VMO: Bratislavská radiála

VMO a jiné
Kamikadze
Příspěvky: 46
Registrován: 20.5.2017 17:33:27
Bydliště: Brno

VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Kamikadze »

Zakládám téma VMO v úseku Bratislavská radiála.

Aktuální leták ŘSD
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :14:51.964

Situace je nicméně tristní. Příprava stojí kvůli chybějícímu územnímu plánu Brna.

Aktuální plán realizace 2029-2032 (přidávám spíše pro ilustraci do dalších let, abychom si za 10 let mohli poplakat, že už to mělo dávno stát...).
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Veronss »

Tady se vlastne dostavi Tomkáč a Žabovřeská a bude 10 let mrtvo na VMO.. :/
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Já doufám, že se do roku 2030 kopne i do vinohradských tunelů. Tento kousek ale asi do 2030 nezačne no. IMHO bych celý tento kousek upravil. Myslím, že myšlenka té propojky k D1 je správná, ale okruh jako takový měl pokračovat v původní trase, tudíž bych přidal rampy od severu VMO na II/374 a tento 4-pruh pro okruh využil. A potkat s tím jižním ramenem by se to mohlo někde před kolejištěm.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Vinohradské tunely by se do 2030 mohly začít razit, souhlasím, osm járů je dlouhá doba. Ještě dřív a jako důležitější vidím realizaci úseku Bělohorská - Černovická. Tím by vznikla aspoň podkova od Vídeňské po Mariánské nám. (s nedodělaný tunelem pod Vinohrady), ale pořád lepší než přes Šimice.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od michal »

Něco v té mapě chybí, nebo to je už minimálně druhá múk na VMO, kde hraje VMO druhé housle? :D
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Na křižovatce se Svitavskou radiálou je také primární směr Husovice-Svitavy a ne samotný okruh.
Tady bych ale řekl, že to je řešené prostě špatně. Lepší by byly rampy hned za dálnicí vedoucí na současnou radiálu a ne jet jakýsi zdlouhavý klikyhák do polí a pak se vracet na radiálu. K tomu se navíc musí postavit 2 velké mosty přes řeku. Nevím. Myšlenka dobrá, provedení “jako dycky”. :crazy:
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Na MÚK u východního portálu KP tunelů hlavně zůstala možnost udělat z VMO hlavní směr, bo tam zůstala prezerva na druhý pruh. Uvažovaná křižovatka s prešpurskou radiálou mi taky připadá hodně zprasená, navíc umístěná do lokality, kde vůbec nebude jednoduché ji prosadit - rozpůlila by totiž farmu Ráječek a to se mi taky moc nelíbí.
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Brnak46 »

Jaký je problém v tom, že "VMO hraje druhé housle", pokud tomu intenzita dopravy odpovídá? Navíc radiála s okruhem je vykřížena přímými a polopřímými rampami, žádný kruháč nebo tak.
Trasovat okruh dále v trase současné II/374 by bylo komplikované, VMO by se tak přiblížil zástavbě. Takhle bude sice rozdělena farma, vznikne ale prostor pro humanizaci Faměrova náměstí.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od michal »

No, jistě jste poznal, že mě to spíš pobavilo, než že bych v tom viděl problém. I když trochu nepochopitelné mi to přijde, že zatímco tady je VMO na vedlejší koleji a hlavní směr je z D2 na sever (což samo o sobě není zas tak nelogické), tak o jednu múk dál, na múk Ostravská radiála, pro změnu zcela chybí přímá větev pro nájezd na VMO ve směru Ostrava-Svitavy.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od siesa »

Tak zpraseny to je teda fest..
Predne je podle meho nazoru spatne, ze radiala zcela opousti puvodni trasu (a tim i smysl), tedy evakuovat nejrychlejsi a nejkratsi cestou centrum mesta. Mam na mysli to, ze uz se nepocita (tedy alespon podle toho letaku) s tim, ze radiala pujde az na Dornych. To je urcite dost spatny...
A zadruhe, kdyz uz je tedy Dornych-Svatopetrska-Hnevkovskeho ponechana jako hlavni vyjezd z centra smer jih/Blava, pak zpetna rampa ve smeru centrum>VMO>Blava je naprosto nevyhovujici. To nemuze pobrat ani soucasne, natoz nejake vyhledove intenzity.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od mapman »

Osobně mi taky přijde naprosto správně, že pokračování od D2 je navržené přímo jako VMO směrem na Líšeň. Poté, co došlo ke zrušení pokračování Bratislavské radiály přes Dornych až na Zvonařku i v územním plánu města Brna, nemá jakýkoliv smysl tahat tuto radiálu z MÚK Brno jih do centra a naopak musí sloužit rychlému spojení do východních částí města.

Stačí si to porovnat s původním návrhem, který dopravně dával úplně jiný smysl.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Přímé pokračování D2 směrem na VMO mi taky nevadí. Naopak. Nicméně prostě nevím, zda je celá tato nová podoba správným krokem k úbytku dopravy na současném jižním segmentu okruhu. Obávám se, že nikoli.

