Právě je 22.9.2019 4:31:54




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další
 A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 35
Bydliště: Roztoky
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Hlavní chyba je, že nepostavěli rovnou plnohodnotnou dálnici až na hranice .... tohle je fakt “velký nedodělek”, na druhou stranu se mi zdá, že se to stále dá rozšířit na plnohodnotnou dálnici: u mostů mi z videa pořád příjde dost místa na rozšíření i této strany budoucí dálnice tak aby zde byl i odstavný pruh, ekodukt je jen pro jednu stranu a postaví se vedle navazující pro druhou stranu dálnice .... je ale fakt že ten ekodukt je doopravdy úzký.......


9.9.2019 20:55:26
Profil
 

Příspěvky: 415
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ja bych v pripade A5/D52 nepodlehal takove te nasi sebemrskacske manii. Je pravda, ze jeste pred par lety se tam jezdilo pres ty jejich pr*ele ale slapli do toho a ted maji cca 80% trasy od sjezdu z S1 k hranici ve 4pruhu. U nas je 4pruh od D1 jen do Pohorelic (tj zhruba pulka) ale zbytek trasy vede uz dekady mimo obce, sice s urovnovymi krizovatkami ale porad gerade aus. Kdykoliv jsem jel z Brna do Vidne tak to na nasem uzemi celkem ubyvalo, kolona se pohybovala 70-100 km/h a clovek byl za par minut v Mikulove. Kdezto v Ostmarce se probit pres ty jejich Dorfy, to byl ocistec… Skoda jen toho obestavenyho obchvatu Mikulova doku*venyho kruhacema… Obchvat Drasenhofenu je takova typicka rakouska vychcanost – dalnice to neni ale zpoplatneny to je. Timhle uhlem pohledu by musela byt zpoplatnena treba I/3 z Mirosovic az do Benesova….ale to by mistnim bojovnikum za vyjimky praskla zilka…


9.9.2019 20:56:37
Profil
 

Příspěvky: 323
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Maty píše:
Sauce> prosím neber můj dotaz jakkoli konfliktně, ale jakým způsobem mohu jakožto běžný uživatel silnic a dálnic přispět k jejich rychlejší výstavbě a lepší údržbě? Jsem živnostník kupuji dálniční známku, platím silniční daň, odvody daň z příjmu + jsem plátce DPH. Opravdu nevím jak víc bych mohl státu / kraji / městu pomoci :-(

Promiň, můj komentář byl spíš směrován k těm stovkám jakoby "profesionálů" co ví o stavění dálnic nepřeberné množství a proto mají neustále potřebu psát do komentářových sekcí u novinových článků jak je ta čr na úrovni Somálska. Sami by třeba mohli nastudovat spousta informací z věrohodných zdrojů, jako je třeba přímo mapová aplikace od řsd. Tím by mohli poskytnout vzdělání i své společnosti, aby nežili v nenávistné nepravdě. Kolik takových jedinců třeba má opravdový vliv na výstavbu dálnic a třeba právě jeden takový názor změní jejich přístup. Vím, je to dost nepravděpodobné, ale srovnám-li kolik takových lidí je ("profesionálů") s faktem, že opačným jednáním (psaní kometů ála "ostuda čr!") fakt ničeho nedocílí (akorát si tak víc lidí poplácá po zádech jak je jim v čr ouvej), tak to za to fakt stojí.


9.9.2019 21:03:43
Profil
 

Příspěvky: 1482
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
...i prostý živnostník (nebo samozřejmě zaměstnanec) může vytvářet tlak na ŘSD, ale hlavně na státní organizace, na nichž často visí spousty stanovisek... já vím, je to sisyfovská práce, ale třeba to k něčemu bude.... stejně tak Saucem zmíněný boj s větrnými mlýny ignorance....která tedy často, což mě šokuje, je i mezi jinak relativně inteligentními lidmi....


