Rakousko všeobecně

Odpovědět
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Kuba »

Hezký přehled. Za mne je teď politické kyvadlo vychýleno na zelenou stranu. Oblíbenost zelených je v Rakousku okolo 20%, ale trpělivost zbytku, zejména mimo Vídeň není neomezená. Paní Gewesslerová je naprostý extremista a to nebude mít dlouhého trvání. Už to tady bylo někdy okolo let 2000 -2005. Podle mě se časem ÖVP vrátí do velké koalice s SPÖ.
Čemu nerozumím v přehledu je rychlostní silnice S36 Murtal - to má být úsek Sankt Georgen - Judenburg? Protože navazující Schieffling - Friesach Gewesslerová naopak zamítla.
Tunel Tschirgant A12 je podle mě rekonstrukce - tam fakt nevím co na tom chce tahle klimablábolilka řešit.
V podstatě mě zajímá jenom S10, A5 a S3, zbytkem uvažovaných úseků/lokalit pojedu zcela vyjímečně. Ale být normální pracující rakušan, tak jsem na tyto šílence silně nasraný...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Tu S3 jde také přežít, ta je z velké části naštěstí hotová, obec tam myslím už žádná na trase ani není. Tam je potřeba stavět na naší straně hranic. Mě nejde do hlavy především ta Vídeň. Čekal jsem zatrhnutí S36 (resp. té alternativy z Vídně do Klagenfurtu mimo A2) a popravdě i východního obchvatu Linze. Ta Vídeň mě ale dostala ..
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

O dogmatech se nediskutuje.
Dalnice je vzdy spatna. Atomova elektrarna je vzdy spatna. Konzervativni strana vzdy spatna.
; o )
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od MPMP »

Mobil z Číny a Facebook - vždy dobré. :D :D :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

ASFINAG dokončil bezpečnostní modernizaci S31 do Weppersdorf. Ovšem 4 mosty nedaleko Sieggraben nejsou dost široké pro 4 jízdní pruhy. Počítá se s jejich upgradem v období let 2022 - 2026.

Jedná se o mosty: Talübergang Jüdingsau (465m dlouhý), Talübergang Marzau (376m), Talübergang Groisbach (412m), Talübergang Auwiesenbach (360m)

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Letošní plánovaná 6- měsíční odstávka nejdelšího tunelu v Rakousku, tunel Arlberg (13,972 km) na S16, se neuskuteční. Jako hlavní důvody jsou fakta, která spějí k názoru, že by se to nemuselo stačit realizovat do zimního období: nedostatek kvalifikované pracovní síly, výpadky materiálů na trhu a jejich nestabilní ceny a tudíž je to příliš velké riziko pro nastávající zimu 2022/2023. :idea:

Tunel vyžaduje velkou obnovu vozovky, nátěrů atd., protože je 44 let v užívání a jeho stav již není po této straně nejlepším. Další odklad by ale nastat neměl. Tunel Arlberg se má v letních měsících 2023 a 2024 pro dopravu uzavřít na 5-6 měsíců. Zrenovuje se odvodnění, opláštění tunelu, vozovka, technologie atd.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ergtunnel/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

ASFINAG zahájí rekonstrukci 35+ roční části dálnice A9. Práce se zahajují příští týden.

*jedná se o 10 km úsek mezi Edlach a Gaishorn
*všechny práce potrvají v etapách 2,5 roku
*obnovy se totiž dočkají mosty: 16 na celém úseku :idea:
- nejdelší měří skoro 1,5 km
- rozsah prací a druhy mostů jsou na odkazu níže
*dále se zlepší protihluková ochrana (vymění se 4000 m2)

Práce potrvají do 07/2024. Investice činí 80 mil. €.

Pyhrnautobahn jak se A9 říká se dočká zásadního obnovení. :ok:

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... is-edlach/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

ASFINAG v období od 4.4. do 11/2022 zrenovuje A12 Inntal mezi Telfs, západ - Rietz.

