VMO: Dobrovského B
Re: VMO: Dobrovského B
Ono je to kvůli hluku
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
Ja vím, že to je kvůli hluku, ale přemýšlím kam až to dojde. Nakonec bude na okruhu 40Km/h
Re: VMO: Dobrovského B
Přesně tak. Postavíme okruh a radiály s návrhovou rychlostí 80-100 km/h a místo MPR 80-100 tam bude 60 kvůli hluku. Logika.
Re: VMO: Dobrovského B
A tu myšlenku, že ŘSD vykoupí ty horní patra toho paneláku kde je problém s normami a udělá si tam kanceláře ta už zanikla?
Re: VMO: Dobrovského B
Nejvíce absurdní je to, že se někde dá kvůli hluku 60, pak se jde měřit rychlost, aby byla dodržována, aby se hluk vešel do normy, pak to dostane štempl a pak jezdíme vesele dál. Stavba má být od začátku postavena proboha přece tak, že musí počítat s reálným provozem, čili pokud tam má být MPR 80, tak průměrná rychlost je řekněme 90, protože těch pár 60tkářů vyrovnají ti stovkaři (a ti dělají více hluku). Totálně nechápu, jak může ten hluk nevyjít, když v každém koutě republiky se ŘSD zaklíná, jak PHS není potřeba, protože hluková studie .. a pak tomu mají ty obce věřit. Ještě že se to jednání ŘSD trochu změnilo .. a není překvapením, že raději více schvalují a staví ty PHS .. proč asi.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: Dobrovského B
Teď už je zbytečné plakat nad rozlitým mlékem, ale kdyby se tunel udělal o něco delší a hlavně o pár m hlubší, tak Hradecká mohla být taky na úrovni terénu, možná pod ním a hluk by vyšel asi lépe. Pořád mi nebere hlava, proč musím jet přes úrovňovou křižovatku s Královopolskou, když chci pokračovat k Táboru.
Re: VMO: Dobrovského B
Mě to bohužel taky štve, zrovna tento směr jezdím nejčastěji, ale bral jsem tohle jako maximum možného, že to nešlo řešit jinak. Myšlenka hlubšího tunelu mě nenapadla, pak by se tam vešla samostatná rampa i pro tento směr a ne jen ten z města. Co je ale daleko horší je počet pruhů, kdyby byly 2 směrem do města celou dobu, tak žádný problém není. Takhle to někdy ty světla dost nestíhají. Ten hluk raději nekomentuju.
Buď se má říct na rovinu, že jsou ty hlukovky pro srandu králíkům a prostě: "bydlíš ve městě u velké stavby, tak s tím počítej", nebo k něčemu jsou a tak by měly asi vycházet. Tady ty šaškárny s rychlostí jsou na přeshubu. Jinak ty rampy Hradecké jsou ideálním místem pro PHS se zahnutým vrškem, aby se hluk nešířil tolik nahoru. U nás se s PHS zamrzlo totiž v devadesátkách (jak tvary, tak estetika). Kolem 6-pruhové D1 mají být 7-8 m vysoké, že by možná stačily 6 m, ale zahnuté, to nikoho nenapadne. Ale asi čím víc metrů, tím víc adi ... ticha.
Buď se má říct na rovinu, že jsou ty hlukovky pro srandu králíkům a prostě: "bydlíš ve městě u velké stavby, tak s tím počítej", nebo k něčemu jsou a tak by měly asi vycházet. Tady ty šaškárny s rychlostí jsou na přeshubu. Jinak ty rampy Hradecké jsou ideálním místem pro PHS se zahnutým vrškem, aby se hluk nešířil tolik nahoru. U nás se s PHS zamrzlo totiž v devadesátkách (jak tvary, tak estetika). Kolem 6-pruhové D1 mají být 7-8 m vysoké, že by možná stačily 6 m, ale zahnuté, to nikoho nenapadne. Ale asi čím víc metrů, tím víc adi ... ticha.
Re: VMO: Dobrovského B
To by uplně nešlo, protože tam je hned výjezdová rampa na Korejskou.
