Právě je 3.12.2022 7:23:36




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 822 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
 VMO: Žabovřeská I, II. etapa 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 354
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
další


Přílohy:
Poznámka: začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu - mohutné základy v místě kde bude galerie přesypána parkem
IMG_3958m.jpg
IMG_3958m.jpg [ 105.05 KiB | Zobrazeno 5353 krát ]
Poznámka: začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu
IMG_3958m.jpg
IMG_3958m.jpg [ 105.05 KiB | Zobrazeno 5353 krát ]
Poznámka: výstavba galerie u přesýpané části tunelu
IMG_3956m.jpg
IMG_3956m.jpg [ 83.37 KiB | Zobrazeno 5353 krát ]
27.9.2022 19:27:43
Profil
 

Příspěvky: 354
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
poslední


Přílohy:
Poznámka: severní portály obou galerií i tunelu
IMG_3968m.jpg
IMG_3968m.jpg [ 86.66 KiB | Zobrazeno 5354 krát ]
Poznámka: budoucí jízdní pruh směr Kralovo Pole
IMG_3965m.jpg
IMG_3965m.jpg [ 65.54 KiB | Zobrazeno 5354 krát ]
Poznámka: budoucí jízdní pruh směr Pisárky
IMG_3963m.jpg
IMG_3963m.jpg [ 95.92 KiB | Zobrazeno 5354 krát ]
27.9.2022 19:33:05
Profil
 

Příspěvky: 1908
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Pevne kolejové lože. Furt slyším o tehle technologii uchycení kolejí. V čem je to "revoluční" nebo jiné ? Jak se to dělalo předtím ? Diky :-)

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


29.9.2022 8:24:17
Profil
 

Příspěvky: 354
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Na těch fotkách je to vidět.....

... klasické koleje jsou - uválcovaná srovnaná plocha a několik vrstev štěrku na ní v poslední jsou pražce (dnes betonove) a na nich přichycené koleje....

... pevné kolejové lože je defakto betonová deska ke které jsou připojené přímo koleje .... tady konkrétně to dělají tak, že je tam podkladní beton na něj se umístí trámce (nenosné) ty zajistí pozici kolejí, udělá se armování a poté koleje s přichycenými držáky, celé se to poté zaleje betonem ....

výhoda je nižší výška a tím menší díra v tunelu a delší životnost, nevýhoda - musí se to udělat dobře, tady se to jen tak neopraví


29.9.2022 9:12:58
Profil
 

Příspěvky: 354
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
ještě pro pochopení je tu detailnější fotka toho pevného kolejového lože

- ten betonový trámec je nenosný - od podkladu je udržován těmi šrouby a fixuje tak koleje - je to cca každý pátý pražec

- ty černé čtverečky zašpiněné od betonu - to jsou jen krytky které chrání spony při betonáži od zašpinění
- pod nimi je vidět čený kus s trnem mezi armování - to je přesně to co bude držet koleje na místě

... ostatní je asi jasné


Přílohy:
Poznámka: detail pevného kolejového lože před betonáží
IMG_3951m.jpg
IMG_3951m.jpg [ 119.15 KiB | Zobrazeno 5102 krát ]
29.9.2022 9:24:18
Profil
 

Příspěvky: 8194
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Nejsou takhle standardně uchycené koleje v tunelech pražského metra ?


29.9.2022 11:31:24
Profil
 

Příspěvky: 752
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Většinou se používá termín pevná jízdní dráha (PJD).
Výstavba je dražší a pracnější, ale má některé výhody. Snižuje výšku kolejového lože, je tužší, umožňuje jízdu IZS tunelem...
Využití je právě většinou v tunelech, na mostech nebo na nějakých namáhaných místech.
Je vícero systémů, jsou jiné pro vlaky, metro, tramvaje - takže sice v principu to je stejné, jen se to liší provedením.
Revoluční to není, používá se to už dlouho, ale není to úplně obvyklé.

Tady je konkrétně použitý systém V-tram.


29.9.2022 23:28:28
Profil
 

Příspěvky: 3505
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
kot píše:
Nejsou takhle standardně uchycené koleje v tunelech pražského metra ?


Možná někde ve stanici?! Ale mimo stanice je domnívám se klasický železniční svršek, jak popisuje kolega výše

ttc píše:
... klasické koleje jsou - uválcovaná srovnaná plocha a několik vrstev štěrku na ní v poslední jsou pražce (dnes betonove) a na nich přichycené koleje....í


Až mě to překvapilo, když se měnily výhybky na frekventovaných stanicích (vždy víkendová akce), tak to bylo z reportáží o výměně patrné. Tedy jak tam vyhrabávali ty pražce a štětk, naváželi nový štěrk atd.


