MHD v Brně
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
MHD v Brně
Tak si při procházení letáků říkám, jestli se i za druhé etapy se všemi těmi nadchody vytvoří i nová tramvajová zastávka.
Bráfova se v první etapě posune ještě dále k mostu a tím se západní část Stránic nad Wilsonovým lesem ještě trochu více odřízne.
Mým osvíceným nápadem by bylo udělat zastávku poblíž kapličky Antonínka a schůdkama ji propojit s pěšinou spojující Hroznovou a Preslovou.
Po obou stranách by se tak nacházely i lávky přes VMO, které by i docela prakticky zahladily terénní převýšení, které už zde není tak značné a mohlo by i zlákat k procházce Wilsoňákem.
Bráfova se v první etapě posune ještě dále k mostu a tím se západní část Stránic nad Wilsonovým lesem ještě trochu více odřízne.
Mým osvíceným nápadem by bylo udělat zastávku poblíž kapličky Antonínka a schůdkama ji propojit s pěšinou spojující Hroznovou a Preslovou.
Po obou stranách by se tak nacházely i lávky přes VMO, které by i docela prakticky zahladily terénní převýšení, které už zde není tak značné a mohlo by i zlákat k procházce Wilsoňákem.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Stavět zastávku kvůli kapličce ? Nedává to vůbec smysl. Je to blbých 500m.
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... GMzZy6JgRX
Ja osobně bych zastávky ubíral. Méně zastávek = vice atraktivní jezdit MHD ( rychlejší ).
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... GMzZy6JgRX
Ja osobně bych zastávky ubíral. Méně zastávek = vice atraktivní jezdit MHD ( rychlejší ).
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Ted i z té letecké mapy, když si tam představím lávku, tak by zastávka i částečně pomohla loděnici na Veslařské. Přece jen z Pisárek je to štreka a věčně zpožděné okružní linky to moc nevytrhnou.
Z hlediska hustoty osídlení je ale fakt, že těch pár desítek lidí z vilek v okolí asi i tak sockou moc jezdit nebude...
Za mě bych klidně dělal zastávky co těch 500m ale měly by být všechny na znamení, takový systém se mi líbil např. v Anglii. zavést pak i více expresních linek.
Z hlediska hustoty osídlení je ale fakt, že těch pár desítek lidí z vilek v okolí asi i tak sockou moc jezdit nebude...
Za mě bych klidně dělal zastávky co těch 500m ale měly by být všechny na znamení, takový systém se mi líbil např. v Anglii. zavést pak i více expresních linek.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Nedává to smysl. Lávka je stejně k Pisárkám jako "nové zastávce" - https://www.screencast.com/t/r7NBFkyoEXpH
Zastávky na znamení jsou fakt, ale stejně tak šalina musí přibrzdit. Náklady na vybudování atd.
Zastávky na znamení jsou fakt, ale stejně tak šalina musí přibrzdit. Náklady na vybudování atd.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Nedávno jsem právě zhlédl trochu jinou vizualizaci která počítala s dokončenou lávkou přes VMO určitě nad portálem tunelu a pak i přes onen jez na Veslařské přímo k loděnici.
Bohužel tu vizualizaci už nemůžu najít, tak aspoň na mapě jsem vyznačil potenciální cestu.
Pokud by měla ve finále stát lávka pouze blíž k Antroposu opravdu by zastávka poztrácela smysl...
Bohužel tu vizualizaci už nemůžu najít, tak aspoň na mapě jsem vyznačil potenciální cestu.
Pokud by měla ve finále stát lávka pouze blíž k Antroposu opravdu by zastávka poztrácela smysl...
