Právě je 22.9.2019 3:30:02




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
 A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 55
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Aram96 píše:
Ta filozofie, že užší silnice je bezpečnější, protože nesvádí k rychlejší jízdě, je zvrácená tak, že by byla hodna spíš těch některých “odborníků” z pražského magistrátu. Jestli máte pocit, že S 9,5 nebo dokonce S 7,5 je při 80-90 km/h bezpečnější než S11,5 při 100-110 km/h, tak to nemůžete myslet snad ani vážně ;)

To nie je o pražskom magistráte, ani československý výmysel ale sú to dlhoročné poznatky a vedecky podložené výskumy o dopravnej psychológii z motoristicky vyspelých krajín (D, A), ktorej sa bohužiaľ v CZ + SK vôbec nevenujeme. To isté je u nás s dopravným značením. V Nemecku je zaužívaná prax, že čím menej dopravných značiek sa používa tým ich viac vodiči rešpektujú - Schilderwaldnovelle StVO 1997 [url]https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrszeichen_(Deutschland)#Kritik_am_„Schilderwald“[/url]. U nás presne naopak - všetko treba vyznačiť značkami...

Aram96 píše:
Zálivy jsou jedna věc, je to asi lepší než velmi malý odstavný a kategorie S 9,5, to ano, (podobně jako je lepší R21,5 než R22,5 nebo jak to bylo ..) ale nikdy to nemůže nahradit komfort a bezpečnost S 11,5, kde si prostě vyhnou 3 kamiony vedle sebe. Čili za mě buď řešení jak tady se zálivy, nebo s pořádným odstavným. Samozřejmě se bavím o úsecích, které jsou stavěny pro jaksi “dálniční směry” ale s menšími kapacitami, proto také dlouhodobě nechápu některé S 9,5 na některých “velkých jedničkách” u nás. :(

Možnosť odstavenia porúchaného vozidla by nebola problémom, keby sa dodržala 1,5-metrová nespevnená (trávnatá) krajnica. Spolu so spevnenou krajnicou to vytvára dostatočný priestor na odstavenie vozidla. Zároveň je to bezpečnostná poistka pre prípad vybočenia z jazdného pásu a nie že mám síce vozovku širokú jak parížsky bulvár, ale zato 20 cm za jej okrajom je priekopa...

S11,5 sú naozaj cesty smrti. To rovno pridajme 3 metre a máme z toho striedavý 3-pruh S13,5 alebo RQ 15,5 https://de.wikipedia.org/wiki/Richtlinien_f%C3%BCr_die_Anlage_von_Stra%C3%9Fen_%E2%80%93_Querschnitt#/media/File:RQ15,5.svg


10.9.2019 18:04:06
Profil
 

Příspěvky: 2074
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Co je bezpečnější netuším a netroufám si spekulovat, ale to že je rovná široká silnice svádí jet "dálniční" rychlostí, to je fakt experimentálně ověřený na sobě samém :-) Zatímco u užší silnice prostě jede drtivá většina řidičů výrazně pomaleji.


10.9.2019 18:13:56
Profil
Autor

Příspěvky: 9190
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Martin z Ostravy píše:
Tak snad ho někdo na Závodě Brno připravuje, ale mám strach se zeptat :D

Toto je DÚR 06/2018 na 5206.2. Vyloženě se v ní píše, že přeshraniční propojení s rakouskou dálnicí A5 bude předmětem jiné stavby, je v ní doložena pouze vzájemná prostorová koordinace.

Osobně to nechápu, příjde mi lepší absolvovat proces přípravy jen jednou, místo 2x. Hold na Závodě Brno jsou asi jiného názoru. Doufám, že se to ještě změní.


Přílohy:
5206_2.png
5206_2.png [ 417.83 KiB | Zobrazeno 537 krát ]

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
10.9.2019 19:36:40
Profil
 

Příspěvky: 1292
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Chlapi, s oběma vašimi posledními příspěvky souhlasím, ale mluvíme každý o něčem trochu jiném. Já jen tvrdil, že to, že jedu rychleji na širší silnici, neznamená, že to je nebezpečnější, než pomaleji na úzké. To, že širší svádí k vyšší rychlosti, je logické, nemusí to však znamenat (a ono ani většinou neznamená) že to je nebezpečnější. Jsme ale OT, proto odpověď už dám jinam ;)


10.9.2019 19:44:14
Profil
 

Příspěvky: 914
Bydliště: Hradec Králové - Labská II
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Pánové, projel jsem ten obchvat Drasenhofenu v neděli po půlnoci při návratu z dovolené a byl jsem poněkud v šoku. Jednak z toho, kudy to vlastně jedu - při cestě do Chorvatska jsem ještě jel přes obec - a pak z toho po čem vlastně jedu. To je něco mezi dálničním půlprofilem a naší silnicí 1. třídy. Až to budou rozšiřovat na plný profil tak se zase možná bude jezdít přes obec protože mi není jasné, jak by chtěli za plného provozu bagrovat i svahy.... Ale i tak díkybohu za to, ten průjezd obcí byl hroznej.


19.9.2019 21:02:17
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz