S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
S 1 Wiener Außenring Schnellstraße Neubau Schwechat bis Süßenbrunn
Aktualni stav priprav
celková délka 19 kilometrů, z toho 8,2 kilometru tunelu
celkové náklady 1,9 miliardy eur
plánované zahájení výstavby Groß Enzersdorf - Süßenbrunn 2019
plánované dokončení Enzersdorf - Süßenbrunn 2021
plánované zahájení výstavby tunelu Donau-Lobau 2021
plánované dokončení tunelu Donau-Lobau 2025
orig. informace
https://www.asfinag.at/bauen-erhalten/b ... ssenbrunn/
Aktualni stav priprav
celková délka 19 kilometrů, z toho 8,2 kilometru tunelu
celkové náklady 1,9 miliardy eur
plánované zahájení výstavby Groß Enzersdorf - Süßenbrunn 2019
plánované dokončení Enzersdorf - Süßenbrunn 2021
plánované zahájení výstavby tunelu Donau-Lobau 2021
plánované dokončení tunelu Donau-Lobau 2025
orig. informace
https://www.asfinag.at/bauen-erhalten/b ... ssenbrunn/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.12.2022 12:49:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
...to kdyby viděl Napoleon:o) ...tak schválně, jestli se Asfinagu podaří ty termíny dodržet, anebo bude dříve 511:o)
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Je to smutné, ale věřím víc Rakušákům s tímhle než stavbě 511...
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Stavba Süßenbrunn - Schwechat vč. tunelu Lobau se připravuje strašnou spoustu let. První pokus o vydání EIA+ÚR byl v roce 1994. Zelení, občasnké iniciativy a ochránci přírody byli vždy striktně proti. Projekt provázely dlouholeté spory. Dělala se nová EIA+ÚR.
2016 - Zelení trvají na novém posouzení variant a oznamují vlastní studii, která byla zveřejněna v 01/2018 bez jakékoli alternativy se závěrem, že tunel se nemá stavět.
Zelení podali žaloby k rakouskému Nejvyššímu správnímu soudu, který 23.5.2018 potvrdil platnost EIA+ÚR.
Historie je kromě odkazu na stránky ASFINAGu i zde:
https://wien.orf.at/news/stories/2914406/
Nepřipomíná vám to něco? Tak snad se 518+519 taky dočkáme.
2016 - Zelení trvají na novém posouzení variant a oznamují vlastní studii, která byla zveřejněna v 01/2018 bez jakékoli alternativy se závěrem, že tunel se nemá stavět.
Zelení podali žaloby k rakouskému Nejvyššímu správnímu soudu, který 23.5.2018 potvrdil platnost EIA+ÚR.
Historie je kromě odkazu na stránky ASFINAGu i zde:
https://wien.orf.at/news/stories/2914406/
Nepřipomíná vám to něco? Tak snad se 518+519 taky dočkáme.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
A je v plánu na dostavbu západní část mezi dálnicemi A 23 a A2?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Myslel jsi asi A22 a A1 Není a nebude, pro ně je díky S33 okruh na západě uzavřený ...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Pššt. neukazovat Lynxovi...) ASFINAG náš vzor, a jen u nás je všechno blbě:o))Kuba píše:Stavba Süßenbrunn - Schwechat vč. tunelu Lobau se připravuje strašnou spoustu let. První pokus o vydání EIA+ÚR byl v roce 1994. Zelení, občasnké iniciativy a ochránci přírody byli vždy striktně proti. Projekt provázely dlouholeté spory. Dělala se nová EIA+ÚR.
2016 - Zelení trvají na novém posouzení variant a oznamují vlastní studii, která byla zveřejněna v 01/2018 bez jakékoli alternativy se závěrem, že tunel se nemá stavět.
Zelení podali žaloby k rakouskému Nejvyššímu správnímu soudu, který 23.5.2018 potvrdil platnost EIA+ÚR.
Historie je kromě odkazu na stránky ASFINAGu i zde:
https://wien.orf.at/news/stories/2914406/
Nepřipomíná vám to něco? Tak snad se 518+519 taky dočkáme.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Jak se říká včera bylo pozdě. Ta jedna cesta přes dunaj je vcelku šílená a hlavně to zvedne opět o kus dostupnost letiště.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Tak už i v Rakousku mají svoje Patriky. Na úsek S1 Süßenbrunn - Schwechat s tunelem Löbau byla podána další žaloba ke spolkovému nejvyššímu správnímu soudu. Konkrétně na severní polovinu Groß-Enzersdorf - Süßenbrunn. Soudní tahanice o tento úsek již evidentně nějakou dobu běží, rakouské ministerstvo dopravy vydalo územní rozhodnutí už v roce 2015, v roce 2018 o předchozí tom rozhodoval Nejvyšší soud, nyní byla podána správní žaloba. Dále ještě běží vodoprávní řízení a povolení z ochrany přírody, kdy v případě vydání těchto povolení aktivisté avizují i žaloby na toto. V článku je zmíněno, že ve Vídni tento úsek podporují všechny politické strany, s výjímkou Zelených. O povolení výstavby ale rozhodne soud, nikoli vídeňská rada. Asfinag stále předpokládá pravomocné stavební povolení na 1. polovinu 2020, oslovení pracovníci ale spíše udávají 2021 nebo 2022. Myslím, že je to jak s pražským okruhem - jako přes kopírák.
https://kurier.at/chronik/wien/fuer-den ... /400578473
https://kurier.at/chronik/wien/fuer-den ... /400578473
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Ani výše uvedené povolení nezůstalo bez povšimnutí odpůrců, takže ani rok 2020 neposunul stavbu k potřebnému cíli, alespoň ne prozatím. Tak uvidíme. Doplním, co tady chybí:
pro info trasa z 03/2020 německy moc neumím. ale tady je k tomu i video:
Dle těch stránek ASFINAG se má letos zahájit výstavba: (odklady další části možné)
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... ssenbrunn/
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... dt-aspern/
Ovšem informace z 11/2020 mluví o tom, že odporcové to posouvají na soudy a na tahu je tento institut: https://kurier.at/chronik/wien/baustart ... /401085108
Jasně se tam píše, že v rámci politiky jsou kromě strany zelených všichni za projekt, ale právě zelení blokují stavbu tohoto tunelu. (tunelu )
pro info trasa z 03/2020 německy moc neumím. ale tady je k tomu i video:
Dle těch stránek ASFINAG se má letos zahájit výstavba: (odklady další části možné)
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... ssenbrunn/
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... dt-aspern/
Ovšem informace z 11/2020 mluví o tom, že odporcové to posouvají na soudy a na tahu je tento institut: https://kurier.at/chronik/wien/baustart ... /401085108
Jasně se tam píše, že v rámci politiky jsou kromě strany zelených všichni za projekt, ale právě zelení blokují stavbu tohoto tunelu. (tunelu )
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Prostě dřív se vše tlačilo do tunelu, teď už vadí i tunely. Dřív se vše tlačilo do větrných a vodních elektráren, to samé.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Tak a ta zelená ministryně dnes odpískala i tunel Löbau.
Kromě tunelu se bude muset, s ohledem na běžící schvalovací proces S8, přerojektovat také část Groß-Enzersdorf - Süßenbrunn.
Takže ani Rakousko nebude mít dálniční obchvat hlavního města. Tedy alespoň pokud budou mít zelené ve vládě.
https://www.derstandard.at/story/200013 ... utunnel-ab
Kromě tunelu se bude muset, s ohledem na běžící schvalovací proces S8, přerojektovat také část Groß-Enzersdorf - Süßenbrunn.
Takže ani Rakousko nebude mít dálniční obchvat hlavního města. Tedy alespoň pokud budou mít zelené ve vládě.
https://www.derstandard.at/story/200013 ... utunnel-ab
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
No potěš koště... A23 je sice trošku přifouknutá a až skončí ty stávající opravy, nebude to snad až takový děs. Ale co si budeme povídat, S1 neplánovali proto, aby zela prázdnotou...
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Oni v těch posuzováních používají pořád ty samé, naprosto nesmyslné argumenty z toho jejich zeleného náboženství:
- Výstavba silniční sítě vede také vždy k dalšímu nárůstu dopravy.
- Ničení přírodních území již nelze nahradit.
- V minulých desetiletích bylo zabráno mnoho stovek čtverečních km zemědělské půdy, na nichž už nemůže být doma pěstováno ovoce a zelenina.
- Tunel by vedl nejcitlivějším chráněným územím. Stavba by znamenala masivní zásah do nedotčených přírodní rozmanitosti a zničená příroda by byla nezvratně ztracena.
- Výstavba tunelu by představovala extrémně CO2-intenzivní formu výstavby
https://kurier.at/politik/inland/jetzt- ... /401824597
Tohle už jsem někde slyšel. Tu evaluaci jim asi psal Patrik...
Ono teprve teď si asi Sebastian Kurz a celá ÖVP uvědomí, jaký nesmysl byl před rokem si vzít zelené do vlády. Zejména pokud liberální novináři na Kurze použili stejnou zbraň jako na Stracheho před 2 lety.
- Výstavba silniční sítě vede také vždy k dalšímu nárůstu dopravy.