*při pracích budou zachovány vždy 2 jízdní pruhy v každém směru jízdy
*obnoví se vozovka, svodidla, střední část, hlavní most, zlepší se odvodnění a další části

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... m-4-april/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Po víkendu se začíná upgrade MÚK A1/A21 Steinhäusl. (důležitý uzel západně od Vídně)

Práce budou trvat do 10/2022. Tímto uzlem projíždí 74 tis. vozidel za den, z čeho je 11 tis. nákladních. Generální rekonstrukce se zahájila po skoro 30 letech provozu.

Upgrade vyjde na 9 mil. €. Je nutno počítat s omezením provozu ve všech směrech.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... teinhausl/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.5. se do provozu odevzdal nový úsek B64 přes Weiz ve Štýrsku. Na úseku jsou 2 tunely.

https://www.news.steiermark.at/cms/beit ... 154271055/

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 12/15.6355
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

přejezd po Brennerské A13; jedna z nejzajímavějších dálnic v Rakousku; video je s titulkama

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 05/2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p235726
Diaľničiar píše:ASFiNAG zesilňuje/podepřel slabší části nejdelšího dálničního mostu Lueg na A13. Jde o most v Rakousku, který je na konci své životnosti. Rozhodnutí o náhradě za most či tunel ještě nebylo přijato.
A1.JPG
A2.JPG
https://www.chembau.at/portfolio-items/ ... g-bruecke/
https://vbt-systems.eu/en/references/lueg-bridge/
https://www.tt.com/artikel/17420163/san ... sen-warten
Rok uletěl a je tady větší infozmínka: https://www.derstandard.at/story/200013 ... kehrschaos .

Luegbrücke se začne generálně rekonstruovat koncem roku 2024 a po dobu 2 let tady bude provoz po 1+1 jízdním pruhu. Nebude se tedy realizovat tunelové řešení. Most ale bude od základů zrekonstruovaný a částečně přestavěný.

Dálnice A13 nebo Brennerská dálnice je již dnes vytížená v 1 jízdním pruhu pouhým tranzitem. Bude to tedy zajímavé. Dosavadní zpevňování stojí 18 mil. €. Náklady na renovaci mostu mají být cca. 300 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od hh »

O tomto mostu jsem xkrát přemýšlel jak toto jednou budou opravovat. Hm a je to tady. 1+1 je zde totální katastrofa, do Itálie tedy 2 roky přes Villach nebo Chur ...
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od RedBaron »

Já tuhle cestu moc rád nemám, třeba do Dolomit mě z ČB už poslední roky nenapadlo jet jinudy než přes Spital, 80km tůra po radarech na rychlostním omezení kolem Innsbrucku byla k usnutí za volantem a každý rok poukázka na -50€ a pokaždý jsem u Salzburgu nebo tam potkal kolonu jako blázen pokud se tudy neprojíždělo ve vybraných hodinách dopoledne nebo večer.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Tirolsko se rozhodlo zdvojit tunel Lermoos dlouhý 3,4 km, který je nejdelším v této samosprávní části Rakouska. Dnes je to 1 roura jako součást B179 mezi hranicemi s Německem nedaleko Reutte a nedaleko Imst. B179 se využivá jako cestovní přechod přes přechod Fern.

foto tunelu: https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/48339263477/

Kromě zdvojení tunelu, kde každý bude pro jeden směr jízdy bude původní tunel, který byl dokončen v roce 1984, plně zrekonstruován. Tento krok nelze uskutečnit bez náhradního řešení, resp. by zde nastalo dopravní peklo.

Náklady na výstavbu se odhadují na 200 mil. € a začátek výstavby má být v letech 2025/2026.

https://www.tirol.gv.at/presse/meldunge ... icherheit/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Bezpečnost tunelu Lermooser: Snížení rychlosti na 50 km/h až do doby realizace 2. roury.

Provoz tunelu Lermoos (3,2 km) na B179 v Tyrolsku za běžných podmínek není bezpečný. Rychlostní limit bude snížen na 50 km/h a provoz vjíždějící do tunelu ve špičce bude omezen (měření tunelu).

Druhá roura je plánována, ale stavba nezačne dříve než v roce 2026 a potrvá 3 roky. Do tohoto data bude zachován rychlostní limit 50 km/h.

https://www.tirol.gv.at/presse/meldunge ... en-roehre/

To zní, jako by bezpečnostní vybavení tunelů už nebylo aktuální, zajímalo by mě, jestli to dokážou natáhnout do roku 2029. To je z hlediska technicko-elektrických systémů dlouhé období, zvlášť když už dosluhují život.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Je dokončeno rozšíření na 6- pruh na A 4 mezi odpočívkou Göttlesbrunn a Bruck/Leitha West. To se jedná o 2. etapu rozšíření mezi Fischamend a Bruck. Další je v plánu do Neusiedl. Datum realizace je 2023 - 2026, ale není stále potvrzeno.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ck-west-1/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

ASFINAG staví první zelenou protihlukovou stěnu na dálnici Inntal u Kramsachu (test. fáze)

Vorarlberská společnost Gieselbrecht poskytuje know-how – o 50 procent nižší spotřeba CO2 při výrobě a výstavbě

Udržitelnost a ochrana proti hluku z jednoho zdroje – to je cílem společnosti ASFINAG a vorarlberské společnosti Gieselbrecht pro novou protihlukovou stěnu u Kramsachu. Zde se staví první zelená protihluková stěna na dálnici Inntal v délce asi 425 metrů a maximální výšce asi 3,5 metru. Cíl: vytvořit „zelený pás“, který ekologicky, vizuálně i funkčně splňuje všechny požadavky na udržitelnou a především funkční ochranu proti hluku. :idea:

Obrázek

Kromě toho, že ozelenění poskytuje cenné prostředí pro hmyz a ptáky, snižuje okolní teplotu a váže jemný prach. Při výrobě a konstrukci se spotřebuje o 50 % méně CO2 než u běžných systémů. „Chceme zde tento systém podrobit důkladnému testu. Na jedné straně je pro nás důležité, aby byli obyvatelé účinně chráněni před hlukem. Na druhou stranu udržitelnost hraje ústřední roli ve všech našich snahách. Nyní je čas se na tuto zeď podívat zblízka v reálné akci. Hodnoty protihlukové ochrany je pro nás nutné hodnotit stejně jako provozní náročnost ve všech ročních obdobích. Výsledky z toho jsou pak zásadní pro jakékoli další operace,“ říká Elisabeth Mair, regionální manažerka ASFINAG Bau Management GmbH v Tyrolsku.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... lautobahn/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Malá vodní elektrárna zásobuje zelenou energií S 6 Tunnel Semming

7.10.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... r-energie/

Roční spotřeba energie tunelu Semmering na stejnojmenné rychlostní komunikaci S 6 se pohybuje kolem 1 100 megawatthod. Nová malá vodní elektrárna ASFINAG dodává kolem 490 megawatthodin čisté elektřiny a pokrývá tak až 45 procent energetické náročnosti téměř čtyři kilometry dlouhý tunel. Zdrojem energie je průsaková voda ze Semmeringského tunelu.

ASFINAG investoval do této malé vodní elektrárny 1,7 milionu eur.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od monin »

Tvl, v Kramsachu jsem prožil nějakých 5 let bezstarostného mládí v zlatých 90 tkách... a teď živá zeď a já tam nejsem :D
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

27.10.2022

Zítra budou nevyhnutelné opravy poškození silnice po požáru kamionu u Kiefersfeldenu (dálnice A 12 Inntal)

Jednopruh ve směru na Innsbruck od 7:30 - poškození je nutné opravit před cestovním víkendem

Včerejší požár vozidel poblíž Kiefersfeldenu způsobil rozsáhlé škody na vozovce dálnice Inntal. Z tohoto důvodu musí ASFINAG neprodleně provést sanaci vozovky v této oblasti jako okamžité opatření. Pro silničáře to znamená, že od 7:30 do pravděpodobně do poledne bude ve směru na Innsbruck průjezdný pouze jeden jízdní pruh. Během této doby tedy může docházet k dopravním zpožděním. ASFINAG však musí zajistit bezpečnost provozu zrekonstruovanou vozovkou pokud možno ještě před prodlouženým víkendem, aby v příštích dnech nedocházelo ke zpožděním v cestování.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... lden-a-12/
info k DN: https://www.krone.at/2843118

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Komplexní modernizace parkoviště Dornbirn-Nord ve směru na Německo (A 14 Rheintal/Walgauautobahn)

Parkoviště bude uzavřeno od 2. listopadu do pravděpodobně prosince 2023 – ASFINAG investuje zhruba čtyři miliony eur
  • Umfassendes Modernisierungs-Upgrade für Parkplatz Dornbirn-Nord Fahrtrichtung Deutschland (A 14 Rheintal/Walgauautobahn)
    Sperre des Parkplatzes ab 2. November bis voraussichtlich Dezember 2023 – ASFINAG investiert rund vier Millionen Euro
    Die ASFINAG erneuert ab Oktober umfassend den Parkplatz Dornbirn-Nord in Fahrtrichtung Deutschland. Das bedeutet, dass die ASFINAG die gesamte Infrastruktur am Parkplatz modernisiert: neben einer neuen WC-Anlage wird das Stellplatz-Angebot vor Ort insbesondere für Lkw optimiert. Darüber hinaus gestaltet die ASFINAG den gesamten Platz barrierefrei, um den Vorgaben gemäß Behindertengleichstellungsgesetz zu entsprechen. Für die Verkehrsteilnehmenden bedeutet dies, dass der Parkplatz ab 2. November bis voraussichtlich Dezember 2023 nicht zur Verfügung stehen wird. Der Grund für die lange Sperre: Vor den eigentlichen Modernisierungsarbeiten erfolgt eine sogenannte Vorlastschüttung, die mehrere Monate in Anspruch nehmen wird. Die eigentlichen Hauptbaumaßnahmen erfolgen ab Mitte 2023. Rund vier Millionen Euro fließen hier in die Erneuerung der Rast-Infrastruktur an der Rheintal/Walgauautobahn.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... birn-nord/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dávám do pozornosti ceny nálepek za dálnice na ´23: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 98#p262298

Nový most je téměř dokončen přes Rýn na L202 mezi Bregenzem a Höchst. Ten nahradí most z roku 1971. Podle všeho se otevře 18. listopadu.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Renovace mostu Aurachbrücke Západní dálnice A1 / Brückensanierung Aurachbrücke A 1 West Autobahn

https://i.imgur.com/s6a3n61.jpeg
https://i.imgur.com/VXj5g2Y.jpeg

Stavba začala v srpnu tohoto roku, aby zcela nahradila most Aurach z A1 poblíž Gmundenu. Most je 420 metrů dlouhý, 50 metrů vysoký a byl postaven v roce 1961. Je nejvyšším mostem A1 a jedním z nejstarších velkých dálničních mostů v Rakousku.

Původně se počítalo s rekonstrukcí mostu, ale bližší prohlídky ukázaly, že výhodnější je kompletní výměna.

Jako první pro Asfinag nahradí most metodou bočního posuvu. Nejprve postaví nový most vedle stávajícího mostu. Stávající most bude následně zbourán a bude postaven nový most. Provoz se poté přesune na nové pole a poté se první pole na dočasných pilířích přesune v celém rozsahu do strany na pilíře trvalé.

Výměna bude dokončena do konce roku 2025. Během stavby budou 4 jízdní pruhy.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

V 05/2021 jsem psal: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p235726
Diaľničiar píše:ASFiNAG zesilňuje/podepřel slabší části nejdelšího dálničního mostu Lueg na A13. Jde o most v Rakousku, který je na konci své životnosti. Rozhodnutí o náhradě za most či tunel ještě nebylo přijato.

Obrázek

https://www.chembau.at/portfolio-items/ ... g-bruecke/
https://vbt-systems.eu/en/references/lueg-bridge/
https://www.tt.com/artikel/17420163/san ... sen-warten
ASFINAG přinesl další reportáž:

Most pod mostem: Velkolepá bezpečnostní práce na Luegbrücke

Scéna: téměř 55letý Luegbrücke na Brennerské dálnici. Hlavní aktéři: Kvalifikovaní dělníci, inženýři a experti ASFINAG. Podpěry: těžké ocelové nosníky pro most pod mostem. Poslání: žádné kompromisy, pokud jde o bezpečnost zchátralého Luegbrücke.

https://blog.asfinag.at/auf-der-autobah ... uegbrucke/

doplněno o fotky a video
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Rakousko“