Menší silniční stavby v Brně
Menší silniční stavby v Brně
Slatina získá obchvat. Začal výkup pozemků
Zdroj: Brněnský deník, 28.4.2010, autor: Petr Jeřábek
Obchvat Slatiny má ulevit městské části od přeplněných ulic a vytváření kolon. Užitek z něj budou mít také ve Šlapanicích.
Jih Brna a hlavně městská část Slatina musí každý pracovní den vstřebat nápor tisíců aut Brňanů i lidí, kteří do krajského města jezdí za prací. Zvláště ráno a odpoledne, v čase dopravní špičky, to znamená přeplněné ulice a vytváření kolon. Problém má odstranit obchvat městské části. Jeho konečná podoba se začíná rýsovat a Jihomoravský kraj začal jednat o odkoupení potřebných pozemků.
"Spolu se starostou Šlapanic mne krajský úřad pověřil jednáním s vlastníky pozemků. Obeslal jsem je všechny dopisem a teď se s nimi osobně setkávám a vyjednávám," uvedl starosta městské části Slatina Jiří Navrátil.
Reakce jsou podle něho většinou vstřícné. "Přibližně polovina lidí je ochotná pozemky prodat za podmínky, že kraj jej vykoupí celý, ne jen jeho část. Další čtvrtina mi pak říká, že prodá, ale chce vyšší cenu než nabízených 1100 korun za metr čtvereční. Zbytek majitelů pak zatím nic prodat nechce," uvedl Navrátil. Dodal, že s nespokojenci bude dál vyjednávat.
Zatímco slatinský starosta přesvědčuje o prodeji asi patnáct místních obyvatel a firem, na jeho kolegu ze Šlapanic Jaroslava Klašku zbylo dalších třicet vlastníků z jeho města a sousedního Podolí. Jejich vstřícnost ještě nechce hodnotit. "Zatím mohu jen říct, že určitě nemůžeme vyhovět těm, kteří chtějí od obchvatu vlastní dopravní přípojky ke svým pozemkům. U obchvatu, jenž má sloužit jako koridor, to není možné," uvedl Klaška.
Současně upozornil, že z nového obchvatu Slatiny nebudou mít užitek jen Brňané, ale právě také Šlapaničtí. "Uleví se dopravě a řidičům z celého Šlapanicka. Dnes stávají kolony od slatinské křižovatky u kostela až k mostu přes dálnici. Auta v nich čekají klidně pět až deset minut," upozornil Klaška.
Potvrdil to i jeden z řidičů Petr Procházka. "Jezdívám pravidelně do Brna ze Šlapanic. Občas musím kvůli zácpám brzdit už skoro kilometr před Slatinou. V kolonách pak popojíždím deset, nebo dokonce i patnáct minut," povzdychl si Procházka.
Problémy mají i trolejbusy brněnského dopravního podniku. "Na křižovatce Šlapanické a Krejčího ulice se především ráno občas tvoří kolony, v nichž se spoje linky 31 zdržují až osm minut," konstatovala mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Auta z obcí na jih od Brna však dělají problémy i přímo ve Slatině. "Například ulice Tuřanka nestačí pojmout veškerou dopravu, která přes ni proudí. Obchvat mimo zastavěnou oblast je tak pro nás samozřejmě potřebný," řekl mluvčí brněnské policie a šéf slatinské komise dopravy Pavel Šváb.
Trasa obchvatu povede podle plánu od rozšířeného kruhového objezdu v Hviezdoslavově ulici obloukem kolem Slatiny do místa, kde se další okružní křižovatkou napojí na Šlapanickou. Auta ze Šlapanicka přivede přímo na dálnici. Délku silnice vypočítali odborníci na jedenáct set metrů.
Stavba přijde včetně vykoupení pozemků na přibližně 110 milionů korun a Jihomoravský kraj na ni počítá s dotací z evropských fondů. Pokud se podaří hladce vykoupit pozemky pod novou silnicí, mohou podle vedoucího krajského odboru dopravy Rostislava Snovického práce na obchvatu začít už v příštím roce. "Dopady ekonomické krize bohužel brání v tuto dobu jednoznačně oznámit termín zahájení a uskutečnění. Pokud budou peníze, nepřesáhne délka stavby nijak významně rok," uvedl Snovický.
Zdroj: Brněnský deník, 28.4.2010, autor: Petr Jeřábek
Obchvat Slatiny má ulevit městské části od přeplněných ulic a vytváření kolon. Užitek z něj budou mít také ve Šlapanicích.
Jih Brna a hlavně městská část Slatina musí každý pracovní den vstřebat nápor tisíců aut Brňanů i lidí, kteří do krajského města jezdí za prací. Zvláště ráno a odpoledne, v čase dopravní špičky, to znamená přeplněné ulice a vytváření kolon. Problém má odstranit obchvat městské části. Jeho konečná podoba se začíná rýsovat a Jihomoravský kraj začal jednat o odkoupení potřebných pozemků.
"Spolu se starostou Šlapanic mne krajský úřad pověřil jednáním s vlastníky pozemků. Obeslal jsem je všechny dopisem a teď se s nimi osobně setkávám a vyjednávám," uvedl starosta městské části Slatina Jiří Navrátil.
Reakce jsou podle něho většinou vstřícné. "Přibližně polovina lidí je ochotná pozemky prodat za podmínky, že kraj jej vykoupí celý, ne jen jeho část. Další čtvrtina mi pak říká, že prodá, ale chce vyšší cenu než nabízených 1100 korun za metr čtvereční. Zbytek majitelů pak zatím nic prodat nechce," uvedl Navrátil. Dodal, že s nespokojenci bude dál vyjednávat.
Zatímco slatinský starosta přesvědčuje o prodeji asi patnáct místních obyvatel a firem, na jeho kolegu ze Šlapanic Jaroslava Klašku zbylo dalších třicet vlastníků z jeho města a sousedního Podolí. Jejich vstřícnost ještě nechce hodnotit. "Zatím mohu jen říct, že určitě nemůžeme vyhovět těm, kteří chtějí od obchvatu vlastní dopravní přípojky ke svým pozemkům. U obchvatu, jenž má sloužit jako koridor, to není možné," uvedl Klaška.
Současně upozornil, že z nového obchvatu Slatiny nebudou mít užitek jen Brňané, ale právě také Šlapaničtí. "Uleví se dopravě a řidičům z celého Šlapanicka. Dnes stávají kolony od slatinské křižovatky u kostela až k mostu přes dálnici. Auta v nich čekají klidně pět až deset minut," upozornil Klaška.
Potvrdil to i jeden z řidičů Petr Procházka. "Jezdívám pravidelně do Brna ze Šlapanic. Občas musím kvůli zácpám brzdit už skoro kilometr před Slatinou. V kolonách pak popojíždím deset, nebo dokonce i patnáct minut," povzdychl si Procházka.
Problémy mají i trolejbusy brněnského dopravního podniku. "Na křižovatce Šlapanické a Krejčího ulice se především ráno občas tvoří kolony, v nichž se spoje linky 31 zdržují až osm minut," konstatovala mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Auta z obcí na jih od Brna však dělají problémy i přímo ve Slatině. "Například ulice Tuřanka nestačí pojmout veškerou dopravu, která přes ni proudí. Obchvat mimo zastavěnou oblast je tak pro nás samozřejmě potřebný," řekl mluvčí brněnské policie a šéf slatinské komise dopravy Pavel Šváb.
Trasa obchvatu povede podle plánu od rozšířeného kruhového objezdu v Hviezdoslavově ulici obloukem kolem Slatiny do místa, kde se další okružní křižovatkou napojí na Šlapanickou. Auta ze Šlapanicka přivede přímo na dálnici. Délku silnice vypočítali odborníci na jedenáct set metrů.
Stavba přijde včetně vykoupení pozemků na přibližně 110 milionů korun a Jihomoravský kraj na ni počítá s dotací z evropských fondů. Pokud se podaří hladce vykoupit pozemky pod novou silnicí, mohou podle vedoucího krajského odboru dopravy Rostislava Snovického práce na obchvatu začít už v příštím roce. "Dopady ekonomické krize bohužel brání v tuto dobu jednoznačně oznámit termín zahájení a uskutečnění. Pokud budou peníze, nepřesáhne délka stavby nijak významně rok," uvedl Snovický.
Re: Ostatní stavby
Trase tedy vede přibližně nějak takto, pochopil-li jsem dobře a na Řipskou už pokračovat nebude?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Ostatní stavby
110 milionů? Není to nějak moc?
Re: Ostatní stavby
Bude, na Řipské je údajně plánovaný kulaťák v místě odbočování na nájezd na D1martini píše:Trase tedy vede přibližně nějak takto, pochopil-li jsem dobře a na Řipskou už pokračovat nebude?
Jinak k tomu zacpávání Slatiny dojíždějícími od Šlapanic: v souvislosti s diskusí v jiném tématu o zrušení "nájezdu" na Rohlence jsem si s překvapením uvědomil, že na D1 západním směrem se dá dostal jen v Holubicích a to jen od Slavkova.
A taky vzpomínám, jak jsem jednou chtěl jet ze Slavkova k Mohyle míru, kterou nejenže jsem nenašel, ale měl problém se někde dostat na dánici. I ty železniční tratě v oblasti mezi Slavkovem a brnem vedou tak zvláště
Re: Menší silniční stavby v Brně
V místním tisku MČ Slatina je k obchvatu článek vč. nákresu.
Je to na třetí straně: http://www.mcslatina.cz/aktuality/AKT-04-2010.PDF
Je to na třetí straně: http://www.mcslatina.cz/aktuality/AKT-04-2010.PDF
Re: Menší silniční stavby v Brně
A jak to vypada s obchvatem Turan.. nema nekdo nejake info?
Re: Menší silniční stavby v Brně
Obrázek sem zkopíruju, to se hodí. Btw: Cyklistická klika neúřaduje jen v Praze koukám...P307SW píše:V místním tisku MČ Slatina je k obchvatu článek vč. nákresu.
- Přílohy
-
- slatina_obchvat.jpg (61.04 KiB) Zobrazeno 36932 x
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Menší silniční stavby v Brně
Letecké foto opravy u MUK Brno-Centrum, autor Michal Orlita, foceno 11.7.
- Přílohy
-
- _MG_8578.JPG (170.25 KiB) Zobrazeno 36623 x
Re: Menší silniční stavby v Brně
Mel bych jeden dotaz.. kam mela vezt odbocka z kruhoveho objezdu u D2 u nakupniho centra Olympie.. nevi nekdo? a proc je to vlastne uz nekolik let nedokoncene?
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=138226 ... 02112@z=15
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=138226 ... 02112@z=15
Re: Menší silniční stavby v Brně
Myslím, že tam bude někdy v budoucnu stát nějaké další obchodní centrum, nebo nějaký hypermarket, ale to jen tipuju.Veronss píše:Mel bych jeden dotaz.. kam mela vezt odbocka z kruhoveho objezdu u D2 u nakupniho centra Olympie.. nevi nekdo? a proc je to vlastne uz nekolik let nedokoncene?
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=138226 ... 02112@z=15
Re: Menší silniční stavby v Brně
Přesně tak, další obchodně-kancelářská oblast.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Menší silniční stavby v Brně
Jako by jich už v Brně bylo málo Vždyť už tak je v Brně nejvíc obchodů na obyvatele z celé republiky. (3x Tesco hyp., obchodní dům Tesco, Albert hyp., Makro ,Globus, 3x Interspar, 3x Kaufland, Ikea, Asko, Kika, Sconto nábytek, Baumax, Bauhaus, Hornbach a to jsou jen hypermarkety)Lenny píše:Přesně tak, další obchodně-kancelářská oblast.
Z toho jsou téměř všechny na jihu Brna. To by mě fakt zajímalo, co dalšího za obchody tam chtějí stavět.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Já bych se rád zeptal na nedokončenou rampu u mostu u tramvajové vozovny v Brně-Komíně, nevíte někdo souvislosti?
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ty rampy v Komíně byly připraveny pro přestavbu Kníničské radiály na dělený čtyřpruh. Na tom mostě je dokonce vidět, že se počítalo i s odsunem tram o dvě pole dál. Toto vše je součástí územního plánu. Ale kdy dojde k realizaci je ve hvězdách protože bez R43 v Bystrci to moc nemá smysl. Navíc na trase je víc sporných bodů, např. řešení křížení radiály s vedlejší komunikací a tram u Obi. Je ovšem pravda, že silnice by si alespoň rozšíření pruhů zasloužila, je tam 70km/h a v tom stavu, v jakém ta komunikace je, je to někdy veselé.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Dopravní telematika 2010-2013
Časové období, realizace stavebních prací od: 1.4.2011
Časové období, realizace stavebních prací do: 30.11.2013
je rozdělena na pět částí
Časové období, realizace stavebních prací od: 1.4.2011
Časové období, realizace stavebních prací do: 30.11.2013
je rozdělena na pět částí
Re: Menší silniční stavby v Brně
Dodal bych neco k tomuto clanku... http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3544 .. tento obchvat az tak moc nevyresi.. stejne drtiva vetsina aut jedouci od Hodonina jede do centra zkrz Turany a pokracuje brnenskymi ivanovicemi do centra. Daleko potrebnejsi bude ten obchvat kousku Slatiny, se kterym se snad taky upravi ten sileny kruhovy objezd, ktery zde dopravu brzdi hur nez semafor.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Jsou obě stavby někde zakresleny?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tuřany jsou zakresleny na mapy.cz a Slatinu najdeš o pár příspěvků výše ...
Re: Menší silniční stavby v Brně
Něco z historie. I takový polookruh byl rozdělen do řady staveb a přitom je to 3-4 km.
Kdo po mě chtěl situačku Svitavské radiály?
Kdo po mě chtěl situačku Svitavské radiály?
- Přílohy
-
- Polookruh.jpg (154.92 KiB) Zobrazeno 33913 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Menší silniční stavby v Brně
Lenny který je to rok? Díky
Re: Menší silniční stavby v Brně
1988
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Menší silniční stavby v Brně
tak řešení jižní části brna, která je ucpaná se rýsuje aspoň provizorním řešením:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 21129.html
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 21129.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak a je to jako v Praze. Bude tady provizorium jako Průmyslový polookruh... Ale lepší než vůbec nic!
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ja si nemyslim, ze by to melo byt nejak spatne.Ten jizni segment se proste nepostavi driv jak za nekolik desitek let. To je snad jasne kazdemu, kdo alespon trochu zna Brno...
No a tahle stavba, ktera by i s prestavbou MUK Famerovo namesti nestala zadny zavratny balik penez, by se urcite vyplatila a situaci by poresila na velmi dlouhou dobu dopredu. Ja jsem urcite pro a uz aby to bylo. Rozhodne to nevnimam jako provizorium. Ta stavba bude mit svoje opodstatneni i po kompletni dostavbe VMO. Uz jen z toho hlediska, za by tvorila jakousi vychodni tangentu ve smeru D2-R43 (za predpokladu dostavby lisenskeho tunelu, Tomkova namesti a Rokytovy a nedostavby R43 pres Bystrc...).
No a tahle stavba, ktera by i s prestavbou MUK Famerovo namesti nestala zadny zavratny balik penez, by se urcite vyplatila a situaci by poresila na velmi dlouhou dobu dopredu. Ja jsem urcite pro a uz aby to bylo. Rozhodne to nevnimam jako provizorium. Ta stavba bude mit svoje opodstatneni i po kompletni dostavbe VMO. Uz jen z toho hlediska, za by tvorila jakousi vychodni tangentu ve smeru D2-R43 (za predpokladu dostavby lisenskeho tunelu, Tomkova namesti a Rokytovy a nedostavby R43 pres Bystrc...).