Menší silniční stavby v Brně
Re: Menší silniční stavby v Brně
Úprava vjezdu do centra:
‼ Od 1. července začne platit nový režim pro vjezd do centra. Náměstí Svobody bude neprůjezdné a dodržování pravidel bude kontrolovat městská policie. Půjde o tříměsíční pilotní provoz.
→ centrální podoblast (Pěší zóna 1-01-01) se rozdělí na tři menší: náměstí Svobody, Joštova a Masarykova–Kobližná
→ abonenti, rezidenti, zásobování, řemeslníci a další poskytovatelé služeb budou mít možnost sem vjet výhradně od 6 hodin od rána do půl 11 dopoledne
→ carsharing a taxi služby budou mít vjezd zcela zakázaný
→ omezení vjezdu se nebude týkat IZS, vlastníků parkovacích stání, invalidů, poskytovatelů soc. nebo zdr. služeb
Cílem těchto opatření snížit frekvenci pohybu aut a zajistit bezpečnější a komfortnější prostředí pro chodce
‼ Od 1. července začne platit nový režim pro vjezd do centra. Náměstí Svobody bude neprůjezdné a dodržování pravidel bude kontrolovat městská policie. Půjde o tříměsíční pilotní provoz.
→ centrální podoblast (Pěší zóna 1-01-01) se rozdělí na tři menší: náměstí Svobody, Joštova a Masarykova–Kobližná
→ abonenti, rezidenti, zásobování, řemeslníci a další poskytovatelé služeb budou mít možnost sem vjet výhradně od 6 hodin od rána do půl 11 dopoledne
→ carsharing a taxi služby budou mít vjezd zcela zakázaný
→ omezení vjezdu se nebude týkat IZS, vlastníků parkovacích stání, invalidů, poskytovatelů soc. nebo zdr. služeb
Cílem těchto opatření snížit frekvenci pohybu aut a zajistit bezpečnější a komfortnější prostředí pro chodce
- Přílohy
-
- 288665562_5416304821742182_7138155770937439801_n.jpg (355.01 KiB) Zobrazeno 6848 x
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ještě letos má začít stavba odbočovacího pruhu u Uni Hobby: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... os-20.html
Na cyklostezce kolem Svitavy byl otevřen podjezd pro cyklisty, kteří tak už nemusí VMO překonávat úrovňově. Plánuje se i podjezd pod Křenovou: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprav ... ezdem.html
Na cyklostezce kolem Svitavy byl otevřen podjezd pro cyklisty, kteří tak už nemusí VMO překonávat úrovňově. Plánuje se i podjezd pod Křenovou: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprav ... ezdem.html
Re: Menší silniční stavby v Brně
Pobavilo.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/most-o ... pravy_mos1Nesmyslná oprava mostu poutá pozornost v Brně. Železniční podjezd v Šámalově ulici se sice rozšířil, aby pod ním mohla vést široká silnice i cyklopruhy a chodníky, jenže silnice je úzká stejně jako ta, která vedla pod starým klenutým mostem.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Podle vyjádření radnice prý SŽDC nemá oprávnění rozšiřovat komunikace, pouze své železniční objekty. BKOM proto musí podjezd předělat následovně. Tomu bych i věřil, nechápu ale, proč by nešel dojednat sled akcí tak, aby se silnice nemohla rozšířit hned v další fázi po dokončení mostu.
Re: Menší silniční stavby v Brně
SŽ stavbu mostu situovalo do letošního roku kvůli výluce koridoru na Blansko, která značně zredukovala železniční provoz na mostě. Změna šířkového uspořádání pod mostem je vázaná na novostavbu odvodnění komunikačních ploch. Napojení odvodnění na kanalizaci zase BVK podmiňuje rekonstrukcí kanalizace.
Tady je otázka nakolik SŽ komunikovalo s městem během předprojektové a projektové přípravy. A taky s jakým předstihem si SŽ stanovilo termín realizace.
Připravit rekonstrukci kanalizace a navazující rekonstrukci komunikačních ploch není na rok.
Tady je otázka nakolik SŽ komunikovalo s městem během předprojektové a projektové přípravy. A taky s jakým předstihem si SŽ stanovilo termín realizace.
Připravit rekonstrukci kanalizace a navazující rekonstrukci komunikačních ploch není na rok.
Re: Menší silniční stavby v Brně
V Brně reálně staví Městské části, Město, Kraj, ŘSD, SŽDC a nevím kdo ještě. Všechno se tendruje a každý potřebuje ideálně vyčerpat svůj rozpočet v daném roce, jinak se to odsune o mnoho jinam. Je to zlo ale nějak už mě to nepřekvapuje.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Koordinácia dopravných stavieb je evergreen politiky v Brne, téma v podstate každých komunálnych volieb. A ten scenár je vždy totožný. Silné reči -> konfrontácia s reálnymi možnosťami -> ticho po pěšině -> Silné reči (iných) a tak dookola.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Zahájení výstavby parkovacího domu u Cheposu se blíží https://cosedeje.brno.cz/w/do-pondeli-j ... a-sumavske
Re: Menší silniční stavby v Brně
Z vlákna VMO Bauerova, odpovím sem, ať nejsme OT
Shodou okolností jsem kvůli tomu psal před měsícem na magistrát. Odpověděli mi takto:Aram96 píše:.. chtělo by to zkapacitnit Sportovní od Lužánek k VMO a zbytek ať se pak klidně zklidňuje. Ale je po tom naprosté ticho po pěšině.
