Dokončím diskusi tohoto OT. JZT byla samozřejmě prověřována i pro spojení D1 s D2. Protože JZT by se napojovala do zatím nestojící jižní tangenty, takže by logicky pak byla s D2 propojena také.
Nicméně územní studie došla k závěru, že ta JZT není zdaleka tak potřeba jako jižní. Mně osobně to dává docela smysl, protože 6-pruhová D1 věřím, že to pobere. Má to ale dvě zásadní ALE.
Především musí kapacitně stačit mimoúrovňové křižovatky, což bude problém, to je vidět už teď. Ty projekty toho zkapacitnění jsou prostě zastaralé i přes ty drobné změny k lepšímu. A druhé ALE je to, že opravdu bude jen jedna trasa. JZT by měla největší výhodu v tom, že by pro ten nejvytíženější úsek D1, kde se všechny ty dálnice "míchají" a kříží mezi sebou, tj. mezi exity 190 (v budoucnu xS73) a 196, existovala alternativa a lze trochu tvrdit, že když se na jednom něco stane, tak lze použít druhou trasu jako alternativu. Dokud nebude stát jižní část brněnského VMO, tak taková alternativa prostě neexistuje. V ideálním světě by to chtělo samozřejmě něco takového i směrem od D2 na východ, ale tam je to potřeba přecejen o něco méně .. navíc bude D55.
Ale uznávám v tomto i názor mapmana, že takhle se přemýšlet přestává a že by se v ČR začala plánovat nějaká dálnice jen kvůli "paralelní trase", o tom už opravdu pochybuju i já.
JZT by oproti JT neměla zdaleka tolik benefitů a proto se prostě do ZUR JMK nedostala.
Místo JZT ať se radši přestaví do pořádného 3-pruhu s MÚK celá I/38, penězma to vyjde na stejno, protože ta JZT by ze 2/3 vedla v hloubených tunelech.
Jenže takhle se v této republice asi nebude nikdy uvažovat, oni postaví na I/38 jeden obchvat každých 20 let a pak se budou v Brně plácat po zádech, co všechno zvládli. Bez sebemenší špetky prozíravosti na pár let dopředu. Ta neprozíravost je vidět i právě na všech těch plánovaných stavbách kolem Brna.