- Ničení přírodních území již nelze nahradit.
- V minulých desetiletích bylo zabráno mnoho stovek čtverečních km zemědělské půdy, na nichž už nemůže být doma pěstováno ovoce a zelenina.
- Tunel by vedl nejcitlivějším chráněným územím. Stavba by znamenala masivní zásah do nedotčených přírodní rozmanitosti a zničená příroda by byla nezvratně ztracena.
- Výstavba tunelu by představovala extrémně CO2-intenzivní formu výstavby
https://kurier.at/politik/inland/jetzt- ... /401824597
Tohle už jsem někde slyšel. Tu evaluaci jim asi psal Patrik...
Ono teprve teď si asi Sebastian Kurz a celá ÖVP uvědomí, jaký nesmysl byl před rokem si vzít zelené do vlády. Zejména pokud liberální novináři na Kurze použili stejnou zbraň jako na Stracheho před 2 lety.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Já bych teda řekl, že tohle rozhodnutí by mohlo trochu otevřít oči i samotným Rakušanům a tato ministryně se stane hrobníkem zelených (alespoň v potenciálních vládách, když ne v parlamentu). Snad to nezůstane jen mým zbožným přáním.
Popravdě jsem myslel, že zarazí obchvat Lince, ale že na zaražení S1 se zelení neodváží. Evidentně jsou odvážnější...a o to nebezpečnější.
Musíme tu naši síť opravdu dostavět dřív, než národ zbohatne na takovou úroveň, že bude volit podobné fanatiky také ve velkém.
Popravdě jsem myslel, že zarazí obchvat Lince, ale že na zaražení S1 se zelení neodváží. Evidentně jsou odvážnější...a o to nebezpečnější.
Musíme tu naši síť opravdu dostavět dřív, než národ zbohatne na takovou úroveň, že bude volit podobné fanatiky také ve velkém.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Pfff, tam lezi ten jejich novej superzelenej Aspern. Tam jim bude muset stacit multimodalni doprava, jak navrhuje jejich ministrine. Proste na kole a pak vlakem.michal píše:Ale co si budeme povídat, S1 neplánovali proto, aby zela prázdnotou...
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Geo, je to trochu, či asi hodně paradox. Až budou jen elektroauta a vodíkový pohon, jejich ministři se take budou chtít po zemi rychle pohybovat a nesedět v elektrozácpě u Vídně. Ano, Boží mlýny melou pomalu...
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Budu trochu OT, ale docela se bojím tohoto zhoubného vlivu na minimálně hraniční úsek D52. Protože si moc neumím představit dostavění A5 na 2+2, pokud ten stávající obchvat funguje a problémem je na trase vlastně jen Mikulov. Pokud tedy pominu kontroly na hranicích... Na druhou stranu... Administrativní kolečko D52 se točí tak pomalu, že možná už bude v kurzu vodík, ne elektřina, až se D52 dočká ÚR...
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Spíš bych se oprostil od ustáleného klišé, že Rakousko je náš vzor. Něco dělali dobře. Teď to zas nějakou dobu dobře nebude.
Jinak pokud čtu komentáře pod články, tak diskutující s těmi rozhodnutími spíše souhlasí. Ale to v dnešní době nic neznamená, to může být částečně ohnuté. Je ale zřejmý fakt, že zastoupení voličů zelených nebo podporovatelů této ideologie ve společnosti je v Rakousku násobně vyšší než u nás. A to ještě opět v mnohem větší míře ve Vídni, než kdekoli na venkově. Oni se prostě mají pořád hodně dobře, z toho to plyne...
Jinak pokud čtu komentáře pod články, tak diskutující s těmi rozhodnutími spíše souhlasí. Ale to v dnešní době nic neznamená, to může být částečně ohnuté. Je ale zřejmý fakt, že zastoupení voličů zelených nebo podporovatelů této ideologie ve společnosti je v Rakousku násobně vyšší než u nás. A to ještě opět v mnohem větší míře ve Vídni, než kdekoli na venkově. Oni se prostě mají pořád hodně dobře, z toho to plyne...
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Myslím, že v těch diskusích se projevuje efekt mlčící většiny.
Pokud by ten tunel většina společnosti, resp.obyvatel Vídně nechtěla, pak by to rozhodnutí bylo správné. Ale tomu nevěřím.
Rakousko je a pořád bude naším vzorem, ale nemůžeme je jako vzor brát ve věcech, kde jsou úplně někde jinde než my a chtít je úplně kopírovat. Resp.musíme jít postupně a inspirovat se. Když vidíme, že AT omezuje stavbu dálnic, nemůžeme ji omezit taky, protože máme zlomek toho co oni. To je jako být 150 kg vyžrané prase a chtít hnedka začít cvičit podle Arnolda.
