Stránka 1 z 3

I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 3.9.2009 12:04:51
od andy

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 4.9.2009 15:21:57
od František2
Já tvrdím, že je to sice pěkné, ale bez rozšíření úseku Třebíč-Vladislav a bez obchvatu Vladislavi je celá stavba polovičatá. A JZ úsek je potřeba dostat z Libušina údolí na jižní svah Stařečského potoka tak, aby se na západě napojovala na stávající I/23 pod Krahulovským silem.

MÚK Hrotovická a MÚK Znojemská budou komplikované stavby ve stísněných poměrech mezi nákupními centry.

Jinak myslím, že všechny záměry na této silnici jsou v tuto chvíli finanční utopií. Celou I/23 je potřeba napasovat na zadání "S 13" Zásad územního rozvoje ČR. Potom by možná nějaká šance byla.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 5.10.2009 14:26:40
od andy
Závěr zjišťovacího řízení: Záměr nemá významný vliv na životní prostředí a nepodléhá dalšímu posuzování.

Nicméně: Obchvat Třebíče se začne stavět nejdříve za šest let

Oprava úseku I/23 Třebíč - Vladislav

Napsal: 22.4.2010 15:11:40
od František2
Od 26.4. bude uzavřena těleso I/23 mezi Třebíčí a Vladislaví. Důvodem je oprava povrchu silnice. Uzavírka má trvat do poloviny července. Vzhledem k intenzitám kolem 10 tis./24 hodin a kvalitě objízdných tras to bude "maso". Co všechno se může na tomto krátkém úseku stavebně dít, že bude uzavřen 2,5 měsíce?

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 4.6.2010 8:47:31
od RACH
Silnice mezi Vladislaví a Třebíčí už je otevřená. O více než měsíc dřív je průjezdná silnice číslo I/23 mezi Třebíčí a Vladislaví. Šoféři si tak mohou oddychnout, odpadá jim nepříjemná objížďka přes Číměř.
Odkaz: http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region ... 00603.html

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 18.10.2010 18:42:30
od siesa
Nemate nekdo informace, zda-li se v dohledne dobe chysta nejaka modernizace aspon nektereho useku I/23??

mmch: I/23 nema vlastni vlakno... :roll:

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 18.10.2010 20:02:21
od Avantime
siesa píše:mmch: I/23 nema vlastni vlakno... :roll:
Už ano - subfórum přidáno. :-)

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 18.10.2010 20:36:59
od siesa
Avantime píše:
siesa píše:mmch: I/23 nema vlastni vlakno... :roll:
Už ano - subfórum přidáno. :-)
:ok:

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 9.5.2011 20:11:17
od siesa
Tak jenom pro informaci nekolik postrehu, co se po zime na 23ce deje:
- MUK Kyvalka -- uzavren most pres D1, polozen novy koberec na pripojovaci rampe smer Brno
- v Zastavce je semafor (rekonstrukce kanalizace)
- zuzeni pri sjezdu do Namesti ze smeru z Brna
- semafor kvuli kanalizaci ve Vladislavi
- uzavrena cast silnice pres Telc (objizdka je vedena nasledovne: http://www.mapy.cz/?query=#mm=ZP@dm=135 ... 835328@z=9
- semafor v Mrakotine (pokracuje rekonstrukce kanalizace a vozovky)
- no a u Ripce omezeni rychlosti v dusledku vystavby D3 (nastesti.. ;) )

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 26.5.2011 10:36:43
od František2
Přidám další akce:

- výpadovka z Třebíče na Brno (úsek cca 550 m) - výměna povrchu 5 cm
- ul. Pražská, Třebíč (úsek cca 600 m) - výměna povrchu 5 cm
- Třebíč-Č. Hospoda - kompletní oprava (uzavřená smlouva, termín zatím není)
- Náměšť n/O - sesuv svahu - sanace - bez budování stoupacího pruhu
- mostek u Kralic n/O - rekonstrukce
- dokončení povrchů v úseku Třebíč - Vladislav
- křižovatka Vícenice u Náměště - Náměšť n/O

uvidíme, jestli se udělá vše.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 25.6.2017 15:32:44
od majnao
Našel jsem na netu mapu technické studie obchvatu Třebíče. Netuším, odkud to pochází, takže naprosto bez záruky:

http://trebic.maps.arcgis.com/apps/View ... 20d87334d0

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 26.6.2017 17:00:25
od dvs
V tomto článku píší, že se zvažuje tato trasa.
Popravdě ta trasa před tím panelákem mi nepřijde nejlepší. Nechápu proč ten obchvat cpou do té Boroviny a neprotáhnou jej až mezi Staříčí tam, kde je plno těch drátů. Takto to bude obchvat v lepším případě na 70km/h spíš v vzhledem k existenci T křižovatek na 50km/h...
Aktuální studie jihozápadní části obchvatu je oproti původní verzi mírně pozměněná. Nepůjde středem Terovského údolí, ale pouze po jeho hraně. A na Koželužskou ulici vyústí od borovinské vlakové zastávky nový tunel.

Aktuální studie jihozápadní části obchvatu je oproti původní verzi mírně pozměněná. Pojďme si trasu popsat od začátku. Navázat by měla na připravovaný obchvat Okříšek. Jeho trasa by měla vést od hájenky u Zašovic směrem k Hvězdoňovicím, pak by kopírovala asfaltovou cestu nad rybníkem Steklý a v prostoru pod krahulovským silem by navázala na stávající silnici I/23. Nad dráhou by měl vyrůst nadjezd, auta by dále pokračovala po stávající trase skrze Červenou Hospodu. A za ní by plynule navázal obchvat Třebíče.

Tunel pod hřištěm

Vedl by od trafostanice na Červených Hospodách k odbočce do Poušova. A zde je první změna. V původní variantě byl zakreslen velký zářez dolů k fabrice. Místo něj by měl vzniknout 250 metrů dlouhý tunel. Povede pod škvárových hřištěm. Poté by trasa obchvatu pokračovala po stávající Koželužské. Studie v tomto úseku počítá s protihlukovým opatřením vůči panelovému domu. U Janova mlýna přichází další změna. Ve starém návrhu byla zakreslena mimoúrovňová křižovatka, obchvat šel dále mostem kolem stodoly.

Místo ní je navržena téčková křižovatka. „Projektantovi se podařilo dostat mostem o délce 75 metrů přes údolí na hranu svahu Terovského údolí, kde by silnice pokračovala podél zahrad až k bočnímu údolí. Tam je další sto metrů dlouhý most a už jsme téměř u polikliniky. Terovské údolí jsme de facto obešli ve výšce, ne v rekreačních trasách," ukazuje Aleš Kratina.

Čtyři metry pod terén

Za poliklinikou trasa zaznamenává další úpravu, projektant stavbu dostal čtyři metry pod terén. Šíření hluku by mělo tudíž být daleko méně intenzivní. Pro pěší a cyklisty mířící do Slavic povede v těchto místech přes průtah lávka. Obchvat se dále potká s ulicemi Spojovací a Znojemská. „Tam zřejmě bude kruhová křižovatka, měla by stačit. Mimoúrovňová bude muset být na Hrotovické se Spojovací," opakuje vedoucí třebíčského odboru.

Letos by trasu obchvatu měli zastupitelé schválit do územního plánu. ŘSD také bude kalkulovat ekonomickou efektivitu stavby. Napoprvé nevyšla, po úpravách dojde na druhé kolo přepočítávání.

Jihovýchodní trasu obchvatu směrem od křižovatky s Hrotovickou k semaforům na Brněnské a Rafaelově už má radnice připravenu také. Navíc na ni má už hotovu EIA. „Hodnocení vlivu na životní prostředí je kladné, nepotřebujeme další posuzování," sdělil Aleš Kratina.
Zdroj (10.1.2017 ): http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region ... 70110.html

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 26.6.2017 20:32:35
od ppepe
V této podobě mně to připadá spíš jako další průtah než obchvat. Zdá se mi, že jeho hlavní funkcí má být přivaděč k obchodním centrům na Znojemské.
Problém možná bude ve větě "...naplánovali místní politici na počátku tisíciletí" a v tom, že stále plánují stejně, jakoby se za těch 15 a více let nic nezměnilo.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 11.6.2018 14:53:59
od vodouch2000
Tak už samostatný leták i na tuto stavbu (06/2018):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/394 ... bchvat.pdf

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 11.6.2018 18:38:03
od Lenny
Toto bude komplikovaná stavba. Nečekám, že se bude stavět celý obchvat najednou, ale po jednotlivých stavbách.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 16.6.2018 10:40:04
od dd
a až se dokončí, tak bude už zase potřeba nový obchvat..

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 17.6.2018 9:56:16
od Lenny
Bez dnešního průtahu z 80. let by Třebíč byla asi neprůjezdná.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 20.6.2018 12:48:57
od tanjanek
Neznáte odhad, o kolik minut by obchvat zrychlil cestu oproti průjezdu městem? Třeba 1-2 minuty?
Naplánoval jsem si na mapy.cz cestu přes Třebíč a ve středu 13:40 mi to vrátilo čas 7 minut. To jsem tedy čekal více a tím pádem i doufal v případné větší zkrácení času. No ale zdá se, obchvat cestu zrychlí citelně jen ve špičkách. Asi plánovač trasy nepočítá se zdržením na semaforech.
(Ale jasně, chápu, že primární není raketové zrychlení tranzitu, ale odvedení aut z města.)

Ještě by to chtělo obchvat Rosic+Zastávky a zase by se žilo trochu lépe. Ideálně i obchvat Náměště a všech vesniček, jen se bojím, že to je naprostá utopie, ačkoli místním by se velmi ulevilo.

Netušíte, jestli se plánují i jiné stavby na I/23 v části Telč-Brno?

Jak nedávno zveřejňovala vláda záměr na kvalitní propojení krajských měst, tak zásadní zlepšení trasy ČB-Brno by se mi velmi líbilo. Nejsem dokonalý znalec českých silnic, ale připadá mi to snad nejhorší propojení krajských měst (moravská část trasy).

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 20.6.2018 21:21:29
od Lenny
Byla zpracována studie přestavby I/23 s obchvaty obcí a měst. Od hranic kraje Jihočeského až po D1. Tuším, že to bylo v roce 2004, zpracovatel Viapont.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 25.6.2018 15:46:21
od Trupman
tanjanek píše:Nejsem dokonalý znalec českých silnic, ale připadá mi to snad nejhorší propojení krajských měst (moravská část trasy).
I/23 v současné podobě není žádná tranzitní jednička. Z Budějovic na Brno jednoznačně přes Pelhřimov a D1.
Co se spojnic krajských měst týče pak za horší považuji spojení Plzně a Budějovic (od Plzně po D4), Plzně a Ústí (od Plzně po D7) nebo Ústí a Liberce (od Děčína na Nový Bor je to zcela neadekvátní). Ještě tedy od Hradce/Pardubic na Brno po 43 to je strašné, ale to každý asi ví.
Jinými slovy, na Moravě to provázání krajských měst není úplně špatné, je potřeba ho dobudovat. Naopak v Čechách se všechno staví na radiální síti do Prahy a ty tangencialni spojnice jsou takové střídavě zataženo.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 26.9.2020 11:12:28
od _jan91
Na stránkách města zveřejněna vizualizace obchvatu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWbkkA2 ... =emb_title

Informační brožura a další informace zde:
https://www.trebic.cz/obchvat%2Dtrebice/d-47809

Za mě je slabinou trasy západní část u Boroviny - obchvat by dle mého měl být delší, vést podél trati a zahrnout i Červenou Hospodu a železniční přejezd u zemědělského areálu. Zhruba zde se má v budoucnu napojovat přeložka silnice II/405 (obchvat Okříšek), který má být částečně také stavbou pro přesun nadrozměrných nákladů pro rozšíření EDU. Celá II/405 bude časem v S9,5 a tady se sjede na stávající I/23, následuje železniční přejezd, průtah Červenou Hospodou (i když to skoro není průtah, je tam 50ka) a pak se to bude teprve divoce stáčet sídlištěm na novou trasu obchvatu. Škoda. Dále nevím ten průjezd ulicí Spojovací s těmi kolektorovými vozovkami, jestli to není moc předimenzované a nestačilo tam 2x 1+1 (obchvat a jedna obslužná komunikace v trase Spojovací). Ty opěrné a zárubní zdi mi připomínají stávající křižovatku I/23 a II/351, což není moc estetické místo. Jinak asi v rámci možností rozumné řešení. Prý je tranzit na I/23 velmi malý, takže by to mělo primárně sloužit i pro vnitřní dopravu.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 26.9.2020 20:12:23
od bojler
Dotaz zvídavého invalidy. Na MÚK Brněnská, nebylo by vhodnější, kdyby nebyl nadjezd nad hlavní trasou naopak podjezdem?

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 26.9.2020 20:50:18
od michal
:lol: :lol: :lol: Obchvat???!!! :lol: :lol: :lol: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 28.9.2020 18:21:51
od Aram96
_jan91 píše:Na stránkách města zveřejněna vizualizace obchvatu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWbkkA2 ... =emb_title

Informační brožura a další informace zde:
https://www.trebic.cz/obchvat%2Dtrebice/d-47809