- Přílohy
-
- zastávka.PNG (236.91 KiB) Zobrazeno 11653 x
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Ta zastávka by mohla být přínosem pro obyvatele Kalivodovy, Preslovy a Hroznové.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Ti mají nahoře troleják. Já osobně bych zastávky zredukoval. Nebál bych se do toho říznou a zrušit Grohovu, Dobrovského, Branka, Hrnčířská, Králova, Mozolky... Ja vím že by mě lidi ukamenovali, upálili a zahrabali 10m pod zem, ale každá zastávce, kde klidně na znamení vystoupí 1 člověk hrozně zpomaluje cestu a potom ta MHD ztrácí na atraktivitě.
Třeba v Ostravě mají rychlou linku 10 a její trasu kopíruje linka 1. Ta ale nezastavuje na malých zastávkách.
https://www.dpo.cz/soubory/jr/schema-tr ... -09-01.pdf
Třeba v Ostravě mají rychlou linku 10 a její trasu kopíruje linka 1. Ta ale nezastavuje na malých zastávkách.
https://www.dpo.cz/soubory/jr/schema-tr ... -09-01.pdf
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
T38 má intervaly jak sobí spřežení na Čukotce. Ausgerechnet tahle část Masarykovy čtvrti a staré Žabiny kolem Rosničky je dost bílé místo na mapě MHD. Moje babička říkávala "nehýbej s dobrotou". Blízkých zastávek by se našlo víc - třeba Jungmannova, ale už jsou tak nějak zavedené.Částečným řešením jsou zastávky na znamení, ale to by se nesmělo dogmaticky lpět na dodržováí JŘ na minutu přesně, když se náhodou jedna zatávka projede.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Ale k čemu by byl pak jízdní řád, kdyby neplatil ?
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Třeba v Ostravě mají rychlou linku 10 a její trasu kopíruje linka 1. Ta ale nezastavuje na malých zastávkách.
https://www.dpo.cz/soubory/jr/schema-tr ... -09-01.pdf[/quote]
Tady bych se bál aby zvlášť na lince č.1 expresy nedoháněly couráky. Možná by se dala trasa expresů rozdělila na 2 půlky, že by se první polovic točila na Nových sadech třebas... Ale to už jsme hodně OT
https://www.dpo.cz/soubory/jr/schema-tr ... -09-01.pdf[/quote]
Tady bych se bál aby zvlášť na lince č.1 expresy nedoháněly couráky. Možná by se dala trasa expresů rozdělila na 2 půlky, že by se první polovic točila na Nových sadech třebas... Ale to už jsme hodně OT
Možná už by ani nebyl třeba, když většina zastávek bude mít digitální tabule s flexibilním trasováním spoje, kde se přesně uvidí, za jak dlouho přijede.kot píše:Ale k čemu by byl pak jízdní řád, kdyby neplatil ?
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Jsme hrozně Offtopic, ale když bych to měl nahodit:
Cesta z Bystrce na Hlavák trvá 29 minut. jezdí se v 7 minutovém taktu. Dokážu si představit že by se střídali, takže co 14 minut pojede rychlá a co 14 minut pomalá verze. Rychlá bude vyjíždět 5 minut před pomalou a bude mít teda zpoždění za jinou pomalou 9 minut.
Ečerova
Zoologická zahrada
Svratecká
Vozovna Komín
Lipová
Výstaviště - hlavní vstup ( tady by se mohli teoreticky předjíždět )
Mendlovo náměstí
Nové sady
Hlavní nádraží
Malinovského náměstí
Moravské náměstí
Pionýrská
Semilasso
Hudcova
Řečkovice
Já vím je to utopie, asi bude lepší koupit 25m dlouhý autobus a kopírovat tuhle trasu
Cesta z Bystrce na Hlavák trvá 29 minut. jezdí se v 7 minutovém taktu. Dokážu si představit že by se střídali, takže co 14 minut pojede rychlá a co 14 minut pomalá verze. Rychlá bude vyjíždět 5 minut před pomalou a bude mít teda zpoždění za jinou pomalou 9 minut.
