Stránka 3 z 7

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 25.11.2019 19:30:06
od Aram96
Ten Design&Build by se zadával až po UR ? Čili by si zhotovitel připravil DSP a další věci a pak to zrealizoval nebo v jaké "fázi" by se to soutěžilo ?
Každopádně super posun, hlavně neusnout na vavřínech, aby až se dodělá Tomkáč a Rokytova ( :lol: ), aby se mohlo začít kopat hned vedle, a ne mít 10 letou prodlevu jako u Dobrovského tunelů a Žabovřeské :kladivo: :jidlo:

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 25.11.2019 19:52:07
od Warcz
Kdyz 2023 dodelame zapadni cast, tak by bylo zajimave uplne rozkopat tu vychodni. Do te doby by to chtelo i d1 v 3 pruhu :/

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 25.11.2019 20:12:48
od Aram96
Tak nejdůležitější z východní části bude propojení I/43 s výpadovkou na Olomouc. Do té doby samozřejmě prioritnější Tomkáč a Rokytova kvůli současnému stavu. Část okruhu mezi Bratislavskou a Ostravskou radiálou by se mohla postavit později, když by nebyly peníze, jakože zajisté nebudou .. resp. bude to o prioritách, nevěřím tomu, že stát dá peníze jak na VMO, tak na nové nádraží a celý uzel (40 mld).
Každopádně celá východní část VMO bude suplovat D43 pro auta mířící na D2 a na D1 směr Vyškov. D1 v 6-pruhu by to na 2 úsecích chtělo už teď. :mrgreen: Bohužel mi přijde, že příprava je velmi pomalá a nedostává se jí také priority. :( Kdyby alespoň 2021 na jaře začal ten nejvytíženější úsek, ale to určitě nebude ..

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 1.12.2019 13:37:37
od ttc
To Aram96:

Nesouhlasím s tvým hodnocením spojení Bratislavké radiály a jejího napojení na tuto stavbu.

Jen Líšeň a Vinohrady to je 40 tis. obyvatel - a ti by díky Bratislavské radiále a mostu přes Ostravskou získali přístup k D1/D2, lepší přístup na Černovickou terasu (největší průmyslové zóna). To je podle mně dost důležitá stavba - navíc odlehčí Židenicím a spolu s tunelem pod Vinohrady to bude mít stejný účel pro Brno Sever (47 tis. obyv) a Maloměřice, Obřany ale také mimobrněnské Bílovice, Babice, Řícmanice a Kanice atd...

Dle mého je překonání Ostravské radiály společně s Bratislavskou radiálou i důležitější než samotný tunel Vinohrady (ten bez napojení na Ostravskou radiálu stejně nemá dostatečný smysl).

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 1.12.2019 15:01:50
od Aram96
Nesouhlasit můžeš, ale řekl bych, že porovnáváš 2 naprosto diametrálně odlišné problémy. Současné spojení Vinohrad atd. s D2 či Černovickou terasou je rozhodně lepší, než situace na I/42 v průchodu Židenicemi, kde to jsou samá světla, přechody, prostě uliční prostory plné chodců, cyklistů, MHD, kočárků apod. A navíc tudy vede velký tranzit D1-I/43.
Samozřejmě, že i samotná stavba té části Bratislavská radiála by byla velmi přínosná, ale rozhodně méně než samotná stavba Ostravská radiála nebo Vinohradský tunel. Současné spojení Vinohrad s Černovickou terasou je dostačující, s D2 je to trochu horší, ale pořád nesrovnatelné se situací v Židenicích, pořád se jede z většiny po 4-pruhových komunikacích s pár světelnými křižovatkami nebo MÚK, pouze situace na Hněvkovského lze považovat za špunt, jinak je to dost v pohodě ;)
Neříkám, že Bratislavská radiála musí být nutné poslední, ale pokud by se mělo vybírat podle financí, prioritu by měla dostat zcela určitě 1. Ostravská radiála (resp. samotný Vinohradský tunel by toho moc neřešil, protože by vznikl stejně špunt, podobně jako je současný stav na křížení I/42 a I/50), 2.tunel Vinohrady, 3.Bratislavská radiála. Nezapomínej, že stavba Ostravská radiála v sobě obsahuje i ten krátký úsek VMO, který končí až v současné II/374, čili umožní spojení Vinohrad s "výpadovkou" na Hněvkovského potažmo D2+D1.
Edit: je pravda, že v minulém příspěvku jsem za názvy Ostravská a Bratislavská radiála považoval opravdu samotné radiály, tady už píšu o konkrétních částech staveb VMO ;)

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 1.12.2019 23:59:52
od ttc
OK - asi se chápeme, že důležitý je most napříš ostravskou radiálou (neb radiála sama stojí)

Ostravská radiála je ulice Ostravská

VMO (tedy o čem píšu já a jak čtu tak i ty) je most přes Ostravskou (tj. spojení ulic Jedovnická a Černovická)

Bratislavská radiála pak odlehčí zejmána MČ Brno-Jih tj. světelné křižovatce ulic Černovická a Hněvkovského a přilehlým úsekům těchto ulic kde je dost světel a úrovňových křízení - teď je to tu sice ještě OK, ale když se sem napálí doprava z Líšně a Vinohrad tak pochybuji že to tak OK bude....