9.9.2019 21:28:31
Profil
Autor

Příspěvky: 9190
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Nejlepší stejně bude, až se bude zprovozňovat stavba 5204.2 MÚK Mikulov a politici budou zírat na provizorní napojení na stávající hraniční most. :lol:

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


9.9.2019 21:31:08
Profil
 

Příspěvky: 1482
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
... a ten nový by měl postavit kdo? my nebo Rakušani? z letáku jsem to úplně nevykoukal...díky.


9.9.2019 21:42:00
Profil
Autor

Příspěvky: 9190
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
My.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


9.9.2019 21:49:49
Profil
Autor

Příspěvky: 5706
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Tak snad ho někdo na Závodě Brno připravuje, ale mám strach se zeptat :D

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


9.9.2019 21:54:28
Profil ICQ
 

Příspěvky: 1482
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Lenny? :o)


9.9.2019 21:59:47
Profil
 

Příspěvky: 1292
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Tady bych se "tleskání Rakušákům" určitě vyhnul, ty chybějící odstavné jsou opravdu nepochopitelné, stejně jako že to je jen poloviční profil. Ty ekodukty také nechápu, ale říkám si, jestli to není postavené tak, že při dostavbě na plný profil se prostě jen dostaví druhá půlka a ten beton uprostřed budoucí dálnice prostě půjde použít, pouze se oba pásy v průběhu ekoduktem oddálí od sebe, ale nevím :crazy:
Na druhou stranu, ty zářezy, které tam mají, to člověk opravdu závidí. Říkám si, kolik let by to někdy u nás ušetřilo a kolik dalších desítek km mohlo být už postavených, kdyby byla tahle vstřícnost i u nás, resp. začala dříve než nyní. Je jasné, že skalní odpůrce jako D43, D0 či D49 by to neodradilo, ale na mnoha místech by to ušetřilo spoustu rozkladů soudů apod. :(

Každopádně se mi moc nelíbí zde na fóru paradoxně opačný názor na Rakousko vs. ČR, než je ve společnosti v tom smyslu, že někde Asfinag něco neudělá zrovna nejlíp a hned jsou tu řeči typu: no jó kdyby to bylo u nás, tak nadávají, takhle chválí i debilitu u Rakušáků apod. ... možná z médií ten pocit dostáváte, to určitě, ty články, které vyšly, jsou dosti mimo, ale obracet úplně celou situaci ve smyslu, kde je ta česká ostuda apod., 1975, to myslím opravdu není na místě. ;) Našich médií se v žádném případě toho nechci zastávat, psal jsem to už dnes někde jinde, že raději píší negativně, bohužel. Jak kdosi podotkl, radši napíšou peklo na D1, ŘSD to zúžilo na 1+1, než napsat po přežití 2 dnů v 1+1 bude 2+2 :zvraci:
Ale jeden nepochopitelný obchvat v polovičním profilu bez odstavných opravdu nemůže vykrýt ten rozdíl ve velikosti celé sítě, v tunelech, v odpočívkách, v kvalitě silnic do nedávna (teď už se to u nás zlepšilo) a dalších věcech a "maličkostech" jako počtu pruhů na některých úsecích, počtu pruhů na křížení, kvalita (tvary) většiny dálničních křížení atd.
Vem si, že tady ten úsek bude využívat z 80% řidič český, proto dost možná ta menší kvalita obchvatu, když vidí, že od roku 1996 jsme postavili přesně 0 km na této dálnici. :zvraci:

A ne aby si z toho teď někdo vzal, že dávám chybějící D52 čistě za vinu ŘSD, vím jak to tu je, ale komentuji spíš to prohlášení, že v ČR to není ostuda a cosi kdesi. V ČR je ostuda už jen to, že stavíme stejně pomalu jak za komančů, D52 (D49, D35-priorita posledních 20 let, obchvat Znojma a spousta dalších staveb) je už taková třešnička na dortu a nejhorší na tom je, že před 15,20 lety se Češi (politici) Rakušákům smáli, že budeme na hranicích s D52 mnohem dříve a podobné posměšky. :ko:
Jestli budeme s D3 dříve na hranicích (tomu věřím) bude to určitě plus, ale pokud to oni dotáhnou k hranicím do 10 let, tak se ani za nic nedá mluvit o nějaké ostudě Rakouska. Prostě a jednoduše nedá a bylo by to velmi vtipné zrovna od lidí chodící na dopravní fórum a kteří se v tom přecejen orientují trochu více než běžný občan, který jede jednou za rok do Chorvatska. :)


9.9.2019 22:06:04
Profil
 

Příspěvky: 1482
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Arame, já jen říkám, že by oběma stranám mělo být měřeno stejně, nic víc. Jednou deset zpoždění ostuda je, a jednou není? :o) Stejně tak ta "kvalita" - jak se konkrétně měří? Když vyšlo, že je Česko v kvalitě silnice kdesi nízko - jak konkrétně to bylo měřeno? Máš někde prosím nějaký zdroj? Nemyslím výsledky, ale metodiku srovnání?


9.9.2019 22:12:27
Profil
 

Příspěvky: 475
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Sauce: Jsem cekal, ze tenhle usek na mne nekdo vytahne. Taky netvrdim, ze jsou vzdycky dokonaly. Navic cim lepsi mas dalnicni sit, tim klesa tlak na jeji dalsi zlepsovani. (Ale presto se jim podarilo (nebo chybi 1 tunel) treba dostavet A9 v plnem profilu).

Co tyka opustenych planu, tak na to jsou mistri predevsim Nemci. A ano 10 let planovani je hodne. Ale znamena to, ze by ta dalnice stala uz 10 nebo 20 let? Ono muzes planovat dlouho, ale potrebujes planovat spolehlive, pak mas toho ke staveni dost. Problem vidim predevsim tam, kde se proces vraci na zacatek tesne pred ziskanim SP. To ti vyplachne "pajplajnu".

Ted se konecne zda, ze i CR (RSD, MD) toho ma dost v zasobe, a v nekolika pristich letech by se mohla ustalit na nejakem tempu. Treba 40 km dalnic/rok. Co zpusobilo soucasny pust neni treba pripominat.


9.9.2019 22:37:33
Profil
 

Příspěvky: 475
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
A abych napsal i neco k tematu. Pod ekodukty se mi zda, ze misto na odstavny pruh je, ale neni mi jasny jak k tem soucasnym budou pristavovat ten pro opacny smer. Ale asi to odtezi a cingrlatka okolo vjezdu udelaji znovu. (obrazek).

Proc neudelali odstavny to taky nevim, misto tam na nej ale maji.


9.9.2019 22:45:59
Profil
 

Příspěvky: 349
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Smutne je, ze jsme se na necem s Rakusakama domluvili a my nejsme schopni dostat slibum. To je to nejhorsi, ze to jasne ukaze stav naseho statu, obsolutni bordel a neschopnost.
Nadruhou stranu, nez Rakusani zacali stavet dalnici, meli to otresne, ty chudaci obyvatele v tech obcich na hlavni trase, pres ktere proudily kamiony a v lete pul Polska a Ceska k mori. Podle meho, meli mit Rakusaci bez ohledu na stav veci u nas mit hotovou dustojnou silnic uz min. pred 20 lety az na hranici.
To u nas to byla silnice v pohode na nase pomery bych rekl luxusni, nez nenasekali kruhace v Mikulove a nepostavili AQUALAND.


9.9.2019 23:01:29
Profil
 

Příspěvky: 721
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Geo píše:
1975 píše:
Už by to chtělo trošku stejný brejle.

No, ja to nemyslel az tak uplne vazne, ale kdyz uz do toho rejpete, tak musim rict, ze se jim opravdu nedivim.

Podstatny rozdil mezi vystavbou v CR a AT je ten, ze v AT jsou schopni postupovat v jednotlivych fazich vpred, a hlavne se nevracet. Tudiz, kdyz prislo v ramci
planovani S10 na obchvat Rainbachu, tak se to sice zdrzelo, protoze se z vychodu prehodil na zapad. A tak uz to zustane. V dalsi fazi uz si obec mozna tak rekne, kde chce vysazet jaky stromky. Ale rozhodne uz nebude mit moznost znovu se vratit pred vyber trasy. Stejne je to s obchvatem Linze. Taky se resi kudy, ale az padne rozhodnuti, tak bude finalni. Zdrzeni tedy nastavaji, ale jsou alespon v nejakych mantinelech.

