VMO: Dobrovského B
Re: VMO: Dobrovského B
Dobrovského tunely v ohrožení. Kvůli škrtům v rozpočtu
Jak moc se stavby zpozdí ještě není jasné. „Zatím je příliš brzo na nějaké hodnocení. Do týdne si necháme udělat analýzu a na jejím základě můžeme přijímat opatření,“ vysvětlil ředitel brněnského Ředitelství silnic s dálnic Pavel Doležal. Tato firma je totiž investorem stavby Dobrovského tunelů. Doležal také upřesnil, že pokud bude peněz málo, začnou hledat jiný způsob jak stavbu zaplatit.
Další info o dopadech změny rozpočtu SFDI zde.
Jak moc se stavby zpozdí ještě není jasné. „Zatím je příliš brzo na nějaké hodnocení. Do týdne si necháme udělat analýzu a na jejím základě můžeme přijímat opatření,“ vysvětlil ředitel brněnského Ředitelství silnic s dálnic Pavel Doležal. Tato firma je totiž investorem stavby Dobrovského tunelů. Doležal také upřesnil, že pokud bude peněz málo, začnou hledat jiný způsob jak stavbu zaplatit.
Další info o dopadech změny rozpočtu SFDI zde.
Re: VMO: Dobrovského B
Dnes jsem navštívli jeden z Dobrovského tunelů. Vypadá to celkem pěkně. Během pár dní dodám nějaké fotky.
Jinak jsem se ptal na to, jestli se stihne v termínu, tak mi sdělili, že snad ano, max. s půlročním zpožděním. Dokonce i ta svitavská radiála se má stihnout bez ohledu na rozpočet (údajně pokud nebudou peníze v rozpočtu, dokončí stavbu stavební firma "za své" a bude po státu požadovat při pozdějším doplacení úroky.
Jinak jsem se ptal na to, jestli se stihne v termínu, tak mi sdělili, že snad ano, max. s půlročním zpožděním. Dokonce i ta svitavská radiála se má stihnout bez ohledu na rozpočet (údajně pokud nebudou peníze v rozpočtu, dokončí stavbu stavební firma "za své" a bude po státu požadovat při pozdějším doplacení úroky.
Re: VMO: Dobrovského B
Aktuální stav ražby můžete sledovat zde
http://www.bkom.cz/users/tunely_obr.pdf
http://www.bkom.cz/users/tunely_obr.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
Při pohledu na profil toho tunelu mám jeden laický dotaz. Proč se vlastně staví dvě tunelové roury a ne jedna vyšší, kam by se vešly oba směry?
Re: VMO: Dobrovského B
V mistnich geotechnickych podminkach naprosto nerealizovatelna varianta...Redispero píše:Při pohledu na profil toho tunelu mám jeden laický dotaz. Proč se vlastně staví dvě tunelové roury a ne jedna vyšší, kam by se vešly oba směry?
Re: VMO: Dobrovského B
O.K. A obecne?
Re: VMO: Dobrovského B
Za tím je prostá matematika a fyzika. Pokud by byl zachován kruhový průřez tunelu, bude při 2 násobném průměru nutné vytěžit 4x tolik materiálu. Navíc jsou zde větší problémy s poklesem zeminy a zatížením stropu tunelu. Při nekruhovém průřezu je rozložení tlaků na strop ještě mnohem nepříznivější -> je třeba složitější a silnější výztuž .Redispero píše:O.K. A obecne?
Re: VMO: Dobrovského B
Diky za vysvetleni
Re: VMO: Dobrovského B
Já bych spíš otázku směřoval jinam, respektive jinak.
Je opravdu nutné, aby městské tunely, jejichž využitelnost je z 99% osobníma autama měly podjezdní výšku 4,5 (nebo snad dokonce 4,8) metru? Opravdu by nestačil tunej s vyškou 2,6 - 3 metry? Právě takový tunel se totiž dá "nacpat" do jedné tunelové roury. Pokud se nepletu, tak právě v Paříži se jeden takový teď dělá (nebo už je v provozu?) a tuším že i v japonsku jsou nějaké.
Tady je o něm něco málo psáno, je tam i průřez, světlá výška je tam 2,55 m, takže podjezdní odhaduju tak na 2,1 - 2,3 metru ... brrr, to musi byt klaustrofobie jek vyšitá:
http://transportationfortomorrow.org/fi ... tion_poole
Je opravdu nutné, aby městské tunely, jejichž využitelnost je z 99% osobníma autama měly podjezdní výšku 4,5 (nebo snad dokonce 4,8) metru? Opravdu by nestačil tunej s vyškou 2,6 - 3 metry? Právě takový tunel se totiž dá "nacpat" do jedné tunelové roury. Pokud se nepletu, tak právě v Paříži se jeden takový teď dělá (nebo už je v provozu?) a tuším že i v japonsku jsou nějaké.
Tady je o něm něco málo psáno, je tam i průřez, světlá výška je tam 2,55 m, takže podjezdní odhaduju tak na 2,1 - 2,3 metru ... brrr, to musi byt klaustrofobie jek vyšitá:
http://transportationfortomorrow.org/fi ... tion_poole
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: VMO: Dobrovského B
Teda Peto, ja osobne bych takovyma tunelama asi radeji ani nejezdil. Ten pocit stisnenosti tam musi byt uz hodne drsny - staci mi najezd do garazi Intersparu v Brne na Videnske, tam jsou to tusim jen 2 metry na vysku (nastesti fakt jen ten najezd, pak garaze uz maji stropy o neco vys) a je to dost hnus, poprve jsem si rikal: "Vejdu se tam vubec?"
Jen podotykam, ze zadnou formou klaustrofobie netrpim. Ale opatrny celkem jsem a proto kdyz vidim neco na vysku ci sirku stisneneho do ceho se mam s autem vejit, tak nejsem uplne ve sve kuzi.
Trosku OT: Kdyz jsme u toho, tak ani most pres Labe v Kuneticich (pod Kunetickou horou - tzv. Kunkou - u Pardubic) mi nedela nijak dvakrat dobre i kdyz je na nem jen jednosmerny provoz. Vejit se mezi ty zelezne sloupky pri vjezdu a vyjezdu, aniz bych mel strach o zrcatka, je rozhodne ukol kde opatrnost je na miste.
Jen podotykam, ze zadnou formou klaustrofobie netrpim. Ale opatrny celkem jsem a proto kdyz vidim neco na vysku ci sirku stisneneho do ceho se mam s autem vejit, tak nejsem uplne ve sve kuzi.
Trosku OT: Kdyz jsme u toho, tak ani most pres Labe v Kuneticich (pod Kunetickou horou - tzv. Kunkou - u Pardubic) mi nedela nijak dvakrat dobre i kdyz je na nem jen jednosmerny provoz. Vejit se mezi ty zelezne sloupky pri vjezdu a vyjezdu, aniz bych mel strach o zrcatka, je rozhodne ukol kde opatrnost je na miste.
Re: VMO: Dobrovského B
V Paříží ten tunel byl určen pouze pro osobní dopravu, ale tento bude určen i pro nákladní a tranzit. Do doby výstavby R43, kterou někteří odmítají bude jezdit právě tudy.
Dále VMO má rozvádět dopravu po městě, takže i nákladní.
Původně se uvažovalo i o hloubeném tunelu.
Dále VMO má rozvádět dopravu po městě, takže i nákladní.
Původně se uvažovalo i o hloubeném tunelu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
Ta výška je užitečná i při havárii. Vleze se tam vyprošťovací jeřáb, a při požáru se zas kouř drží nad hlavami osob.
Re: VMO: Dobrovského B
Ještě z5 k těm tunelům podle mě by měla být minimální výška aby se tam vlezl BUS MHD...
Re: VMO: Dobrovského B
Mně se ten nápad, o kterém psal Petr, líbí. Kdyby nic jiného, je to o dost elegantnější řešení dvoupatrového tunelu než některé jiné projekty.
To Lenny: Původní verzi tohoto spotu, která byla přesunuta do threadu http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=1463, jsem "očesal" o jakékoliv zmínky o existenci brněnské MHD, tak teď už je to doufám OK
Jeřáb možná, ale na to s tim kouřem jste přišel jak? Nikde jsem neslyšel, že by se víc lidí udusilo v paneláku s výškou stropu 2, 55 m než ve starých činžácích s vysokejma stropama.P_V píše:Ta výška je užitečná i při havárii. Vleze se tam vyprošťovací jeřáb, a při požáru se zas kouř drží nad hlavami osob.
To Lenny: Původní verzi tohoto spotu, která byla přesunuta do threadu http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=1463, jsem "očesal" o jakékoliv zmínky o existenci brněnské MHD, tak teď už je to doufám OK
Re: VMO: Dobrovského B
Tak pokud na něčem šetřit, tak rozhodně ne na výšce tunelu. Pokud by se tam nevlezl naklaďák tak se zaručeně stane, že to tam někdo zablokuje a začne couvat či se otáčet a nebo ještě hůř, do tunelu přímo vrazí. Vždyť stačí třeba most a snížená výška trolejového vedení. Lidi jsou nepoučitelní. Jinak je to sice hodně daleko, ale zajímalo by mě jaká bude v tunelech v Krpoli rychlost...V Husovicích je 60, v Pisárkách 80...By mě zajímalo,jestli je možné aby v Krpoli bylo taky 80, i když narozdíl od Pisárek tunelem neprochází R. Neví někdo zda je pro městské tunely nějaká norma povolující max 60? Jinak celkově doufám, že v Brně nedopadneme jako v Praze a nezančnou nám tu omezovat hluk padesátkami..
Re: VMO: Dobrovského B
Tak pozor, primárně nejde o šetření na výšce tunelu, ale na počtu tunelových trub, což rozhodně není zanedbatelná úspora (samozřejmě bude toto řešení o něco dražší než stejný tunel pro jediný dopravní proud).adi88 píše:Tak pokud na něčem šetřit, tak rozhodně ne na výšce tunelu.
Asi ne, v tunelech pražského MO (lol) bývala 70ka a tuším, že tam je pořád.adi88 píše:Neví někdo zda je pro městské tunely nějaká norma povolující max 60?
Re: VMO: Dobrovského B
Ono to závisí i na návrhové rychlosti stavby, třeba Mrázovka má návrhovou 60, Pisárky 80, tunel Kohoutova 60, Dobrovského 70. Obyčejně je možné povolit rychlost o 10 kmh vyšší než je návrhová.
Re: VMO: Dobrovského B
No jo, s tou návrhovou rychlostí mě to ani nenapadlo, asi to bude tím, že co se týče mimoměstských tunelů, tak je ve všech 80, jen Hřebeč si teď nevybavím, ale tak tam se jezdí obousměrně. Jinak doufám, že v královpolských tunelech ta 80ka bude, bylo by to fajn..Ale pokud nebude politická vůle tak je stejně všechno jedno. Viz naše čtyřpruhové jedničky, R46 a jiné případy
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: VMO: Dobrovského B
Já bych řekl, že v Dobrovského tunelech bude 60 km/h .... maximálně 70 km/h v ideálním případě.
Jednak jeden tunel bude dost klikatej (viz leták http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... keho-b.pdf ) no a pak taky v průvodní zprávě stojí:
"Bezpečnost sil. provozu ... V prostorech před portály tunelů a v tunelech je snížena povolená rychlost na 60 km/hod."
Takže asi tak...
Jednak jeden tunel bude dost klikatej (viz leták http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... keho-b.pdf ) no a pak taky v průvodní zprávě stojí:
"Bezpečnost sil. provozu ... V prostorech před portály tunelů a v tunelech je snížena povolená rychlost na 60 km/hod."
Takže asi tak...
Re: VMO: Dobrovského B
Aha, taky bych mohl pozorněji číst...A to jsem myslel, že mám informace z letáků v malíčku. Tak to si myslím, že je jasné kolik tam bude. Díky všem za odpovědi
Re: VMO: Dobrovského B
Vse je nejspis veci cviku. Obvykle pres most jezdim padesatkou, aniz bych mel pocit nejake neopatrnosti. To same ve Valech u Prelouce.Vejit se mezi ty zelezne sloupky pri vjezdu a vyjezdu, aniz bych mel strach o zrcatka, je rozhodne ukol kde opatrnost je na miste.
: o )
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: VMO: Dobrovského B
Mimochodem, vcera jsem se od odborniku primo uvnitr JTT Blanky dozvedel jak je to s odvetravanim v pripade pozaru. Takze:andy píše:Jeřáb možná, ale na to s tim kouřem jste přišel jak? Nikde jsem neslyšel, že by se víc lidí udusilo v paneláku s výškou stropu 2, 55 m než ve starých činžácích s vysokejma stropama.P_V píše:Ta výška je užitečná i při havárii. Vleze se tam vyprošťovací jeřáb, a při požáru se zas kouř drží nad hlavami osob.
Co nejaky pocet metru je profil tunelu trosku rozsiren. V tech mistech je technologie, ktera kour z vrchu zene po stranach dolu pod vozovku, kde jeden z kanalu je specialne vyhrazen pro tyto ucely. Timto kanalem se to pak pod tlakem zene ven z tunelu.
Toz tak.
Re: VMO: Dobrovského B
coz ovsem neplati u tunelu Dobrovskeho, nebot zde zadny kanal pod vozovkou neni. Jediny zpusob odvetravani teto stavby mi prijde mozny stropem, coz je pouze moje domnenka a spekulace. Jinak na Dobrovskeho tunelech je rozsireni pouze jedno, a to primo v miste TC..
Re: VMO: Dobrovského B
Viz fotka http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/1 ... s/006.html je tam kanal pod vozovkou.siesa píše:coz ovsem neplati u tunelu Dobrovskeho, nebot zde zadny kanal pod vozovkou neni. Jediny zpusob odvetravani teto stavby mi prijde mozny stropem, coz je pouze moje domnenka a spekulace. Jinak na Dobrovskeho tunelech je rozsireni pouze jedno, a to primo v miste TC..
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)