Menší silniční stavby v Brně

VMO a jiné
Odpovědět
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Veronss »

Slatina získá obchvat. Začal výkup pozemků


Zdroj: Brněnský deník, 28.4.2010, autor: Petr Jeřábek

Obchvat Slatiny má ulevit městské části od přeplněných ulic a vytváření kolon. Užitek z něj budou mít také ve Šlapanicích.


Jih Brna a hlavně městská část Slatina musí každý pracovní den vstřebat nápor tisíců aut Brňanů i lidí, kteří do krajského města jezdí za prací. Zvláště ráno a odpoledne, v čase dopravní špičky, to znamená přeplněné ulice a vytváření kolon. Problém má odstranit obchvat městské části. Jeho konečná podoba se začíná rýsovat a Jihomoravský kraj začal jednat o odkoupení potřebných pozemků.
"Spolu se starostou Šlapanic mne krajský úřad pověřil jednáním s vlastníky pozemků. Obeslal jsem je všechny dopisem a teď se s nimi osobně setkávám a vyjednávám," uvedl starosta městské části Slatina Jiří Navrátil.
Reakce jsou podle něho většinou vstřícné. "Přibližně polovina lidí je ochotná pozemky prodat za podmínky, že kraj jej vykoupí celý, ne jen jeho část. Další čtvrtina mi pak říká, že prodá, ale chce vyšší cenu než nabízených 1100 korun za metr čtvereční. Zbytek majitelů pak zatím nic prodat nechce," uvedl Navrátil. Dodal, že s nespokojenci bude dál vyjednávat.
Zatímco slatinský starosta přesvědčuje o prodeji asi patnáct místních obyvatel a firem, na jeho kolegu ze Šlapanic Jaroslava Klašku zbylo dalších třicet vlastníků z jeho města a sousedního Podolí. Jejich vstřícnost ještě nechce hodnotit. "Zatím mohu jen říct, že určitě nemůžeme vyhovět těm, kteří chtějí od obchvatu vlastní dopravní přípojky ke svým pozemkům. U obchvatu, jenž má sloužit jako koridor, to není možné," uvedl Klaška.
Současně upozornil, že z nového obchvatu Slatiny nebudou mít užitek jen Brňané, ale právě také Šlapaničtí. "Uleví se dopravě a řidičům z celého Šlapanicka. Dnes stávají kolony od slatinské křižovatky u kostela až k mostu přes dálnici. Auta v nich čekají klidně pět až deset minut," upozornil Klaška.
Potvrdil to i jeden z řidičů Petr Procházka. "Jezdívám pravidelně do Brna ze Šlapanic. Občas musím kvůli zácpám brzdit už skoro kilometr před Slatinou. V kolonách pak popojíždím deset, nebo dokonce i patnáct minut," povzdychl si Procházka.
Problémy mají i trolejbusy brněnského dopravního podniku. "Na křižovatce Šlapanické a Krejčího ulice se především ráno občas tvoří kolony, v nichž se spoje linky 31 zdržují až osm minut," konstatovala mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Auta z obcí na jih od Brna však dělají problémy i přímo ve Slatině. "Například ulice Tuřanka nestačí pojmout veškerou dopravu, která přes ni proudí. Obchvat mimo zastavěnou oblast je tak pro nás samozřejmě potřebný," řekl mluvčí brněnské policie a šéf slatinské komise dopravy Pavel Šváb.
Trasa obchvatu povede podle plánu od rozšířeného kruhového objezdu v Hviezdoslavově ulici obloukem kolem Slatiny do místa, kde se další okružní křižovatkou napojí na Šlapanickou. Auta ze Šlapanicka přivede přímo na dálnici. Délku silnice vypočítali odborníci na jedenáct set metrů.
Stavba přijde včetně vykoupení pozemků na přibližně 110 milionů korun a Jihomoravský kraj na ni počítá s dotací z evropských fondů. Pokud se podaří hladce vykoupit pozemky pod novou silnicí, mohou podle vedoucího krajského odboru dopravy Rostislava Snovického práce na obchvatu začít už v příštím roce. "Dopady ekonomické krize bohužel brání v tuto dobu jednoznačně oznámit termín zahájení a uskutečnění. Pokud budou peníze, nepřesáhne délka stavby nijak významně rok," uvedl Snovický.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Ostatní stavby

Příspěvek od martini »

Trase tedy vede přibližně nějak takto, pochopil-li jsem dobře a na Řipskou už pokračovat nebude?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Ostatní stavby

Příspěvek od multi »

110 milionů? Není to nějak moc?
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Ostatní stavby

Příspěvek od GiuseppeS »

martini píše:Trase tedy vede přibližně nějak takto, pochopil-li jsem dobře a na Řipskou už pokračovat nebude?
Bude, na Řipské je údajně plánovaný kulaťák v místě odbočování na nájezd na D1

Jinak k tomu zacpávání Slatiny dojíždějícími od Šlapanic: v souvislosti s diskusí v jiném tématu o zrušení "nájezdu" na Rohlence jsem si s překvapením uvědomil, že na D1 západním směrem se dá dostal jen v Holubicích a to jen od Slavkova.
A taky vzpomínám, jak jsem jednou chtěl jet ze Slavkova k Mohyle míru, kterou nejenže jsem nenašel, ale měl problém se někde dostat na dánici. :( I ty železniční tratě v oblasti mezi Slavkovem a brnem vedou tak zvláště :shock:
P307SW
Příspěvky: 20
Registrován: 19.11.2009 13:58:56

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od P307SW »

V místním tisku MČ Slatina je k obchvatu článek vč. nákresu.

Je to na třetí straně: http://www.mcslatina.cz/aktuality/AKT-04-2010.PDF
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Veronss »

A jak to vypada s obchvatem Turan.. nema nekdo nejake info?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od martini »

P307SW píše:V místním tisku MČ Slatina je k obchvatu článek vč. nákresu.
Obrázek sem zkopíruju, to se hodí. Btw: Cyklistická klika neúřaduje jen v Praze koukám...
Přílohy
slatina_obchvat.jpg
slatina_obchvat.jpg (61.04 KiB) Zobrazeno 36891 x
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Ondra O.K. »

Letecké foto opravy u MUK Brno-Centrum, autor Michal Orlita, foceno 11.7.
Přílohy
_MG_8578.JPG
_MG_8578.JPG (170.25 KiB) Zobrazeno 36582 x
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Veronss »

Mel bych jeden dotaz.. kam mela vezt odbocka z kruhoveho objezdu u D2 u nakupniho centra Olympie.. nevi nekdo? a proc je to vlastne uz nekolik let nedokoncene?
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=138226 ... 02112@z=15
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Domis »

Veronss píše:Mel bych jeden dotaz.. kam mela vezt odbocka z kruhoveho objezdu u D2 u nakupniho centra Olympie.. nevi nekdo? a proc je to vlastne uz nekolik let nedokoncene?
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=138226 ... 02112@z=15
Myslím, že tam bude někdy v budoucnu stát nějaké další obchodní centrum, nebo nějaký hypermarket, ale to jen tipuju.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Lenny »

Přesně tak, další obchodně-kancelářská oblast.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Domis »

Lenny píše:Přesně tak, další obchodně-kancelářská oblast.
Jako by jich už v Brně bylo málo :kladivo: Vždyť už tak je v Brně nejvíc obchodů na obyvatele z celé republiky. (3x Tesco hyp., obchodní dům Tesco, Albert hyp., Makro ,Globus, 3x Interspar, 3x Kaufland, Ikea, Asko, Kika, Sconto nábytek, Baumax, Bauhaus, Hornbach a to jsou jen hypermarkety)
Z toho jsou téměř všechny na jihu Brna. To by mě fakt zajímalo, co dalšího za obchody tam chtějí stavět.
geograf
Příspěvky: 17
Registrován: 31.3.2009 8:09:47

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od geograf »

Já bych se rád zeptal na nedokončenou rampu u mostu u tramvajové vozovny v Brně-Komíně, nevíte někdo souvislosti?
Skopek
Příspěvky: 36
Registrován: 19.3.2009 7:03:44

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Skopek »

Ty rampy v Komíně byly připraveny pro přestavbu Kníničské radiály na dělený čtyřpruh. Na tom mostě je dokonce vidět, že se počítalo i s odsunem tram o dvě pole dál. Toto vše je součástí územního plánu. Ale kdy dojde k realizaci je ve hvězdách protože bez R43 v Bystrci to moc nemá smysl. Navíc na trase je víc sporných bodů, např. řešení křížení radiály s vedlejší komunikací a tram u Obi. Je ovšem pravda, že silnice by si alespoň rozšíření pruhů zasloužila, je tam 70km/h a v tom stavu, v jakém ta komunikace je, je to někdy veselé.
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Hobr »

Dopravní telematika 2010-2013

Časové období, realizace stavebních prací od: 1.4.2011
Časové období, realizace stavebních prací do: 30.11.2013

je rozdělena na pět částí
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Veronss »

Dodal bych neco k tomuto clanku... http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3544 .. tento obchvat az tak moc nevyresi.. stejne drtiva vetsina aut jedouci od Hodonina jede do centra zkrz Turany a pokracuje brnenskymi ivanovicemi do centra. Daleko potrebnejsi bude ten obchvat kousku Slatiny, se kterym se snad taky upravi ten sileny kruhovy objezd, ktery zde dopravu brzdi hur nez semafor.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Lenny »

Jsou obě stavby někde zakresleny?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od balance »

Tuřany jsou zakresleny na mapy.cz a Slatinu najdeš o pár příspěvků výše ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Lenny »

Něco z historie. I takový polookruh byl rozdělen do řady staveb a přitom je to 3-4 km.

Kdo po mě chtěl situačku Svitavské radiály?
Přílohy
Polookruh.jpg
Polookruh.jpg (154.92 KiB) Zobrazeno 33872 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od kot »

Lenny který je to rok? Díky :P
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Lenny »

1988
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od kot »

Dík!!! :)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od bumbik »

tak řešení jižní části brna, která je ucpaná se rýsuje aspoň provizorním řešením:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 21129.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od kot »

Tak a je to jako v Praze. Bude tady provizorium jako Průmyslový polookruh... Ale lepší než vůbec nic!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od siesa »

Ja si nemyslim, ze by to melo byt nejak spatne.Ten jizni segment se proste nepostavi driv jak za nekolik desitek let. To je snad jasne kazdemu, kdo alespon trochu zna Brno...
No a tahle stavba, ktera by i s prestavbou MUK Famerovo namesti nestala zadny zavratny balik penez, by se urcite vyplatila a situaci by poresila na velmi dlouhou dobu dopredu. Ja jsem urcite pro a uz aby to bylo. Rozhodne to nevnimam jako provizorium. Ta stavba bude mit svoje opodstatneni i po kompletni dostavbe VMO. Uz jen z toho hlediska, za by tvorila jakousi vychodni tangentu ve smeru D2-R43 (za predpokladu dostavby lisenskeho tunelu, Tomkova namesti a Rokytovy a nedostavby R43 pres Bystrc...).
Odpovědět

Zpět na „Brno“