Rakousko všeobecně

Odpovědět
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od pivko »

Čili se vlastně nic hrozného nestalo, naopak se nehody se zraněním se možná ještě mírně snížily, a to i při zvyšující se intenzitě dopravy. Takže jediný argument, se kterým budou tu 130ku dávat zpátky, je, že my, zelená pakáž nejlépe víme, co je pro tebe občane dobré.

Ve slušném státě by takové výsledky mohly znamenat jedinou věc - 140 km/h natrvalo, protože není důvod upírat svobodu občanům jet si aspoň v tomto rozmezí tak, jak uznají za vhodné. Jenže my ve slušném státě nežijeme a Rakušané zjevně také ne.
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Petanecek »

Z mého pohledu je to rychlost maximální, ne doporučená. Jestliže se maximální průměrná rychlost zvýšila o 4 km/h, ač maximální o 10 km/h, tak to znamená, že se nekonala skoro žádná změna v chování řidičů v rychlosti, jenom najendou byly ohleduplnější, jak je to známé z německa.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Majkii »

ASFINAG oznamuje přerušení stavebních prací:
⚠️Aufgrund der aktuellen Entwicklungen werden alle Baustellen auf Österreichs Autobahnen und Schnellstraßen eingestellt. Alle angekündigten Baustarts sind bis auf weiteres verschoben. Mehr dazu: https://t.co/4WLKnQLMWM
Překlad:
⚠️ Vzhledem k aktuálnímu vývoji jsou zastaveny všechna staveniště na rakouských dálnicích a dálnicích. Veškeré ohlášené zahájení výstavby jsou odloženy až do odvolání. Podívejte se na více: https://t.co/4WLKnQLMWM
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Petanecek »

Dne 7.6.2020 se zřítil most na stavbě obchvatu města Wieselburg. Dle vyšetřovatelů se podhodnotila statika. Nikdo nezraněn.
Přílohy
Zdroj: https://apps.derstandard.at/privacywall/story/2000117940807/bruecke-auf-b25-bei-wieselburg-eingestuerzt
Zdroj: https://apps.derstandard.at/privacywall/story/2000117940807/bruecke-auf-b25-bei-wieselburg-eingestuerzt
C926BA07-32C5-46C9-ADAD-3B2E5C0A04B5.jpg (67.59 KiB) Zobrazeno 18454 x
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

zima dává letos i Rakousku zabrat:

https://verietyinfo.com/austriaeng/snow ... wetter-at/
https://kurier.at/chronik/oesterreich/w ... /401155536
A12 před 10 dny
A12 před 10 dny
A12.JPG (54.68 KiB) Zobrazeno 14540 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.3.2021 23:50:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici A12 probíhalo nahražení dosavadních ocelových mostů za betonové konstrukce. A12 zde nad řekou Inn v rakouském Tirolsku. Na záběru je 235m dlouhý Terfener Innbrücke. Rekonstrukce se zahájila v roce 2018 a nyní se jedná o jednu z největších rekonstrukcí mostu v západním Rakousku. A z pohledu hlavních prací je již hotovo, před termínem a navzdory koroně: https://www.tt.com/artikel/17532192/bru ... mpo-fertig .

z léta 2020:


práce v plném proudě:
PERI/PORR
PERI/PORR
A1.JPG (294.81 KiB) Zobrazeno 13745 x
PERI/PORR
PERI/PORR
A2.JPG (72.75 KiB) Zobrazeno 13745 x
Demolice původního a výstavba nového vyšla na 41 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

V uplynulých týdnech jsem pročetl všechna vlákna v této sekci, vůbec 1. v tomto rozsahu od dob existence této sekce. Celkem jsem odstranil 54 příspěvků, vždy všude vysvětleno. Nejvíc pak ve 3 nejrozsáhlejších tématech. Ničím nedůležité příspěvky s již nulovým informačním obsahem. Dalo by se odstranit toho více, ale pokud byla na něco další reakce, tak i takové příspěvky jsem ponechal s uvedením poznámky, že je třeba odkaz neplatný, ale ubralo by to na debatě a to nebylo cílem této činnosti. Tam, kde jsem chtěl nebo bylo co, tak jsem doplnil nový obsah nebo aktualizoval mnoho odkazů v rámci vláken.

Populace Rakouska se za uplynulou dekádu zvedla o 0,6 mil. na dnešních již více než 9 mil. obyvatel, což činí 7% nárůst. V roce 2020 dosáhla urbanizace hodnoty 57% a byl to právě rok 2020, kdy populace dosáhla hranice 9 mil. obyvatel. Zajímavostí ale je, že urbanizace v Rakousku klesá, protože vrcholu dosáhla v roce 1980 s hodnotou 65,4%. Vývoj se ale již odhaduje v růstu tohoto parametru a sice v roce 2030 překročí urbanizace 60%, v roce 2050 bude atakovat 69%. Ovšem obyvatelstvo se již nad další mil. hranici nedostane, když v roce 2030 se predikuje vývoj na 9,2 mil. a poté nastane mírný pokles respektivě cílené udržování stavu; vývoj migrace a přijímání imigrantů. Ve Vídni žije i nadále 1/5 obyvatel, v rámci metropole pak bezmála 30%.

Co se silniční, respektivě dálniční sítě týče, tak to ještě doplním. Upřímím ale pozornost tak jak i ve Francii na fakt, že ministerstvo, pod které spadá mj. i doprava se taky upravilo v názvu a obsahem práce a sice vlivem ŽP a ekologie: https://www.bmk.gv.at/ . I doprava se bude v Rakousku ekologizovat, ten proces tady již trvá řadu let, ale bude se v tom i nadále pokračovat. Značí to, že se dá očekávat útlum z toho, co známe z dřívějška a bere se to jako "norma". Na druhou stranu ten rozsah infrastruktury a její stav tuto novou politiku státu umožňují a to včetně životních nákladů a úrovně obyvatelstva, kde ten prostor na tuto změnu jednoduše existuje a lze ho účinně zapracovat do chodu. O to více se prohloubí regionální rozdíly (v rámci států EU, nikoliv A) a zvyklosti, kdy jinde chybí fyzická infrastruktura a tady se začnou řešit zdánlivě kosmetické úpravy.

Rozsah silniční sítě včetně té dálniční jsem doplnil i s chronologickým rozvojem do tématu k ASFINAG-u: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 84#p230584 . Lze tedy pozorovat, že síť dálnic se již tak nerozvíjí a spíš se rozvíjí síť rychlostních silnic. Rakousko mezičasem uplatnilo model PPP a přidává řadu posuzování EIA i na stávající úseky třeba ohledně dopadů hluku atp. Pokud by se dodržela dosavadní linie rozvoje, tak Rakousko dobuduje dálniční síť v roce 2050.

Celá silniční síť je tedy o rozsahu kolem 126 tisíc km, z toho 1,8% tvoří síť dálnic a rychlostních silnic a 8% hlavní silnice. Regionální silnice pak tvoří dalších 23,5 tis km.

Pro rok 2021 sestavil ASFINAG investiční rozpočet ve výši 1,2 mld. €, ovšem na novou výstavbu jde částka 480 mil. €. Zbytek je na údržbu a chod dosavadních km. Tento rozpočet je v souladu s investičním plánem ve výši 7 mld. € do roku 2023.

Co se staví nebo jde stavět je k nalezení v záložce zde: https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... uprojekte/ .

Mapy dálnic a dálniční sítě jsou k nalezení tady: https://www.bmk.gv.at/dam/jcr:ecd82e9d- ... en2019.pdf .

Tady je seznam tunelů na dálniční síti se všemi údaji: https://www.bmk.gv.at/dam/jcr:0b0b7aa9- ... 202101.pdf .

Hospodářská situace:

*HDP bylo v roce 2019 v úrovni cca. 450 mld. USD
*nezaměstnanost v 01/2021 byla v úrovni 11,4% (mladí lidé 10%)
*vládní dluh byl v roce 2019 v pásmu 48-49% HDP (2014 - 52%)

V 10/2020 bylo oznámeno, že pro pandemii COVID-19 se Rakousko vrátí k 3% deficitu státního rozpočtu až v roce 2023. Prozatím plánovalo deficit v roce 2020 v úrovni 9,5% HDP. 50 mld. € stojí opatření v roce 2020 (10 mld. € pro záruky za úvěry firem na udržení prac. míst), v roce 2021 se připravila pomoc ve výši 24,8 mld. €. Plán deficitu pro rok 2021 je ve výši 6,8% HDP, v roce 2022 pak 4,4% HDP. Při lepším vývoji vše o 1% nižší.

Rakousko přijalo poměrně tvrdá opatření, zároveň uvolnilo masivní pomoc. HDP se prudce propadlo a sektory cestovního ruchu, dopravy a části dalších trpí dodnes. Proto stoupá nezaměstnanost, stoupá i dluh, ale všeobecně se očekává v letošním roce již růst ekonomiky o 1,4% HDP (prognóza OECD pro Rakousko).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

bonus k výše uvedenému souhrnu a vývoji

Na přelomu let, v prosinci 2020 se 1. dalo jezdit 2 rourama tunelu Perjen na tahu S16 u Landeck. Tunel dostal 2. rouru v roce 2018, ale pak se ještě renovovala stávající roura.

40 let od realizace 1. roury se tedy dokončila i ta 2. a tohle zvýšení bezpečnosti vyšlo na 131 mil. €. Délka je 2,85 km. Denně úsekem projíždí na 14 tis vozidel.

Zdroj: https://www.asfinag.at/ueber-uns/newsro ... jentunnel/
A1.JPG
A1.JPG (104.91 KiB) Zobrazeno 13368 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Na B169 jižně u Mayrhofen došlo začátkem tohoto měsíce k pádu skal (30 m3) a došlo k zničení silnice. Uzavírka má trvat 2 měsíce. Obcházka je vedená tunelem Harpfnerwand, což je 2,5 km dlouhý tunel s 1 JP, postaven ještě v 60. letech 20. století. Právě B169 slouží jako náhradní trasa, když se pracuje v tunelu.

https://tirol.orf.at/stories/3093313/
B169.JPG
B169.JPG (218.79 KiB) Zobrazeno 12995 x
3.JPG
3.JPG (154.04 KiB) Zobrazeno 12994 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

ASFiNAG zesilňuje/podepřel slabší části nejdelšího dálničního mostu Lueg na A13. Jde o most v Rakousku, který je na konci své životnosti. Rozhodnutí o náhradě za most či tunel ještě nebylo přijato.
A1.JPG
A1.JPG (119.76 KiB) Zobrazeno 11470 x
A2.JPG
A2.JPG (138.43 KiB) Zobrazeno 11470 x
https://www.chembau.at/portfolio-items/ ... g-bruecke/
https://vbt-systems.eu/en/references/lueg-bridge/
https://www.tt.com/artikel/17420163/san ... sen-warten
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Dokazete mi nekdo jednoduse vysvetlit (nebo nekam odkazat), jak v Rakousku a zejmena v rakouskych mestech poznate, ze jste na hlavni? Ty prtave trojuhelnicky na vedlejsi nejsou z hlavni dobre videt, na vypnutych semaforech byvaji i schovane za temi svetly. Znacku hlavni snad ani nemaji. Jak v ulickach poznam, kde se dava prednost zprava a kde - z nejakeho duvodu - je hlavni?
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od hiob »

Z toho co tu psal Mapman jsem laicky pochopil, že všude kromě CZ a SK dle Vídeňské úmluvy, platí že hlavní silnice
musí být ukončena značkou konec hlavní silnice nebo jinou s identických významem ...
tj. z v Německu např.
Značka 306 (hlavní): prioritní silnice; platí do příští značky 205 (dej přednost v jízdě), 206 (stop) nebo 307 (konec hlavní)
https://de.wikipedia.org/wiki/Vorfahrt# ... 8_Vorfahrt
Proto je nikde nemají ani v AT.

Ale jak to poznat pro nejbližší křižovatku po rozjezdu z místa, kam předtím řidič předtím nepřijel, mi není úplně jasné
např. rozjedu-li se z tohoto místa, podle čeho je jasné, že ten zprava nemá přednost?
https://www.google.cz/maps/@48.7264349, ... 384!8i8192
(teda jinak než, že ta ulice je právě Hauptstrasse ...)
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Treba Nemci ale celkem poctive znaci hlavni pred krizovatkou (jako my). Rakusane ale ne.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od mapman »

V Rakousku např. platí, že pokud jedeš po silnici značené modrým číslem, tak jsi vždy na hlavní (Straße mit Vorrang), není-li značeno jinak. Silnice bez přednosti (Straße ohne Vorrang) jsou značené bílým číslem...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

A dají se ty jejich pravidla někde dohledat? Ideálně v angličtině, případně i v originále německy? Podle toho, jak mají ve městech z našeho pohledu blbě značeno a přitom jim to funguje, tam musí být nějaké pravidlo, které mi uniká...
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Japao Joe »

Jestli se nepletu tak to řeší Vídeňská smlouva. To jak je to řešené u nás je specifikum (v Evropě se dle smlouvy hlavní silnice značí za křižovatkou a platí až do změny a ne, že ji ruší každá křižovatka).
Ondrah98
Příspěvky: 77
Registrován: 6.1.2019 21:06:59

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Ondrah98 »

Japao Joe píše:Jestli se nepletu tak to řeší Vídeňská smlouva. To jak je to řešené u nás je specifikum (v Evropě se dle smlouvy hlavní silnice značí za křižovatkou a platí až do změny a ne, že ji ruší každá křižovatka).
To ano, ale neodpovídá to na druhou otázku ohledně specifické situace...
hiob píše:Ale jak to poznat pro nejbližší křižovatku po rozjezdu z místa, kam předtím řidič předtím nepřijel, mi není úplně jasné
např. rozjedu-li se z tohoto místa, podle čeho je jasné, že ten zprava nemá přednost?
https://www.google.cz/maps/@48.7264349, ... 384!8i8192
(teda jinak než, že ta ulice je právě Hauptstrasse ...)
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

A co situace, kdy sjedu z hlavní ulice do nějaké boční uličky. Budu na další křižovatce
a) dávat přednost zprava?
b) na hlavní?
nebo, a to je ta snadná varianta, c) dávat přednost, protože narazím na značku "dej přednost".

Tady https://www.google.com/maps/@48.1736518 ... 384!8i8192 je zřejmě přednost zprava.
Tady https://www.google.com/maps/@48.3005239 ... 384!8i8192 jsem na hlavní. Nevím proč, ale ta auta zprava mají stopku.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Rakousko bylo o tomto víkendu zasaženo extrémníma srážkama. Některé vodní toky se zvedli i o 2-3 metry, ovšem rekordem bylo i 6 metrů.

https://twitter.com/i/web/status/1416481794854199297
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes byl požár v tunelu na dálnici A8 u Wels. Více informací a fotogalerie zde: https://www.laumat.at/medienbericht,bra ... 23778.html
A8W.JPG
A8W.JPG (71.87 KiB) Zobrazeno 9855 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Drak »

Po posledních cestách v Rakousku mám jednu malou pozitivní informaci. IG-L zóna na A10 končí už na EXIT 11 a potom je 100 km/h až od EXIT 28, tedy 2 km před prvním tunelem.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Chlapi, co je prosím vás obecně lepší trasa na jízdu do Chorvatska v těchto dnech (kvůli opravám apod.) ? A2 až do Grazu nebo to objet po S6+A8 ? V druhé variantě bude hodně poplatků za tunely asi že ?
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Sponik »

Aram96 píše:Chlapi, co je prosím vás obecně lepší trasa na jízdu do Chorvatska v těchto dnech (kvůli opravám apod.) ? A2 až do Grazu nebo to objet po S6+A8 ? V druhé variantě bude hodně poplatků za tunely asi že ?
aktuálně A2 je tam myslím jedno omezení a jinak pořád jedeš. Pojedu to v Neděli večer. S6 sem kdysi zkoušel a už asi nee kopa zatáček omezení rychlosti. atd. ale už je to pár let zpátky tak třeba se něco změnilo.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.9. se začala velká rekonstrukce asi 10 km 37- ročního úseku dálnice A9 mezi Edlach a Gaishorn. Práce zahrnují taky 8 dlouhých mostů. Letos se uskuteční přípravní práce, přičemž budou k dispozici 2 jízdní pruhy (JP) v každém směru jízdy, jenom budou užší. Po zimní přestávce, která začne v 12/2021 se práce obnoví v 04/2022.

Tento úsek se do provozu dostal v letech 1984 a 1988 a vylepší se na něm taky asi 4 km PHZ.

Celý projekt obnovy je rozpočítán na skoro 3 roky. Dokončení je plánováno na 10/2024. Investuje se zde skoro 80 mil. €, což je dáno právě náročností prací na mostních objektech, kde jeden z nich bude i částečně přestavěn. Polovina z nich má hluboké základy.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -gaishorn/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

I na margo tohoto příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 85#p245785 doplním Přehled zrušených a schválených projektů ASFINAG

většina projektů v Dolním Rakousku byla zastavená, mezi nimi i rychlostní silnice S8 Marchfeld a to pro narušení lokality se vzácným ptákem

https://www.derstandard.at/story/200013 ... g-projekte

Kromě Lobau se jedná i o další úseky. ASFINAG zkoumá alternativní projekty.

zde jsou finální rozhodnutí:
*rychlostní silnice S34 Traisental - zabírá mnoho zemědělské půdy; Dolní Rakousko má nalézt alternativu
*rychlostní silnice S8 Marchfeld - jak jsem již zmínil, jedná se o lokalitu, kde se rozmnožuje vzácný pták, projekt nemůže pokračovat
*dálnice A5 Weinviertel - poslední hraniční úsek nebude pokračovat do doby, než nebude pokračovat na území ČR; aplikováno na S3 Weinviertel
*dálnice Waldviertel - před rokem zrušená, namísto toho se 1,8 mld. € investuje do veřejné dopravy a rozšíření stávajících silnic
*dálnice A3 Südost-Autobahn v Burgenlandu - po vyhodnocení prozatím pozastavena pro velké přesuny půdy a zabrání zemědělské půdy nad odhad
*dálnice A22 Donauufer prodloužení, soud se již dálnicí nezaobírá
*rychlostní silnice S37 Klagenfurt - nebude se realizovat z ekologických důvodů a i proto, že by vytvořila dodateční tranzitní trasu přes Korutansko

zde ještě není definitivně rozhodnuto:

*tunel A12 Tschirgant v Tirolsku, který je součástí napojení A12 Inntal na trasu Fernpass a následně na A7 - probíhá hodnocení
*Ostangente Linz - o strategické prozkoumání požádala spolková země Horní Rakousko, tato revize má prozkoumat alternativy a dopady na klíma a ŽP
*rychlostní silnice Bodensee - probíhá hodnocení a zkoumání možného spojení A13 a A14 u Diepoldsau ve Švýcarsku

projekty, které budou určitě pokračovat, ale možná se změnama:

*rychlostní silnice S10 Mühlviertel
*rychlostní silnice S36 Murtal
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Rakousko“