VMO: Žabovřeská I, I. etapa
Re: VMO: Žabovřeská I.
Ano ano...Minska je kapitola sama pro sebe a urcite ji nelze pouzit jako kapacitni spojeni Bystrc-centrum...Varianta pokracovani bystrcke vetve na Slovanak je, myslim, vyhodna do budoucna, nebot by umoznila vyhledove pokracovani smer Lesna...Rozhodne si myslim, ze prime spojeni Bystrc-VUT kampus-Lesna (popr. dale do Husovic a Lisne) by Brnu jedine prospelo..At uz v podzemni variante, nebo povrchove (coz je ovsem v dnesni dobenerealna varianta )
Re: VMO: Žabovřeská I.
Jo takhle ty to myslis... no to se obavam, ze je dost nerealna myslenka. Jednak trasovani cehokoli v mestech CR se provadi "sovetskym zpusobem" (nemysleno pejorativne wiki), tj. radialne do centra a pak doplnkove po kruzich. Malokdy se clovek setka s ucelnym spojenim. A ten polookruh nevim jestli dava smysl max Bystrc-Kr.Pole nadrazi, jako spojka na vlak. Ze je okruzni MHD pretizena je zpusobeno mj. i brutalnimi zpozdenimi a ty zpusobuje predevsim nepritomnost funkcniho VMO. Jsem opravdu zvedav jak se projevi zprovozneni Tunelu...
Re: VMO: Žabovřeská I.
... chronickými zácpami na úseku VMO Žabovřeská ?Skopek píše:Jsem opravdu zvedav jak se projevi zprovozneni Tunelu...
Re: VMO: Žabovřeská I.
Koleduju si, vím to, ale mně se ten Martyho návrh líbí. Jediným, bohužel dost podstatným problémem je stav Minské. Kdyby byla opravená není co řešit. Argumenty: 1 dnes jezdí do Bystrce po 5 minutách, to 3 a 11 po Minské taky. Mimo špičku končí obě v Komíně respektive pod sídlištěm v Bystrci. Když by se použily kapacitní vozy, tak by to vycházelo nanejváše jednu tramvaj navíc po 10 minutách. Navíc doba jízdy Bystrc-Česká (trasa 3ky) versus Bystrc-Nádraží (trasa 1ky) je 5 minut ve prospěch 3ky. Vím, není to až na nádraží, ale do centra ano. Navíc díky stavbě VMO není nikde psáno, že by zde nemohla jezdit nějaká expresní autobusová linka Bystrc-Mendlovo náměstí. Bystrc mi svojí odlehlostí trochu připomíná Porubu v Ostravě a tam expresní linky do centra taky existují. Samozřejmě, tramvaj po Žabovřeské by byla taky, ale až za nějakou dobu, VMO v současnosti hoří prostě víc než aby se dalo čekat na stavbu nějakého tunelu pro tramvaj. Kdyby se náhodou stihla opravit Minská dřív, než budou peníze na tunel Žabovřeská, klidně by tohle šlo. A teď jen čekám kdy si mě někdo najde a zabije
Re: VMO: Žabovřeská I.
Dexter
Re: VMO: Žabovřeská I.
xcav8: Myslím, že s našimi názory se asi nikdy neshodneme s místní většinou.
OT: Zlatý bmhd
adi88: Kdyby se ten návrh podařil prosadit, tak se jdu na tu Žabovřeskou přivázat ke kolejím (za předpokladu, že šaliny už budou ve výluce)
OT: Zlatý bmhd
adi88: Kdyby se ten návrh podařil prosadit, tak se jdu na tu Žabovřeskou přivázat ke kolejím (za předpokladu, že šaliny už budou ve výluce)
Re: VMO: Žabovřeská I.
Domis: Jsem rád, že je tu někdo z BMHD.
Ještě tu chybí Manil
Ještě tu chybí Manil
Re: VMO: Žabovřeská I.
siesa píše:Ano ano...Minska je kapitola sama pro sebe ...
Pro Info:adi88 píše:Jediným, bohužel dost podstatným problémem je stav Minské.
Opravy Minské? Nejdříve za rok
Zdroj: Brněnský deník, 12.12.2011, Autor: Jan Spěšný
Brno - Přes sto let stará kanalizace, povrch připomínající tankodrom, špatný stav kolejí. To jsou největší problémy Minské a Horovy ulice v brněnských Žabovřeskách. Město chce důležitou dopravní tepnu začít opravovat v roce 2013.
více na: http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=20777
Re: VMO: Žabovřeská I.