No a pak tady mame CR, kde je mozne v jednotlivych fazich shodit ty predchozi. D0/511, 518 + 519. Vzpomente si, jak blizko byly zahajeni vystavby. A kde jsou ted, a kam se muzou jeste propadnout. Nebo jeste lepe, obchvat Znojma s nejsirsi bruslarskou drahou na svete...

Takze se pak nedivte, ze v pripade Rakusaka jsou usporna opatreni zcela adekvatni. Coz obracene, vzhledem k predikovatelnosti vystavby, uplne platit nemusi.



Nejšírší bruslařská dráha je Prodloužená rudná v Ostravě. https://www.youtube.com/watch?v=d1sw16gPbCI čas 12:55


10.9.2019 8:05:39
Profil
 

Příspěvky: 2209
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Jak vidím na videu a i v rakouských médiích, obchvat Drasenhofenu je krásný poloviční profil. Pro nás trošku nezvykle postavený, že pravý jízdní pruh vede po budoucím odstaveném a levý rychlý se teprve v budoucnu bude přistavovat. Nyní je v jeho místech příkop pro odvodnění. Ekodukty se také jednoduše upraví, z levého pilíře se stane středový. Otázka, proč to není už v plném profilu a když už, proč i ten poloviční profil je tak úzký, hledejte u ekologů a všeobecném pohledu na výdaje. Rakušané to mají ještě těžší než my. Dnes skoro nedokážou postavit úsek dálnice bez zbytečných a vynucených tunelů (severní obchvat Vídně, S10), množství dálnic zůstalo dodnes nedostavěno a každý politik se je bojí prosadit, i když jsou nutné (od exitu 53 A8 - k německé A94, spojka A14 se švýcarskou A1) nebo jsou původně plánované dálnice nahrazovány jen pouhými rychlostními silnicemi (S10). Ještě, že se severojižní dálnice přes Alpy povedlo postavit před desítkami let, dnes by se tam ani nekoplo.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


10.9.2019 8:58:24
Profil
 

Příspěvky: 313
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ani se nedivím rakušákům, že to takto úsporně udělali. Dříve než bude D52, tak by měla být D3 od Tábora až k hranicím, která sebere část aut jedoucích na jih (Maribor) z Prahy a okolí. Z oblasti Ostravy a Polska by snad měla být dříve než D52 dodělaná D1 u Přerova a D55 alespoň k Bzenci. Do Vídně to pak bude přes Břeclav rychlejší. Je otázkou, jestli tady vůbec někdy dálnice bude, silnici budou využívat především lidé z okolí Brna.
Nyní jsou v Mikulově u hranic intenzity 8 tis vozidel denně a na to současné řešení stačí. Kruháče mají dobrý poloměr na rozdíl od těch v Mikulově.


10.9.2019 11:15:42
Profil
 

Příspěvky: 349
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Honey72 píše:
Jak vidím na videu a i v rakouských médiích, obchvat Drasenhofenu je krásný poloviční profil.


Ja to porad nechapu, jaky pak polovicni profil? ,kdyz tam není odstavny pruh, to tak tretinovy? Vzdyt ten Rakusakum musí byt jasne, ze minimalne 10 let na nasi strane nic nebude. A na tak dlouhou dobu takova silnice. Vzdyt by je to nic nestalo navíc v souctu udelat tam ted pekny odstavnak , stejne ho pak postavi , i když kdoví...…? :-(
Uz ted vidim ty nehody, az tam budou zbesile Polaci predjizdet a nebude kam uhnout! (jako se to deje na chybejicim useku D52 ) .