Podle Aplikace koordinace výkopových prací bychom se mohli dočkat už příští rok... Tomu moc nevěřím, ale hlavní je, že se na přípravě zkapacitnění pracuje.Příprava dostavby komunikace v ulici Sportovní na čtyřpruhové uspořádání je v současnosti ve fázi výkupu chybějících pozemků a řešení komplikací s jinými stavbami v lokalitě – dostavba sportovišť, opravy zatrubněné Ponávky apod. Ale její dostavba je sledována a v dohledné době bude realizována.
Re: Menší silniční stavby v Brně
To se jedná zkapacitnění úseku Sportovní od ulice Drobné po VMO? Ten byl v době výstavby postaven jako jedna polovina budoucího čtyřpruhu. Myslím si, že k dostavbě mělo dojít po revoluci, ale sešlo z toho.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: Menší silniční stavby v Brně
Je možné, že rozšíření Sportovní se zdrželo kvůli sporům o pozemky s Procházkou. Při zkapacitnění by se mělo myslet i na frekventovaný přechod u Bobby a pokud by to aspoˇtrošku bylo technicky proveditelné, přimlouval bych se za zahloubení komunikace do úrovně -1, aby se chodci nemuseli hnát do naddchodu/ podchodu.Pak je otázkou, co s křižovatkou Sportovní - Reissigova. Dovedl bych si představit záaz levých odbočení ze Sportovní - k Tescu se dá dostat zadem přes velký a malý kruháč a na Reissigovu přes Střední. Propustnost křižovatky by to výrazně zvýšilo.MÚK je v tom místě blbost kvůli obytné zástavbě.
Re: Menší silniční stavby v Brně
S počátkem března začne přestavba přednádražního prostoru, v konečném stavu bude kolem nádraží možný pouze jednosměrný průjezd Nové Sady > Křenová.
https://kopemezabrno.cz/2023/02/23/orga ... -v-breznu/
https://kopemezabrno.cz/2023/02/23/orga ... -v-breznu/
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak to mě opravdu taky mile překvapilo. Před pár lety jsem o tom právě i četl, že se to plánovalo a poslední cca 4 roky nic. Bál jsem se, že je to pohřbeno nebo v šuplíku. Za nejdůležitější považuju ten kratičký úsek mezi kruháčem u VMO a 2-pruhový průjezd křižovatkou s Reissigovou. Tam to chce 2 pruhy každým směrem. Kdyby se opravdu povedl 4-pruh až k těm Lužánkám, byl by to ideál, ale ta křižovatka u OMV je nutnost. Absencí toho 4-pruhu totiž úplně postrádá ten 2-pruhový kruháč.Brnak46 píše: ↑18.2.2023 13:38:20 Z vlákna VMO Bauerova, odpovím sem, ať nejsme OTShodou okolností jsem kvůli tomu psal před měsícem na magistrát. Odpověděli mi takto:Aram96 píše:.. chtělo by to zkapacitnit Sportovní od Lužánek k VMO a zbytek ať se pak klidně zklidňuje. Ale je po tom naprosté ticho po pěšině.Podle Aplikace koordinace výkopových prací bychom se mohli dočkat už příští rok... Tomu moc nevěřím, ale hlavní je, že se na přípravě zkapacitnění pracuje.Příprava dostavby komunikace v ulici Sportovní na čtyřpruhové uspořádání je v současnosti ve fázi výkupu chybějících pozemků a řešení komplikací s jinými stavbami v lokalitě – dostavba sportovišť, opravy zatrubněné Ponávky apod. Ale její dostavba je sledována a v dohledné době bude realizována.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Od letošního března běží výběrové řízení na zhotovitele rekonstrukce mostu 37915-2, který převádí ul Merhautova přes železniční trať 250. Podle zadávací dokumentace se předpokládá doba realizace 12 měsíců a úplná uzavírka provozu na mostě. V určitých fázích stavby budou nutné i krátkodobé úplné uzavírky přilehlých křižovatek.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Uvážíme-li, jak to s druhou etapou vypadá, dost možná tam kromě kolejí, po kterých se mnoho let nejezdí, budeme mít navíc i lávku, po které se mnoho let nechodí.Most je součástí pozemní komunikace, silnice III. třídy 37915, po provedení rekonstrukce mostu, přestože se šířka vozovky na mostě zvětší, zůstane napojen na stávající vozovky ve stávající šířce 9,0 m před i za mostem. Rozšířená část vozovky bude v I. etapě využita pro bezbariérové vedení pěších, od vozovky bude oddělena betonovým svodidlem výšky 80 cm. Nové mostní římsy nebudou po dokončení I. etapy pochozí. Nově vybudovaná lávka pro pěší a inženýrské sítě bude pro pěší dopravu zprovozněna až po dostavbě II. etapy, kdy dojde k úpravě systému pěších tras.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Minulý týden vydal krajský úřad stavební povolení na opravu mostu 42-015 přes Ponávku. Během stavby se předpokládá provoz v režimu 1+1. SP uvádí termín realizace 11/2024 až 5/2025, ale to se může ještě x krát změnit.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak pro ty co se tu před časem ptali na nový most Komín-Jundrov... k pobavení příloha - text se týká opravy současného mostu označeného za problematický na ul. Veslařská - hlavní přístup do MČ Jundrov.
