Právě je 27.5.2020 13:32:48




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 803 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Další
 VMO: Žabovřeská I, I. etapa 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1203
Bydliště: R43
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Ano ano...Minska je kapitola sama pro sebe a urcite ji nelze pouzit jako kapacitni spojeni Bystrc-centrum...Varianta pokracovani bystrcke vetve na Slovanak je, myslim, vyhodna do budoucna, nebot by umoznila vyhledove pokracovani smer Lesna...Rozhodne si myslim, ze prime spojeni Bystrc-VUT kampus-Lesna (popr. dale do Husovic a Lisne) by Brnu jedine prospelo..At uz v podzemni variante, nebo povrchove (coz je ovsem v dnesni dobenerealna varianta :( )


27.11.2011 19:42:02
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Jo takhle ty to myslis... no to se obavam, ze je dost nerealna myslenka. Jednak trasovani cehokoli v mestech CR se provadi "sovetskym zpusobem" (nemysleno pejorativne wiki), tj. radialne do centra a pak doplnkove po kruzich. Malokdy se clovek setka s ucelnym spojenim. A ten polookruh nevim jestli dava smysl max Bystrc-Kr.Pole nadrazi, jako spojka na vlak. Ze je okruzni MHD pretizena je zpusobeno mj. i brutalnimi zpozdenimi a ty zpusobuje predevsim nepritomnost funkcniho VMO. Jsem opravdu zvedav jak se projevi zprovozneni Tunelu...


27.11.2011 20:15:36
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Skopek píše:
Jsem opravdu zvedav jak se projevi zprovozneni Tunelu...
... chronickými zácpami na úseku VMO Žabovřeská ? :roll:


28.11.2011 10:18:56
Profil
 

Příspěvky: 492
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Koleduju si, vím to, ale mně se ten Martyho návrh líbí. Jediným, bohužel dost podstatným problémem je stav Minské. Kdyby byla opravená není co řešit. Argumenty: 1 dnes jezdí do Bystrce po 5 minutách, to 3 a 11 po Minské taky. Mimo špičku končí obě v Komíně respektive pod sídlištěm v Bystrci. Když by se použily kapacitní vozy, tak by to vycházelo nanejváše jednu tramvaj navíc po 10 minutách. Navíc doba jízdy Bystrc-Česká (trasa 3ky) versus Bystrc-Nádraží (trasa 1ky) je 5 minut ve prospěch 3ky. Vím, není to až na nádraží, ale do centra ano. Navíc díky stavbě VMO není nikde psáno, že by zde nemohla jezdit nějaká expresní autobusová linka Bystrc-Mendlovo náměstí. Bystrc mi svojí odlehlostí trochu připomíná Porubu v Ostravě a tam expresní linky do centra taky existují. Samozřejmě, tramvaj po Žabovřeské by byla taky, ale až za nějakou dobu, VMO v současnosti hoří prostě víc než aby se dalo čekat na stavbu nějakého tunelu pro tramvaj. Kdyby se náhodou stihla opravit Minská dřív, než budou peníze na tunel Žabovřeská, klidně by tohle šlo. A teď jen čekám kdy si mě někdo najde a zabije :D


28.11.2011 10:21:04
Profil
 

Příspěvky: 439
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Dexter :kladivo: :mrgreen:


28.11.2011 10:50:01
Profil
 

Příspěvky: 239
Bydliště: Viničné Šumice
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
xcav8: Myslím, že s našimi názory se asi nikdy neshodneme s místní většinou.
OT: Zlatý bmhd :mrgreen:

adi88: Kdyby se ten návrh podařil prosadit, tak se jdu na tu Žabovřeskou přivázat ke kolejím (za předpokladu, že šaliny už budou ve výluce) :crazy:


28.11.2011 22:29:36
Profil
 

Příspěvky: 439
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Domis: Jsem rád, že je tu někdo z BMHD.
Ještě tu chybí Manil 8-)


29.11.2011 8:12:50
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
siesa píše:
Ano ano...Minska je kapitola sama pro sebe ...

adi88 píše:
Jediným, bohužel dost podstatným problémem je stav Minské.