30.9.2022 0:32:29
Profil
 

Příspěvky: 752
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
V našich tunelech metra štěrkové lože není - foto třeba tady https://www.idnes.cz/mobil/tech-trendy/ ... b_tech_LHR

Ta uválcovaná plocha pod štěrkovým ložem je skloněná aby po ní mohla stékat voda do drenážního systému. Štěrk se nevrství - musí fungovat jako jeden celek. A stále se používají i dřevěné nebo ocelové pražce, i když v menší míře.


30.9.2022 7:37:58
Profil
 

Příspěvky: 343
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Likas: Ale je. Obr1, Obr2
Ve většině tras se však používá pevná dráha nebo dělené kotvené pražce - kvůli tlumení hluku.

Co se W-tram týče, tak nevím, jak je na tom Brno, ale v Praze jich je už celkem dost. A pár i po obnovovacích rekonstrukcích. Ono se to dá oddělit mezivrstvou mezi právě deskou, do které jsou zavrtané kotevní šrouby (na fotkách vám koukají jejich spodky kryté tím plastem) a pak výplní až po hlavy kolejnic včetně asfaltového pojezdu při pojížděných provedeních. Při další rekonstrukci pak stačí vyrazit jen onu výplň a jde "velmi rychle" vyndat a vyměnit (obroušené, ojeté) koleje. Zde to ale je spíš vybráno kvůli požární bezpečnosti a dostupnosti techniky.


1.10.2022 0:25:22
Profil
 

Příspěvky: 207
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Aktuální průjezd:
https://www.youtube.com/watch?v=P7DmIwYOseo


7.10.2022 19:50:24
Profil
 

Příspěvky: 181
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
7.10.2022
VIDEO: Unikátní pohled na VMO Žabovřeská v Brně. Proleťte se nad obří stavbou
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... reske.html

_________________
Zedňa


7.10.2022 20:10:19
Profil
 

Příspěvky: 1908
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Tak jsem se po delší době dostal na stavbu a přidal par fotek na web https://zabovreska.webnode.cz/

Začínají už pokládat koleje od Bráfovy

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


14.10.2022 15:21:54
Profil
 

Příspěvky: 382
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
A taky otevřeli druhou frontu na stropy galerie od severního portálu.


16.10.2022 9:41:17
Profil
 

Příspěvky: 752
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
V tunelu je položená 1/3 druhé koleje.

Chystá se napojení únikovky do nouzového zálivu tunelu.


Přílohy:
IMG_20221014_103259.jpg
IMG_20221014_103259.jpg [ 70.34 KiB | Zobrazeno 3067 krát ]
IMG_20221014_103558.jpg
IMG_20221014_103558.jpg [ 121.07 KiB | Zobrazeno 3067 krát ]
16.10.2022 20:13:34
Profil
 

Příspěvky: 752
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Výstavba portálu.

Pokládka kolejí směrem k Bráfové.

Bohužel pršelo, tak se mi nechtělo moc trajdat po stavbě.


Přílohy:
IMG_20221014_104019.jpg
IMG_20221014_104019.jpg [ 144.57 KiB | Zobrazeno 3066 krát ]
IMG_20221014_104102.jpg
IMG_20221014_104102.jpg [ 142.04 KiB | Zobrazeno 3066 krát ]
16.10.2022 20:16:59
Profil
 

Příspěvky: 8194
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Díky Likasi ! Tunel vypadá luxusně....


16.10.2022 23:22:58
Profil
 

Příspěvky: 2508
Bydliště: vodňany
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa


20.10.2022 9:28:07
Profil
 

Příspěvky: 2508
Bydliště: vodňany
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa


14.11.2022 22:41:50
Profil
 

Příspěvky: 8194
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Stavba super jede ! Škoda, že tento stav není standartní taky jinde...


18.11.2022 19:00:20
Profil
 

Příspěvky: 20
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Nejsou už nějaké zprávy, kdy by mohla vyrazit na svou trať tramvaj? Vypadá to, že se trať úspěšně dokončuje. Je tam ještě spousty práce, samozřejmě, to je mi jasné.


20.11.2022 11:40:22
Profil
 

Příspěvky: 382
Příspěvek Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Už se to tady řešilo - koncem března. Finální ptáce v tunelu - montáž technologie se totiž potkala s dokončováním tunelu ke Campusu. Jak se předají Bohunice, vrhnou se všechny síly na Žabovřeskou. U kapličky vyrostly opěry PHS, zasunutí segmentu už bude hračka. Stojí už i stožáry TV, koleje z Bráfovy jsou položeny, ale jak jsem uvedl na začátku, limitující je vystrojení a odzkoušení.


20.11.2022 16:40:22
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 822 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz