A5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
"Z Vídně přímo na jižní Moravu. Rakousko hodlá do roku 2018 prodloužit dálnici až k českým hranicím"
http://domaci.ihned.cz/c1-65097070-z-vi ... dalnici-a5
http://domaci.ihned.cz/c1-65097070-z-vi ... dalnici-a5
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Jedno se musí Ťokovi nechat, sejít se s dolnorakouským hejtmanem jako x-tý MD a po x-té ho chlácholit tím, že se u nás přece jenom něco děje, (i když ví, že se nic neděje) to už chce silnou povahu. musí už z nás mít pěknou srandu.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Tak minimálně mu mohl alespoň sdělit, že to, co vede směrem z Brna na jih směrem k nim, je už konečně dálnice a ne nějaká přiblblá rychlostní komunikace a ještě ho mohl informovat, že díky vysokým loňským teplotám v listopadu a prosinci, to bude velice špatné, co se týče výroby ledové vína u nás na Jižní Moravě.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
No neřekl bych že Rakušáci staví A5 apriori kvůli nám a nějakému moravskému vínu - to mají ve Weinviertel minimálně stejně tak dobré, vždyť je to vlastně jedna společná vinařská oblast. Ale staví spíš kvůli tomu, že osa Vídeň - Gdaňsk je jedna z prioritních os evropské sítě TEN a tudíž bude z velké části hrazena ze společných evropských prostředků. To že je u nás neumíme na podobný účel využít je náš problém. Zejména politiků jižní Moravy, protože stále chybí krajský územní plán. Kdyby byl, věřím, že na Rakousko by ČR neplánovala v příštích letech stavět jen u Českých Budějovic, ale i mezi Pohořelicemi a Mikulovem, stejně jako obchvat Břeclavi.monin píše:Tak minimálně mu mohl alespoň sdělit, že to, co vede směrem z Brna na jih směrem k nim, je už konečně dálnice a ne nějaká přiblblá rychlostní komunikace a ještě ho mohl informovat, že díky vysokým loňským teplotám v listopadu a prosinci, to bude velice špatné, co se týče výroby ledové vína u nás na Jižní Moravě.
Ťokovi nezávidím, protože za posledních 20 let nevidím u nás žádný posun v dálnicích z Brna směrem na jih (ale i na sever). Jsem hodně zvědavý zda se v příštích letech aspoň zvládne v Mikulově obchvat obchvatu...
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Jelikoz Ervin Pröll vladne Dolnorakousku jiz od roku 1992 (nazyvan Landesvater) a pred tim byl 11 let zastupce hejtmana, tak se domnivam, ze tech slibu na tema dalnice do NÖ musel vyslechnout vice, nez jadernych poznamek od ÖVP na tema jadernych elektraren v CR. Proto minus pro Tohika a chudak Landesvater, neb slychavat kazdy rok sliby od jineho ministra u nej musi navozovat velice optimistickou naladu ohledne ceskych ministru dopravy. OT: V At maji zase problemy obsadit ministra financi. Kdyz ho obsadi, tak se hned toci a nebo je to misto bez ministra.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Díky za zajímavé informace ze sousedství. Kdyby ovšem "otec země" víc tlačil na pilu v době, kdy u nás šlo stavět, ale v Rakousích to blokovali jejich melouni, už to mohlo stát... Ono je to máslo celkem rovnoměrně rozmatláno na více hlavách .
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Pravdu ma Standa, mam stejny nazor...
Podle toho clanku bude situace v roce 2018 v podstate obdobna, jako je uz poslednich dvacet let na strane ceske. Dalnice skonci nekolik kilometru pred hranicemi, potom pulprofil.... Maslo na hlave maji opravdu obe strany...
Podle toho clanku bude situace v roce 2018 v podstate obdobna, jako je uz poslednich dvacet let na strane ceske. Dalnice skonci nekolik kilometru pred hranicemi, potom pulprofil.... Maslo na hlave maji opravdu obe strany...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Nějak tuhle logiku nechápu, když už to stavím k hranicím a vím, že jednou bude dálnice i na druhé straně, tak to snad postavím na plný. A pochybuji, že je to proto, že by na to nevyšla ekonomika, protože jestli vychází k Poysdorfu, tak musí vyjít až na Mikulov, nevěřím, že za Poysdorfem výrazněji klesnou intenzity.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Je to asi takový germánský zvyk . Vždyť i Němci mají k hranicím nepochopitelně poloviční profily na A8 nebo A60. A někteří chytráci to neustále zkoušejí i u nás, třeba R11 z Jaroměře k hranicím nebo R49 či R52.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Standa: Tlačil.. ale na Dukovany a Temelín.. to tenkrát bylo potřeba.. tam bylo potřeba tlačit aby se udržel u kormidla.. a ne na nějakou výstavbu dálnic.. Na to tenkrát nebyl aparát. To je až nyní v posledních letech.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Prostě je to velmi pružný politik ! Tím se ovšem vysvětluje, jak mohl vydržet tak dlouho.
Celkově bych řekl, že je skvělé, že se v Rakousku staví dálnice a půlprofilový obchvat. A ačkoli je nám skoro všem líto, že se totéž neděje u nás, pořád je to lepší, než kdyby tomu bylo naopak (tedy kdyby se u nás místo poměrně kvalitní silnice dělala dálnice a v Rakousku zůstaly Poysdorf s Drasenhofenem). A bude-li k tomu ještě obchvat obchvatu v Mikulově...
Celkově bych řekl, že je skvělé, že se v Rakousku staví dálnice a půlprofilový obchvat. A ačkoli je nám skoro všem líto, že se totéž neděje u nás, pořád je to lepší, než kdyby tomu bylo naopak (tedy kdyby se u nás místo poměrně kvalitní silnice dělala dálnice a v Rakousku zůstaly Poysdorf s Drasenhofenem). A bude-li k tomu ještě obchvat obchvatu v Mikulově...
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Česká Alpine Bau CZ bude stavět dálnici v Rakousku
Společnost Alpine Bau CZ postaví část dálnice A5 v Rakousku. Objem zakázky, kterou získalo sdružení vedené společností Hochtief Austria, je 48 milionů eur (asi 1,3 miliardy korun), podíl Alpine je 50 procent. Stavba by měla začít letos. Pro Alpine Bau CZ jde o zatím největší potvrzenou zakázku pro letošní rok.
„Projekt zahrnuje výstavbu hlavní trasy dálnice v délce 6,6 kilometru mezi obcemi Walterskirchen a Poysbrunn, napojení v Poysbrunnu včetně vybudování okružní křižovatky, přeložky krajských komunikací, výstavbu účelových cest v délce asi devět kilometru a také výstavbu 11 mostních objektů,“ řekla dnes mluvčí společnosti Jitka Hamanová.
Součástí zakázky je i stavba oplocení, bariér pro migrující obojživelníky, tří sedimentačních a retenčních nádrží, přeložek žlabů, protihlukových ochranných valů a stěn a dalšího silničního vybavení, ochranných svodidel a elektronicko-mechanického vybavení.
„Z 1,6 milionu metrů krychlových odkopané zeminy se zhruba 600 tisíc zpětně použije do násypů, zbytek se využije k modelaci terénu mimo staveniště. V rámci výstavby dvouproudé dálnice se zabuduje cirka 36 tisíc metrů krychlových silničního betonu a 50 tisíc tun asfaltových směsí,“ uvedla mluvčí.
Úplné dokončení stavby se předpokládá v létě 2018, stavba by měla být uvedena do provozu v prosinci roku 2017.
Alpine Bau CZ se sídlem ve Valašském Meziříčí je jednou z největších tuzemských společností zaměřených na dopravní stavby. V roce 2014 ji ovládla skupina PSJ. Alpine Bau CZ měla v roce 2014 tržby téměř miliardu korun, loňské výsledky ještě nejsou známé.
http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s ... n=copylink
Společnost Alpine Bau CZ postaví část dálnice A5 v Rakousku. Objem zakázky, kterou získalo sdružení vedené společností Hochtief Austria, je 48 milionů eur (asi 1,3 miliardy korun), podíl Alpine je 50 procent. Stavba by měla začít letos. Pro Alpine Bau CZ jde o zatím největší potvrzenou zakázku pro letošní rok.
„Projekt zahrnuje výstavbu hlavní trasy dálnice v délce 6,6 kilometru mezi obcemi Walterskirchen a Poysbrunn, napojení v Poysbrunnu včetně vybudování okružní křižovatky, přeložky krajských komunikací, výstavbu účelových cest v délce asi devět kilometru a také výstavbu 11 mostních objektů,“ řekla dnes mluvčí společnosti Jitka Hamanová.
Součástí zakázky je i stavba oplocení, bariér pro migrující obojživelníky, tří sedimentačních a retenčních nádrží, přeložek žlabů, protihlukových ochranných valů a stěn a dalšího silničního vybavení, ochranných svodidel a elektronicko-mechanického vybavení.