10.9.2019 14:03:11
Profil
 

Příspěvky: 2209
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Rakušané, Němci i jiné státy prostě takto stavějí i hlavní silnice - úplně bez odstavných. Když jsem po 89. začal jezdit na západ, první co mě překvapilo, že úplně nové silnice mají hned za čárou patníky a příkop, kdežto u nás je alespoň úzký odstavný pruh, na hlavních tazích je dokonce široký jak vozidlo. Tenkrát jsem si to zdůvodnil tím, že u nich už nejezdí poruchové vozy :-)

https://www.google.cz/maps/@49.311054,12.8509186,92m/data=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@48.4955772,16.1069366,94m/data=!3m1!1e3

Zní to bláznivě, ale to byste viděli kolik rakouských "žabičkářů", ochránců půdy a dalších, co by Vám spočítalo, kolik čmeláků a syslů může žít v trávě, dokud tam nestojí odstavný pruh :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


10.9.2019 14:20:03
Profil
 

Příspěvky: 55
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Kategória C11,5 je mrhanie priestorom a materiálom ale hlavne prečo ich vyspelé krajiny vyškrtli z noriem je, že sú to nebezpečné cesty smrti. Ich veľkorysé a zbytočné šírkové usporiadanie dáva vodičovi falošný pocit bezpečia a zvádza ho k rýchlej a riskantnej jazde.

Hlavnou príčinou je neprimeraná rýchlosť jazdy, a to nehovorím len o tom, že tam nejaký pako páli 140 (ten pôjde ako kretén kdekoľvek), ale najmä o tom, že aj pri zhoršených podmienkach, napr. za dažďa, akosi chýba vodičom tendencia ísť dole z plynu, pričom aj 90 km/h môže byť v tom čase priveľa. Pričom - a to je tá pointa - na užších cestách ten istý vodič spomalí.

Odpoveďou na túto "záhadu" je dopravná psychológia. Jedným faktorom je pocit falošného bezpečia: širokú cestu vodič vníma ako bezpečnú, aj keď tá C11,5 nie je v skutočnosti ani o mikrometer bezpečnejšia ako C9,5. Tá cesta síce vyzerá ako diaľnica, ale nie je to diaľnica. Druhý faktor, na širokej ceste vodič nesprávne vyhodnocuje vlastnú rýchlosť a jej primeranosť - vníma ju ako podstatne nižšiu než je v skutočnosti. Toto robia všetci, máme to zakódované v hlavách. Ďalším faktorom je, že keď už sa stavia takáto široká cesta, tak sa stavia rozšafne aj z hľadiska líniového vedenia - sú na nej príliš dlhé priamky alebo smerové oblúky s príliš veľkými polomermi. Oboje opäť vedie jednak k (často nevedomému) zvyšovaniu rýchlosti a k nesprávnemu vyhodnocovaniu vzdialeností a rýchlosti iných vozidiel.

Všetky tieto faktory dohromady spôsobujú, že vodiči - a to zďaleka nie len notorickí parchanti a piráti - jazdia rýchlosťami, ktoré proste nie sú primerané, aj keď sa tým vodičom primerané zdajú. Pričom sa súčasne omnoho menej sústredia na vedenie vozidla (pocit bezpečia!), z čoho vyplývajú oneskorené reakcie v krízových situáciách. Od toho je už len krôčik k tragédii.

Čiže, cesty smrti nerobia vodiči, ale všetko začína na parametroch cesty: tí istí vodiči sa predsa na iných cestách nezabíjajú, teda aspoň nie tak často. Príliš úzka cesta je zlá, ale príliš široká tiež. Podobne, príliš kľukatá cestá je zlá, ale príliš rovná azda ešte horšia.

Zaujímavým čítaním sú technické smernice pre dizajn ciest z motoristicky vyspelých krajín. Odporúčam najmä nemecké RAA, RAL a RASt, aj keď aj inde nájdete to isté, akurát je tam podstatne väčšia jazyková bariéra, veď koľkí z nás vedia po holandsky alebo švédsky, všakže (RAA 2008 je inak k dispozícii aj v angličtine). V týchto smerniciach nájdete jednak tvrdo obmedzené šírky vozoviek obojsmerných ciest, obvykle v úrovni medzi 8 a 9 metrami, jednak obmedzenia líniového vedenia, napríklad že priama nesmie byť dlhšia ako 1500 metrov apod. Preto tiež nenájdete v Rakúsku či Nemecku žiadne zbytočne široké cesty - aj keď ich kedysi pred 40-50 rokmi začali stavať, rýchlo zistili, že je to zlý nápad a tak radšej zobrali zbíjačky, odpálili z nich aspoň po metri z každej strany a zasadili tam trávu. Prípadne ich prerobili na 3-pruhy, ktoré vyššie spomenutými negatívami netrpia.