Ja to vnímám tak, že když tam byla rušná křižovatka tak se jim výrazně pomohlo. Dokážu si představit, že při takto zásadní modernizaci bych dal, že se hluk musí snížit na požadované normy nebo o 20 decibelu. Takhle se totiž stane to, že se postupně nebude stavět nic.
Ja to vnímám tak, že když tam byla rušná křižovatka tak se jim výrazně pomohlo. Dokážu si představit, že při takto zásadní modernizaci bych dal, že se hluk musí snížit na požadované normy nebo o 20 decibelu. Takhle se totiž stane to, že se postupně nebude stavět nic.
Re: VMO: Dobrovského B
K tématu snížení rychlosti: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/kralov ... pravy_krut
Re: VMO: Dobrovského B
Již téměř rok mám okno kanceláře přímo nad VMO, pár metrů od projíždějících vozidel. Není protihlukové, přesto když ho zavřu, tak o provozu téměř nevím. O čem jsem ovšem získal přehled je množství votunerů kteří se po Brně pohybují. A musím říct, že to je síla - celý zástup vylágrovaných BMW, Hond, Mustangů (a jedna každodenní Scania). Pokud toto spadne do měření, tak se limity nesplní nikdy.
Re: VMO: Dobrovského B
Musím sem dát odpovídající smajlíky, než je zruší.
Tichý asfalt sníží hluk o 3-6 decibelů. MPR 60 o až dva. Tak mně řekněte, jaký je rozdíl v tom, že tam bude hluk 60 decibelů a nebo 62. Rozdíl pro občana žádný, takže to pocítí akorát řidiči, kteří budou buzerováni 60tkou na místech, kde je naprosto bezpečná rychlost 100.
Na celém VMO má být 80, včetně nových tunelů. Výjimkou jsou místa, kde jsou třeba krátké průplety, nebo prudší zatáčky apod.
A pokud jiná cesta není, dobře: dejte 60 na ústí tunelu, kde to bude kvůli hluku, ale v samotném tunelu nechte 80, tam ta rychlost jaksi nemá na nic vliv, víme páni odborníci.
A to vůbec nemluvím o tom, že dokud tam nebudou radary, úsekovky, tak se jim na tu 60 tak 80% řidičů totálně vykašle a hluk bude pořád stejný. Možná i vyšší, protože dojedou nějakého skalního dodržovače MPR, tak ho samozřejmě co nejdřív začnou předjíždět, a máme ve výsledku dvakrát větší hluk, než kdyby jeli oba plynule 80.
Tichý asfalt sníží hluk o 3-6 decibelů. MPR 60 o až dva. Tak mně řekněte, jaký je rozdíl v tom, že tam bude hluk 60 decibelů a nebo 62. Rozdíl pro občana žádný, takže to pocítí akorát řidiči, kteří budou buzerováni 60tkou na místech, kde je naprosto bezpečná rychlost 100.
Na celém VMO má být 80, včetně nových tunelů. Výjimkou jsou místa, kde jsou třeba krátké průplety, nebo prudší zatáčky apod.
A pokud jiná cesta není, dobře: dejte 60 na ústí tunelu, kde to bude kvůli hluku, ale v samotném tunelu nechte 80, tam ta rychlost jaksi nemá na nic vliv, víme páni odborníci.
A to vůbec nemluvím o tom, že dokud tam nebudou radary, úsekovky, tak se jim na tu 60 tak 80% řidičů totálně vykašle a hluk bude pořád stejný. Možná i vyšší, protože dojedou nějakého skalního dodržovače MPR, tak ho samozřejmě co nejdřív začnou předjíždět, a máme ve výsledku dvakrát větší hluk, než kdyby jeli oba plynule 80.
Re: VMO: Dobrovského B
No rozdíl to teda je. Tahle veličina má logaritmický průběh, takže změna o deset není plus deset, ale desetkrát a změna z 60 na 62 je skoro 2x (pokud tedy používáme dekadický).
Re: VMO: Dobrovského B
Jenže těmi opatřeními ale bez radarů dojde spíše k nárůstu hluku. O to jde.
A co je hlavní, nevím proč pořád musí být 60 v tunelu. Ať je tedy na jeho ústí, kde jsou nad ním baráky, to by smysl alespoň trochu dávalo.
A mimochodem doteď nechápu, jak pomůže hluku PHS, která je sice vysoká 4-5 m ale je naprosto rovná a byty jsou dalších 10 metrů nad silnicí. Tam je logické, že ta stěna asi nepomůže. Myslím, že kdyby zde stály ty se zahnutým vrškem, je to úplně jiná písnička. Ale ne, my radši vyměníme ty 5 m za 6 m. Čím víc metrů, tím víc ...
A jak podotýkal Likas, je také dost možné, že MPR 60 vs 80 nezmění vůbec nic. Ne proto, že by všichni dál jezdili 80, ale prostě proto, že to není méně hlučné, když tam každé 10.auto má děravý výfuk. Je to úplně jedno, kolik jede. Rychlost má u hluku mnohem větší význam třeba při 100 vs 120, to je něco jiného. U 60-80 bych řekl, že je hlavní složkou toho hluku přece jen motor, ne okolní vzduch. Ale to se domnívám, rád se nechám vyvést z omylu.
A co je hlavní, nevím proč pořád musí být 60 v tunelu. Ať je tedy na jeho ústí, kde jsou nad ním baráky, to by smysl alespoň trochu dávalo.
A mimochodem doteď nechápu, jak pomůže hluku PHS, která je sice vysoká 4-5 m ale je naprosto rovná a byty jsou dalších 10 metrů nad silnicí. Tam je logické, že ta stěna asi nepomůže. Myslím, že kdyby zde stály ty se zahnutým vrškem, je to úplně jiná písnička. Ale ne, my radši vyměníme ty 5 m za 6 m. Čím víc metrů, tím víc ...
A jak podotýkal Likas, je také dost možné, že MPR 60 vs 80 nezmění vůbec nic. Ne proto, že by všichni dál jezdili 80, ale prostě proto, že to není méně hlučné, když tam každé 10.auto má děravý výfuk. Je to úplně jedno, kolik jede. Rychlost má u hluku mnohem větší význam třeba při 100 vs 120, to je něco jiného. U 60-80 bych řekl, že je hlavní složkou toho hluku přece jen motor, ne okolní vzduch. Ale to se domnívám, rád se nechám vyvést z omylu.
Re: VMO: Dobrovského B
Největší podíl na hluku, který vydává vozidlo při jízdě, mají pneumatiky. Se vzrůstající rychlostí pak více stoupá aerodynamická složka.
Re: VMO: Dobrovského B
Pravda, to mi nedošlo. A jsme zase u toho. Je to prostě mnohem víc ovlivněno tím, jakou pneu mám a jak je široká. Zajímalo by mě, jakou mírou se na tom výsledném hluku podílí rychlost. Stačí už jen porovnání hluku u letní vs zimní a je skoro jedno, kolik jedu, rozdíl je velmi znát.
A mimochodem díky za upřesnění těch decibelů výše. O tom jsem neměl zdání, když člověk často čte, že tam je hluk xx a tam yy (nemyslím teď jen u dopravy).
A mimochodem díky za upřesnění těch decibelů výše. O tom jsem neměl zdání, když člověk často čte, že tam je hluk xx a tam yy (nemyslím teď jen u dopravy).