Ečerova
Zoologická zahrada
Svratecká
Vozovna Komín
Lipová
Výstaviště - hlavní vstup ( tady by se mohli teoreticky předjíždět )
Mendlovo náměstí
Nové sady
Hlavní nádraží
Malinovského náměstí
Moravské náměstí
Pionýrská
Semilasso
Hudcova
Řečkovice
Já vím je to utopie, asi bude lepší koupit 25m dlouhý autobus a kopírovat tuhle trasu
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Super samostatné vlákno, můžem se bavit bez výčitekWarcz píše:
Cesta z Bystrce na Hlavák trvá 29 minut. jezdí se v 7 minutovém taktu. Dokážu si představit že by se střídali, takže co 14 minut pojede rychlá a co 14 minut pomalá verze. Rychlá bude vyjíždět 5 minut před pomalou a bude mít teda zpoždění za jinou pomalou 9 minut.
Ečerova
Zoologická zahrada
Svratecká
Vozovna Komín
Lipová
Výstaviště - hlavní vstup ( tady by se mohli teoreticky předjíždět )
Mendlovo náměstí
Nové sady
Hlavní nádraží
Malinovského náměstí
Moravské náměstí
Pionýrská
Semilasso
Hudcova
Řečkovice
Skvělý nápad ohledně toho taktu. Proč je vlastně u toho výstaviště tolik kolejí? Aby se šaliny seřadily před vozovnou nebo tak něco? Bylo by to opravdu skvělé využití k míjení spojů.
Měl bys na to dát razítko a zajít s tím přímo na ředitelství dpmb. Nebo do příštího roku to zařadit do soutěže o participativní rozpočet 'Dáme na Vás', třeba by to upozornilo na tuto problematiku
Re: MHD v Brně
U výstaviště je tolik kolejí z důvodu, aby se lépe zvládal příjezd nebo odjezd návštěvníků z veletrhů. Teď už to teda není žádná sláva, ale třeba mezinárodní strojírenský veletrh jako jeden z mála dokázal zaplnit celé výstaviště.
Re: MHD v Brně
Nechal jsem na tom vice času než jsem chtěl a za mě takhle:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... B%5D&rut=1
Rychlý spoj při výluce Žabovřeské. Vychází mi z toho Rychlý bus mezi Zologickou zahradou a Mendlákem. Ve výsledku i s přestupy by to mohlo byt stejně rychlé jako současná 1čka.
Trasa klasicky obousměrně Žabovřeskou. Na Mendláku by se to točilo jako trolejáky, nebo výstup/nástup zde:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.5927287&y ... 49.1897172
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... B%5D&rut=1
Rychlý spoj při výluce Žabovřeské. Vychází mi z toho Rychlý bus mezi Zologickou zahradou a Mendlákem. Ve výsledku i s přestupy by to mohlo byt stejně rychlé jako současná 1čka.
Trasa klasicky obousměrně Žabovřeskou. Na Mendláku by se to točilo jako trolejáky, nebo výstup/nástup zde:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.5927287&y ... 49.1897172
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: MHD v Brně
Nemáte někdo bližší informace ohledně trasy plánované nové tramvajové linky kolem odsunutého nádru?
Dokud nebude nádr. aspoň na papíře, tak se asi žádné bližší vizualizaci nedá mluvit nebo ano?
Dokud nebude nádr. aspoň na papíře, tak se asi žádné bližší vizualizaci nedá mluvit nebo ano?
Re: MHD v Brně
Já teda nevím, ale není i komplet nová MHD kvůli nádraží součástí až té architektonické studie, která právě probíhá ?
