Stránka 2 z 26

Re: Rakousko

Napsal: 6.10.2009 16:32:07
od Marty
Hledal jsem na ASFINAGu termín zprovoznění S1 Suessenbrunn-Eibesbrunn - to čekání v kolonách ve Vídni na Bruennerstrasse je fakt šílené... a jinou informaci než konec roku 2009 jsem našel. Nevíte někdo přesné datum ???

Ale zato mám něco v češtině ohledně odstupňování mýta pro nákladní auta dle emisí - tak jak Rakušané zavádějí k 1.1.2010

Re: Rakousko

Napsal: 6.10.2009 16:38:49
od Diaľničiar
Z fóra http://www.dialnice.info uživatel Brančo přidal zajímavou informaci:

Rakušané pokračují v dokončování druhých tubusů v tunelech na hlavních dálničních tazích.

23.9.2009 byla uvedená do provozu druhá, jižní roura tunela Roppener na Inntalské dálnici A12. Severní roura tunela přejde rekonstrukcí do konce roku 2010.

délka: 5079 m
začátek výstavby: 07/2006
přerazení tunele: 10/2007
ukončení stavebních prací: 10/2008
uvedení do provozu: 09/2009
celkové náklady: 130 mil. €

Snehove retezy

Napsal: 11.1.2010 21:49:20
od Geo
Ahoj,
nevite jak je to presne se zimni vybavou? Našel jsme kusé,a někdy si protiřečící, informace v češtině. Němčinou bohužel nevládnou natoli, abych popchopil přené významy některých slov.

Co jsem zjistil, tak v období od listopadu do cca. dubna je povinnost v případě sněhovu, břečky, nebo ledu (Schneefahrbahn, Schneematsch oder Eis) mít zimní gumy. Alterantivně pak lze mít v případě sněhové pokrývky i letní gumy s řetězy. Potud je mi vše jasné.

Co mi není jasné je značka kola s řetězem, případně na OEAMTC informacích o dopravě (http://www.oeamtc.at/index.php?type=url ... sicht.html) výraz "Schneekettenpflicht ". Znamená to, že v takovém případě musím řetězy mít nasazené, nebo je jen mít v kufru?

Díky za odpověď.

BTW: možná by stálo za to doplnit tuto informaci do sekce zahraničí. Případně pak i rozšířit slovníček o zimní výrazy: např. Schneeglätte, Schneekettenpflicht, zimní výbava. Do obecného bych přidal, nur LKW, Richtung, beide Richtungen, gesperrt. Možná i návod jak pochopit dopravní info z rádia :) .

Re: Rakousko

Napsal: 12.1.2010 9:39:15
od martin
Berte tuto informaci jako čistě informativní, nemám teď prostor je ověřit. Ale povinnost zimní gumy pro špatné podmínky platí v Německu a pokud na letních gumách za sněhu atd. je způsobena nehoda, je za viníka označen automaticky řidič s těmito gumami. V Rakousku platí v období "přibližně" zimního času automatická povinnost zimních gum. Myslím, že zde není podmínka za sněhu atd.

Co se značky týká. Je to příkazová značka a název je jasný - povinné sněhové řetězy, takže řetězy v kufru by v konfliktu s policií neuspěly. Nikdo ale neříká, že jsou vždy potřeba. Zažil jsem případy, kdy to značka přikazovala, a při tom nebyly nutné, protože nesněžilo ani pár hodin.

Re: Rakousko

Napsal: 24.1.2010 12:00:16
od Geo
martin píše:Nikdo ale neříká, že jsou vždy potřeba. Zažil jsem případy, kdy to značka přikazovala, a při tom nebyly nutné, protože nesněžilo ani pár hodin.
Tak nastesti nesnezilo, takze jsme se bez retezu obesli. Nicmene z duvodu co pisete byla vzdy pod tou znackou pomerne obsahla dodatkova tabulka za jakych podminek jsou potreba. (Tedy, ze na vozovce opravdu musi byt vrstva snehu/ledu). Muj osobni tip je, ze kdyz nasnezi, tak ty dodatkove tabulky prekryji a pak uz neni co resit.

100 km/h

Napsal: 24.1.2010 21:02:49
od yiojo
je nějaký rozumný důvod proč na rakouským průjezdu Kufstein-Innsbruck-Brenner je na celém úseku povolena rychlost max 100 km/h ?? V neděli kdy se vrací mraky lidi z Alp, ale taky třeba ve čtvrtek a v sobotu a tak... a navíc to všude svítí na těch panelech čili nikoliv pevných značkách... platim známku za 1,5 hodiny průjezdu Rakouskem a pak to tam frčí jak na normální státovce...
díky za info

Re: Rakousko

Napsal: 24.1.2010 22:15:39
od kuzzzma
Emmision limite nebo nejak tak to maj psany:-DDD

Re: Rakousko

Napsal: 24.1.2010 22:24:21
od pp21
Já myslel, že je tam Lärmschutz ... v našem provedení se to teď rozmohlo v praze pod hesle "omezení hluku".

Re: Rakousko

Napsal: 24.1.2010 22:38:57
od hh
Hluk to jsou ty značky 22-05, toto je příroda ;) Rakušani ...

Re: Rakousko

Napsal: 25.1.2010 16:31:52
od martini
Tak přes Brenner do Itálie jedině přes Mnichov a přes Rakousko bez dálnice. Nějak ze setrvačnosti tak jezdíme už přes 10 let :-). Brennerskou dálnici jsem v tomto úseku ještě nikdy nepoužil. Každý rok si říkáme, že třeba jo, ale tradice pak převáží.

Re: Rakousko

Napsal: 25.1.2010 18:25:51
od kuzzzma
no jo ale co mam delat kdyz jezdim A10 na Terst?:-)) To uz je po okreskach pekna streka:-)) Ale ja si za to rad zaplati - bez ironie:-)

Re: Rakousko

Napsal: 26.1.2010 14:21:37
od martini
Pak to nemá jiné řešení než koupit tu známku samozřejmě. Mluvil jsem vysloveně jen o průjezdu od Mnichova směrem na Bolzano a pro osobní auto.

Re: Rakousko

Napsal: 10.4.2010 17:42:18
od Diaľničiar
Rychlý průjezd Vídní v nedohlednu :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1809

Co je všechno zahrnuto v té ceně ?

PPP Ostregion Paket 1

Napsal: 25.4.2010 17:54:47
od martini
Měl jsem možnost si v minulém týdnu projet první úsek rakouské dálniční sítě stavěný přes PPP. Celkem jsou v tomto balíku zahrnuty následující úseky:

- S2, spojka mezi A23 a S1, upgrade stávající trasy do parametrů rychlostní silnice + obchat Sussenbrunn o délce 4 km v těsné blízkosti městské aglomerace. V budoucnu se bude jednat o radiálu k okruhu S1, kde vznikce MÚK. Pro představu něco jako u nás je "dočasně" plynule zaústěna Štěrboholská radiála do SOKP.

S1 východ, spojující konec S2 se začátkem Nord Autobahn A5 na předměstí Eibesbrunn o délce 12 km.

S1 západ, spojující A5 s A22 o délce 12 km (zde už jsem tedy nejel)

A5 Nord Autobahn od S1 po Schrick v délce 23 km.

Celkově tedy tento balík obsahoval výstavbu 51 km nových komunikací dálničního typu. Dle databáze projektů PPP infra-news.com dosáhly investiční náklady částky 933 mil. EUR, což při současném kurzu 25,4 Kč/EUR odpovídá stavebním nákladům 23,7 mld. Kč. Použijeme-li "novinářskou aproximaci" pak se jedná o 464 mil. Kč za kilometr. Vítězný uchazeč a tudíž zhotovitel stavby - konsorcium Hochtief a Alpine Bau a EGIS Project.

Doba koncese 33 let (z toho 4 roky výstavba, po 3 letech stavby uvedeno do provozu). Transakce započata 30.11.2004 a finančně uzavřena 12.12.2006. Platby státu založené na stínovém mýtném (sdílení rizika poptávky mezi státem a koncesionářem - tenkrát na to banky ještě při snesitelných maržích přistupovaly).

Je nutné dodat, že se vesměs jedná o dálnici v příměstské oblasti, s až neuvěřitelným množstvím protihlukových stěn, několika dálničními křižovatkami atp.

Fotky jsou pořízeny z jedoucího auta a už se šeřilo, omluvte proto prosím tu "úžasnou" kvalitu některých z nich. K nahlédnutí jsou zde.

Re: Rakousko

Napsal: 5.5.2010 9:59:41
od Kuba
budoucí výstavba v Horním Rakousku:

http://www.nachrichten.at/oberoesterrei ... rt69,67590

Hejtman Hiesl tvrdí že do příštího roku bude přezkoumán harmonogram výstavby S10 Freistadt Nord - státní hranice.

Dále se mluví po západním obchvatu Lince A26, která je ve stavu 1 rok za S10. Nevylučuje i realizaci napojení S10 přímo na A1 od Gallneukirchenu, a to po roce 2015.

Re: Rakousko

Napsal: 16.5.2010 21:19:00
od Diaľničiar
Druhý tubus Tauernského tunelu byl uvolněn pro dopravu :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1905

*tato informace už tu byla, ale:

Nyní však bude ještě na rok vyřazen z provozu starý tubus, který musí být renovován. Provoz oběma tubusy má začít od července 2011.

Re: Rakousko

Napsal: 20.5.2010 20:44:46
od Diaľničiar
Na dálnice v Horních Rakousích letos 120 mil. € :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1927

Re: Rakousko

Napsal: 9.6.2010 18:12:34
od martini
V Rakousku je noční hlukový limit stanoven na 45 dB (u nás 50 dB), což vysvětluje ty nesmyslné protihlukové stěny všude na A5.

Co se týče A5 severních úseků, o nevyužití původně plánovaného PPP rozhodla nově dosazená část managmentu Asfinagu, reprezentující "nepříznivce PPP z principu".

Severní úseky A5 budou financovány klasickou metodou a aktuálně se zvažuje, že by se v první etapě postavil jen "plnohodnotný poloviční profil". Rok 2014 to nejspíše nebude, ale 2015 zprovoznění je reálné.

S10 Freistadt - státní hranice je na úrovni priorit daleko vzadu a defacto se nepočítá se zahájením výstavby dříve než 2016, samozřejmě také s přihlédnutím postupu na české straně, takže...

Re: Rakousko všeobecně

Napsal: 22.9.2010 12:19:52
od rumpeak
Podle Wikipedie (viz: http://de.wikipedia.org/wiki/Donaubr%C3 ... Traismauer ) by se Traimauer Donaubrücke měl otevírat 29. října. Začátkem Listopadu se chystám do Itálie přes Innsbruck, neví někdo jestli je tohle datum skutečně platné?

Re: Rakousko všeobecně

Napsal: 22.9.2010 12:28:20
od mapman
Těžko říct, ASFiNAG má na svých stránkách pro Verkehrsfreigabe termín November 2010.

Re: Rakousko všeobecně

Napsal: 22.9.2010 13:53:46
od rumpeak
Díky moc, tohle vypadá docela nadějně.

Re: Rakousko všeobecně

Napsal: 24.9.2010 19:59:06
od martini
Třeba v Rakousku neznamená 11/2010 to samé co u nás, tedy 28.11.2010, ale znamená to, že už se v 11/2010 dá jezdit, což má svoji logiku :-)

Re: Rakousko všeobecně

Napsal: 1.2.2011 10:40:57
od honza86
Průjezd Rakouskem Mnichov (D) - Brenner (I)

Jedná se o hlavní spojení mezi Německem a Itálií přes Rakousko. Projíždí se po dálnici A12 směr Innsbruck a dále na dálnici A13 směr Italien, Brenner. Kromě rakouské dálniční známky se ještě extra platí Brenerská dálnice (Brenner Autobahn) A13 a to jednorázovým poplatkem ve výši 8 €. Na celém průjezdu Rakouskem (asi 110 km) je od 22 do 5 hodin omezená rychlost na 110 km/h a kontrolují to! 8-)

Re: Rakousko všeobecně

Napsal: 1.2.2011 10:44:20
od hh
Ještě je třeba doplnit, že i přes den zde velmi často (snad většinou co jsem tu jel) svítí na panelech 100ka. Takže je tu pomalé a drahé, zlaté Německo.

Re: Rakousko všeobecně

Napsal: 1.2.2011 15:04:52
od dd
Ještě bych doplnil, že mýtu se lze vyhnout po původní Brenner Strasse tudy a tudy. Časově to není o tolik delší, prohlídnete si Europabrücke zespodu a závodníci si mohou užít pár km serpentin. Je to oblíbené místo motorkářů. Ale pozor v obcích často měří.