Pro Info:

Opravy Minské? Nejdříve za rok

Zdroj: Brněnský deník, 12.12.2011, Autor: Jan Spěšný

Brno - Přes sto let stará kanalizace, povrch připomínající tankodrom, špatný stav kolejí. To jsou největší problémy Minské a Horovy ulice v brněnských Žabovřeskách. Město chce důležitou dopravní tepnu začít opravovat v roce 2013.

více na: http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=20777


13.12.2011 8:24:28
Profil
 

Příspěvky: 111
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Oprava Mínské by měla příjít na řadu po dokončení oprav na Pionýrské. Prý je to priorita č. 1.


14.12.2011 20:55:01
Profil
 

Příspěvky: 492
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Domis píše:
Kdyby se ten návrh podařil prosadit, tak se jdu na tu Žabovřeskou přivázat ke kolejím (za předpokladu, že šaliny už budou ve výluce) :crazy:

Vím, že to tak nevypadá, ale já mám mhdčko taky rád, dokonce i na bmhd občas koukám, byť tam nic nepíšu. Faktem je, že Žabovřeská bude po dokončení tunelů dost hořet. A když hoří tak je třeba hasit, byť tím vytopím třeba i to, co nechci. Ale asi to je věc názoru. Možná je to i tím, že já vždycky radši jel do Bystrce trojkou :D Ale i to je věc názoru co je lepší a co horší. Návrhů na úpravu vedení linek mhd v Brně mám v hlavě taky milion ale to sem nepatří :)


18.12.2011 0:59:03
Profil
 

Příspěvky: 111
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Pořád se mi zdá, že nejlepší a v danou chvíli i nejrychlejší řešení by bylo, ponechat stávající rozložení (větev A - směr Hlinky) na terénu a vedle tramvaj. A nad ní vést estakádu (větev B - směr Svitavy). Určitě by to nebylo tolik časově ani finančně náročný jako ten tunel. Vím, že argumenty k "současně zvolené" variantě tu už byly zmíněny, ale stejně.


18.12.2011 1:27:17
Profil
 

Příspěvky: 1203
Bydliště: R43
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Ja si proste nemyslim, ze ten tunel je tam nejak akutni. A ani zadna estakada.
Problem vidim pouze na techle zhruba 250m.
http://mapy.cz/#x=16.567873&y=49.200555&z=15&t=r&c=23-31-14-30-28-29-27-h&l=15&m=9mGGNxTuqYNNffjK-fdJ&rp=m
A to by se podle me dalo resi nejakou galerii. Urcite neni nutne delat reazeny tunel, nebo vymyslet jakoukoli mostni variantu... Tot muj nazor...


19.12.2011 16:10:00
Profil
 

Příspěvky: 439
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Problém není jen v tom zaznačeném úseku, ale v celé délce, která je zúžena do dvou pruhů.
Ty kolony jsou velký problém a ne nadarmo se tomu říká nejdražší trychtýř.
Dokud tam nebude směrově oddělený čtyřpruh bude to katastrofa, která se znásobí zprovozněním tunelů.


19.12.2011 16:24:41
Profil
 

Příspěvky: 1179
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Teď je tam 2 pruh + koleje. Určitě to bylo myšleno tak, že na estakádu půjde další 2 pruh nebo koleje a dole 2+2. Někdo z oboru by mohl říct, co je levnější, jestli estakáda pro auta nebo tunel pro tramvaje. Tunel pro tramvaj bude mít blíž k metru než k silničnímu tunelu v nákladech na stavbu i na údržbu. Takže těžko říct.


19.12.2011 17:22:28
Profil
 

Příspěvky: 111
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Bylo tu již psáno, že rozpočet na tuhle stavbu (varianta tunel) je asi 3 mld Kč, z toho prý půlku sežere tunel...Nejsem sice z oboru, ale troufám si tvrdit, že estakáda nad tramvají by vyšla levněji :-)

Našel jsem fotky z vizualizace, když byly ještě dostupný na netu. Tohle je tak varianta, kterou mám na mysli. Jsou větší než jsou povolený přílohy, tak jsem je dal na picasu.
https://picasaweb.google.com/matvrch/VMOZabovreskaVariantaEstakada?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOmqvtHszOLdMg&feat=directlink


19.12.2011 17:53:05
Profil
 

Příspěvky: 1179
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Pěkné. Ale podle obrázku 5 to vypadá, že se za tím úzkým místem měl zvedat i druhý směr. Proč? Myslel jsem, že tam už naopak půjde estakáda dolů. Možná proto to vyšlo draho a varianta se nevybrala.