Re: VMO: Dobrovského B
Já jen čekám až nějakou chytrou hlavu v EU napadne nařídit povinně "ekologické" pneu. Paradoxně mají vyšší vyšší hlučnost než ty "sportovní", např.:
https://www.az-pneu.cz/koupit/pneumatik ... ar-id97795#
https://www.az-pneu.cz/koupit/pneumatik ... fr-id98565#
https://www.az-pneu.cz/koupit/pneumatik ... ar-id97795#
https://www.az-pneu.cz/koupit/pneumatik ... fr-id98565#
Re: VMO: Dobrovského B
Základní kámen úrazu je, že ŘSD se pustilo do hurá akce a neudělalo měření hluku před stavbou. Teď nemají s čím to porovnávat a porovnávají to s šuměním říčky. Kdyby tenkrát udělali měření hluku, tak dneska mohli říct, že stavba pomohla a šmitec. Oni ale nemají proti čemu porovnávat a bere se to že tam předtím byla zelená louka :-/
Re: VMO: Dobrovského B
Ano, stačí se podívat a zavzpomínat jak to tam vypadalo kdysi:
https://mapy.cz/letecka-2006?x=16.58494 ... 74189&z=18
https://mapy.cz/letecka-2006?x=16.58494 ... 74189&z=18
Re: VMO: Dobrovského B
ŘSD se o to snažilo ale staré hlukové zátěže nebyly uznány.Warcz píše:Základní kámen úrazu je, že ŘSD se pustilo do hurá akce a neudělalo měření hluku před stavbou. Teď nemají s čím to porovnávat a porovnávají to s šuměním říčky. Kdyby tenkrát udělali měření hluku, tak dneska mohli říct, že stavba pomohla a šmitec. Oni ale nemají proti čemu porovnávat a bere se to že tam předtím byla zelená louka :-/
Re: VMO: Dobrovského B
A další z komedií brněnského ŘSD pokračuje.
Teď vážně .. nemohly by situaci řešit i PHS se zahnutým vrškem ? Protože když tam člověk jede kolem věžáků, tak mě přijde, že ty stěny (byť x metrové) ty horní patra prostě nemají šanci vyřešit .. Pokud se hluk měří dole vedle silnic, tak je to krásná odměna pro jejich nekvalitní hlukovky a projekty a přeju jim to. Škoda, že to je stát.
https://zdopravy.cz/po-deseti-letech-st ... st-111686/
Teď vážně .. nemohly by situaci řešit i PHS se zahnutým vrškem ? Protože když tam člověk jede kolem věžáků, tak mě přijde, že ty stěny (byť x metrové) ty horní patra prostě nemají šanci vyřešit .. Pokud se hluk měří dole vedle silnic, tak je to krásná odměna pro jejich nekvalitní hlukovky a projekty a přeju jim to. Škoda, že to je stát.
https://zdopravy.cz/po-deseti-letech-st ... st-111686/
Re: VMO: Dobrovského B
Tak aby tam nakonec nebyla 40...
Re: VMO: Dobrovského B
Další věc je, že se obecně ví, že tam dodržování rychlosti nikdo nehlídá. Dokud to tak bude, může tam být třeba 40.
Re: VMO: Dobrovského B
A co takhle to zastresit celé a bude klid a muze se vratit 80..... ma nekdo predstavu co by to stalo, rekneme kdyby to bylo v delce 300m
40 uprostred mestskeho okruhu je pitomost na kvadrát....
40 uprostred mestskeho okruhu je pitomost na kvadrát....
Re: VMO: Dobrovského B
Asi tak. Pokud jim to nevychází, protože mají hlukové studie kdovíjaké, tak ať to zastřeší, a dají tam 80. I tvůrcům hlukovky musí být jasné, že jestli tam bude MPR 80, tak průměrná rychlost bude tak 90.
Proto se to VMO staví, aby tam mohla být převážně 80 a dalo se 100. Ne aby tam byly radary a auta se tam plahočily 40 nebo 60. To mohly zůstat v uliční síti.
Proto se to VMO staví, aby tam mohla být převážně 80 a dalo se 100. Ne aby tam byly radary a auta se tam plahočily 40 nebo 60. To mohly zůstat v uliční síti.
Re: VMO: Dobrovského B
Teda to brněnský ŘSD, to není dobrej oddíl ... no a Rýdl jakbysmet. A brněnský policajti tomu nasadili korunu, to je šlendrián ... jako Brno.
Průšvih jako Brno. Kamion projel tunelem v protisměru, dispečink nereagoval
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ?zdroj=top
Průšvih jako Brno. Kamion projel tunelem v protisměru, dispečink nereagoval
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ?zdroj=top