I/46 Šternberk obchvat

Olomouc (D35) – Šternberk – Moravský Beroun (I/45) – Opava (I/57) – Polsko
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od martini »

Tak se nám objevil nový leták ŘSD (tx Majkii) k této stavbě. Opravdu nechápu, jak si pak můžeme říkat, že chceme stavět levněji, když projektujeme takto. Co tam dělá ta dopravně naprosto nevýznamná MÚK uprostřed obchvatu. Okamžitě ji vyhodit, jinak se fakt nepohneme z místa s nějakým zlevněním! To zase určitě měla být průmyslová zóna či co místo kasáren.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Tak se nám objevil nový leták ŘSD (tx Majkii) k této stavbě. Opravdu nechápu, jak si pak můžeme říkat, že chceme stavět levněji, když projektujeme takto. Co tam dělá ta dopravně naprosto nevýznamná MÚK uprostřed obchvatu. Okamžitě ji vyhodit, jinak se fakt nepohneme z místa s nějakým zlevněním! To zase určitě měla být průmyslová zóna či co místo kasáren.
ta křižovatka je rozdělená na dvě části na začátku je umožněn sjezd a nájezd od Olomouce a uprostřed od Bruntalu. Na ten přivaděč navazuje přeložka silnice II. třídy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Standa »

Přijde mi to docela logické, II/447 od Litovle bude asi po zprovoznění R35 dost vytížená a část téhle dopravy bude chtít pokračovat na Bruntál a Opavu. Můj názor je, že by dokonce měla být II/447 upgradována mezi jedničky a doplněna obchvaty (i když zrovna Litovel je v CHKO).
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od martini »

Ta přeložka II/447 bylo jediné, co mne ještě napadlo a co by to částečně odůvodňovalo, ale bez ní to postrádá smysl realizovat, protože kdo chce, tak od Opavy a Bruntálu sjede už před Šternberkem a vezme to po současné přes město, pokud chce pokračovat po některé z těch II. tříd, ať už na Litovel a nebo na Uničov. Tuto zátěž myslím není trestuhodné ve Šternberku ponechat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Lenny »

Takže jinými slovy navrhuješ financování té poloviny MÚK a přivaděče přenechat kraji, popříp. městu. Nebylo by to špatné řešení, ale určitě by se to nelíbilo městu :P
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od martini »

Přesně tak, udělal bych tam max. ten most a přípravu na připojovací/odpojovací pruhy, tedy tak aby se to dalo kdykoliv bez zásahu do provozu na I/46 dodělat a jestli kraj bude chtít, nechť si to pak dostaví, protože bez navazující přeložky, kterou by beztak financoval kraj to nemá absolutní význam.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Standa »

martini píše:Přesně tak, udělal bych tam max. ten most a přípravu na připojovací/odpojovací pruhy, tedy tak aby se to dalo kdykoliv bez zásahu do provozu na I/46 dodělat a jestli kraj bude chtít, nechť si to pak dostaví, protože bez navazující přeložky, kterou by beztak financoval kraj to nemá absolutní význam.
To je dost rozumné, ale úplně nejlepší by asi bylo, kdyby se obě přeložky podařilo zkoordinovat. Jinak jsem se trochu podrobněji podíval do mapy a upgrade II/447 na jedničku je samozřejmě nesmysl, není kudy ho protáhnout kolem Litovle. Snad jedině něco v koridoru Mohelnice - Uničov - Šternberk (II/444 nebo II/444+II/446+II/447).
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Trupman »

Nad Šternberkem mezi Lipinou a domašovskou serpentinou byl nedávno vyměněn AB povrch a je tam zajímavě provedené vodorovné značení. Já jsem se s tím ještě nikde v ČR nesetkal - je zachován jeden pruh pro každý směr, ale ten ve stoupajícím směru je značně širší než ten ve směru klesajícím. Je tak umožněné předjíždění pomalých vozidel, aniž by předjíždějící vozidlo muselo vjet do protisměru. Je to velmi chytré řešení, ještě by to chtělo tu rakouskou značku "Jezděte vpravo!" :)
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od viky »

