VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Termíny celého VMO jsou děsivé, v Brně to prostě nějak nejde.
Konkrétně u tunelu Vinohrady, pokud vím, je problém s tím, že částečně prochází říčními usazeninami. Je to sice na kopci, ale kdysi dávno tam tekla Svitava. Asi bude trvat, než to pořádně prozkoumají a najdou bezpečnou technologii ražení.
Podobně jako u ochvatu Svitav nechápu to, že teprve teď má probíhat průzkum staré skládky odpadů v oblasti MÚK Líšeňská. Jakoby o tom doteď nikdo nevěděl...
Konkrétně u tunelu Vinohrady, pokud vím, je problém s tím, že částečně prochází říčními usazeninami. Je to sice na kopci, ale kdysi dávno tam tekla Svitava. Asi bude trvat, než to pořádně prozkoumají a najdou bezpečnou technologii ražení.
Podobně jako u ochvatu Svitav nechápu to, že teprve teď má probíhat průzkum staré skládky odpadů v oblasti MÚK Líšeňská. Jakoby o tom doteď nikdo nevěděl...
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Kote, to je jasné, že to bude o penězích. Já ale doufám, že až se bude tohle stavět, tak bude valná většina D35 stát a v Brně se bude stavět novej nádr Nicméně jen ten popis v letáku je strašný: byla vydána EIA s platností do 2026 a my ani už teď nepočítáme, že se to stihne bez prodlužování EIA v tom vidím docela podstatný problém
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Nikomu nechci brát iluze, ale odsunutá rola se stavět nebude. Územko sice má, ale podle něho se postavit nedá a hlukové limity by Šimicích byly nesplnitelné. Rozhodně to za špatnou zpráv nepovažuju.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Aha, a ty architektonické studie se dělají jen tak pro nic za nic .. Že by se kvůli jedné části uzlu nestavělo ani nové nádraží, tomu sám nevěříš .. jsme mistři salámu, nezapomínej
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Arame, netvrď mi, že jsi tak naivní. Takových studií už tady bylo a ještě bude. Dělají se proto, aby měli kamarádi kšeft. Ony ti vizualizace jsou docela výnosné. A rozhodně tady nejde jenom o jednu část uzlu, ale o průjezd carga. Současný návrh kapacitu nezvyšuje, akorát úzké místo převádí z jižního na severní zhlaví (křížení nákladového průtahu a přeroffky). No nekup to za 40 Mrd. Za prvé nebudou love (z Brusele to nezalepí) a za druhé stávající rola je opravená a slouží. Pár provozích vylepšení by její výko ještě víc zvedlo, proto se nedělají, i když by stály pakatel. No a MHD na Rosickou to je kapitola sama pro sebe. Nebudu šířit O.T.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Včera proběhla aktualizace letáku. Nové je zřejmě toto:
Takže letos se můžeme těšit, že se začne aspoň s tou štolou?Vyhotovuje se studie, která s konečnou platností zafixuje směrové a výškové vedení tunelu. Studie byla s dotčenými městskými částmi projednána na přelomu března a dubna 2021, předpoklad odevzdání je na konci 04/2021. Následně bude zadán projekt podrobného geotechnického průzkumu, v tomto případě průzkumné štoly.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Já věřím tomu, že to jde dělat i jinak než podle starých pořádků především v devadesátkách. Nedělám si iluze, že úplně všechno bude čisté a poctivé, ale to procento se rozhodně zvyšuje a snad zvyšovat i bude. Když budeme všichni automaticky počítat s tím, že "to" nikdy nebude, že vždycky budou všichni krást apod., tak oni opravdu budou... A je jedno, jestli jde o D43, VMO, VRT, nádraží v Brně nebo já nevím co.goldfinger píše:Arame, netvrď mi, že jsi tak naivní. Takových studií už tady bylo a ještě bude. Dělají se proto, aby měli kamarádi kšeft. Ony ti vizualizace jsou docela výnosné. A rozhodně tady nejde jenom o jednu část uzlu, ale o průjezd carga. Současný návrh kapacitu nezvyšuje, akorát úzké místo převádí z jižního na severní zhlaví (křížení nákladového průtahu a přeroffky). No nekup to za 40 Mrd. Za prvé nebudou love (z Brusele to nezalepí) a za druhé stávající rola je opravená a slouží. Pár provozích vylepšení by její výko ještě víc zvedlo, proto se nedělají, i když by stály pakatel. No a MHD na Rosickou to je kapitola sama pro sebe. Nebudu šířit O.T.
Dovedeš si představit, že jsou země, kde lidi opravdu mají rádi svoji vládu a politiky a oni dělají věci v jejich prospěch, nebo jsi totálně tak negativní, že si to u nás nedokážeš ani představit ? Laskavě mi tu naivitu aspoň neber.
Karle: dle harmonogramu to vidím spíš tak, že letos se bude dělat jen ten projekt pro ten průzkum. Průzkum 2022+2023, 2023+2024 DUSP, 2025 snad povolení, ale samozřejmě nepravomocné.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
K te debate na zacatku tohoto vlakna o cene tunelu (zda je to moc nebo ne) prikladam sice starsi, ale velmi zajimavy a nadcasovy odkaz (o Kralovopolskych tunelech):
9.9.2014
O brněnské tunely se zajímá protikorupční útvar, stály o miliardy víc
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/p ... nomika_ert
9.9.2014
O brněnské tunely se zajímá protikorupční útvar, stály o miliardy víc
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/p ... nomika_ert
Protikorupční policie se začala zajímat o klíčovou dopravní stavbu jihomoravské metropole, Královopolské tunely. Celkem vyšly na dvanáct miliard korun, což je podle předinvestiční studie až čtyřikrát víc. Dva paralelní tubusy tunelů měří 1,2 kilometru, šestkrát delší pražský tunel Blanka zatím stál zhruba trojnásobek.
Původně se přitom v Brně kalkulovalo s cenou kolem 3,5 miliardy korun.
...
„Je to asi nejdražší tunel na světě. Už když se počítalo s cenou tři miliardy, bylo to nesmyslně drahé,“ říká Jiří Petrák, bývalý šéf projekční a poradenské firmy Mott MacDonald, která na stavbu zpracovávala předinvestiční studii.
...
Zedňa
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Sim vás, nemůžete věřit všemu co účelově napíše naštvaný ředitel Mottu. To je jen taková hra s čísly.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
FYI: V květnovém Židenickém zpravodaji https://www.zidenice.eu/aktualne/zideni ... hiv-vydani vyšel článek k tunelu, z věcí co mě zaujaly je tam informace, že příští rok bude zahájena ražba průzkumné štoly, a pak ještě řez povrchem pod Vinohrady. Geologické poměry zní... nepříjemně.
Časový odhad uvedení do provozu je stejný jako tady http://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/ (2032-2035)
Časový odhad uvedení do provozu je stejný jako tady http://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/ (2032-2035)
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Pro tuhle část VMO jsou to naprosto nepřijatelné termíny. Ve 30.letech se může začínat stavět jižní úsek D43, jižní tangenta, jižní části okruhu, ale ne tento. Ale věřím, že jestli budou chechtáky, tak to bude dřív. Mohli tam dát alespoň současnou mapku a ne tuhle starou.
Mě ale překvapilo, že na výškovém průřezu je zakreslena ražená rampa Rokytova - ta se má stavět ? V letácích ŘSD uvedena není a myslím, že ani nikdy nebyla.
Mě ale překvapilo, že na výškovém průřezu je zakreslena ražená rampa Rokytova - ta se má stavět ? V letácích ŘSD uvedena není a myslím, že ani nikdy nebyla.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
O té ražené rampě jsem taky nikdy nečetl, je to možná nějaký starý plán.
Mimochodem došlo k aktualizaci letáku, ale nevím, co je tam vlastně nového. Do konce dubna měla být hotová studie, asi pořád není.
Mimochodem došlo k aktualizaci letáku, ale nevím, co je tam vlastně nového. Do konce dubna měla být hotová studie, asi pořád není.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Nikde jsem to nenašel. Tipuju že by tím mohl být myšlený nějaký sjezd z tunelu na Rokytovou, který by byl jako samostatný tubus tunelu, aby se doprava mířící z jihu do oblasti kasáren mohla dostat na místo po okruhu. S tím že to zda ten sjezd bude, nebo nebude, ještě není napevno rozhodnutý, nebo se teprve řeší jeho podoba. Jinak by to byl jediný směr směr, kdy by na MÚK Rokytova nebyl možný sjezd/nájezd, a doprava by musela až na Tomkovo náměstí (resp. by v tom směru nebyl mezi MÚK Novolíšeňská a MÚK Tomkovo náměstí žádný sjezd)
Na mapy.cz je sice zakreslený sjezd na Kulkovu pro stejný účel (za MÚK Rokytova), ale tu už v letácích nevidím
Na mapy.cz je sice zakreslený sjezd na Kulkovu pro stejný účel (za MÚK Rokytova), ale tu už v letácích nevidím
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
On totiž ten podélný profil není, stejně jako ten leták, aktuální. V současné dokumentaci EIA je zakreslena pouze rampa Kulkova. Podélňák vypadá takhle:
Aktuální materiály si Kunc sehnat mohl...
Aktuální materiály si Kunc sehnat mohl...
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Ale asi NECHTĚL....
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Brnak46: díky za aktuální profil. Já jsem prostě naiva a myslel jsem si, že alespoň ten výškový profil je aktuální když už ne ta mapka ŘSD. Holt úrovně různých novinářů jsou různé, takže na obrázku souseda Kunce to jasně vidět není ..
Rampa na Kulkovu pro mě byla taktéž záhadou. Tak jsem prolezl tendr a v zadávačce je součástí stavby zárodek pro tuto rampu. Takže její dostavba pravděpodobně proběhne v rámci stavby samotného tunelu. Přídatný pruh mezi těmi rampami sice nebude zrovna dvakrát dlouhý, ale 100 m snad mít bude, takže cajk. Za mě lepší řešení než vrtat ve skále sólo rampu pro pár vozidel za den, přecejen nejde o nijak důležitý směr.
Edit: ano, v té zadávačce je dokonce popisek u toho zárodku, že dostavba bude až s tunelem, toho jsem si předtím nevšiml.
Rampa na Kulkovu pro mě byla taktéž záhadou. Tak jsem prolezl tendr a v zadávačce je součástí stavby zárodek pro tuto rampu. Takže její dostavba pravděpodobně proběhne v rámci stavby samotného tunelu. Přídatný pruh mezi těmi rampami sice nebude zrovna dvakrát dlouhý, ale 100 m snad mít bude, takže cajk. Za mě lepší řešení než vrtat ve skále sólo rampu pro pár vozidel za den, přecejen nejde o nijak důležitý směr.
Edit: ano, v té zadávačce je dokonce popisek u toho zárodku, že dostavba bude až s tunelem, toho jsem si předtím nevšiml.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Má někdo aktuální informaci o postupu přípravy úseku Bělohorská - Černovická?
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Času dost: http://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/goldfinger píše:Má někdo aktuální informaci o postupu přípravy úseku Bělohorská - Černovická?
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
xcave díky. Co lze trochu závidět, že se plán v Brně na rozdíl od Prahy plní...
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
S tím plněním plánu bych byl opatrný. Vzpomínám si, že původně měl být okruh komplet dokončen už v roce 2030 ne-li dříve.kot píše:xcave díky. Co lze trochu závidět, že se plán v Brně na rozdíl od Prahy plní...
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Souhlas - já kdysi viděl rok 2024
Asi jsou v Brně lepší než v Praze - ale jen s aktualizací zveřejněných termínů....
... nadto ta tabulka nesedí ani dnes....
Asi jsou v Brně lepší než v Praze - ale jen s aktualizací zveřejněných termínů....
... nadto ta tabulka nesedí ani dnes....
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Tak to se kolegové omlouvám za můj optimismus. Skočil jsem holt aktualizaci termínů na lep...
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Plnil by se, kdyby opravdu v roce 2025 byla východní část VMO v realizaci. To by bylo za mě plně dostačující a na dlouho by to stačilo. Jižní část klidně až zase za dalších 10 let. Každopádně Žabovřeská má oproti 511 jednu světlou stránku, už se staví a ta taky dramaticky změní dopravu v Brně, tak jako 511 v Praze.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Žabovřeská určitě dopravu v Brně výrazně změní (zlepší). Vidím ale dvě rizika. Tím prvním je zátěž od Bastru, která může Žabovřeskou ve směru po proudu dostat na nebo dokonce za hranici kapacity. Tohle může vyřešit jenom D43. Druhý rizikový faktor vyplývá z chybějícího úseku mezi Černovickou a Jedovnickou (od áček ke spalovně), kdy západní část VMO budou používat i ti, co jedou z jihu na sever a opačně a za hotového stavu by použili východní část (týká se zejména příjezdu po D2, možná zčásti i Vídeňské). Protože ale ta nebude, vezmou to po pohodlnější a plynulejší, byť o něco delší trase, tedy po Žabovřeské.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Od Vídeňské na sever se nyní jezdí určitě přes Žabovřsekou. Možná v době největší špičky se to vyplatí centrem, jinak vždy tudy. Od D2 asi po východním VMO, tam si nejsem jistý. Mimo špičku (D1 bude jakštakš průjezdná) bych řekl, že to taky bude rychlejší i z D2 na sever přes Žabovřeskou. Souhlasím, že ta až se dodělá, se tak rychle naplní, že ve špičkách to bude stíhat tak tak nebo k malým kongescím docházet bude.
Jako první řešení bych viděl právě východní VMO. D43 až jako krok 2.
Jako první řešení bych viděl právě východní VMO. D43 až jako krok 2.