Rakousko všeobecně
Re: Rakousko všeobecně
Korridorvignette měla být původně po zprovoznění druhé roury Pfändertunnelu zrušena, nicméně se o tom stále vedou debaty, protože její zrušení by zase mohlo vrátit velkou část dopravy do města Bregenz, což není žádoucí. Propojení A23 a A13 je pak velkým environmentálním tématem, ale hodně souvisí i s tím, že skutečným úzkým hrdlem nebylo v daném místě toto propojení, ale právě onen tunel. Navíc je v regionu funkčních propojení mezi oběma dálnicemi poměrně hodně a kapacitně stačí - čili nějaké propojení bude aktuální spíš až v situaci, kdy nebudou mezi Švýcarskem a Rakouskem žádné kontroly a nebude tedy nutná výstavba tzv. border facilities (hraničních přechodů/celnišť).
Re: Rakousko všeobecně
Švýcarsko je ale také v Schengenu, tak jaké border facilities?mapman píše:kdy nebudou mezi Švýcarskem a Rakouskem žádné kontroly a nebude tedy nutná výstavba tzv. border facilities (hraničních přechodů/celnišť).
Re: Rakousko všeobecně
Není ale v celní unii, takže se stejně na hranicích zastavuje (a někdy i trochu prudí).dvs píše:Švýcarsko je ale také v Schengenu, tak jaké border facilities?mapman píše:kdy nebudou mezi Švýcarskem a Rakouskem žádné kontroly a nebude tedy nutná výstavba tzv. border facilities (hraničních přechodů/celnišť).
Re: Rakousko všeobecně
Přesně tak, pořád jsou prováděny celní kontroly, takže bez zastavení projedete pouze pokud nemáte nic k proclení. A někdy si vás stáhnout i v případě že nic nemáte...
Re: Rakousko všeobecně
Mezi Rakouskem a Švýcarskem mě Švýcaři stavěli vždycky. Moc se celníci zastavováním naopak nezdržují v Basileji na dálničním přechodu z Německa , tam jen při vjezdu odstavují auta bez švýcarské známky a rovnou posílají řidiče si ji koupit (což se musí tak jako tak). Zajímavé je, že mnohem větší diskuse vedou Švýcaři při výjezdu ze Švýcarska, logicky bych čekal, že spíš budou hlídat, co se vozí směrem k nim.mapman píše:Přesně tak, pořád jsou prováděny celní kontroly, takže bez zastavení projedete pouze pokud nemáte nic k proclení. A někdy si vás stáhnout i v případě že nic nemáte...
Re: Rakousko všeobecně
Moje zkušenosti z Basileje i ze St.Margarethen/Höchst jsou už několikrát takové, že mě nezastavovali, možná jsem měl jen štěstí...
Re: Rakousko všeobecně
od 10.9 má být uzavírka na B7? od Poysdorfu k nájezdu na dálnici na Vídeň nevíte co se tam bude dít? že by nějaká příprava na pokračování stavby?
Re: Rakousko všeobecně
Tak jsem si zagooglil a našel jsem popis procesu EIA řešící to propojení. Už chápu proč ve Švýcarsku vede silnice do lesa na křížovatce St Margrethen. Možná ji jednou postaví, ale je to v nedohlednu. Dlouho plánovali, varianty hodnotili.mapman píše:Propojení A23 a A13 je pak velkým environmentálním tématem, ale hodně souvisí i s tím, že skutečným úzkým hrdlem nebylo v daném místě toto propojení, ale právě onen tunel.
a stejně se nezavděčí
http://www.vol.at/vorarlberger-natursch ... 3-04013020
Mají tam také ptačí oblast (podobně jako Bzenec), taky ji chtějí podkopat. Taky S18 zamítl ústavní soud.
Wiki: http://de.wikipedia.org/wiki/Bodensee_S ... tra%C3%9Fe
Taky je to tam podobné.
(Edit - Doplněno) Nevzdávají se. Dokážete mi někdo vysvětlit, k čemu lze v našem právním řádu přirovnat toto:
http://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassun ... r=10012748
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.3.2021 0:30:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Rakousko všeobecně
Tak od jara 2013 bude cesta Inntalem mozna opet zabavnejsi. Na hranicich A/D jim zreznul most. Planuje se oprava. Otazkou zustava zda-li se ve vete "Um den angerosteten Mittelteil der Brücke zu entlasten, mussten die beiden Fahrstreifen jeweils auf die Außenseiten der Brücke verlegt werden" skryva omezeni poctu pruhu, nebo jen jejich zuzeni. Vice na http://tirol.orf.at/news/stories/2557045/
Re: Rakousko všeobecně
Ve Vinařském regionu (NÖ) bude v příštích letech proinvestována do dopravní infrastruktury až miliarda eur. V plánu je rozšíření Marchfeld-Schnellstraße (S8), pokračování výstavby severní dálnice A5. A také se bude rozšiřovat Park & Ride.
Rozšířením S8 by se měly snížit zácpy až o 75 procent. 310 milionů eur bude investováno do celého projektu výstavby. První bagr má následně vyjet v roce 2014.
Rozšířením A5, podle hejtmana Erwin Pröll (ÖVP), se má ulehčit od dopravy až 10.000 obyvatel mezi Schrick a Poysbrunn. Projekt má být dokončen v roce 2016/2017.
Další důležité dopravní projekty ve Vinnařském regionu v příštích letech jsou rozšíření (S3) mezi Hollabrunn a Guntersdorf. Tím dojde k omezení objemu dopravy ve vesnicích na trase až o 90 procent. Také přibudou nové Park & Ride místa. Jejich vybodováním je plánováno až 1000 parkovacích míst v průběhu příštích tří let v Strasshof, Gänserndorf nebo Korneuburg .
Zdroj: http://noe.orf.at/news/stories/2558607/ (12.11.2012)
Rozšířením S8 by se měly snížit zácpy až o 75 procent. 310 milionů eur bude investováno do celého projektu výstavby. První bagr má následně vyjet v roce 2014.
Rozšířením A5, podle hejtmana Erwin Pröll (ÖVP), se má ulehčit od dopravy až 10.000 obyvatel mezi Schrick a Poysbrunn. Projekt má být dokončen v roce 2016/2017.
Další důležité dopravní projekty ve Vinnařském regionu v příštích letech jsou rozšíření (S3) mezi Hollabrunn a Guntersdorf. Tím dojde k omezení objemu dopravy ve vesnicích na trase až o 90 procent. Také přibudou nové Park & Ride místa. Jejich vybodováním je plánováno až 1000 parkovacích míst v průběhu příštích tří let v Strasshof, Gänserndorf nebo Korneuburg .
Zdroj: http://noe.orf.at/news/stories/2558607/ (12.11.2012)
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Rakousko všeobecně
dovolím si tu vznést dotaz
jak je to s DK v rakousku ?
vozidlo Tranzit, max.povolená hm. 3,1t
a k tomu přívěs 2,2t
je to "taky" na známku nebo už po mě budou chtít krabičku ?
jak je to s DK v rakousku ?
vozidlo Tranzit, max.povolená hm. 3,1t
a k tomu přívěs 2,2t
je to "taky" na známku nebo už po mě budou chtít krabičku ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Rakousko všeobecně
Tzn. že přívěs nemusí mít známku a posuzuje se pouze přípustná hmotnost tažného vozidla...Kfz bis einschl. 3,5 t hzG: Von diesen Fahrzeugen gezogene Anhänger sind nicht vignettenpflichtig.
Wohnmobile (Campingfahrzeuge) bis einschl. 3,5 t hzG benötigen eine Pkw-Vignette, es ist keine eigene Vignette für den Anhänger erforderlich.
Wohnmobile über 3,5 t hzG fallen unter die fahrleistungsabhängige Maut (Lkw-Mautsystem)!! Das höchst zulässige Gesamtgewicht (hzG) ist im Zulassungsschein ersichtlich.
Re: Rakousko všeobecně
V prosinci jsem toto taky řešil a stačila mi obyčejná známka.Mike píše:dovolím si tu vznést dotaz
jak je to s DK v rakousku ?
vozidlo Tranzit, max.povolená hm. 3,1t
a k tomu přívěs 2,2t
je to "taky" na známku nebo už po mě budou chtít krabičku ?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Rakousko všeobecně
takže stejně jak u nás
děkuji všem
děkuji všem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Rakousko má 2.178 km dálnic a rychlostních silnic. Dálnice tvoří cca. 80%.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Rakousko všeobecně
Menší statistika: Mezi lety 1970 a 1990 postavilo Rakousko 965,5 km dálnic. V Česku (bez Slovenska) za tuto dobu vzniklo 335,4 km dálnic. Rakousko, populačně o něco menší země podobné rozlohy tak postavilo o 288% dálnic více, než my u nás a k roku 1990 mělo již 1404,5 km dálnic. Rakouskou úroveň roku 1970 jsme překonali až s otevřením D5 na Rozvadov, tedy o 27 let později. Myslím, že to nepotřebuje další komentář.
Re: Rakousko všeobecně
jenže v Rakousku vládnul kapitalismus a dálnice tam prostě byli potřeba, u nás za komunismu si těžko dokážu představit tolik dálnic, když by po nich nikdo nejezdil, to jedině kdyby byl příkaz z Moskvy
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:28:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: Rakousko všeobecně
Nehledě na to, že dneska by se jim ani v Rakousku už tak snadno nestavělo, zejména kdyby jim do toho pořád kecali ochránci našich ekopošuků z Brusele. Prostě jsme díky bolševikovi propásli jedno velké startovací okénko (vypůjčil jsem si Jonášův termín ) a pár generací to ještě bude znát ...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:28:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Rakousko všeobecně
Tak je vůbec zázrak, že za komančů se začal stavět kus dálnice směrem na imperialistický západ. I když to samozřemě nebylo kvůli lásce k "NSR". Jinak to co se postavilo v letech 1970-90 mě zase až tak nepřekvapuje, vzhledem k tomu, v čem jsme tu žili. Spíš začínám mít velké rozpaky z toho, co jsme tu dokázali vybudovat za těch 23 let po roce 1990. Ale je pravda, že např. na I/3 za Velešínem tam přibyly alespoň ty žluté značky se smrtkou. A kousek za Kaplicí se už cca za rok, bude moci umístít směrová značka s blížícím se začátkem dálnice - i když tedy ten začátek dálnice nebude u nás, ale v Rakousku..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Rakousko všeobecně
Tak mě je samozřejmě jasné, proč jsme tehdy byli tak pozadu. Dal jsem to sem jako srovnání výhonu našeho tehdejšího socialistického hospodářství s vedlejším kapitalistickým
Ještě jsem našel mapku z roku 1971, jak si Rakušané představovali, jak bude vypadat jejich dálniční síť:
http://www.wabweb.net/verkehr/vkimages/BSG71plan.jpg
Taky se ne všechno postavilo.
Ještě jsem našel mapku z roku 1971, jak si Rakušané představovali, jak bude vypadat jejich dálniční síť:
http://www.wabweb.net/verkehr/vkimages/BSG71plan.jpg
Taky se ne všechno postavilo.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.3.2021 0:31:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Rakousko všeobecně
Ještě přidám obrázek vídeňského Zákosu, jak byl plánován v roce 1971. Postavilo se pouze to, co je černě a barevně (+ severní část okruhu) :
Re: Rakousko všeobecně
Trochu si připadám jako když čtu Blesk nebo sleduju TV Nova ... pojďme si to projít jednotlivě:Marooned17 píše:Menší statistika:
V této rovnici něco nesedí... pokud máte jeden den 1000 kč a druhej den 2000 kč, máte najednou o 100% nebo o 200% víc? Správně tedy má být, že Rakousko postavilo o 188% více kilometrů dálnic.Marooned17 píše:Mezi lety 1970 a 1990 postavilo Rakousko 965,5 km dálnic ... V Česku ... za tuto dobu vzniklo 335,4 km dálnic ... Rakousko ... tak postavilo o 288% ... dálnic více, než my
No a když si vezmu, že v letech 1991 - 2010 postavilo Rakousko celkem 287,5 km dálnic, zatímco ve stejném období se v ČR zprovoznilo 375,3 km dálnic, tak to rázem ztrácí punc senzace. V přepočtu na procenta se pak dostaneme k informaci, že v tomto období postavilo Rakousko o 23% méně dálnic než ČR. (Pokud teda nebude počítat jako novináři, protože to bychom postavilo o 130% víc )
No a pokud si třeba vezmeme, nějakej "objektivnšjší" údaj k porovnání než je počet obyvatel, tak třeba ČR má méně než poloviční HDP/osoba oproti Rakousku (v roce 2011).
Nápodobně ... snad jen méně smajlíků příště prosím.Marooned17 píše:Myslím, že to nepotřebuje další komentář.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Rakousko všeobecně
PP: Hm, dobře jsem se seknul. Měl jsem samozřejmě napsat o 188%. Nebo že Rakousko postavilo 288% procent toho, co jsme postavili my.
Jinak ale nevím, proč bych na tom měl něco měnit, chtěl jsem ukázat, jak jsme za komunismu zaostali oproti Západu. O výši HDP u nás a v Rakousku samozřejmě vím. A na tom, že jsme postavili od r. 1990 o cca 100km dálnic víc, než Rakousko není vzhledem k jejich předchozímu tempu skutečně nic světoborného. Ale moc dobře vím, že reálně se toho asi o moc víc bez většího zadlužení postavit nedalo.
Jinak ale nevím, proč bych na tom měl něco měnit, chtěl jsem ukázat, jak jsme za komunismu zaostali oproti Západu. O výši HDP u nás a v Rakousku samozřejmě vím. A na tom, že jsme postavili od r. 1990 o cca 100km dálnic víc, než Rakousko není vzhledem k jejich předchozímu tempu skutečně nic světoborného. Ale moc dobře vím, že reálně se toho asi o moc víc bez většího zadlužení postavit nedalo.
Re: Rakousko všeobecně
A ty plány na S13 přes Seefeld, S14 přes Imst, S15 Landeck - Nauders, S11 na Zell am See, S8 přes Schladming - to je existuje nebo se to úplně odpískalo?
Re: Rakousko všeobecně
Na té mapě dálniční sítě z roku 1971, se mě hlavně líbí to, jak ti Rakušáci byli neuvěřitelně optimističtí v tom, jak brzo se už v Československu zhroutí komunismus.
Viz. S1, S3, A5, A6, A7..
Viz. S1, S3, A5, A6, A7..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)