Navíc všechny ty obchoďáky přijdou o napojení k dálnici, resp.jejich napojení bude o dost zdlouhavější (jet prvně po VMO, odbočit na jižní segment, z něj pak zpátky na Hněvkovského a vracet se defakto zpět k dálnici. Přitom stačily 2 jednoduché rampy pro napojení Hněvkovského přímo na začátek D2. Pouze centrum-D2 bez dalších odbočení. Nechápu, proč nevzniknou. Ta doprava do centra nezmizí, stejně bude, jen si bude muset nesmyslně zajet. V těchto místech Hněvkovského stejně žádná obytná zástavba není, aby byl důvod tu dopravu odklánět. Ty rampy by to chtělo do projektu doplnit. Stálo by to buď jeden krátký most navíc nebo ani to, pouze vratnou rampu pro D2>centrum ihned za mostem pro 380.
Samotné vypadnutí celé radiály až na současný okruh IMHO nevadí tolik.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Teď jsem si ještě na letáku všiml dalšího kruháče na Hněvkovského, který tu prasárnu jenom korunuje. Jedinou útěchou je, že něco takového nemá šanci dožít se realizace. Aktuální stav by se dal vylepšit přidáním druhého odbočovacího pruhu na Mariánském náměstíz Hněvkovského doprava (od dálnice na Černovice).
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Veronss »

VMO je odsouzena na desitky let hrat druhe housle, protoze jak je vidno, rsd se spokoji s jizni casti pres D1.. rozsiri ji a to nam bude muset stacit...
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Warcz »

Co mam já zase informace tak s tím územím se počítá jako rozvojovým na bydlení. Podle mě to taky není na pořadu dne.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Lenny »

Dokud se nevyřeší ŽUB, tak jižní část VMO má prostě smůlu, tento stav platí od 70. let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ondra K
Příspěvky: 54
Registrován: 10.11.2020 10:48:37

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Ondra K »

Veronss píše:VMO je odsouzena na desitky let hrat druhe housle, protoze jak je vidno, rsd se spokoji s jizni casti pres D1.. rozsiri ji a to nam bude muset stacit...
Vzhledem k značné problematičnosti a finanční náročnosti jižního segmentu VMO se není až tak čemu divit. I mě připadá logičtejší v prvé řadě dokončit rozšíření D1 a pak se zabývat jižní částí VMO, než tříštit finance a kapacity na souběžnou přípravu obojího.
Kamikadze
Příspěvky: 46
Registrován: 20.5.2017 17:33:27
Bydliště: Brno

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Kamikadze »

Aktuální leták
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 8:54:18.48

Stav stále stejný - příprava stojí kvůli chybějícímu územnímu plánu Brna. Ten by měl být v roce 2024 (kolikrát jsem tohle slyšel?), pak se příprava obnoví.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od goldfinger »

A to je důvod, proč měla být D1 mezi exity 189 a 202 rozšířena na 4+4. Tady ŘSD ostudně selhalo.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Na ty auta, co tam mohou teoreticky najet, bude stačit 3+3. Když se na D1 něco stane, tak už je úplně jedno, jestli tam je 3+3 nebo 4+4. Mnohem důležitější je, aby byly kapacitní křížení, hlavně D1xD2.
Pak už pomůže jedině druhá paralelní trasa, ne pruhy navíc.
NullDeVoid
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od NullDeVoid »

Přesně tak, paralelní trasa. Tvořená S73, co od severu překříží D1 tam, kde podle oficiálních plánů má končit, pojede dál na jih k současnému začátku D52.To je západní část. Středová je propojení D2 a D52 právě tou D52. A východní je pokračování D52 od D2 okolo toho miniletiště, okolo Šlapanic a někde jak je Tvarožná, se bude napojovat na D1.
D1 by měla být od km 186 do 206 jako 6pruh. Pokud teda ne rovnou od Prahy až za Vyškov, jak tu už padlo. Tenhle jižní dálniční obchvat by byl stále 4pruh. Cíl je odvést tranzit od Brna.
Viz moje vize. :D
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Třeba to někdy vznikne. Ta západní část je 10krát důležitější než ta východní.
Ale osobně bych si spíš vsadil když už, tak na jižní část VMO než na ty tangenty. Ty satelity u velkých měst jsou hrobníkem správných dopravních řešení, to vidíme tady v Troubsku, Suchdole apod. Dělají ze sebe absolutní pupky světa a myslí si, že se vše bude točit okolo nich. Kdyby bylo na mě, tak jim v Troubsku a Popůvkách z vysoka se*u na nějaké hlukové opatření, D1 tam vede desítky let, měli se přestěhovat. A ne že desítky let budou brečet, blokovat a diktovat si, jestli se D1 může rozšířit na 6-pruh nebo nemůže. O tom nemá být vůbec diskuse a má se tam postavit to, co je dopravně potřeba. Něco trochu jiného je ten Suchdol či Bystrc.

Ani těmi tangentami neodvedeš všechen tranzit, pouze ten, co směřuje z jihu či na jih (D2+D52). Ale jo, jak od Prahy, tak od severu, tak od Vyškova.

Jinak k tématu: Mě ta myšlenka zaústit takhle VMO do D2 přijde správná, nicméně mi přijde nesprávné, že samotný okruh bude mít takovou zajížďku. Podle mě měl být rozplet z VMO od severu na směr jih a na směr Černovická. Vlastně na začátku této stavby, jak je most a Černovická zakončená kruháčem, tak tam mělo být napojení na VMO. To je za mě fatální chyba a nechápu ji, když už tam ta komunikace stejně stojí.
Kudy by bylo dále napojení na další části jižního okruhu, to už je na jinou debatu, zda postavit původní řešení z Černovické, či to nové, které je v plánu teď. Ale Hněvkovského to chtělo napojit příměji. Takhle zůstane spousta dopravy na současné 42. :?
Bubakcz
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 16:56:18

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Bubakcz »

Aram96 píše: 26.10.2023 10:53:53 Kdyby bylo na mě, tak jim v Troubsku a Popůvkách z vysoka se*u na nějaké hlukové opatření, D1 tam vede desítky let, měli se přestěhovat. A ne že desítky let budou brečet, blokovat a diktovat si, jestli se D1 může rozšířit na 6-pruh nebo nemůže. O tom nemá být vůbec diskuse a má se tam postavit to, co je dopravně potřeba. Něco trochu jiného je ten Suchdol či Bystrc.
Ty vesnice, kde jim za barákem postavili D1, jsou tam mnohem dýl než ta D1 - tady https://geoportal.gov.cz/web/guest/map se můžeš podívat na fotomapy z doby před D1, ale tuhle stránku už asi znáš.

Pokračování S73 od D1 do D52 - je tam sice pozůstatek nedostavěné A88, ale těžko říct jak moc vyhovuje dnešním normám (stoupání, poloměr zatáček), na pár místech se přibližuje obytné zastavbě na míň jak 200 metrů, a v cestě má fungující lom. Větší přetrasování by zase znamenalo tunely a/nebo dlouhý estakády. A pak se na D1 něco stane až za místem kde se paralelní trasa připojuje, a všechno to dojebaní životních podmínek v jižní části Brna a okolí (který mě připadá že už tak pokulhávají díky řešení dopravy v té oblasti) je k ničemu.

K letáku, přijde mě zvláštní že tam není možnost sjet/najet v místě současnýho křížení D2xKaštanová. Mívám možnost to místo pozorovat, když se snažím silnici přejet na kole na cestě po cyklostezce podél Svitavy, a bývá tam poměrně dost provoz směrem od/do Tuřan i o víkendu večer, a to i pro auta jedoucí z/na dálnici, a podobně ty co by jen chtěly najet na okruh na sever, by takhle museli projet několik světelných křižovatek navíc. Dovedu si představit že tam může být problém s místem (resp. vzáleností od D1xD2 a budoucí MÚK Bratislavská radiála), ale něco by se tam vymyslet dalo (ze směru od D2 napojení z/na Kaštanovou před jejím mostem přes Svitavu, a ve směru na D2 napojení na kruháč (ze SV směru) co je těsně vedle. Případně ze směru od D2 rampa přes vlastně už okruh a taky napojení na kruháč)
Jahus
Příspěvky: 13
Registrován: 21.3.2023 10:54:03

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Jahus »

No ono to chce dát do souvislostí. Ten dnešní provoz na té křižovatce je převážně kvůli průjezdu Ivanovicemi a Tuřanami směrem na jihovýchod od Brna a dále na Hodonín.
Pokud bude vybudován obchvat kolem Tuřan a MÚK na D1 před letištěm na spojce Tuřany - Slatina tak se ztratí smysl průjezdu skrz ně. Také uvažovaná odbočka z D2 pod Chrlicemi směrem na Hodonínskou výpadovku by tomu pomohla.
Odbočení z D2 potažmo jižní tangenty na Kaštanovou a dále do Tuřan pak bude nadbytečná a jen by tam zhoršovala dopravní situaci mimochodem už dnes tak šílenou. Kvůli zácpám v Tuřanech sjíždím až na D2 u Olympie a jedu spojkou okolo Chrlic na Hodonínskou výpadovku.
Ondra K
Příspěvky: 54
Registrován: 10.11.2020 10:48:37

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Ondra K »

"Rok po zahájení stavby tunelu se navíc na jihovýchodě města přidá třímiliardový úsek Bratislavské radiály. Ta dovede řidiče bez stání na semaforech rovnou z Černovické, kde skončí Ostravská radiála, až na křížení dálnic D1 a D2. V tomto případě ovšem silničáři přípravu před časem pozastavili a čekají na nový územní plán Brna. Klíčový dokument chtějí politici schválit v příštím, nebo spíše přespříštím roce".

To schvalování novýho územního plánu je taková ostuda, že na to nejsou tabulky.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 10.2.2024 22:41:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Doplnění citace po přesunutí
Odpovědět

Zpět na „Brno“