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: MHD v Brně
Zatím nevymyslel nikdo nic lepšího, než dvě linky - první po Dokoupilově bulváru, tedy na Nových sadech oavučina nových křížení (Hybešova x Nové sady, Husova do bulváru x Hybešova plus Nové sady a druhá odbočka z Plotní, možná obnovené odbočení z Křenové vlevo na Dornych. Obě nové tratě dramaticky snižují propustnost křižovatek. Další obsluhu nádraží mají zajistit trolejbusy po Nové Městské třídě, ta se ale mezi 28. říjnem a Cejlem stavět nebude - kromě jiného by se musela zbourat půlka Traubovy a Příční a to už je dost silná káva. Průchodná je pouze její redukce od Cejlu na jih.
rchitektonická soutěž řeší akorát barák odsunuté role, přivedení MHD tam ani náhodou.
rchitektonická soutěž řeší akorát barák odsunuté role, přivedení MHD tam ani náhodou.
Re: MHD v Brně
Tak jenom barák rozhodně ne. Minimálně i umístění a podobu nového BUS nádraží a celého okolí vlakového nádraží včetně přednádražního prostoru. Myslel jsem, že právě i koleje pro šaliny budou součástí. Ale jestli ne, ok.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: MHD v Brně
Koleje v přednádražním prostoru možná, ale odkud a kam ovedou, to už je jiná písnička. K čemu mi bude sebelépe architektonicky vyřešený terminál, když se k němu nebo od něho pořádně nedostanu. Stačí si projít studii proveditelnosti, jaké nedomyšlenosti obsahuje.
Re: MHD v Brně
Já bych řekl, že "domyšlenost" dopravní obslužnosti nového nádru U ŘEKY tak trochu stojí a padá s brněnským metrem. Bez něj to bude určitě horší než současný stav, s ním naopak o dost lepší. Mám tedy na mysli obslužnost pomocí MHD, nikoli IAD či BUS. Ta bude o dost lepší s novým nádražím v odsunuté poloze.
Re: MHD v Brně
Jinak ať jste v obraze napsal jsem Radnímu, který to předal na DPMB. Po dobu výluky Žabovřeské navrhuji autobusové spojení
Zoologická zahrada - Svratecká - Lipová - Mendlovo náměstí
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... TIJjRuInLF
Jsem zvědavej co mi odpoví.
Zoologická zahrada - Svratecká - Lipová - Mendlovo náměstí
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... TIJjRuInLF
Jsem zvědavej co mi odpoví.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: MHD v Brně
Arame, určitě znáš nejvýstižnější výrok nebožtíka Dukáta: odsun bez diametru je nemožný a s diametrem zbytečný.Dolní má prostě dopravně pitomou polohu a nedá se k němu přivést rozumná MHD, ale ani s individuálkou to není kdovíjaké.Opuštěná praská ve švech, od Dornychu je to dál než od Plotní a dostat se tam od severu, no děkuji pěkně, už jsem dnes zvracel.
Re: MHD v Brně
Promiň, já jsem snílek a věřím pořád v to, že se VRT jednou postaví a poté bude to nádraží uzlem pro statisíce lidí mimo Brno a dopravní dostupnost ve variantě u řeky je násobně lepší než někde v centru přes desítky světelných křižovatek. Takhle se k němu bude dát dostat po VMO nebo současném okruhu relativně rychle.
A jinak ten výrok jsem neznal
Dolní má nevýhodu v napojení na MHD, jinak má snad na vše pozitivnější dopad, podle mě se vybralo správně. A jinak urbanisté .. ti se neshodnou jednoduše nikdy, vždy budě někdo, pro koho to bude smysluplnější v centru, pro jiného o něco dál. Pořád bude nádraží cca 1,5 km od centra města, což je pro pěší v pohodě vzdálenost. A vzhledem k tomu, jak se má do budoucna "měnit skladba módů dopravy" ve městech bych řekl, že tohle nebude překážkou k naplnění těch cílů.
V současném stavu vidím naopak i problém v tom, že mnoho pohybů po městě pomocí MHD se musí přestupovat na hlavase a tam se lidé míchají s těmi z nádraží a podle toho to tam vypadá jak to tam vypadá. Za mě je přednádražní prostor současného nádraží přímo otřesný, hektický, víceméně i nebezpečný, nekapacitní a především nevzhledný a nereprezentativní. Neříkám .. dost z toho mohlo vyřešit nové nádraží pod Petrovem, nicméně já se na to nádraží prostě dívám jako na uzel víceméně pro půlku Moravy, ne pro jedno město.
A jinak ten výrok jsem neznal
Dolní má nevýhodu v napojení na MHD, jinak má snad na vše pozitivnější dopad, podle mě se vybralo správně. A jinak urbanisté .. ti se neshodnou jednoduše nikdy, vždy budě někdo, pro koho to bude smysluplnější v centru, pro jiného o něco dál. Pořád bude nádraží cca 1,5 km od centra města, což je pro pěší v pohodě vzdálenost. A vzhledem k tomu, jak se má do budoucna "měnit skladba módů dopravy" ve městech bych řekl, že tohle nebude překážkou k naplnění těch cílů.
V současném stavu vidím naopak i problém v tom, že mnoho pohybů po městě pomocí MHD se musí přestupovat na hlavase a tam se lidé míchají s těmi z nádraží a podle toho to tam vypadá jak to tam vypadá. Za mě je přednádražní prostor současného nádraží přímo otřesný, hektický, víceméně i nebezpečný, nekapacitní a především nevzhledný a nereprezentativní. Neříkám .. dost z toho mohlo vyřešit nové nádraží pod Petrovem, nicméně já se na to nádraží prostě dívám jako na uzel víceméně pro půlku Moravy, ne pro jedno město.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: MHD v Brně
No jestli se někdy vůbec nějaká VRT postaví, tak vznikne buď terminál někde na Vídeňské, nebo při nejlepším na Dolním Brno je excentrické - naprostá většina cílů se nachází v severní části města a současná poloha role v centru to respektuje. Když uzel posunu na jih, tak se k němu budu probojovávat přes další světelné křižovatky - v případě MHD pod viaduktem nebo na Nových sadech. A IAD na tom bude stejně - VMO není všespásný. Současný stav na Nádraží je skutečně tristní, ale řešitelný za zlomek nákladů odsunu - výšková separace cestujících MHD a pěších, co jdou po trase Masarykova - Vaňkovka. Ta koncentrace lidí na jedno místo by se dala zlepšit, kdyby byla pod celým kolejištěm pasáž s více výlezy do Nádražní plus nějaký podchod s vyústěním kolem V. nástupiště. Dnes část lidí, co přijede vlakem, pokračuje do cíle pěšky. Od odsunuté role budou muset na nějakou MHD a přestoupí hádej kde? Efekt to má jediný - delší docházková vzdálenost na peróny v kobinaci s vynuceným přestupem prodlouží cestování o 15 min. Takže odhaduju, že by se situace v Nádražní zas tak dramaticky nezlepšila.Nehledě na rozvrat stabilního systému MHD, nárůst provozních nákladů, potřebu nových vozů, vozoven, řidičů a kde je vzít a nekrást,že.
Re: MHD v Brně
Kdyby všichni uvažovali tímhle stylem, tak žijeme ještě v pravěku. VRT dřív nebo později prostě bude, současná rola na ni není možná napojit a terminál na Vídeňské si snad nikdo nepřeje. Proto je nutný nádraží odsunout. Všechny cíle v Brně jsou na sever od nádraží prave proto, že současná chaotická spleť železnic na jihu Brna neumožňuje rozvoj města na jih, což by prave výstavba novýho nádraží vyřešila a Brno by se konečně mohlo rozvíjet i jižním směrem. No a co se týče změny onoho “stabilního” systému MHD v Brně - to je možná to, na co se těším nejvíc. Systém šalin v Brně rozhodne není dobrý, stačí sebemenší nehoda na novych sadech/křenové a MHD v Brně kolabuje. Proto by to chtělo rozložit tramvajové linky do více přestupních uzlů.