V tom novinovém článku se píše, že varianta s přesunutím koryta by byla za 1mld a varianta s tunelem za 3mld. V čem je proboha rozdílný vliv na životní prostředí mezi těmito variantami? Pochopil bych, kdyby se do tunelu přesunula auta - tam by odpadla hlučnost, usměrnily by se exhalace, ale zasunout do tunelu tramvaj přinese tak maximálně větší problémy s údržbou kolejí a trolejí.
Nebo dejme tomu ještě bych pochopil, kdyby koryto Svratky bylo původní a došlo by ke ztrátě nějakého hodnotného území, ale lidé, kteří to tam znají, tak potvrdí, že na současném místě je akorát bordel a náletové dřeviny.
viz:
http://mapy.cz/#x=16.568487&y=49.200852&z=16&l=15
Prosím znalejší diskutéry, poučte mě, jak to s nákladností těch variant je. Mě prostě hlava nebere, že vybereme variantu o 2mld dražší a přínos nebude žádný (podle mého názoru).
No jo, ono se to rozhazuje, když to není z "mých" peněz... a pak se můžem divit, že mají všechny země takové dluhy, když se takhle hospodaří.