Oprava Mínské by měla příjít na řadu po dokončení oprav na Pionýrské. Prý je to priorita č. 1.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Vím, že to tak nevypadá, ale já mám mhdčko taky rád, dokonce i na bmhd občas koukám, byť tam nic nepíšu. Faktem je, že Žabovřeská bude po dokončení tunelů dost hořet. A když hoří tak je třeba hasit, byť tím vytopím třeba i to, co nechci. Ale asi to je věc názoru. Možná je to i tím, že já vždycky radši jel do Bystrce trojkou Ale i to je věc názoru co je lepší a co horší. Návrhů na úpravu vedení linek mhd v Brně mám v hlavě taky milion ale to sem nepatříDomis píše:Kdyby se ten návrh podařil prosadit, tak se jdu na tu Žabovřeskou přivázat ke kolejím (za předpokladu, že šaliny už budou ve výluce)
Re: VMO: Žabovřeská I.
Pořád se mi zdá, že nejlepší a v danou chvíli i nejrychlejší řešení by bylo, ponechat stávající rozložení (větev A - směr Hlinky) na terénu a vedle tramvaj. A nad ní vést estakádu (větev B - směr Svitavy). Určitě by to nebylo tolik časově ani finančně náročný jako ten tunel. Vím, že argumenty k "současně zvolené" variantě tu už byly zmíněny, ale stejně.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Ja si proste nemyslim, ze ten tunel je tam nejak akutni. A ani zadna estakada.
Problem vidim pouze na techle zhruba 250m.
http://mapy.cz/#x=16.567873&y=49.200555 ... K-fdJ&rp=m
A to by se podle me dalo resi nejakou galerii. Urcite neni nutne delat reazeny tunel, nebo vymyslet jakoukoli mostni variantu... Tot muj nazor...
Problem vidim pouze na techle zhruba 250m.
http://mapy.cz/#x=16.567873&y=49.200555 ... K-fdJ&rp=m
A to by se podle me dalo resi nejakou galerii. Urcite neni nutne delat reazeny tunel, nebo vymyslet jakoukoli mostni variantu... Tot muj nazor...
Re: VMO: Žabovřeská I.
Problém není jen v tom zaznačeném úseku, ale v celé délce, která je zúžena do dvou pruhů.
Ty kolony jsou velký problém a ne nadarmo se tomu říká nejdražší trychtýř.
Dokud tam nebude směrově oddělený čtyřpruh bude to katastrofa, která se znásobí zprovozněním tunelů.
Ty kolony jsou velký problém a ne nadarmo se tomu říká nejdražší trychtýř.
Dokud tam nebude směrově oddělený čtyřpruh bude to katastrofa, která se znásobí zprovozněním tunelů.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Teď je tam 2 pruh + koleje. Určitě to bylo myšleno tak, že na estakádu půjde další 2 pruh nebo koleje a dole 2+2. Někdo z oboru by mohl říct, co je levnější, jestli estakáda pro auta nebo tunel pro tramvaje. Tunel pro tramvaj bude mít blíž k metru než k silničnímu tunelu v nákladech na stavbu i na údržbu. Takže těžko říct.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Bylo tu již psáno, že rozpočet na tuhle stavbu (varianta tunel) je asi 3 mld Kč, z toho prý půlku sežere tunel...Nejsem sice z oboru, ale troufám si tvrdit, že estakáda nad tramvají by vyšla levněji
Našel jsem fotky z vizualizace, když byly ještě dostupný na netu. Tohle je tak varianta, kterou mám na mysli. Jsou větší než jsou povolený přílohy, tak jsem je dal na picasu.
https://picasaweb.google.com/matvrch/VM ... directlink
Našel jsem fotky z vizualizace, když byly ještě dostupný na netu. Tohle je tak varianta, kterou mám na mysli. Jsou větší než jsou povolený přílohy, tak jsem je dal na picasu.
https://picasaweb.google.com/matvrch/VM ... directlink
Re: VMO: Žabovřeská I.
Pěkné. Ale podle obrázku 5 to vypadá, že se za tím úzkým místem měl zvedat i druhý směr. Proč? Myslel jsem, že tam už naopak půjde estakáda dolů. Možná proto to vyšlo draho a varianta se nevybrala.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Tyto vizualizace jsou z doby, kdy byly ve hre 3 varianty pro stavbu I. a dalsi 3 pro stavbu II. Tyto se mohly hypoteticky libovolne kombinovat. Na tom obrazku je na vaznost na prestavbu krizovatky s Kninicskou radialou, ktera by byla komplet v luftu. Dalsi navrh byl prestavba v podobnem duchu jako je to ted, jen most mel mit lepsi usporadani a nemel se krizit s tramvajovym mostem. Nakonec vyhrala varianta "nula" tj. modernizace (no, vyhrala... neudelat nic se neda povazovat za vyhru )
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: VMO: Žabovřeská I.
