I/23 Olšany průtah

Soběslav (D3) – Jindřichův Hradec (I/34) – Telč – (I/38) – Třebíč – Rosice – peáž po D1 – Brno (I/42)
Odpovědět
LibBr
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2018 0:14:25

I/23 Olšany průtah

Příspěvek od LibBr »

Je smutné, že se staví I/23 Olšany průtah místo toho, aby se totéž postavilo jako obchvat. Mrhání časem řidičů. :shock:

https://etendry.cz/detail/282826-I-23-O ... rutah.html

Přitom ještě 2016 to vedli jako obchvat:

https://www.obcasnik.eu/severni-nebo-ji ... sta-telce/
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/23 Olšany průtah

Příspěvek od Lenny »

No dobrý, ale to jsou 2 různé akce, jedna je investiční obchvat, a druhá je neinvestiční a to oprava stávajícího průtahu.
Dle posledního sčítání dopravy projelo obcí 2200 aut za den, např. ve Zlínském kraji Krajský úřad, resp. ŘSZK staví obchvat až při intenzitě 8000 aut za den.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: I/23 Olšany průtah

Příspěvek od jeni013 »

Když jsem tudy jel naposled od JH, tak byla silnice v obci docela rozbitá, dále však OK. Co mě však zarazilo byla intenzita provozu. Byl pravda víkend, ale první auto jsem potkal snad až v Telči. Až jsem se místama bál, ža jsem v nějaké uzavírce...
LibBr
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2018 0:14:25

Re: I/23 Olšany průtah

Příspěvek od LibBr »

Lenny píše:No dobrý, ale to jsou 2 různé akce, jedna je investiční obchvat, a druhá je neinvestiční a to oprava stávajícího průtahu.
Dle posledního sčítání dopravy projelo obcí 2200 aut za den, např. ve Zlínském kraji Krajský úřad, resp. ŘSZK staví obchvat až při intenzitě 8000 aut za den.
Chápu, ze ta silnice byla ve špatném stavu a bylo ji třeba havarijně opravit. Ale mám obavu, že v tomto případě ta intenzita funguje tak, že po I/23 nejezdí lidi, protože:
- nevhodné směrové a rozhledové uspořádání vozovky, neumožňující běžnou rychlost odpovídající silnici I. třídy,
- příliš mnoho času člověk stráví v obcích rychlostí 50 km/h (pokud řidič dodržuje předpisy, jako třeba já), protože chybí obchvaty,
- na místech, kde by byla logická MÚK, jsou kruhové objezdy (I/23 x I/38),
- zcela nedostačující značení odboček, u některých křižovatek ani není srozumitelné, která cesta je hlavní I/23 a která je vedlejší,
- sjezd z I/34 na I/23 ve směru Brno vede zcela nesmyslně středem obce, přitom silnice I. třídy nemá sloužit k zajisteni vnitroobecni dopravy, s výjimkou silnic ve velkých městech, jako např. I/42 nebo I/41,
- v některých obcích je třeba buď ubourat domy vedle I/23 nebo vyhotovit obchvat, protože I/23 neodpovídá normovému uspořádání v šířce ani zatáčkách - není to náhodou nedbalostí spravce tj. ŘSD Jihlava?

Jet za 100 km více jak dvaceti obcemi na silnici 1. třídy odpovídá 1. polovině 20. století.

Čili je třeba se v tomto případě rozhodnout provést ty investice stejně, protože jinak budou lidé v Kraji Vysočina trpět pořád.
Odpovědět

Zpět na „I/23“