Autorce - starostce Jundrova (strana zelených) by se tůze líbilo, kdyby tam byl převozník.... upozorňuji že to není apríl, ale vydaní oficiálního zpravodaje MČ titulní strana - konec článku.
Myslím, že toto ani Vodník z Tetčic a jemu podobní nedokáže napsat.
celý zpravodaj dostupný na https://jundrov.info/assets/File.ashx?i ... enty=23039
Autorce - starostce Jundrova (strana zelených) by se tůze líbilo, kdyby tam byl převozník.... upozorňuji že to není apríl, ale vydaní oficiálního zpravodaje MČ titulní strana - konec článku.
Myslím, že toto ani Vodník z Tetčic a jemu podobní nedokáže napsat.
celý zpravodaj dostupný na https://jundrov.info/assets/File.ashx?i ... enty=23039
- Přílohy
-
- starostka most.jpg (21.25 KiB) Zobrazeno 1815 x
Re: Menší silniční stavby v Brně
Jj Zelení...
Re: Menší silniční stavby v Brně
Mně to tedy přijde jako jakési závěrečné povzdechnutí s nadsázkou a pohledem do historie.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Přesně tak. Zase nehledejte senzaci kde není.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Upřímně - Když jsme ještě žili v jeskyni a lovili mamuty - a to by se mi tuze líbilo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Menší silniční stavby v Brně
Možná pro kontext.....
... dotyčná pořádá v rámi své MČ veřejné debaty o hlavnímu nádraží za účasti pouze odpůrců doplněné o jednoho referenta z železnic, který možná tak poprvé v životě hovořil před více lidmi než má maturitní komise .... i když veřejně prohlašuje že žádný názor na to nemá ....
... dotyčná nemá názor ani na D43 před Brno, ale pak se dozvíte že řadě lidí osobně doporučila podpis petice proti vedení v Bystrci....
.... atd... atd... poslal jsem to pro zajímavost... vraťme se radši k diskuzi o dopravě a dopravních stavbách - toto není třeba řešit, kdo si co zvolil to má... místním přeji příjemné čekání na přívoz... i když reálně ten most je důležitý pro celé město, takže to opraví bez ohledu na její názory a přičinění...
... dotyčná pořádá v rámi své MČ veřejné debaty o hlavnímu nádraží za účasti pouze odpůrců doplněné o jednoho referenta z železnic, který možná tak poprvé v životě hovořil před více lidmi než má maturitní komise .... i když veřejně prohlašuje že žádný názor na to nemá ....
... dotyčná nemá názor ani na D43 před Brno, ale pak se dozvíte že řadě lidí osobně doporučila podpis petice proti vedení v Bystrci....
.... atd... atd... poslal jsem to pro zajímavost... vraťme se radši k diskuzi o dopravě a dopravních stavbách - toto není třeba řešit, kdo si co zvolil to má... místním přeji příjemné čekání na přívoz... i když reálně ten most je důležitý pro celé město, takže to opraví bez ohledu na její názory a přičinění...
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ale ano, že ta paní je opravdu neskutečná samice od tura domácího (po otelení), to nezpochybňuju. Mě jen přišlo úsměvné, že si někdo myslel, že to její tvrzení o převozníkovi bylo myšleno vážně. Lenny to zabil ještě víc.
Jak říkáš, důležité je, že snad nemá nějaký extra vliv na důležité stavby. Doufám, že ty zelené mozky potáhnou zase od válu v příštích letech.
Jak říkáš, důležité je, že snad nemá nějaký extra vliv na důležité stavby. Doufám, že ty zelené mozky potáhnou zase od válu v příštích letech.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Plán staveb na roky 2023 a 2024
Re: Menší silniční stavby v Brně
Dobrý den,
nemá někdo informace ohledně postupu prací/termínu dokončení opravy kanalyzace v ulici Sportovní?
Díky
nemá někdo informace ohledně postupu prací/termínu dokončení opravy kanalyzace v ulici Sportovní?
Díky