VMO: Žabovřeská I, I. etapa
Re: VMO: Žabovřeská I.
Pánové, opět nerozlišujete mezi termínem dokončení stavby a zprovoznění stavby, tady to je navíc ještě další "termín" - financování stavby. A nejsou to 2 km silnice a tunel pro šalinu. Je to výstavba úplně nové čtyřpruhové silnice v místě, kde je dnes velmi zatížená silnice v úplně jiných parametrech, tramvajová trať a řeka. Navíc prakticky uprostřed velkého města.
Už jsme si to tu někdy v minulosti počítali - nejdřív se musí vykutat tunel pro šalinu a zprovoznit - to bude minimálně rok. A pak už je to tak jeden a půl stavební sezony na každou půlku trasy - jsou tam galerie, kotvené stěny, zásahy do koryta řeky atp. To už jsme na 4 letech. Další půl sezony bude na dokončení povrchů a ten zbytek bude rezerva na případné dodělávky, které vzejdou z provozu. Odhaduju, že zprovoznění 4 pruhů bude tak 3,5 roku po zahájení stavby...
Už jsme si to tu někdy v minulosti počítali - nejdřív se musí vykutat tunel pro šalinu a zprovoznit - to bude minimálně rok. A pak už je to tak jeden a půl stavební sezony na každou půlku trasy - jsou tam galerie, kotvené stěny, zásahy do koryta řeky atp. To už jsme na 4 letech. Další půl sezony bude na dokončení povrchů a ten zbytek bude rezerva na případné dodělávky, které vzejdou z provozu. Odhaduju, že zprovoznění 4 pruhů bude tak 3,5 roku po zahájení stavby...
Re: VMO: Žabovřeská I.
ok ok beru zpět, vzhledem k technologické a časové náročnosti SO 3.5 roku už se dá, díky mapmane za osvětlení, omlouvám se mé rozhořčení!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: VMO: Žabovřeská I.
Tak se zeptam znovu (uz jednou jsem se ptal drive): Proc se proboha na tom tunelu pro salinu nemaka uz ted? Ta stavba uz mohla byt v podstate hotova...!mapman píše:...nejdřív se musí vykutat tunel pro šalinu a zprovoznit - to bude minimálně rok.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Možná proto, že tunel čeká na stejnou EIA jako silnice, protože je součástí stavby? Má už všechna povolení? Má zajištěné samostatné financování nebo se tunel bude platit z kolonky "VMO"? Má vybraného zhotovitele, nebo bude mít stejného jako VMO? Nevím - napadá mě spousta otázek, které mohou být příčinou, ale do detailu to neznám...siesa píše: Tak se zeptam znovu (uz jednou jsem se ptal drive): Proc se proboha na tom tunelu pro salinu nemaka uz ted? Ta stavba uz mohla byt v podstate hotova...!
Re: VMO: Žabovřeská I.
Dnes jsem četl, že Matěj Hollan (brněnský radní pro dopravu, sluníčkář, masochista, sadista, neplatič v MHD, vítač imigrantů, neautomobilista co čerpá nejvíc benzínu na útraty města, cestovatel za městské peníze, hospodský silák, levicový aktivista všeho druhu, kašpar, kamarád mladého Stropnického, muslimofil a muzikolog - v jedné osobě) odvolal v Brně šéfa odboru dopravy, který tam byl 10 let. Zda a jaký vliv to má na stavby ŘSD však netuším.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Tak upřímně, Bielko mi nebude chybět ani náhodou.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Já toho člověka a jeho práci neznám, jen upozorňuji na to, že k tomu odvolání došlo.
Re: VMO: Žabovřeská I.
No nedavno tu nekdo daval odkaz na pripravovanou EIA (zajimave cteni) a stavba je rozdelena na 2 etapy: 1. od MUK s Kninicskou zhruba po most na Veslarskou a v 2. etape tunel + zbytek.siesa píše: Proc se proboha na tom tunelu pro salinu nemaka uz ted? Ta stavba uz mohla byt v podstate hotova...!
1. etapa se bude delat asi rok a teprve potom se zacne se stavbou 2. etapy. V EIA to bylo zduvodneno tim, ze v ramci 1.etapy se taky bude sypat prirodni val jako hlukova ochrana pro mistni zastavbu a to i pred zvysenym hlukem v prubehu stavby 2. etapy. No nevim jak je to relevantni, nicmene EIA vznikala v dobe, kdy tam byl problem s jednou parcelou (Login Talk) a hrozilo, ze se bude vyvlastnovat nekolik let. Mozna to ma souvislost.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Jen se zeptám, jak tohle souvisí s tímto fórem?Lynx píše:...(..., sluníčkář, masochista, sadista, neplatič v MHD, vítač imigrantů, neautomobilista co čerpá nejvíc benzínu na útraty města, cestovatel za městské peníze, hospodský silák, levicový aktivista všeho druhu, kašpar, kamarád mladého Stropnického, muslimofil a muzikolog - v jedné osobě)...
