už delší dobu nepodává dopravní informace, tak, že by používala jen označení D1, D2.., ale vždy k tomu připojuje i místopisný název, jako např. Brněnská, Bratislavská, Vídeňská dálnice, atd. Což rozhodně přispívá k daleko větší a mnohem rychlejší orientaci.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Tak už je k dispozici video i z té jižní části Unterweitersdorf - Neumarkt. Většinu času (cca 2,5 min) zabírá průjezd tunelem Götschka. Ani jsem netušil, že je ve směru nahoru třípruhový...
https://www.youtube.com/watch?v=ajxmW2_Njq0
https://www.youtube.com/watch?v=ajxmW2_Njq0
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Můžeme zvolat sláva. Rakušáci se konečně naučili to, co jsme zvládli i za komančů někdy v 70. letechmonin píše:Hmmm super. Bomba. A Praha je dokonce značena "jen" jako Praha.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
No být námi, zametu si raději nejdřív pořádně před vlastním prahem. I když samozřejmě vím, že Linz, značili už i komančové, jako Linz, a to, že v té době to byl pro nás úhlavní nepřítel.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Tak více jak po měsíci zareagovaly mapy.cz na nově otevřený úsek A7, respektive S10. A právě při pohledu na tu mapu, to nyní přece jen už trochu vypadá, že naše země budou mít někdy v budoucnu také dálniční spojení.
http://mapy.cz/zakladni?x=14.6838420&y= ... 41&z=8&l=0
http://mapy.cz/zakladni?x=14.6838420&y= ... 41&z=8&l=0
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Zareagovali ???
No to je fakt silne slovo - za posledni mesic jsem jim tam poslal 2 reklamace, ze to maji spatne nebyt toho, maji to porad postaru ....
No to je fakt silne slovo - za posledni mesic jsem jim tam poslal 2 reklamace, ze to maji spatne nebyt toho, maji to porad postaru ....
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 20:13:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
mapy.cz berou zahraniční data z openstreetmap.cz, nevím, s jakou frekvencí, ale ten měsíc - dva by tak asi seděl. Česká data si, pokud vím, spravují sami, tam reagují v řádu dní.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Tak na stránkách příhraniční obce Rainbach im Mühlkreis se objevila nová počítačová simulace dalšího plánovaného úseku rychlostní silnice S10 v úseku Freistadt-Nord - Rainbach-Nord o plánové délce 8,5 km.
Rovněž se objevil nový harmonogram výstavby tohoto úseku: rok 2021 nejbližší možné zahájení výstavby.
Po dostavbě tohoto úseku bude chybět na hranice dostavět ještě dalších cca 8,5 km rychlostní silnice S10.
http://www.rainbach.at/index.php?page=menu-manager
Rovněž se objevil nový harmonogram výstavby tohoto úseku: rok 2021 nejbližší možné zahájení výstavby.
Po dostavbě tohoto úseku bude chybět na hranice dostavět ještě dalších cca 8,5 km rychlostní silnice S10.
http://www.rainbach.at/index.php?page=menu-manager
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Že by se po 25 letech karta obrátila?
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/7509 ... -sexu.html
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/7509 ... -sexu.html
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
projeto, famozni stavba, vse v tunelu, takhle nejak si to predstavuji na d3 u prahy.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Také jsem nedávno projel. Stavba to není špatná, povrch parádní. Jen se mi trochu vkrádala do hlavy myšlenka, jestli to ještě stálo za to:
1/Investičně z pohledu vlastníka - velmi drahé inženýrské stavby (tunely) zde byly nasazeny aby se ochránilo okolí od vlivu automobilismu. Nic proti ochraně přírody, ale ve srovnání s jinými úseky postavenými dříve např. v Alpách (tedy v hodnotnější krajině) mi to přišlo trochu extrémní. Jestli je tohle budoucnost výstavby - aby to tam mohlo být (=získat souhlasy), musí se to skoro všechno zakopat (protože všude je "krajina"), pak nejsem rád. Ty peníze vydané navíc samozřejmě někde chybí.
2/Provozně z pohledu řidiče - chytil jsem zrovna období, kdy byla kvůli nějaké údržbě (nebyla viditelná, nikde se nic nedělo) snížená rychlost v tunelech na 60 km/h. A to pro jistotu z Arnbergu až do Freistadtu včetně těch úseků mimo tunel (jsou dost krátké, tak by se zvyšovat rychlost nevyplatilo). To už je zase bezpečnostní extrém, jet 20 kilometrů šedesátkou. To už by snad bylo rychlejší po staré cestě.
Kombinace obou faktorů - musíte do drahého tunelu, na který jste spoustu let čekali a pak v něm jet extrémně pomalu, mi docela zkazila cestu i dojem z docela pěkné stavby. Doufám, že D3 u Prahy bude v tomto ohledu rozumnější, jinak budou všichni jezdit pořád přes Mirošovice. Pokud by se měl znegovat smysl drahé dopravní stavby tímhle způsobem, tak snad radši nestavět.
1/Investičně z pohledu vlastníka - velmi drahé inženýrské stavby (tunely) zde byly nasazeny aby se ochránilo okolí od vlivu automobilismu. Nic proti ochraně přírody, ale ve srovnání s jinými úseky postavenými dříve např. v Alpách (tedy v hodnotnější krajině) mi to přišlo trochu extrémní. Jestli je tohle budoucnost výstavby - aby to tam mohlo být (=získat souhlasy), musí se to skoro všechno zakopat (protože všude je "krajina"), pak nejsem rád. Ty peníze vydané navíc samozřejmě někde chybí.
2/Provozně z pohledu řidiče - chytil jsem zrovna období, kdy byla kvůli nějaké údržbě (nebyla viditelná, nikde se nic nedělo) snížená rychlost v tunelech na 60 km/h. A to pro jistotu z Arnbergu až do Freistadtu včetně těch úseků mimo tunel (jsou dost krátké, tak by se zvyšovat rychlost nevyplatilo). To už je zase bezpečnostní extrém, jet 20 kilometrů šedesátkou. To už by snad bylo rychlejší po staré cestě.
Kombinace obou faktorů - musíte do drahého tunelu, na který jste spoustu let čekali a pak v něm jet extrémně pomalu, mi docela zkazila cestu i dojem z docela pěkné stavby. Doufám, že D3 u Prahy bude v tomto ohledu rozumnější, jinak budou všichni jezdit pořád přes Mirošovice. Pokud by se měl znegovat smysl drahé dopravní stavby tímhle způsobem, tak snad radši nestavět.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
to mmatuska: I v Rakousku umí stavby pořádně prodražit, aby to "stálo za to". Jak to kdysi řekl někdo v nějakém rozhovoru pro ČT: Korupce patřila k území bývalého Rakousko-Uherska vždycky a není pravda, že by jí v dnešním Rakousku bylo méně než třeba v ČR. Jen se už stala součástí systému...
V Rakousku bychom na nových dálnicích našli vícero příkladů: Na A6 Nordost Autobahn (spojka A4 se Slovenskou D4) je asi 6 ekoduktů na 22 km mezi poli s větrnými elektrárnami. BTW: Ten les větrníků je tam taky "zajímavý".
Na S10 ale šlo asi taky o NIMBY, soudě podle toho, jak to eSko Asfinag zdůvodňoval jako mimořádně přínosné pro region.
V Rakousku bychom na nových dálnicích našli vícero příkladů: Na A6 Nordost Autobahn (spojka A4 se Slovenskou D4) je asi 6 ekoduktů na 22 km mezi poli s větrnými elektrárnami. BTW: Ten les větrníků je tam taky "zajímavý".
Na S10 ale šlo asi taky o NIMBY, soudě podle toho, jak to eSko Asfinag zdůvodňoval jako mimořádně přínosné pro region.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
17. listopadu získal úsek Freistadt Nord – Rainbach Nord UVP (rakouská EIA). Sedmikilometrový úsek s jedním kilometrovým tunelem (kolem obce Vierzehn) se má začít stavět 2021. Další pokračování k hranicím bude odvislé od kroků české strany.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/newsro ... -rainbach/
Další informace včetně vizualizace: https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... bach-nord/
https://www.asfinag.at/ueber-uns/newsro ... -rainbach/
Další informace včetně vizualizace: https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... bach-nord/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.2.2021 17:42:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Domnívám se, že 17.11. byla teprve ze strany Asfinag podána žádost o UVP stanovisko na ministerstvo dopravy. Jinak UVP znamená nejen EIA, ale i územní rozhodnutí. V Rakousku jsou tyto kroky sloučeny do jednoho řízení. V ČR se nyní o takovém sloučení u liniových staveb zatím pouze uvažuje. V Rakousku tento proces totiž trvá výrazně kratší dobu, což budeme moci poznat zrovna u tohoto úseku.
Výstavby nového 7-kilometrového úseku začne 2021, uvedení do provozu se plánuje na 2024, předpokládané náklady výstavby 208 mil. EUR.
http://www.nachrichten.at/oberoesterrei ... 69,2737735
Výstavby nového 7-kilometrového úseku začne 2021, uvedení do provozu se plánuje na 2024, předpokládané náklady výstavby 208 mil. EUR.
http://www.nachrichten.at/oberoesterrei ... 69,2737735
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Začátek stavby úseku Freistadt Nord - Rainbach Nord se stále očekává v roce 2021. Stále běží EiA+ÚR (UVP) a veřejné projednání by mělo proběhnout ještě letos. V článku opět uvedeno, že pokračování Rainbach Nord - Wullowitz záleží na postupu u nás a že to pro kraj Horní Rakousko představuje vůbec nejdůležitější projekt, sdělil hornorakousky rada pro dopravu Günther Steinkellner.
Ovšem co jim to tam Ťok povídal za bláboly s dokončením celé D3 ve 2025, to mi hlava nebere. Jestli je to pravda, tak ten člověk už je zcela mimo reaitu.
https://www.nachrichten.at/oberoesterre ... t4,3095918
Ovšem co jim to tam Ťok povídal za bláboly s dokončením celé D3 ve 2025, to mi hlava nebere. Jestli je to pravda, tak ten člověk už je zcela mimo reaitu.
https://www.nachrichten.at/oberoesterre ... t4,3095918
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
eines der wichtigsten Straßenprojekte je tedy spis "jeden z nejdulezitejsich projektu". Ale vzhledem k tomu, ze krom obchvat Lince, tam ted jine projekty nemaji, tak je to vlastne jedno. Navic je to takove mazani medu kolem pusy.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Bylo by prosim nejake info o tom Linci? Kudy to ma vest, a kdy? Diky.