Lenny píše:
No dobrý, ale to jsou 2 různé akce, jedna je investiční obchvat, a druhá je neinvestiční a to oprava stávajícího průtahu.
Dle posledního sčítání dopravy projelo obcí 2200 aut za den, např. ve Zlínském kraji Krajský úřad, resp. ŘSZK staví obchvat až při intenzitě 8000 aut za den.
Chápu, ze ta silnice byla ve špatném stavu a bylo ji třeba havarijně opravit. Ale mám obavu, že v tomto případě ta intenzita funguje tak, že po I/23 nejezdí lidi, protože:
- nevhodné směrové a rozhledové uspořádání vozovky, neumožňující běžnou rychlost odpovídající silnici I. třídy,
- příliš mnoho času člověk stráví v obcích rychlostí 50 km/h (pokud řidič dodržuje předpisy, jako třeba já), protože chybí obchvaty,
- na místech, kde by byla logická MÚK, jsou kruhové objezdy (I/23 x I/38),
- zcela nedostačující značení odboček, u některých křižovatek ani není srozumitelné, která cesta je hlavní I/23 a která je vedlejší,
- sjezd z I/34 na I/23 ve směru Brno vede zcela nesmyslně středem obce, přitom silnice I. třídy nemá sloužit k zajisteni vnitroobecni dopravy, s výjimkou silnic ve velkých městech, jako např. I/42 nebo I/41,
- v některých obcích je třeba buď ubourat domy vedle I/23 nebo vyhotovit obchvat, protože I/23 neodpovídá normovému uspořádání v šířce ani zatáčkách - není to náhodou nedbalostí spravce tj. ŘSD Jihlava?
Jet za 100 km více jak dvaceti obcemi na silnici 1. třídy odpovídá 1. polovině 20. století.
Čili je třeba se v tomto případě rozhodnout provést ty investice stejně, protože jinak budou lidé v Kraji Vysočina trpět pořád.