19.12.2011 19:31:56
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Tyto vizualizace jsou z doby, kdy byly ve hre 3 varianty pro stavbu I. a dalsi 3 pro stavbu II. Tyto se mohly hypoteticky libovolne kombinovat. Na tom obrazku je na vaznost na prestavbu krizovatky s Kninicskou radialou, ktera by byla komplet v luftu. Dalsi navrh byl prestavba v podobnem duchu jako je to ted, jen most mel mit lepsi usporadani a nemel se krizit s tramvajovym mostem. Nakonec vyhrala varianta "nula" tj. modernizace (no, vyhrala... neudelat nic se neda povazovat za vyhru :crazy: )


19.12.2011 22:39:47
Profil
 

Příspěvky: 239
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
siesa píše:
Ja si proste nemyslim, ze ten tunel je tam nejak akutni. A ani zadna estakada.
Problem vidim pouze na techle zhruba 250m.
http://mapy.cz/#x=16.567873&y=49.200555&z=15&t=r&c=23-31-14-30-28-29-27-h&l=15&m=9mGGNxTuqYNNffjK-fdJ&rp=m
A to by se podle me dalo resi nejakou galerii. Urcite neni nutne delat reazeny tunel, nebo vymyslet jakoukoli mostni variantu... Tot muj nazor...

Ano, naprosto souhlasím. Myslím, že na zbytku trasy by se dala tramvaj jen kousek posunout ke svahu. S tím, že ty budovy mezi tramvají a lesem už jsou ve vlastnictví města nabo státu. A těch 250m silnice ve vzduchu by určitě bylo levnější než tramvajový tunel.
Jde o to, jestli se všechny ty možnosti neposuzovaly v době, kdy bylo ještě peněz dost a naopak se možná někomu hodilo, že to nebude úplně nejlevnější.


20.12.2011 9:24:26
Profil
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Vizualizace jsou stále přístupné na této adrese: http://www2.brno.cz/projekty/ ale už se tam nejde dostat ze stránek města.

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


20.12.2011 9:42:36
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
ještě jeden nápad (chápu, že už asi máte mých šíleností plné zuby... ale...):

- nebylo by levnější než stavět šalinový tunel prostě ten kopec z potřebné části šířky cirka 15 m odkousat a odvozit ? Chápu asi by vypadalo šíleně, bylo by to asi nákladních aut až do aleluja (plus odstřely atd.), nahoře nad svahem by to chtělo oplocení... Ale třeba by to nemuselo nakonec vyjít až tak šíleně na 1,5 miliardy...
- a co takhle jednokolejná šalina ? Musí tam být nutně místo na 1+1 ?? Nebyl by to rozumný kompromis ?

Anebo je tohle už moje největší šílenost ? Díky za názor.


20.12.2011 11:20:58
Profil
 

Příspěvky: 879
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Ta šalina (1) má ve špičkách interval do 5 min., to by jednokolejka nezvládala.


20.12.2011 11:57:12
Profil
 

Příspěvky: 439
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Co se týká té skály, kamarád pomáhal projektovat například tunel Dobrovského nebo tunel pod Červeným kopcem, takže je to důvěryhodný zdroj a ten mi tvrdil, že ta skála v těchto místech bude pěkný oříšek.
Co vím tak je solidně zvětralá a docela se bojí co je tam čeká.
Takže jestli se bude razit tunel a ono to celé spadne tak nebude nic bránit odtěžení trosek.


20.12.2011 12:13:10
Profil
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Tak to se pak raději modlit, aby to nikdo z těch, co tam budou makat to neodnesl...

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


20.12.2011 13:58:42
Profil
 

Příspěvky: 111
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Tak mi ale řekněte, když všichni ví, jak na tom ta skála je, že radši nenajdou bezpečnější řešení než vrtat do zvěrtralý skály? Vždyť je to riziko jak blázen. Vím, že třeba s dnešní technikou by to šlo, ale když jsou udělaný i jiný návrhy, tak proč nejít radši bezpečnější cestou? I když ono teda asi stačí i ty otřesy co budou spojený s okolní stavbou :?


20.12.2011 14:46:06
Profil
 

Příspěvky: 439
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I.
Ono to jaksi jinak nejde.
V plánu byla ta varianta, že do skály nebudou vůbec vrtat a že to budou směřovat v nejužším místě do Svratky.
Tato varianta byla zamítnuta jednak kvůli povodním a také kvůli pilířům kdyby voda zamrzla (což se děje skoro každou zimu).
Tak a teď babo raď.


20.12.2011 15:39:46
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 803 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz