Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od mapman »

Rakouský ministr dopravy podporuje výstavbu dálnice z Vídně do Českých Budějovic přes Horn a Schrems, má být zadána studie providitelnosti:
http://noe.orf.at/news/stories/2888746/
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A přesně proto je škoda, že aspoň do Třeboně nebude I/34 ve 4 pruhu :(
Ledaže bychom udělali úplně novou D24 přímo na Budějky :)
R48 -> D48 se podařilo!
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Petanecek »

Tady bych jenom doplnil, že NÖ s podporou vlády začala podporovat výstavbu infrastruktury hlavně ve Waldviertelu, aby se zlepšila konkurenceschopnost obyvatelstva a podniků, aby lidé neutíkali z venkova do města, byla podpora firem v regionu a tím zaměstnanosti, s jednodušším napojením na hlavní dopravní tahy. V tomto směru zde také zapadá ta studie dálnice.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Další zdroj:
https://www.meinbezirk.at/waidhofenthay ... 72604.html

Studie by se měla rozjet v květnu, na jejím základě by pak měla být vybrána trasa apod. Jak píše Petanecek, modernizovat by se mělo i například železniční spojení s Vídní, např. přetrasování přes Horn (škoda, že u nás trať míjí Nové Hrady, Trhové Sviny a Ledenice).

Na české straně bych to trasoval asi nějak takhle (s tím, že by to chtělo nějak vyřešit i průjezd I/34 a I/24 v Třeboni, třeba severním obchvatem nebo tunelem): https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... gt0-qhU0T3
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Trat se na nasi strane prubezne modernizuje, aby po ni mohly jezdit mezinarodni expresy, bohuzel ne zdvojkolejnje. V Rakousku druha kolej byla, snesli ji v 50. letech, kdyz zjistili, ze to s nama bude marny.

Waldviertelautobahn by se mi moc libila a asi bych si ji i uzil. Ale prijde mi to jako projekt z tovarny na populisticke sny FPO a Hofera. K ceskym hranicim vedou dve slusne "jednicky" B2 a B36+B37+B38. Ta druha je v useku S5 (Krems) - Zwettl vysoce kvalitni, zcasti v usporadani 2+1. Kapacitne dostacujici. Na B2 chybi obchvaty a 2+1. Podle me staci ty dve silnice propojit kvalitni prelozkou B36 a na B2 k hranicim dodelat obchvaty. Dalnice jim tezko vyjde.

Na nasi strane je jen relativne pokrocila priprava obychvatu Lisova a Stepanovic a uzemni rezerva pro obchvat Suchdola n/L a Tuste. I/24 je pekna jednicka s malymi intenzitami, takze ostatni obchvaty na ni se vubec nepripravuji. Natoz dalnice. Ale Hofer ten usek na nasem uzemi samozrejme Rakusanum slibit muze...
Jam dalnice, tak "jednicka" by mela umet obejit Trebon. Soucasny obchvat na I/34 a I/24 prochazi na dvou mistech obci. Tunel nepripada v uvahu stejne jako mnoha dalsi reseni kvuli vysoke spodni vode a okolnim rybnikum - viz taky vlakno k I/34.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Petanecek »

To MickeyMouse: Amen. Řekl jsi to velice krásně. Je to opravdu tak. Není důvod k dálnici, zvláště, když se nyní plánují ve WeV/MV/Wav velké výdaje (myslím, že jsem tuhle četl 110 mil. € v průběhu 10 let) na výstavbu a zlepšení stávající dopravní sítě. K tomu se v okolí Zwetllu bude stavět velká škrobárna, aby lidé neutíkali za prací jinam. A to je jenom začátek. A dálnice.. to je to české rčení: Slibem nezarmoutíš. Je otázka, jak jim to bude procházet přes lidi.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Diky. Podle me v zasade staci ta prelozka B36, ktera se podle vseho pripravuje a z Vitisu na B2 se pujde do Vidne nebo i dal na jih dostat velice dobre a pohodlne pres Zwetl a Krems.
Jen by to na ceske strane chtelo aspon ten obchvat Lisova a Stepanovic na I/34.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Petanecek »

Za mě by to chtělo určitě přeložku B2 od Hornu po Vittis resp. Schrems. Neb tam se jede přes všechny vesnice a někdy je to tam zapeklité. Ale i tak, od Hornu po Stockerau super silnice 2+1 řešení. Přehledná a v pohodě.
Od CZ/AT hranice se po B2/B36 do Zwetllu nejezdí. V tomto stačí následovat kamiony plné dřeva s CZ registrací a hnedka se člověk dozví, že se jezdí hlavně přes Kirchberg a Limbach. Takže spíše tam to vést. Neb je to úzká silnice plná dřevařů a tracky to tam pálí.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Že se trať u nás v současnosti modernizuje vím, ale přijde mi škoda, že se nejde do odvážnějších projektů (ani na papíře). Ta trať vede od Borovan prakticky jen lesem, přitom by v případě přeložky měla potenciál nalákat do vlaku i některé lidi dojíždějící do ČB z Trhových Svinů a Nových Hradů. Chápu, že v době, kdy se několikrát zvažuje každá přeložka na koridorech je výrazné přetrasování někde v Jihočeském kraji sci-fi, ale proč nezajistit územní rezervu. Trasu bych viděl nějak takto: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 1gSTf20gNX

Dálnici bych v Rakousku nezavrhoval, ostatně jak již bylo řečeno, jejím hlavním úkolem nemá být propojení ČB a Vídně, ale spojení Vídně s Waldviertlem. Jak píšete, Zwettl má spojení s Vídní dobré, ale B2 by potřebovala modernizaci. Dokážu si představit, že by se vedla dálnice (nebo rychlostní silnice) jako náhrada za B2 od Hollabrunnu přes Maissau nebo Eggenburg, Horn a Schrems až ke Gmündu s tím, že S3 by se od Hollabrunnu ke Stockerau rozšířila na regulérní 2+2.

Je mi jasné, že problémy se spodní vodou by tunel prodražily, ale natrasovat tam něco, co by nevedlo bažinou nebo přírodní rezervací, není jen tak. Zkusil jsem nějaké varinaty načrtnout, nelíp mi vychází asi varianta kolem Gigantu a pak severně od Rožmberka: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... gt0-qhU0T3 Přijde mi, že obchází hodně obcí, dobře zkracuje trasu po I/34 i I/24, a zároveň neprochází těmi podmáčenými loukami (ale nevím, jestli to pod hrází nevypadá stejně...). V mém trasování I/24 bych viděl výhodu v tom, že míjí CHKO, nevýhodou je naopak delší trasa od Prahy. Kdyby se zrušil ten zákaz stavby dálnic v CHKO, nebo by to byla jen max. 2+1, pak by bylo lepší trasování blíže stávající trase.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

B2 je právě od Vitisu na Vídeň dost marná, co se týká obchvatů, 2+1 i dopravy, proto jezdím po B36+B38+B37+S5. A vyhýbám se soubojům s dřevařskými náklaďáky. Přeložka, která se chystá, má být přeložka B36 mezi Vitisem a Zwettlem, tzv. Umfahrung Großglobnitz-Kleinpoppen: (https://www.meinbezirk.at/zwettl/lokale ... rationsbox). Jsou tam trochu problémy s trasou, ale jen na jednom místě kvůli střelnici.
B2 mezi hranicí a Vitisem i I/24 mezi Třeboní a hranicí mi přijde tak málo vytížená, že je to jedno, zda jsou tam obchvaty nebo průtahy. Ale obchvaty jsou samozřejmě lepší.
V Třeboni ma I/24 podle mě nezbývá nic jiného než prodloužení a zakrytí estakády v trase současné I/34 při zachovaní 2+2. Ty trasy kolem Třeboně by musely být na náspech nebo estakádách prakticky v jakékoliv variantě.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Honey72 »