Tedy za mně dobré zprovoznění je toto
1. VMO Ostravská
2. Bratislavská radiála
3. Tunel Vinohrady

S dovětkem, že bod 3 je tunel, tedy dlouhá stavba, takže začít rozhodně ihned
Mně spíš štve, že se o těch okolních stavbách zatím moc nemluví a bojím se aby se 10 let neřešil jen tunel a pak dalších 10 navazující jen nepřipravovalo.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 2.12.2019 9:55:52
od Warcz
Ja vidím problém v tom, že uzemní plán vypadá aktuálně takto.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 2.12.2019 11:20:32
od Aram96
Mám pocit, že v letáku je to zmíněno, nebo někde určitě, že Bratislavská radiála není v UP.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 2.12.2019 16:16:56
od Sauce
hlavně úplně jinak vypadá úsek od ulice Černovické. Upřímně to nové vedení co mají v letáku moc nechápu. Podle ÚP by to smysl dávalo, nebo se očekávají mnohem vyšší intenzity ve směru Židenice -> D2? Pod pojmem "okruh" si představím komunikaci, ze které, pokud bych se neustále držel v jednom průběžném pruhu, bych nikdy nevyjel.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 2.12.2019 20:32:24
od Aram96
Nové řešení je podle mě smysluplnější ;) těch aut mířících na dálnici bude prostě znatelně víc než jen pokračovat po okruhu dál ...

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 2.12.2019 22:29:41
od Martin z Ostravy
Nesouhlas, nové řešení bude auta pořád tlačit na dálnici a tím ji přetěžovat, protože původní řešení by spíš vedlo k tomu, že po Ostravské sjedu na VMO a do Pisárek dojedu po něm. Nové řešení mě povede k tomu, že sjedu až na Vídeňskou.
Nové řešení tak není okruhem a jeho fci i nadále i když už jen částečně supluje D1.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 2.12.2019 22:53:04
od Aram96
To souhlasím, že to bude suplovat D1, je to podle mě i důvod, proč nikdy nevznikne tunel pod Červeným kopcem, protože by se auta přesouvala právě z pražské radiály+D1 zpátky na VMO, ale podle mě to není až tak špatně. V prvé řadě by se měly auta cpát na dálnici, tam mít 3 nebo v tom nejužším hrdle 4 pruhy v každém směru, vysoké PHS a zeleň okolo a ne mít spoustu dopravy "uvnitř města" na VMO ...
Myslím, že pokud někdo jede na Vídeňskou od Vyškova, tak je dobře, že sjede až na křížení s I/52, a nebude sjíždět už na Ostravskou radiálu a dál po VMO. Stejně jako je pražský okruh pro Prahu, pro Brno je to D1+D43. :kladivo:
Edit: je možné, že plánované změny jsou právě prosazovány proto, aby poté "nedávala smysl" jižní část, resp. dokončení okruhu, ale to by bylo asi moc konspirační :lol:

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 3.12.2019 7:51:11
od StavošUskanski
Pokud se ale nepostaví VMO na jihu tak to ale znamená, že Zvonařka bude zacpaná na věky věků. (Amen) :(

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 3.12.2019 10:36:05
od Aram96
Já se domnívám, že se postaví ta část od Hněvkovského po Vídeňskou a šlus, nebude se to spojovat s VMO u výstaviště tím dlouhým tunelem, aby pro řidiče byla zajímavější varianta přes D1. Samozřejmě by se logicky postavit měl, ale obávám se, že to nebude v zájmu žádného politika. To až jedině že by byl současný okruh mezi výstavištěm a Vídeňskou tak přecpaný, že by se nedal používat, což zatím ještě není ..

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 3.12.2019 11:03:14
od StavošUskanski
Trochu se bojím, jak potom bude vypadat křižovatka Heršpická x Opuštěná. Myslím, že ne moc dobře.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 3.12.2019 23:46:49
od ppepe
Je to nejspíš vize na dobu, kdy už tu nebudu, ale osobně si myslím, že D1 nebude suplovat VMO, ale že se stane jeho součástí.
Brno se chce a bude prostorově rozvíjet. Na sever prostoru moc není, takže logicky na jih. Nakonec tedy dojde na vybudování jižní tangenty v celé dříve zamýšlené trase. Ta se stane novou stopou D1 kolem Brna a stávající D1 se stane oficiální jižní částí VMO.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 4.12.2019 10:28:26
od Aram96
To mi přijde poněkud nereálné, jestli se bude Brno rozvíjet, bude to na jih, ale ne okolo dálnice a průmyslových zón, ale ještě více jižněji > ještě více aut na D2+D52, ve vlacích apod. Navíc mám pocit, že v Brně samotném se nachází hromada velkých brownfieldů, které právě kancelář architekta města plánuje "přetvořit" na stavební parcely a stavět tak nové baráky tam. A to nemluvím o plánované čtvrti okolo nového nádraží, ta pojme třeba 40 000 lidí. Obecně si také myslím, že čím dál více lidí bude chtít využívat klady města, ale žít v klidu "na venkově" čili nejvíce se staví: Rosice a obce směrem na Ivančice, obce pod Brnem, Lipůvka, Kuřim, Slavkov atd. Je jisté, že doprava bude sílit, celorepublikově podle mě ne tolik, jak se předpokládalo posledních 10 let, OA už není kde přidávat, ale NA určitě a v příměstských oblastech velkých měst tutově, možná i více, než jsou předpoklady, protože nikdo nečekal, co se situací udělají ceny bytů ve městech ..

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 10.12.2019 12:47:34
od goldfinger
Úsek od Mariánského nám. na Heršpickou se ani nezačal připravovat, ale je zřejmé, že bez něho bude Opuštěná a Zvonařka trpět dál. Jedinou alternativou totiž je přetížená a kapacitně nevhyovující D1. Technickým problémem je podejití koridoru plus asi nějaká spodní voda. Úspěch bude, když se podaří postavit ucelenou podkovuod Poříčí po Mariánské nám., možná s nějakou verzí prešpurské radiály a s provizorním řešením na Žarošické (mimoúrovňové podjezdy) a Jedovnické. A samozřejmě s eliminací SSZ u výstaviště (lávka na Riviéru, zákaz levých odbočení do areálu výstaviště s příjezdem přes kruháč na Voroněžské a odjezdem přes vratnou rampu na MÚK Hlinky.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 12.12.2019 17:47:38
od Lenny
Zásadním problémem je to, že není ujasněná koncepce Železničního uzlu Brno. A dokud se tak nestane, nebude se zde nic stavět. Např. na přelomu 80. a 90. let se mělo stavět pokračování VDP (východní dopravní polookruh) v úseku Hodonínská - Koněvova.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 13.12.2019 10:32:08
od goldfinger
To samozřejmě komplikaci představuje, nicméně plocha drážního tělesa zůstane v místě křížení s VMO plus minus stejná, resp. vymezená ze západí strany ferdinandkou, z východní nákladovým průtahem a severní komárovskou spojkou. Z provozního hlediska by byl technicky nejsložitější průchod pod koridorem (protlak?)m pak se dá tunel hloubit a pod nákladovým průtahem by se možná dalo postupovat pomocí provizorní přeložky. No a pak samozřejmě překonání Svitavy a napojení se na stávající okruh

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 13.12.2019 12:24:43
od Aram96
Lenny píše:Zásadním problémem je to, že není ujasněná koncepce Železničního uzlu Brno. A dokud se tak nestane, nebude se zde nic stavět. Např. na přelomu 80. a 90. let se mělo stavět pokračování VDP (východní dopravní polookruh) v úseku Hodonínská - Koněvova.
Tak nové nádraží má zatím pravomocné územní rozhodnutí, takže s tím bych tak nějak už počítal, nevím jak jsou na tom ale zbytek uzlu čili koleje ve městě. Vzhledem k tomu, že CK MD vybrala nesmyslnou variantu zapojení trati od Chrlic, považoval bych to za zatím neustálené, souhlas.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 9.1.2020 13:55:58
od Kamikadze
Nový leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/497 ... nt-vmo.pdf

Tunel Vinohrady dostal v listopadu platnou EIA.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 12.10.2020 8:10:38
od mzik
Minulý týden jsem potkával na ul. Věstonická dvě vrtné soupravy v trase kudy má vest tunel. Nejspíše se dělá geotechnický průzkum.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 4.2.2021 23:12:38
od Aram96
Náhodou jsem narazil na letákk tunelu Vinohrady a zděsily mě termíny ZS 2027, nicméně zaujaly a potěšily stejné termíny jak pro UR tak pro SP .. vypadá to, že se zde plánuje společné povolení. :o Každopádně i kdyby se 2 roky měl dělat geotechnický průzkum, tak nevím, co má na té přípravě trvat tak dlouho. :roll:

Stavba Ostravská radiála má o rok dřívější zahájení a klasiku UR+SP. Tam to chápu, na DUR už se pracuje. Ale myslím, že 2026 je také zbytečně vzdálené. :D

Poslední úsek Bratislavská radiála bude čekat na nový ÚP.
Vzhledem k přípravě nového ÚP města Brna je aktuální příprava stavby pozastavena. Předpoklad schválení nového ÚP města Brna se předpokládá v roce
2022. Poté bude možno obnovit přípravu stavby.
Edit: Pardon, že to dávám vše do jednoho tématu.

Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská

Napsal: 4.2.2021 23:42:10
od kot
Je otázka, jak to bude v té době vůbec s penězi. Vem si, kolik by toho mělo být rozestavěného, namátkou valná většina D35 a další množství staveb na které se těšíme... :D