Rakousko všeobecně

Odpovědět
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

monin píše:Na té mapě dálniční sítě z roku 1971, se mě hlavně líbí to, jak ti Rakušáci byli neuvěřitelně optimističtí v tom, jak brzo se už v Československu zhroutí komunismus.
Viz. S1, S3, A5, A6, A7.. :)
Na to nepotřebovali zhroucení komunismu, koncem 60. let to vypadalo, že to půjde i s ním. Nakonec ani za Husáka se u nás z map žádné dálnice ke kapitalistům z plánů neškrtaly, jen u nich byla minimální priorita výstavby. S1 a S3 u nás ale neměly plánované pokračování, zato jsme zas plánovali D38, která by se s S3 snadno propojila.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Lenny »

Žádná D38 nebyla plánována. Jen se uvažovalo či počítalo s D3, D52, D61 a čtyřpruhovou H38.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Standa »

Lenny píše:Žádná D38 nebyla plánována. Jen se uvažovalo či počítalo s D3, D52, D61 a čtyřpruhovou H38.
Ta kategorie H odpovídala dnešním R?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

Standa píše:
Lenny píše:Žádná D38 nebyla plánována. Jen se uvažovalo či počítalo s D3, D52, D61 a čtyřpruhovou H38.
Ta kategorie H odpovídala dnešním R?
H je dnešní R.
Ovšem s tou D38 by mě to zajímalo, v automapě asi z roku 1985 D38 zakreslena byla v úseku Jihlava - Znojmo hranice. Nebyla H38 ještě starší verzí, kde se počítalo s čtyřpruhem i dál a jejímž pozůstatkem je MÚK Malín u Kutné Hory?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Lenny »

H jako hlavní tah, které měly spojovat průmyslová centra, významené aglorace atd., měly přenášet spolu s dálnicemi podstatnou část dopravy v republice. Mezi H a R není rovnost, některé dnešní R byly dříve základní tahy např. R63 a opačně některé hlavní tahy např. I/20zase dneska nejsou R.
Opravdu o D38 ani zmínka, úvahy jsem našel o D 3, D 18 a D 52 a pak ještě na Slovensku o 2 dálnicích, víc nic. Tak na I/38 byly plánovány čtyřpruhy v úsecích Kolín - Golčův Jeníkov a Havl. Brod - D1 na základním tahu a pak čtyřpruhový hlavní tah H 38 D1 - st. hranice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od pp21 »

Chápu správně, že od 3.7.2013 už nebude na A14 u Bregenzu fungovat Korridorvignette, ale bude si nutné koupit plnohodnoutnou dálniční známku? Ach jo :(
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:32:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od mapman »

Chápeš to správně, říkají tam, že po zprovoznění obou trub tunelu Pfänder už nebudou vznikat na A14 kongesce, tudíž bude možno lépe využít objízdnou trasu přes Bregenz pro ty co známku kupovat nechtějí a korridorvignette tak ztrácí smysl...
Redispero
Příspěvky: 383
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Redispero »

To mi přijde jako spojení nepříjemného s neužitečným. Ztratí příjem z Korridorvignette a ještě si auty zahltí Bregenz. Ale možná mi něco uniklo…
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od monin »

mapman : co jsem říkal? Žádné výjimky! :D. Ne, jakoliv mám těch našich všemožných výjimek plné zuby, tak v tomto fakt ty Rakušáky nechápu. Holt už tam mají na rozdíl od nás, opravdovej kapitalismus.
pp21: tak ono když odbočíš na Lindau je to taky v pohodě. V létě se dá v Lindau skočit i do vody, v Bregenz se dá slušně natankovat, za Essem je pak dobrej Kebab a do St. Margrethen je to fakt v pohodě - malá dálniční pauza - bez dálniční odpočívky. Takže žádná tragédie i bez Korridorvignette. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Geo
Příspěvky: 806
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Geo »

Tak 30.6. od 11-17 den otevrenych dveri: Tag des offenen Pfändertunnels. Znamena to, ze po 17:00 uz obema rourama? Jine datum jsem na webu totiz nenasel.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22552
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik podrobností o Stavební společnost Alpine Bau GmbH je v insolvenci :arrow:

Alpine Bau GmbH, druhá největší stavební společnost v Rakousku, je v insolvenci. Navzdory snahám majitele, španělského koncernu FCC, i podpoře bank se sanace koncernu nepodařila. Insolvenci oznámil v úterý 18.6.2013 ve 20 hod tiskový mluvčí společnosti Alpine Bau, Johannes Gfrerer. Vedení společnosti bude nyní žádat o zahájení insolvenčního řízení. V insolvenčním řízení se kromě společnosti Alpine Bau GmbH ocitla i společnost Alpine Holding GmbH, která v posledních třech letech vydala tři podnikové dluhopisy v celkové výši 290 mil. EUR. V rámci sanačního řízení musí odpovědní insolvenční správci v příštích týdnech posoudit koncept restrukturalizace podniku včetně možnosti pokračovat v provozování některých projektů a udržení pracovních míst. Pro společnost Alpine pracuje v současné době 15.000 pracovníků, z čehož 1/3 v Rakousku. Na společnost je dále navázáno cca 1.500 dodavatelských firem s celkem 7.500 pracovníky.

Společnost Alpine Bau GmbH byla původně založena v roce 1965 jako obchod se stavebními stroji a 28 pracovníků. V 70. letech expandovala a začala realizovat velké projekty v Evropě i v Asii. V roce 2006 se majoritním vlastníkem společnosti španělský koncern FCC (Fomento de Construcciones y Contratas).

Ještě v roce 2011 dosáhla společnost zisku ve výši 10,3 mil. EUR V roce 2012 už však měla ztrátu ve výši 449,7 mil. EUR . V prvním kvartálu 2013 byl výsledek - 90 mil. EUR. Kromě výše uvedených podnikových dluhopisů má Alpine v současné době nesplacené úvěry u 50 rakouských a zahraničních peněžních ústavů, a to v celkové výši 450 mil. EUR. K tomu přichází garance služeb v neuvedené výši, které jsou problémem hlavně v zahraničí.

V březnu 2013 dojednala společnost Alpine se svými věřiteli a se španělskou mateřskou společností FCC plán záchrany. FCC zaplatila 250 mil. EUR a věřitelé se vzdali pohledávek ve výši 150 mil. EUR. Společnost FCC napumpovalav posledních 7 letech do Alpine Bau 700 mil. EUR a již nebyla ochotna platit dále.

Jeden z hlavních důvodů neúspěšné restrukturalizace bylo, že se Alpine nepodařilo podle plánu prodat své dceřiné společnosti Alpine Energie, Hazet Bau a SUE Special Underground Engineering. Prodejem těchto společností chtěla Alpine získat cca € 200 mil.

O část společnosti mají nyní zájem další dvě velké rakouské stavební společnosti – Strabag AG a PORR AG.

Společnost Alpine Bau GmbH vlastní v ČR dvě společnosti - Alpine Bau CZ s.r.o. a Mayreder Bohemia spol.s.r.o. Společnost Alpine Bau CZ s.r.o. se podílí na stavbě a modernizaci některých úseků dálnice D1.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Geo
Příspěvky: 806
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Geo »

Asfinag testet Freigabe der Pannenstreifen
Strucny vytah: Asfinag se rozhodl zjistit, zda-li by bylo mozne pouzivat odstavny pruh jako normalni behem spicek. Tak jak to funguje napr. okolo Minichova. Tykat by se to melo useku na A12,A4 a A1. V teto fazi jde asi zjistit, zda-li je v onech usecich dostatecna sirka odstavneho pruhu (3.25 - 3.5m by melo dostacovat pri snizene rychlosti).

OEAMTC je proti. Argumentuje bezpecnosti a problemama s pripojovacima pruhama.

Pokud by to proslo, tak odhadem by se tak jezdilo za 3-5 let.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Standa »

Malé shrnutí mých postřehů ohledně alternativních cest z Prahy do Chorvatska (píšu to sem, protože se to asi nejvíc týká Rakouska - porovnání I/3+D3 a D1+R52+I/52 si asi udělá každý sám):
1) Trasa Linz - Villach - Ljubljana je docela příjemná, ale pouze před Karawankentunnel. Zatímco Taurský tunel už má v provozu obě roury a zdržení na mýtnici je minimální, pod Karavankami je roura jen jedna, navíc s rychlostí 60. V den naší cesty bylo podle teploměru v autě venku 40 a tunelu to asi nedělalo dobře, takže nestíhal odvětrávat a musel být dočasně uzavřen. V konečném výsledku jsme před ním čekali asi něco přes hodinu. Navíc při cestě do Rijeky či na Istrii (jinam se tato trasa nehodí) se musí jet ve Slovinsku po dost pomalé silnici s mnoha obcemi a městy přes Ilirskou Bistrici. Nabízí se alternativa kolem Udine a Terstu, ale to už by asi byla moc velká zajížďka.
2) Trasa Linz - Graz - Maribor má na A9 také dva tunelové úseky zatím v půlprofilu, kolonu jsme zde v opačném směru nechytili, ale dovedu si ji celkem hravě představit.

Čili nejjistější je to asi klasicky přes Vídeň, tam jsem se ještě nikdy nezasekl. Navíc se už nic nedoplácí ke známce (na předchozích trasách ano).
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od adamos »

A průjezd Vídeňskou aglomerací v pohodě?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od dvs »

adamos píše:A průjezd Vídeňskou aglomerací v pohodě?
Červencovou sobotu ráno v 7:00 byl průjezd naprosto v pohodě (popravdě ty 4 proudové dálnice na jih od Vídně mi připadali až zbytečné:) )
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Petanecek »

dvs píše:
adamos píše:A průjezd Vídeňskou aglomerací v pohodě?
Červencovou sobotu ráno v 7:00 byl průjezd naprosto v pohodě (popravdě ty 4 proudové dálnice na jih od Vídně mi připadali až zbytečné:) )
tak si to běž projet v pondělí ráno v 7:30.. to ti již nepříjdou tak zbytečné...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Standa »

Co mi popisovali lidé, dojíždějící do Vídně od jihu (po A2), tak to tam bývá opravdu dost husté a často se tam i stojí. Já tam několikrát dorazil cestou na jih při odpolední špičce a přes hustý provoz to jelo plynule maximální povolenou rychlostí. Ale odpoledne není tak zhuštěné, jako ráno!
Kubasssssssss
Příspěvky: 65
Registrován: 8.11.2012 20:59:49

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Kubasssssssss »

My tama jedzdíme rok co rok z itálie k večeru občas to bývá opravdu hustý provoz nejhorší je to podle mě na začátku A23 kde je 2+2 a pak to ještě dost houstne před mostem přes Dunaj...to jsou teda mé zkušenosti :)
D52, D43 v původní trase!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od siesa »

No a je treba jeste rici, ze se najde spousta ridicu i mezi Rakusany, kteri nevedi, jak se radit na teto viceproude dalnici... Neni problem zaznamenat "krale dalnic" jedouci v tom svem pruhu, at uz je to jakykoliv... Holt i v Rakousku je tento nesvar dost rozsireny....
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od dvs »

Jasně, že Vídeň je aglomerace a dálnice je ve špičkách problém. Pro cestu do toho Chorvatska vzhledem k tomu, že střídací termín je většinou právě ta sobota, tak není největším problémem. Při návratu byl v sobotu provoz trošku hustší, ale plynulý.

Největším problémem letního zatížení dálnic v Rakousku je teď Karawankentunnel a toho se cesta přes Vídeň netýká. např. článek Hold Tauren tunel má druhou rouru, tak se nám stau posunula. Navíc středověký způsob výběru mýta to plynulé neudělá. Nevíte jak to teď vypadá s tou dostavbou té druhé roury?

Co se týče té Vídeňsko Bratislavské aglomerace, nebyl bych proti, kdyby existoval takovýto obchvat Bratislavy. Pokračování přes Maďarsko vypadá nadějně. Jedině ty dálniční známky za D2 na Slovensku a ten kousek přes Rakousko by byly naprd. Chtělo by to tu EU Vignette.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

dvs píše:Co se týče té Vídeňsko Bratislavské aglomerace, nebyl bych proti, kdyby existoval takovýto obchvat Bratislavy. Pokračování přes Maďarsko vypadá nadějně. Jedině ty dálniční známky za D2 na Slovensku a ten kousek přes Rakousko by byly naprd. Chtělo by to tu EU Vignette.
Takový by šel postavit asi jen za Rakousko Uherska, Blava chystá D4 takto: http://www.mapy.cz/s/8h9T. Ale nepřide mi zas tak zasekaná, zvlášť ne D2.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od dvs »

No asfinag plánuje pokračování té D4 do Vídně jako S8 Marchleg shnellstrase.

Když se člověk podívá na mapu tak mezi Bratislavou a Vídní je opravdu jediný rozumný průchod bez nutnosti tunelů z Balkánu. Na jedné straně Alpy na druhé Karpaty.

Vzhledem k tomu, že celé území od Vídně po Bratislavu je národní park Dunaj Auen, tak je to jenom taková vize. Všimněte si jak CHKO Malé Karpaty je rozdělena Lamačem na dva kusy.
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Sponik »

omlouvám se možná to je OT,ale neví někdo jak je to s poplatněním v rakousku? platí se i za silnice označené S ?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Standa »

Mělo by to být vždy označeno značkou. Jestli se platí za všechny S netuším, ale třeba za S6 (která je místy plnohodnotná dálnice) se platí.
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rakousko všeobecně

Příspěvek od Sponik »

áááha, mám právě naplánovanou trasu po Rakousku tak sem se chtěl podívat jestli musím nahánět známku nebo nee :( náhodou nevíš teda aspon jestli S33 k St. Poltenu se platí?
Odpovědět

Zpět na „Rakousko“