Nicméně ta západní část obchvatu je opravdu úlet .. plánují se obchvaty Brtnice, Okříšek atd. aby bylo propojení k JED a nechá se tam takovýhle špunt a to ještě u x bytovek. Pak nedává moc smysl připojovat obchvat Okříšek až přímo na I/23. Tohle mě hlava nebere.
Jinak absolutní souhlas s paralelou se Znojmem, takovýhle obchvat je mnohem účinnější na odsun dopravy z centra, především kvůli nákupním zónám (průmyslové jdou vyřešit zákazy), jen v té západní části mě přijde, že je to doslova házení problému sousedům, byť tam je protihluková ochrana na nadstandartní úrovni. Stačilo by poté už jen trochu delší propojení ulice Koželužské na nový obchvat, který by byl řekněme o kilometr dál než ten plánovaný. Navíc by se něco uspořilo na tom hloubeném tunelu ..
Jinak (trochu OT) bych řekl, že obchvat Rosic a Zastávky by měl být v horizontu 10 let reálný, protože obchvat Rosic je nutný i pro vyřešení Tetčic a tam je situace katastrofální. Tyhle stavby byly teď v září schváleny v nové aktualizaci ZUR JMK, takže doufám, že se rozběhne příprava těchto staveb. Navíc jejich přeložení bude mít mnohem vyšší ekonomickou efektivitu než obchvaty těch dalších obcí, protože tam je mnohem více závad.
Zbytek obchvatů (Kralice apod.) je samozřejmě časově mnohem vzdálenější. Nicméně chtělo by to buď je, nebo ten přivaděč z Náměště na D1, alespoň jedno z toho

Náměšť řešit opravdu asi nejde, ale neviděl bych v tom takový problém, protože tranzitující doprava Náměští bude opravdu zanedbatelná, zvlášť po dokončení oprav a homogenizace na zmíněné II/360 a tudíž přesunu dopravy Třebíč-Brno sem.