Trupman píše:Nad Šternberkem mezi Lipinou a domašovskou serpentinou byl nedávno vyměněn AB povrch a je tam zajímavě provedené vodorovné značení. Já jsem se s tím ještě nikde v ČR nesetkal - je zachován jeden pruh pro každý směr, ale ten ve stoupajícím směru je značně širší než ten ve směru klesajícím. Je tak umožněné předjíždění pomalých vozidel, aniž by předjíždějící vozidlo muselo vjet do protisměru. Je to velmi chytré řešení, ještě by to chtělo tu rakouskou značku "Jezděte vpravo!" :)
Úplně stejné je to zřejmě od Jeseníku na ČH sedlo viz. http://www.mapy.cz/s/2Ftx
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Proč tam není rovnou nakreslen stoupák či naznačen, respektive je to nějak označeno svislým značením?
R48 -> D48 se podařilo!
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Trupman »

viky píše:Úplně stejné je to zřejmě od Jeseníku na ČH sedlo viz. http://www.mapy.cz/s/2Ftx
Jo, to je ono.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od balik »

Trupman píše:Já jsem se s tím ještě nikde v ČR nesetkal - je zachován jeden pruh pro každý směr, ale ten ve stoupajícím směru je značně širší než ten ve směru klesajícím. Je tak umožněné předjíždění pomalých vozidel, aniž by předjíždějící vozidlo muselo vjet do protisměru.
Podobně i jedna krátká rovná ve stoupání z Bořislavi na I/8.
http://www.mapy.cz/s/2Gah
FAST
Příspěvky: 53
Registrován: 4.1.2010 14:00:55

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od FAST »

Aktuální situace z webu města Šternberk.
http://www.sternberk.eu/index_web.php?j ... mentu=7005
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Hanes »

To je jen chlácholení, že první postaví východní tangentu ve čtyřpruhu až k obchvatu Šternberka a pak až obchvat. Nepostaví nic, jen to nechtějí přiznat, proto se to odsunulo po roce 2017...............................

A pak se to zase posune a zase posune. Ostatně jako vše v Českých zemích už několik desetiletí.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Pavlík »

Nevíte někdo, jaká stavební akce probíhá v sousedství I/46 v úseku mezi Slezskou Hartou a Dvorci? Na řadě míst je snížená rychlost kvůli výjezdu "vozidel stavby".
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od martini »

Hanes píše:To je jen chlácholení, že první postaví východní tangentu ve čtyřpruhu až k obchvatu Šternberka a pak až obchvat. Nepostaví nic, jen to nechtějí přiznat, proto se to odsunulo po roce 2017...............................

A pak se to zase posune a zase posune. Ostatně jako vše v Českých zemích už několik desetiletí.
Nebudeme si nic nalhávat, dělení dopravních proudů ve Šternberku je natolik významné (3 silnice II. třídy + pokračování I/46), že i představitelé města usoudili, že by jim obchvat pomohl jen velmi minimálně... Proto se priorita směřuje na tangentu (S 20,75) a na Týneček - Šternberk (3pruh).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
ada031
Příspěvky: 2391
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od ada031 »

Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Jirka L »

opět aktualizovaný leták
Do první věty stavu přípravy doplněno vynechané slovo "je"
ada031
Příspěvky: 2391
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od ada031 »

Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Sauce »

Aktualizovaný leták:

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/329 ... bchvat.pdf
Jakmile se potvrdí platnost územního rozhodnutí, která byla napadena, bude ihned pokračovat příprava zpracováním dokumen-tace pro stavební povolení a následně pak výkupy pozemků. Při majetkoprávní přípravě bude nutné vypořádat 124 listů vlastnictví.
Od posledního letáku tady přibyly roky SP a a VZ - 2024 shodně. Navíc došlo o posun UP o rok (2028)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Ty stavby okolo té Olomouce se tady strašně táhnou, tam není vidina na jedinou stavbu v nejbližších letech, když nepočítám D55 k Přerovu :(
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od martas »

Aram96 píše:Ty stavby okolo té Olomouce se tady strašně táhnou, tam není vidina na jedinou stavbu v nejbližších letech, když nepočítám D55 k Přerovu :(
No Bludov+Chromeč jsou docela nadějné na zahájení do roka až dvou. Akorát nevím, zda to splňuje parametr okolo Olomouce :-)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Chystá to stejný útvar ŘSD.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/46 Šternberk obchvat

Příspěvek od Aram96 »

martasi ne, myslel jsem čistě okolí Olomouce :) dodělání D35, I/46, východní tangentu.
Odpovědět

Zpět na „I/46“