Za mě je slabinou trasy západní část u Boroviny - obchvat by dle mého měl být delší, vést podél trati a zahrnout i Červenou Hospodu a železniční přejezd u zemědělského areálu. Zhruba zde se má v budoucnu napojovat přeložka silnice II/405 (obchvat Okříšek), který má být částečně také stavbou pro přesun nadrozměrných nákladů pro rozšíření EDU. Celá II/405 bude časem v S9,5 a tady se sjede na stávající I/23, následuje železniční přejezd, průtah Červenou Hospodou (i když to skoro není průtah, je tam 50ka) a pak se to bude teprve divoce stáčet sídlištěm na novou trasu obchvatu. Škoda. Dále nevím ten průjezd ulicí Spojovací s těmi kolektorovými vozovkami, jestli to není moc předimenzované a nestačilo tam 2x 1+1 (obchvat a jedna obslužná komunikace v trase Spojovací). Ty opěrné a zárubní zdi mi připomínají stávající křižovatku I/23 a II/351, což není moc estetické místo. Jinak asi v rámci možností rozumné řešení. Prý je tranzit na I/23 velmi malý, takže by to mělo primárně sloužit i pro vnitřní dopravu.
Tohle bych podepsal. Vidím to velmi podobně, že ta západní část obchvatu je špatná, právě kvůli plánovanému přeložení obchvatu Okříšek a především husté zástavbě okolo. Dále úplně nechápu stavění obchvatu v místech, vedle kterého je plánována nová zástavba, ŘSD plánuje stavět další obchvat za dalších 20 let ? :mrgreen: Obchvat obchvatu, jak známe z Mikulova například. Ale je pravdou, že je to v docela hlubokém zářezu... :ok:
Naopak myšlenky spolku pro "velký obchvat" nedávají smysl hlavně ve východní části, tam bych řekl, že je tento rozhodně lepší a přínosnější. Tranzit Třebíčem lze považovat za téměř marginální ve srovnání s celkovými intenzitami. Proto chápu blízkost obchvatu, ovšem ta západní část, ta by měla určitě vést přesně jak píše Jan91.
Našel jsem, že 10.září měl Krajský soud rozhodnout o žalobě na část ZUR týkajícího se tohoto obchvatu, ale za boha nemohu najít rozsudek.
Edit: tak konečně .. obchvat u soudu obstál.

Co se týče větší části I/23, myslím, že modernizace a obchvaty měst dávají smysl pouze na úseku Třebíč-Brno, dál na západ určitě ne. Spojení Náměště a Třebíče s obchvatem Vladislavi jednoznačně :ok: a poté buď alespoň zmodernizovat přivaděč z Náměště na D1 nebo I/23 dál k Rosicím. Vzhledem k tomu, že se někdy asi postaví obchvat Rosic a Zastávky, začne tato trasa být od Náměště na Brno o dost atraktivnější (nyní je provoz tak nějak rozdělen na D1 a I/23 a nikde nejsou závratné intenzity, po sečtení ovšem docela ano) a proto bych řekl, že obchvaty Kralic, Popovic a Rapotic by smysl nejspíš měly, do budoucna bude do Brna za prací dojíždět spíše více lidí. Satelity Brna se přesouvají už i do větších vzdáleností, např. Ivančice, takže tady to nebude jiné.

Re: I/23 obchvat Třebíče

Napsal: 29.9.2020 17:38:50
od _jan91
michal píše::lol: :lol: :lol: Obchvat???!!! :lol: :lol: :lol: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
No, jak už jsem psal, tranzit je zde procentuelně realtivně malý, takže stavět nějaký megaobchvat by zde určitě ekonomicky nevycházelo. Navíc terén je zde dost členitý, takže moc možností asi nebylo. Je dobré, že obchvat pokryje průmyslovou a nákupní zónu, ale ten západní segment se moc nepovedl, jak už jsem psal výše. Každopádně mezi místní nesouhlasící veřejností má silnice přízvisko "průchvat", ale kdo dopravě trochu rozumí a sleduje kauzu Znojmo, tak je zde mnoho podobností a tato varianta má logiku.
I/23 je celkem fajn silnice, pokud člověk nechytne víc kamionů za sebou, což se zde ale moc nestává. Problém je spíš v jejím členitém výškovém a směrovém vedení ale taková I/19 u Přibyslavi je mnohem horší. Pár úseků by si ale přestavbu určitě zasloužilo. Zejména obce jsou nepříjemné - namátkou Studená, Mrákotín, Telč, Stará Říše a Štěměchy. Pokud vezmeme tranzit z jihu Čech na Brno, tak spojnice Třebíče a VM (D1) II/360 bude časem celá v S9,5, takže pro část řidičů, kteří neškudlí na známce/mýtu určitě příjemná alternativa. Od Třebíče po Náměšť bude po realizaci staveb u Vladislavi silnice skoro bez problémů. Z Náměště se tuším chystá nějaká studie na homogenizaci II/399 k D1, ale jestli to bude i s obchvatem Jinošova, to nevím. Každopádně Náměšť jako taková je téměř neřešitelná. Dále už asi převažuje denní dojížďka do Brna, ale obchvaty zejména Rosic, Zastávky a nějaké přeložky v tom členitém terénu jsou asi v příštích 20 letech nereálné. Ani relativně jednoduchý obchvat Kralic se snad vůbec nepřipravuje... Bohužel stát je v této lokalitě na rozdíl od Kraje Vysočina v investicích do silnic dost pozadu.