„Z 1,6 milionu metrů krychlových odkopané zeminy se zhruba 600 tisíc zpětně použije do násypů, zbytek se využije k modelaci terénu mimo staveniště. V rámci výstavby dvouproudé dálnice se zabuduje cirka 36 tisíc metrů krychlových silničního betonu a 50 tisíc tun asfaltových směsí,“ uvedla mluvčí.
Úplné dokončení stavby se předpokládá v létě 2018, stavba by měla být uvedena do provozu v prosinci roku 2017.
Alpine Bau CZ se sídlem ve Valašském Meziříčí je jednou z největších tuzemských společností zaměřených na dopravní stavby. V roce 2014 ji ovládla skupina PSJ. Alpine Bau CZ měla v roce 2014 tržby téměř miliardu korun, loňské výsledky ještě nejsou známé.
http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s ... n=copylink
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Jsou nějaké stránky, kde se pravidelně aktualizují fotky ze stavby?
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Chvíli jsem pátral a našel jsem jeden web s fotkami z výstavby.
Na dalším webu jsou i aktuální termíny zprovoznění jednotlivých úseků.
Na dalším webu jsou i aktuální termíny zprovoznění jednotlivých úseků.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.3.2021 23:18:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Hned druhá věta v tom posledním odkazu mluví za vše. Toho se u nás bohužel nikdy nedočkáme...
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
A co tam píšou ? Německy neumím
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
No v té větě se shrnuto pár vět, které jsou pak rozespány níže. A ta informace zní, že to vypadá, že to postaví levněji, než se očekávalo. Což se u nás u probíhající stavby už prostě nestane. Jediné, nad čím přemýšlím, je to, že oni to tam asi mají organizačně zcela jinak, takže až během stavby zjišťují to, co my se dozvíme při vyhlášení nabídek po výběrovém řízení - rozdíl mezi předpokladem a nabídkou/reálnou cenou. Protože tu informaci o nižší ceně říká člověk z ASFINAGu, ne z dodavatelské firmy.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Líbí se mi tam zvláště tato věta : Die ampel- und kreuzungsfreie Errichtung der Umfahrung stellt sicher, dass vor allem der Schwerverkehr aus dem Gemeindegebiet von Drasenhofen abgezogen wird. Das reduziert spürbar den Lärm und verbessert die Luftqualität . Tedy pro německy nemluvící tím že se odstraní semafory a úrovňová křížení tak díky tomu že odpadne těžký provoz tak se znatelně pocítí snížení hluku a zlepší kvalita vzduchu. Kéž by toto chápali na v Praze, kde se dělají pravé opaky.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
ASFINAG aktualizoval v dubnu své stránky...
volně mnou kostrbatě přeložené nové informace:
ASFINAG rozdělil prodloužení A5 mezi Schrickem a Pysbrunnem do čtyř úseků. Ty mají jedno společné - enormní rozsah zemních prací. Okolo 6 miliónů kubických metrů zeminy musí být během dvouletého stavebního období vybagrováno a přesypáno. Důvodem je, že ASFINAG chce kopcovitým Weinviertelem vést komfortní a bezpečnou dálnici A5.
Novostavba začala v dubnu 2015 pracemi na přeložce brněnské ulice a zřízením MÚK Mistelbach. Poté následovalo zahájení prací na úseku mezi Schrickem a Wilfersdorf-sever. V tomto úseku bude také prostor pro kontrolu provozu, společný výzkumný projekt s technickou univerzitou Vídeň. Cílem výzkumu je dosáhnout komfortní a klidné jízdy bez poznatelných přejezdů mezi jízdními dráhami.
Třetí úsek vede od Wilfersdorf-severu do Walterskirchenu a obsahuje kromě jiného i výstavbu čtrnácti z celkových 45 mostů. Poslední a čtvrtý úsek sahá od Walterskirchenu do Poysbrunnu. Zde je zvláštností že tudy bude A5 vedena z důvodu terénu ve čtyřkilometrovém zářezu. Na tomto zhruba sedmikilometrovém úseku bude postaveno 10 mostů pro optimální spojení cest a polních cest stejně jako migračních tras zvěře.
A5 INFOBOX - všechny informace o projektu z první ruky
Optimální informovanost je pro ASFINAG důležitá - ASFINAG chce aby lidé byli informováni o průběhu budování této důležité dálniční spojnice. Proto od 18. dubna 2016 nabízíme v našem novém infoboxu na více než 80 čtverečních metrech plochy všechny informace o vzniku této nové cesty.
Více než deset hlavních informačních témat bude v infoboxu nabídnuto. Informace jsme tak uspořádali, aby jim rozuměl jak laik, tak i technický specialista. Informace zahrnují široké spektrum od archeologického průzkumu přes stavební výzvy až k tématům bezpečnosti provozu nové A5
Umístění Infoboxu
Wilfersdorf, na křížení B 40 Mistelbacher Straße / Landesstraße 3059.
otevřeno pondělí - čtvrtek 9-16 hodin a pátek 9-12 hodin.
volně mnou kostrbatě přeložené nové informace:
ASFINAG rozdělil prodloužení A5 mezi Schrickem a Pysbrunnem do čtyř úseků. Ty mají jedno společné - enormní rozsah zemních prací. Okolo 6 miliónů kubických metrů zeminy musí být během dvouletého stavebního období vybagrováno a přesypáno. Důvodem je, že ASFINAG chce kopcovitým Weinviertelem vést komfortní a bezpečnou dálnici A5.
Novostavba začala v dubnu 2015 pracemi na přeložce brněnské ulice a zřízením MÚK Mistelbach. Poté následovalo zahájení prací na úseku mezi Schrickem a Wilfersdorf-sever. V tomto úseku bude také prostor pro kontrolu provozu, společný výzkumný projekt s technickou univerzitou Vídeň. Cílem výzkumu je dosáhnout komfortní a klidné jízdy bez poznatelných přejezdů mezi jízdními dráhami.
Třetí úsek vede od Wilfersdorf-severu do Walterskirchenu a obsahuje kromě jiného i výstavbu čtrnácti z celkových 45 mostů. Poslední a čtvrtý úsek sahá od Walterskirchenu do Poysbrunnu. Zde je zvláštností že tudy bude A5 vedena z důvodu terénu ve čtyřkilometrovém zářezu. Na tomto zhruba sedmikilometrovém úseku bude postaveno 10 mostů pro optimální spojení cest a polních cest stejně jako migračních tras zvěře.
A5 INFOBOX - všechny informace o projektu z první ruky
Optimální informovanost je pro ASFINAG důležitá - ASFINAG chce aby lidé byli informováni o průběhu budování této důležité dálniční spojnice. Proto od 18. dubna 2016 nabízíme v našem novém infoboxu na více než 80 čtverečních metrech plochy všechny informace o vzniku této nové cesty.
Více než deset hlavních informačních témat bude v infoboxu nabídnuto. Informace jsme tak uspořádali, aby jim rozuměl jak laik, tak i technický specialista. Informace zahrnují široké spektrum od archeologického průzkumu přes stavební výzvy až k tématům bezpečnosti provozu nové A5
Umístění Infoboxu
Wilfersdorf, na křížení B 40 Mistelbacher Straße / Landesstraße 3059.
otevřeno pondělí - čtvrtek 9-16 hodin a pátek 9-12 hodin.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.3.2021 23:18:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Nevíte zda se počítá s nějakými obchvaty na B47 na trase Poysdorf - Břeclav?
Šlo by vlastně o Großkrut a Reintal.
Šlo by vlastně o Großkrut a Reintal.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
osobně bych to uvítal, ale není mě známo, že by se připravovaly obchvaty těchto měst. Myslím, že by to bylo aktuální, až se někdy postaví obchvat Břeclavi (dle letáku ŘSD v r. 2024, ale spíše mnohem později).
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Přidám pár fotek z 31.7., v neděli jsem při průjezdu nezaznamenal žádnou aktivitu (na D1 se pracovalo na všech pěti úsecích, navzdory dešti i pokročilé hodině).
- Přílohy
-
- Celkový pohled na přeložku B7, rozestavěné těleso A5 a starou B7, která se postupně bourá.
- A5a.JPG (119.87 KiB) Zobrazeno 15977 x
-
- Rozestavěný nadjezd, podle mapy jsem nenašel o jakou komunikaci půjde.
- A5b.JPG (188.43 KiB) Zobrazeno 15977 x
-
- Již hotový nadjezd s přeloženou B7 před obchvatem Wilfersdorfu (křížení s A5 za obchvatem jsem nějak nezaznamenal).
- A5c.JPG (95.01 KiB) Zobrazeno 15977 x
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
25.8. Trasa rozpracovaná v celé délce, většina mostů již kompletních, zbylé se dodělávají, válcují se svahy, naváži se hlína. Práce samozřejmě nejpokročilejší v části Bauloss 1.
Taky je to již nějaký čas co se na trase B7 začaly množit radary, nejvíce jich je na obchvatu Mistelbachu.
Taky je to již nějaký čas co se na trase B7 začaly množit radary, nejvíce jich je na obchvatu Mistelbachu.
D52, D43 v původní trase!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Tady je mapa trasování a stav výstavby: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4271 .
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Nevíte někdo jaký to má termín zprovoznění ? Dik