Ano, naprosto souhlasím. Myslím, že na zbytku trasy by se dala tramvaj jen kousek posunout ke svahu. S tím, že ty budovy mezi tramvají a lesem už jsou ve vlastnictví města nabo státu. A těch 250m silnice ve vzduchu by určitě bylo levnější než tramvajový tunel.siesa píše:Ja si proste nemyslim, ze ten tunel je tam nejak akutni. A ani zadna estakada.
Problem vidim pouze na techle zhruba 250m.
http://mapy.cz/#x=16.567873&y=49.200555 ... K-fdJ&rp=m
A to by se podle me dalo resi nejakou galerii. Urcite neni nutne delat reazeny tunel, nebo vymyslet jakoukoli mostni variantu... Tot muj nazor...
Jde o to, jestli se všechny ty možnosti neposuzovaly v době, kdy bylo ještě peněz dost a naopak se možná někomu hodilo, že to nebude úplně nejlevnější.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Vizualizace jsou stále přístupné na této adrese: http://www2.brno.cz/projekty/ ale už se tam nejde dostat ze stránek města.
Re: VMO: Žabovřeská I.
ještě jeden nápad (chápu, že už asi máte mých šíleností plné zuby... ale...):
- nebylo by levnější než stavět šalinový tunel prostě ten kopec z potřebné části šířky cirka 15 m odkousat a odvozit ? Chápu asi by vypadalo šíleně, bylo by to asi nákladních aut až do aleluja (plus odstřely atd.), nahoře nad svahem by to chtělo oplocení... Ale třeba by to nemuselo nakonec vyjít až tak šíleně na 1,5 miliardy...
- a co takhle jednokolejná šalina ? Musí tam být nutně místo na 1+1 ?? Nebyl by to rozumný kompromis ?
Anebo je tohle už moje největší šílenost ? Díky za názor.
- nebylo by levnější než stavět šalinový tunel prostě ten kopec z potřebné části šířky cirka 15 m odkousat a odvozit ? Chápu asi by vypadalo šíleně, bylo by to asi nákladních aut až do aleluja (plus odstřely atd.), nahoře nad svahem by to chtělo oplocení... Ale třeba by to nemuselo nakonec vyjít až tak šíleně na 1,5 miliardy...
- a co takhle jednokolejná šalina ? Musí tam být nutně místo na 1+1 ?? Nebyl by to rozumný kompromis ?
Anebo je tohle už moje největší šílenost ? Díky za názor.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Ta šalina (1) má ve špičkách interval do 5 min., to by jednokolejka nezvládala.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Co se týká té skály, kamarád pomáhal projektovat například tunel Dobrovského nebo tunel pod Červeným kopcem, takže je to důvěryhodný zdroj a ten mi tvrdil, že ta skála v těchto místech bude pěkný oříšek.
Co vím tak je solidně zvětralá a docela se bojí co je tam čeká.
Takže jestli se bude razit tunel a ono to celé spadne tak nebude nic bránit odtěžení trosek.
Co vím tak je solidně zvětralá a docela se bojí co je tam čeká.
Takže jestli se bude razit tunel a ono to celé spadne tak nebude nic bránit odtěžení trosek.
Re: VMO: Žabovřeská I.
Tak to se pak raději modlit, aby to nikdo z těch, co tam budou makat to neodnesl...
Re: VMO: Žabovřeská I.
Tak mi ale řekněte, když všichni ví, jak na tom ta skála je, že radši nenajdou bezpečnější řešení než vrtat do zvěrtralý skály? Vždyť je to riziko jak blázen. Vím, že třeba s dnešní technikou by to šlo, ale když jsou udělaný i jiný návrhy, tak proč nejít radši bezpečnější cestou? I když ono teda asi stačí i ty otřesy co budou spojený s okolní stavbou
Re: VMO: Žabovřeská I.
Ono to jaksi jinak nejde.
V plánu byla ta varianta, že do skály nebudou vůbec vrtat a že to budou směřovat v nejužším místě do Svratky.
Tato varianta byla zamítnuta jednak kvůli povodním a také kvůli pilířům kdyby voda zamrzla (což se děje skoro každou zimu).
Tak a teď babo raď.
V plánu byla ta varianta, že do skály nebudou vůbec vrtat a že to budou směřovat v nejužším místě do Svratky.
Tato varianta byla zamítnuta jednak kvůli povodním a také kvůli pilířům kdyby voda zamrzla (což se děje skoro každou zimu).
Tak a teď babo raď.