10.9.2019 16:28:24
Profil
 

Příspěvky: 313
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Také je to věcí norem, které se ale občas změní a nejsou dokonalé. 4 proudá dálnice je bez odstavných naprosto bezpečná, pokud jsou nízké intenizity. Pokud jsou vysoké, tak už ne. Normy ale intenzitu nezohledňují.
Stavět na každé straně o metr více mi přijde zbytečné. Auto tam stejně odstavit nelze. Lepší jsou zálivy, které na obchvatu jsou. A stavět do budoucna, že možná někdy za 10 - 15 let bude dálnice podle dnešních norem. To už se stejně bude dělat obnova povrchu.


10.9.2019 16:47:47
Profil
 

Příspěvky: 2074
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Jsou někde k dispozici plánky či videa z tohoto úseku ? Děkuji.

Co se týče dopravní psychologie, tak souhlas s Brutusem. Když jedete např. od Písku na ČB po té rovné široké cestě (I/20), tak to láká jet 100, 110, 120 ..... a přitom je to jen dvoupruhová silnice, s úrovňovými kříženími, žádná dálnice.

https://goo.gl/maps/A9x4hmZzqEZAfUit5

https://goo.gl/maps/6nC4As5P2YZf98a5A


10.9.2019 16:50:19
Profil
 

Příspěvky: 1292
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ta filozofie, že užší silnice je bezpečnější, protože nesvádí k rychlejší jízdě, je zvrácená tak, že by byla hodna spíš těch některých “odborníků” z pražského magistrátu. Jestli máte pocit, že S 9,5 nebo dokonce S 7,5 je při 80-90 km/h bezpečnější než S11,5 při 100-110 km/h, tak to nemůžete myslet snad ani vážně ;)
Zálivy jsou jedna věc, je to asi lepší než velmi malý odstavný a kategorie S 9,5, to ano, (podobně jako je lepší R21,5 než R22,5 nebo jak to bylo ..) ale nikdy to nemůže nahradit komfort a bezpečnost S 11,5, kde si prostě vyhnou 3 kamiony vedle sebe. Čili za mě buď řešení jak tady se zálivy, nebo s pořádným odstavným. Samozřejmě se bavím o úsecích, které jsou stavěny pro jaksi “dálniční směry” ale s menšími kapacitami, proto také dlouhodobě nechápu některé S 9,5 na některých “velkých jedničkách” u nás. :(


10.9.2019 17:13:51
Profil
 

Příspěvky: 2381
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ano, na S11,5 se opravdu vyhnou i 3 kamiony. Problém s dnešními řidiči je ale ten, že na to začnou spoléhat a to "projíždění mezi dvěma protijedoucími auty" si začnou svou bezohlednou jízdou vynucovat.
Stačí vzpomenout na I/11 před Hradcem Králové před zprovozněním dálnice, kde ten, kdo nejel pravým kolem v odstavném pruhu, byl považován za "brzdu provozu" a nepřítele plynulosti. Při tom neznám nic nebezpečnějšího.


10.9.2019 17:40:15
Profil
 

Příspěvky: 349
Příspěvek Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Dobra kravska teorie, ze uzsi silnice je bezpecnejsi, hovada jsou všude a ve chvili, kdy na ty silnici klekne auto nebo kamion, tak se stava neprůjezdnou, k tomu zalivu to muze byt daleko a nemusi se tam bezpecne odstavit ..apod...
Uz několikrát mi odstavny pruh zachranil krk, na silnic bez toho odstavného pruhu uz by byl dost problem!
Zajimalo by me, kdo tyhle priblble teorie vymejsli :-( Asi nejaky ty zeleny ekoteroristi, papir snese vse.


10.9.2019 17:43:34
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz