Stránka 1 z 1

Jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangenta

Napsal: 9.5.2010 13:31:40
od andy
Návrh zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje vymezuje vedle koridoru jihozápadní tangenty (JZT) Troubsko (D1/R43) – Rajhrad/Syrovice (R52) též koridory čtyřpruhů jižní tangenty (JT) Modřice/Želešice (JZT) – Chrlice (D2) a jihovýchodní tangenty (JVT) Chrlice (D2) – Šlapanice (přeložka II/417) – výhledově D1 (Tvarožná, Holubice).

Dotčené obce pochopitelně protestují, viz např. dnešní článek Silnice odříznou Ostopovice a protnou slavkovské bojiště.

Re: Jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangenta

Napsal: 21.6.2012 9:13:22
od Bobek
Tak třeba sem, protože mi to vyplivlo hlednání.

NSS právě zrušil ZÚR JMK (s výjimkou horkovodu z Dukovan). Takže zase houby. :roll:

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 5.8.2022 14:15:34
od KarelLer
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 27#p258527
michal píše:Měl jsem nedávno tu čest vyzkoušet PR1binu a beru naši D46 na milost... :lol: :lol: :lol: Ale abych nebyl OT. Ohledně těch připomínek k D52 jsem opravdu zvědavý na to, jestli se někdo důkladně zaměří na význam D52 v rámci celé naší dálniční sítě a vyjde z toho, že D43 musí být komplet dálnice a u Brna to chce i Jihozápadní tangentu, nebo se to bude někdo snažit ošulit se slovy jihovýchodní tangenta to řeší dostatečně...
Na význam JZT se zaměřili odborníci během nedávného projednávání ZÚR, ale výsledek byl, že na většině I/73 bude jen místní provoz a JZT nebude potřeba, protože ten místní provoz z I/73 pojede hlavně na jih Brna, ne na Vídeň. Zaznělo to během prezentace dopravního modelu při prezentaci ZÚR, je to někde na Youtube, ale bohužel jsem si nepoznamenal, kdy to zaznělo.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 5.8.2022 14:24:03
od Paul1
To by mě zajímalo, co to bylo za odborníky. Kdyby se napojila D2 a D52 přes jižní a jihozápadní tangentu na D1, tak by na D1 dost odpadl provoz a po dostavbě D35 by mohl být i ten nový třípruh na D1 skrz Brno dostačující.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 5.8.2022 15:27:09
od michal
Jasně, když spojili jihozápadní tangentou jen D1 a I/52, nikoliv D1 a D2, protože tam už to je kus jihoVÝCHODNÍ tangenty, tak se samozřejmě výsledku nedivím.... :crazy:

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 6.8.2022 12:33:40
od Aram96
Dokončím diskusi tohoto OT. JZT byla samozřejmě prověřována i pro spojení D1 s D2. Protože JZT by se napojovala do zatím nestojící jižní tangenty, takže by logicky pak byla s D2 propojena také.

Nicméně územní studie došla k závěru, že ta JZT není zdaleka tak potřeba jako jižní. Mně osobně to dává docela smysl, protože 6-pruhová D1 věřím, že to pobere. Má to ale dvě zásadní ALE.

Především musí kapacitně stačit mimoúrovňové křižovatky, což bude problém, to je vidět už teď. Ty projekty toho zkapacitnění jsou prostě zastaralé i přes ty drobné změny k lepšímu. A druhé ALE je to, že opravdu bude jen jedna trasa. JZT by měla největší výhodu v tom, že by pro ten nejvytíženější úsek D1, kde se všechny ty dálnice "míchají" a kříží mezi sebou, tj. mezi exity 190 (v budoucnu xS73) a 196, existovala alternativa a lze trochu tvrdit, že když se na jednom něco stane, tak lze použít druhou trasu jako alternativu. Dokud nebude stát jižní část brněnského VMO, tak taková alternativa prostě neexistuje. V ideálním světě by to chtělo samozřejmě něco takového i směrem od D2 na východ, ale tam je to potřeba přecejen o něco méně .. navíc bude D55.
Ale uznávám v tomto i názor mapmana, že takhle se přemýšlet přestává a že by se v ČR začala plánovat nějaká dálnice jen kvůli "paralelní trase", o tom už opravdu pochybuju i já. :(
JZT by oproti JT neměla zdaleka tolik benefitů a proto se prostě do ZUR JMK nedostala.

Místo JZT ať se radši přestaví do pořádného 3-pruhu s MÚK celá I/38, penězma to vyjde na stejno, protože ta JZT by ze 2/3 vedla v hloubených tunelech. :D Jenže takhle se v této republice asi nebude nikdy uvažovat, oni postaví na I/38 jeden obchvat každých 20 let a pak se budou v Brně plácat po zádech, co všechno zvládli. Bez sebemenší špetky prozíravosti na pár let dopředu. Ta neprozíravost je vidět i právě na všech těch plánovaných stavbách kolem Brna.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 6.8.2022 15:55:00
od KarelLer
Myslím, že JZT není OT, protože by byla pravděpodobně značená jako D52.

JZT by pomohla i místní dopravě, spousta lidí nedosáhne na bydlení v Brně, takže se stěhují (mimo jiné) do okolí D52 a denně dojíždějí (autem).

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 6.8.2022 16:23:52
od Paul1
To sice ano, ale tady jsme v úseku Pohořelice - Rakousko :)

Jinak myslím, že Brnu by pomohla mnohem více JZT než jižní. A až bude jednou postavená celá D52, tak Brno tuplem pocítí její absenci, protože většina aut se přesune z I/38 na D52. Ta jižní nic moc neřeší, protože všechen provoz stejně skončí na vedlejší MÚK D2xD1. Takže jižní uleví především Vídeňský ulici. Trochu uleví D1 mezi 194 až 196, ale nepředpokládám, že nějak moc. Většina aut tam stejně najíždí ze severu od Brna a od jihu (v případě zácp na D1) už jezdí místní po II/152.

Re: Jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangenta

Napsal: 8.8.2022 16:16:00
od Aram96
Ano. Ta jižní tangenta je hodně potřeba právě i kvůli II/152, ta často nestíhá. Dále odlehčí tomu největšímu hrdlu, kterým je úsek D1 194-196. Je to průpletový úsek mezi dvěma velkými MÚK, ten měl být klidně v 8-pruhu (postaven tak možná bude, ale vyznačen ne, naprosto nechápu). Navíc díky té jižní tangentě bude potřeba mít jen jednu "pořádnou" MÚK a to D1xD2. V MÚK D1xD52 by pak stačilo buď upravit jednu rampu (Vídeň>Praha) nebo alespoň mimoúrovňově vykřížit ty vratné rampy, místa na to je dost, doufám, že se projekt tímto směrem upraví, protože to, co je tam teď, to je něco příšerného a povede to akorát k tomu že na 6-pruhové I/52 bude postupně asi MPR 40 :zvraci: ). Ale je pravdou, že potřeba mít paralelní trasu je nejvíce prostě potřeba právě v tom úseku 194-196.
Jihozápadní tangenta by pak ulevila čistě D1 190-196. Do skládačky nějaké opravdu pořádně udělané dálniční sítě kolem Brna by určitě zapadala, nicméně mi přijde, že prostě není zdaleka tak potřeba, jako ta jižní. A JZT považuju za něco, co by mělo přijít na řadu určitě až po VMO a po S73, prostě už fakt takové třešničky, ne nezbytnosti. Je ale určitě super mít v okolí aglomerací alespoň 2 paralelní trasy. Zde obzvlášť, zde je to jednak okolí aglomerace a ještě prakticky V-Z peáž s jedničkou - I/23+I/50.
Z I/38 se toho na D52 nemá pomalu co přesunout, řekl bych. Nákladní je na I/38 a ta tam spíše zůstane i nadále a osobní tam není ani teď, ta je na D52 i dnes. Spíše bych orodoval naopak za to, ať se I/38 zkulturňuje na poctivou jedničku v 3-pruhu, právě aby byla zajímavější pro spojení Vídeň-Praha. D52 bude pak sloužit především pro spojení s Polskem ať už na sever nebo na východ.

Re: Jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangenta

Napsal: 8.8.2022 16:27:29
od michal
Kdysi byla D43 napojená na R52 v místech, kde dnes už vesele stojí gigantické sklady Prologis. Pak byla šance v podobě propojení západ D1 - I/52 - D2 - východ D1. Zůstalo z toho torzo, navíc sprasené tou děsivou múk na D2. A to má jako rozšířená D1 zachránit? Jako jeden by čekal, že se druhé největší a nejlidnatější město v ČR vydá i cestou nějakého rozvoje silniční infrastruktury. Skladů a OC přibylo a neustále přibývá, přibývá NA i IAD. Ale světe, div se, počet nově plánovaných kapacitních komunikací se s postupem let naopak zmenšuje...? :roll: Jako pardon, ale přeci nemá smysl tvrdit, že I/38 v něčem pomůže, když ty krabice rostou na polích kolem Brna... Je vidět, že naši dopravní plánovači zcela selhali, když nedokázali odhadnout, že vzhledem k poloze naší země a mnoha dalším faktorům tady bude skladištní ráj/peklo.

Re: Jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangenta

Napsal: 8.8.2022 16:36:36
od Aram96
Ohledně těch skladů nelze než souhlasit. :ok:
Ony by ty dopravní plány byly. Ale když se pak sedne ke stolu s politiky, ekology, místními, tak z toho zůstane jen to nejpotřebnější. :D Navíc ten odpor proti autům obecně ve společnosti. Jenže si neuvědomují, že zásobování a služby budou dopravu generovat pořád, nehledě na sdílení, vlaky a kdoví co. :roll: A největší odpor je vždy z vesnic okolo velkých měst. Ti chtějí těžit výhody velkoměsta a mít klid jako na venkově, tyhle bych hnal v první řadě. :zvraci:
A to bych řekl, že je na tom Morava ještě docela dobře, že tam to, co je naplánované, bude převážně stačit. I to Brno jakštakš, tam by opravdu k dokonalosti IMHO chyběla JZ tangenta a asi i nějaká JV tangenta, protože D1 prostě chtě nechtě slouží min. z 50% příměstské dopravě (a ještě všem, protože je neplacená) a to prostě není nikdy ideální, když se to míchá s dálkovou.
V Čechách si to ale rozhodně nemyslím, tam chybí v plánech tak 100-200 km dálnic minimálně a ty co jsou, jsou ještě hloupě navržené/rozmístěné. :)