Nyní nemluvím o dálnici, ale jen o zahloubení silnice přes Třeboň, které provést lze. Jelikož z obou stran silnice klesá ke kruhovému objezdu a nebyla by zde křižovatka, postačil by zářez ve vytvořené vaně. Samozřejmě ta by musela být založena na pilotách, aby nám nevyplavala :-). Samozřejmě by nešlo o klasický tunel, silnice by nebyla zahloubena úplně pod terén kvůli nutnosti napojení na nadjezd přes trať. Už tak je niveleta dost nepříjemná, natož pro SMV. Zastřešení by bylo buď skleněné, ale to by chudáci čučeli do skla jako v Hradci nebo by zde vznikl jakýsi val, či betonový had, ve kterém vede metro na Černý Most :-) Místo kruhového objezdu by byl nadjezd. Větší problém je spíše s místem. Už dnes je silnice z obou stran sevřena baráky a čtyřpruh, v tunelu navíc oddělený širším středovým pásmem se sem bez demolic rodinných domků nějak nevejde :-( Už tak je soudruzi výstavbou průtahu dost stísnili a u jednoho domu obdivuji, jak vyjíždí ze vrat https://www.google.cz/maps/@49.0086817, ... 6656?hl=cs.
Obchvat by byl větší oříšek. Nejen kvůli mokřadům, ale kvůli CHKO, narušení panoráma rybníků apod.

Jako malý jsem se divil, proč je tento úsek odnikud nikam postavený jako dálnice a místní mi to zdůvodnili, že kvůli spodní vodě byl strach, že se bude silnice pravidelně vlnit, tak aby byl alespoň jeden profil průjezdný. Druhým důvodem je samozřejmě peáž.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od kik »

AUTOsro: Ta změna trasy trati ČB - Č. Velenice vypadá na papíře krásně, ale v praxi je dost neprůchodná. Co si tak pamatuji z dovolené u Borovan před cca. 5 lety, tak na silnici z Borovan dolů na Tr. Sviny bylo pár houpáků, což by na železnici znamenalo zemní práce, které by ji dost prodražily. Cca to samé platí pro další pokračování směrem na Nové Hrady. A navíc ta krajina je tam hodně neporušená takže by se dal čekat velký odpor nejen od tzv. ekologů, ale i od místních.
U obchvatu Třeboně by se narazilo na to co psal Honey72 výše - CHKO, narušení panoramat rybníků (a ta opravdu stojí za to) atd.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Stručná informace o přípravě přeložky B38 v Dolním Rakousku: https://www.meinbezirk.at/zwettl/politi ... 76850.html
Důležitá je "tabulka" na konci článku:
2018 Zahájení EIA
2019-2020 EIA, výkupy, projekt
2020 Zahájení stavby

Vzhledem k našim diskusím výše je taky zajímavé, jak se na výstavbu v Dolním Rakousku dívá Rakousko, resp. spolková země Dolní Rakousko: Aglomerace Gmünd+Schrems nemá kapacitní spojení se zemským hlavním městem St. Pölten a proto se tak intenzivně staví právě na B38 a B36.
Nás tady sice zajímá spojení Vídeň-Budějovice-Praha, ale pro Rakousko nebo spíš Dolní Rakousko je mnohem důležitější St. Pölten-Krems-Zwettl-Gmünd+Schrems, tedy S33+B37+B38+B36+B2.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Minuly tyden jsem mel konecne prilezitost, projet si obchvat Zwettlu, resp. jeho vychodni vetev od B36 po B38 smerem na Krems a zpet.
Je to velmi velkoryse pojata stavba, ktera je plynule napojena na usporadani 2+1 pred Zwettlem na B38. Usek od Zwetlu k mostu pres vodni dilo Ottenstein je tak cely 2+1. Vsechna krizenk jsou resena jako MUK.
Muj vysledny dojem je, ze nejaka Muelkreisautbahn opravdu nehrozi. Na B37 za Kremsem je potreba odstranit svetelnou krizovatku na konci 4pruhu a po dostaveni pripravovaneho obchvatu obci mezi Vitisem a Zwettlem to bude vynikajici kapacitni napojeni jiznich Cech a nejzapadlejsich casti Dolniho Rakouska na rakouskou dalnicni sit. Kvalita jizdy se uz vic blizi dalnici nez silnici prvni tridy - v ceskem pojeti.
Do budoucna je proto spis otazka, zda by stalo zato doplnit obchvaty na B2 mezi Vitisem a statni hranici a mezi statni hranici a Treboni na I/24.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od hh »

Souhlas, oblast s tak prázdnými silnicemi se opravdu jen tak nevidí. Ale z Prahy do Vídně (při dokončené D3) by se tudy jezdilo pěkně :)
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Petanecek »

Jinak B37 se nyní před Kremsem zkapacitnuje. Z 1+1 na nové 2+1. Takže opravdu tam tečou Teura, aby to tam bylo "bezpečené" a hlavně spojnice v dobré kvalitě.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Petanecek píše:Jinak B37 se nyní před Kremsem zkapacitnuje. Z 1+1 na nové 2+1. Takže opravdu tam tečou Teura, aby to tam bylo "bezpečené" a hlavně spojnice v dobré kvalitě.
A v jakém úseku se to dělá? Podle Viamichelin je stavba mezi MÚK Gneixendorf a odbočkou na Droß. To je taková rovinka mezi vinicemi, celkem úzká. Někdy tam stával na sjezdu do vinic i Touran s radarem.
S tou světelnou křižovatkou na začátku čtyřpruhu se asi nic neděje?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Petanecek »

Tak jest. Je to optimalizace pruhového vedení na 2+1 v úseku Gneixendorf - Stratzing. Rovinka, kde padlo za obět pár keřů vína a kde se nyní předělává i sjezd na Stratzing, aby se tam nezatáčelo vlevo přes proti pruh.
Jinak tam byl dodělán i nájezd z Legenfeld a rozšířen na 2+1. Taková malá blbost, ale pomohlo to. Tento nájezd jsem doporučoval udělat u Benešova.
Kde tam stojí policajti, těch míst je tam více, ale většinou stojí za kaprem, kopeček na stoupání, a tam stojí skoro pokaždé. Jinak tam mají asi 5 oblíbených míst, co vím. Ale přes den doporučuji rychlost držet pod 110 km/h, v noci je to již "volnější".
Co vím, tak s tou křižovatkou se snad ani nic udělat nedá...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Křižovatku bych zrušil a nechal jen odpočívku u Schnitzlu :twisted: :jidlo:
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Petanecek »

To já také, ono stačí, že tam je 70km/h + radar. Ale dle mého to tam funguje jako usměrnovač ... prostě se musí dupnout na brzdu, tak či onak. Ona ta zelená taky není bůh ví jak dlouhá (při sjezdu z kopce), takže nutnost opravdu zbrzdit či zabrzdit.. a to potěší každého optimalizátora dopravy.. :D :D
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Waldviertelautobahn byla zamítnuta, místo ní půjde 1,8 mld. EUR do železnice a modernizace stávajících silnic. Dálnice by byla hotová kolem roku 2045, nýhradní projekty pak do roku 2035.

https://www.derstandard.at/story/200012 ... aldviertel

Výsledky posouzení se mi bohužel nepodařilo nikde na internetu nalézt, docela by mě zajímalo, jestli byly posuzovány i varianta dálnice (klidně půlprofil) + železnice a pokud ne, pak proč.

Upřímně řečeno jsem jiný výsledek vzhledem ke stávající vládě nečekal. Celkově mi však po celou dobu přípravy přijde, že projekt měl značně negativní kampaň v médiích, aniž by o něm byly nějaké konkrétnější informace než směr vedení.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od prof2 »

Tohle téma mi tu úplně uniklo. Přitom v médiích jsem ho čas od času zaznamenal.

Navrhovaná dálnice nikdy neměla vést do CZ, ale vyústit na S10.

Nicméně před nějakými 15? lety vyjádřili Rakušané zájem o lepší spojení Kremže a Zwettlu na Prahu. To se mělo uskutečnit rekonstrukcí tahu II/156, z níž se dosud neudělalo vůbec nic. Z mého hlediska je velká škoda, že toto téma zapadlo.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Mikulik »

Tak vzhledem ke stávající vládě je to asi v pořádku pro někoho. V článku se píše, že předseda Svobodných Hofer, mimo jiné velký přítel naší SPD :-) tu dálnici stavět chtěl, ale bohužel toho odstranili z vlády. Škoda.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od Geo »

Jednim z duvodu je, ze tam nejsou zadne velke dopravni cile. Cele je to tam rovnomerne rozprostrene. Z toho vyslo lip, ze misto do dalnice je lepsi ekvivalentni castku investovat do modernizace silnic I. tr a rovnomerneho obslouzeni cele oblasti.

Jakou roli hrala (ne)potreba alternativy Westautobahn nebo transitu smer CB to nevim.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Waldviertelautobahn (dálnice Vídeň - ČB)

Příspěvek od hh »

Jedním z důvodů taky je, že je 21. století v Evropě.
Odpovědět

Zpět na „Rakousko“