Netahejte sem politiku, prosím.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Chapu, nicmene zcela logicky postup by byl, aby stavba toho salinovyho tunelu byla nezavisla na zbytku stavby, tedy s vlastnim rizenim, EIA atd. Koneckoncu to bude i mimo spravu RSD a pravdepodobne i finance pujdu odjinud, ne?mapman píše:Možná proto, že tunel čeká na stejnou EIA jako silnice, protože je součástí stavby? Má už všechna povolení? Má zajištěné samostatné financování nebo se tunel bude platit z kolonky "VMO"? Má vybraného zhotovitele, nebo bude mít stejného jako VMO? Nevím - napadá mě spousta otázek, které mohou být příčinou, ale do detailu to neznám...
Jojo, to se tu uz resilo, to je pravda. Osobne si myslim, ze by samotna stavba tunelu nepredstavovala nejakou silenou zatez pro okolni zastavbu a obyvatele. Koneckoncu, nejblizsi obydlene domy, tedy ty, jichz se tykaji ta zminovana protihlukova opatreni, jsou stovky metru daleko. Kdyz to porovnam s rozsahem a lokaci stavby Dobrovskeho tunelu, pak je to zatez opravdu zcela minimalni.Skopek píše:No nedavno tu nekdo daval odkaz na pripravovanou EIA (zajimave cteni) a stavba je rozdelena na 2 etapy: 1. od MUK s Kninicskou zhruba po most na Veslarskou a v 2. etape tunel + zbytek.
1. etapa se bude delat asi rok a teprve potom se zacne se stavbou 2. etapy. V EIA to bylo zduvodneno tim, ze v ramci 1.etapy se taky bude sypat prirodni val jako hlukova ochrana pro mistni zastavbu a to i pred zvysenym hlukem v prubehu stavby 2. etapy. No nevim jak je to relevantni, nicmene EIA vznikala v dobe, kdy tam byl problem s jednou parcelou (Login Talk) a hrozilo, ze se bude vyvlastnovat nekolik let. Mozna to ma souvislost.
No jak to tak u nas byva - kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce hleda duvody. A kola byrokratickeho molochu se toci dal...
Re: VMO: Žabovřeská I.
Je to vynucená investice výstavby komunikace. V podstatě přeložka trati. Bude se platit z peněz na výstavbu. Kdyby se nestavěla silnice, k výstavbě tunelu by nedošlo, proto to nebude platit nikdo jiný.siesa píše: Chapu, nicmene zcela logicky postup by byl, aby stavba toho salinovyho tunelu byla nezavisla na zbytku stavby, tedy s vlastnim rizenim, EIA atd. Koneckoncu to bude i mimo spravu RSD a pravdepodobne i finance pujdu odjinud, ne?
Re: VMO: Žabovřeská I.
Ajo, zil jsem v domneni, ze se bude podilet mesto Brno. Diky za info.Sosa píše:Je to vynucená investice výstavby komunikace. V podstatě přeložka trati. Bude se platit z peněz na výstavbu. Kdyby se nestavěla silnice, k výstavbě tunelu by nedošlo, proto to nebude platit nikdo jiný.siesa píše: Chapu, nicmene zcela logicky postup by byl, aby stavba toho salinovyho tunelu byla nezavisla na zbytku stavby, tedy s vlastnim rizenim, EIA atd. Koneckoncu to bude i mimo spravu RSD a pravdepodobne i finance pujdu odjinud, ne?
Re: VMO: Žabovřeská I.
Špatné zprávy
- RSD cca před 14 dny požádalo o stavební povolení a dodalo nepúplnou dokumentaci, sami přiznávají že stejně ještě nemají EIA
- Žádost se netýká celé stavby, ale jen 1.etapy (tedy rozšíření v těch zahrákách bez té složité části - tunel pro šalinu a úzké místo u řeky)
S ohledem na tyto informace to vypada, na 99% že na jaře nezačnou ani v tom jedoduchém úseku. A ten tunel nevypadá dobře vůbec.
- RSD cca před 14 dny požádalo o stavební povolení a dodalo nepúplnou dokumentaci, sami přiznávají že stejně ještě nemají EIA
- Žádost se netýká celé stavby, ale jen 1.etapy (tedy rozšíření v těch zahrákách bez té složité části - tunel pro šalinu a úzké místo u řeky)
S ohledem na tyto informace to vypada, na 99% že na jaře nezačnou ani v tom jedoduchém úseku. A ten tunel nevypadá dobře vůbec.
Re: VMO: Žabovřeská I.
To není nic moc překvapivého, že bude stanovisko nejdřív až ke konci roku (za předpokladu, že se nikdo neodvolá) bylo jasné už při zveřejnění dokumentace.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Blanka, načmáral vandal sprejem na portál starého brněnského sklepa
https://brno.idnes.cz/tunel-blanka-v-br ... -zpravy_tr
U článku je pár fotek z vyčištěného území pro stavbu tramvajové trati.
https://brno.idnes.cz/tunel-blanka-v-br ... -zpravy_tr
U článku je pár fotek z vyčištěného území pro stavbu tramvajové trati.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: VMO: Žabovřeská I.
Článek z 5. května 2015, sorry jako
Re: VMO: Žabovřeská I.
Naopak - hezká připomínka "rychlosti" výstavby. "Zahájení prací na rozšíření vozovky v polovině roku 2016". A stále NIC !
Re: VMO: Žabovřeská I.
Že je článek neaktuální jsem si vůbec nevšimnul, situaci v Brně moc neznám, takže to pro mě byla novinka Každopádně se omlouvám pokud jsem někoho uvedl v omyl.
Re: VMO: Žabovřeská I.
nový leták: duben 2018 zahájení
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553e ... 418236.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553e ... 418236.pdf
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: VMO: Žabovřeská I.
Fajn, že do EIA nikdo nekecá, ostatně také ty ranní kolony od Bystrce (dnes až od Branky) jsou dost strašné a dotýkají se i docenta z Kníniček, tak asi dal pokoj. - Doufejme
Jen škoda, že ta žádost o SP není kompletní (rozuměno, celá OK a že nečeká jen na EIA). Takto ten termín 3/2018 na SP nevidím reálně.
Mj. k historii - pomatujete si jak politici slibovali, že budou ve stejný den stříhat pásku u Dobrovského tunelů a zároveň klepat na základní kámen Žabovřeské.... (a pro připomenutí tunely již jezdíme přes 5 let a přístí rok chtějí začít jen první etapu Žabovřeské)
Jen škoda, že ta žádost o SP není kompletní (rozuměno, celá OK a že nečeká jen na EIA). Takto ten termín 3/2018 na SP nevidím reálně.
Mj. k historii - pomatujete si jak politici slibovali, že budou ve stejný den stříhat pásku u Dobrovského tunelů a zároveň klepat na základní kámen Žabovřeské.... (a pro připomenutí tunely již jezdíme přes 5 let a přístí rok chtějí začít jen první etapu Žabovřeské)
Re: VMO: Žabovřeská I.
Jo, jo. To si pamatuju přesně. A při slavnostním otevření Dobráku říkali, že do roka se na Žabovřeské I začne. Na magistrátu se jako na dobitém území roztahoval koloťuk Onderka a bylo jasné, že ve výběrovém řízení na ražbu tramvajového tunelu jsou karty již dávno rozdané. Nyní je vše jinak, tak jsem zvědav jestli se bude rozdávat znovu...
Re: VMO: Žabovřeská I.
že to jde pomalu víme všichni. Já když jedu tunelem tak mě vždy bere nostalgie a říkám si. "Teď si mohl místo 2 minut strávit 20 minut v koloně". Ta úspora času je neskutečná.
Trochu mě mrzí, že když ví že všechno tak trvá proč se už nemaká na Vinohradském tunelu.
Trochu mě mrzí, že když ví že všechno tak trvá proč se už nemaká na Vinohradském tunelu.
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: VMO: Žabovřeská I.
No zapomínate že Dobrovského tunely jsou stále v režimu předběžného užívání. Já si myslím že Žabovřeská se začne dříve než budou tunely zkolaudovany, takže tímto výkladem bude předchozím vyjádřením vyhověno jinak pro odpůrce dopravní šikany pozitivní zpráva - po kolaudaci bude zvýšená MPR na 80 kmh.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: VMO: Žabovřeská I.
jo a ta kolaudace proběhne kdy? na svatého dyndy?evilcleaner píše:jinak pro odpůrce dopravní šikany pozitivní zpráva - po kolaudaci bude zvýšená MPR na 80 kmh.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...