Pokud by ten tunel většina společnosti, resp.obyvatel Vídně nechtěla, pak by to rozhodnutí bylo správné. Ale tomu nevěřím.
Rakousko je a pořád bude naším vzorem, ale nemůžeme je jako vzor brát ve věcech, kde jsou úplně někde jinde než my a chtít je úplně kopírovat. Resp.musíme jít postupně a inspirovat se. Když vidíme, že AT omezuje stavbu dálnic, nemůžeme ji omezit taky, protože máme zlomek toho co oni. To je jako být 150 kg vyžrané prase a chtít hnedka začít cvičit podle Arnolda.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Nemáte zlomek ve smyslu zlomku, ale hezkou polovinu. Ale ano, když oni omezují novou výstavbu, tak to nemusíte činit i vy. Resp. by to byla chyba, protože jste ve zcela odlišné dopravné realitě.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Nemyslím si, že ta paní ministryně bude zhouba vlády, neb v AT byl silný odpor i proti stavbě S34 (ST. Pölten - Traisen), kde projet těch 30 km může trvat i hodinku. Nechci vědět, kolik to již stálo životů, a v okrese St. Pölten Land ji lidé tleskají, že to dokázala zastavit, i když kraj proti tomu hodně protestuje. Takže bych to bohužel neviděl tak, že by to mohlo stát hlasy, spíše čekám, že jim může přidat hlasy.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Lobau není úplně ztracený, bo tuto stavbu mají napsanou v silničním zákoně a ministr nad zákonem není (zdravím Adama Vojtěcha). Vídeňský starosta od socialistů, tedy od partaje, která donedávna v metropoli se zelenými vládla, už se dal slyšet, že mohou následovat právní kroky,tedy žaloba ke správnímu soudu pro nezákonnost ministerského pokynu. Myslícím lidem to hlava nebere - tangenta potřebuje odlehčit, i tak ji místní doprava bude využívat bohatě. Pro tranzit sever-jih a zejména lepší dostupnost letiště by byl tunel požehnáním, nemluvě o dopravním napojení nové čtvrti Donaustadt na levém břehu.
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Kauza tunelu pod Dunajem pokračuje:
Vídeňská městská rada schválila 460 milionů eur na výstavbu „Stadtstrasse Aspern“. Čtyřproudá silnice má vést mezi Aspernem a jihovýchodní tangentou.
- v podstatě chtějí stavět přivaděč, ale hlavní trasa stojí.... za odměnu tam budou demonstrace
Pro zajímavost: Leonore Gewessler , ministrině živ. prostředí, jež chce stavbu za každou cenu zastavit byla dříve ředitelkou "Global 2000", ekospolku co v roce 2006 obsadil staveniště, když tam Asfinag prováděl geologický průzkum (vrty) pro tento tunel. Obsazení trvalo 8 týdnů....
Volby v Rakousku jsou na podzim 2023. A jen tak pro info minulé volební období do roku 2019 Zelení nebyli v parlamentu.
Odkazy:
19.4.2022 - članek o tom přivaděči - https://www.moment.at/story/hermann-kno ... sse-aspern
22.4.2022 - článek shrnující vývoj projektu tunelu - https://www.moment.at/story/was-ist-der-lobau-tunnel
Vídeňská městská rada schválila 460 milionů eur na výstavbu „Stadtstrasse Aspern“. Čtyřproudá silnice má vést mezi Aspernem a jihovýchodní tangentou.
- v podstatě chtějí stavět přivaděč, ale hlavní trasa stojí.... za odměnu tam budou demonstrace
Pro zajímavost: Leonore Gewessler , ministrině živ. prostředí, jež chce stavbu za každou cenu zastavit byla dříve ředitelkou "Global 2000", ekospolku co v roce 2006 obsadil staveniště, když tam Asfinag prováděl geologický průzkum (vrty) pro tento tunel. Obsazení trvalo 8 týdnů....
Volby v Rakousku jsou na podzim 2023. A jen tak pro info minulé volební období do roku 2019 Zelení nebyli v parlamentu.
Odkazy:
19.4.2022 - članek o tom přivaděči - https://www.moment.at/story/hermann-kno ... sse-aspern
22.4.2022 - článek shrnující vývoj projektu tunelu - https://www.moment.at/story/was-ist-der-lobau-tunnel
Re: S1 Wiener Außenring Schnellstraße - vnější obchvat Vídně
Jistě nejsem jediný, komu by se méně ucpaná A23 hodila...