I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
ŘSD vybralo zhotovitele stavby “I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici”, kterým je sdr. OHLA ŽS, a.s.+ Metrostav TBR a.s. za nabídkovou cenu 419,993 mil. Kč. Stavba je realizována v režimu D&B a zahájení realizace stavby plánujeme v říjnu t.r.
Doba výstavby byla soutěžním kritériem v rámci vícekriteriálního hodnocení a vybraný dodavatel nabídl nejkratší lhůtu 365 dní pro každou polovinu mostu. Dohromady je tedy lhůta výstavby do zprovoznění 2 roky, tj. v říjnu 2024 by měla být stavba zprovozněna.
Doba výstavby byla soutěžním kritériem v rámci vícekriteriálního hodnocení a vybraný dodavatel nabídl nejkratší lhůtu 365 dní pro každou polovinu mostu. Dohromady je tedy lhůta výstavby do zprovoznění 2 roky, tj. v říjnu 2024 by měla být stavba zprovozněna.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Jen 2 roky? Neměly to být 4? Takhle brát ohled na Brno, to jsou věci...
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Z facebooku MČ Brno Židenice:
"Od 30.11.2022 – 30.11.2024 bude probíhat oprava mostů na ulici Otakara Ševčíka v Brně-Židenicích. V momentálně řešené I. etapě akce bude uzavřen jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp. Provoz bude převeden do protisměrného jízdního pásu, v režimu 1+1."
Více informací zde:
https://www.zidenice.eu/aktualne/aktual ... AWvyNf1NuU
"Od 30.11.2022 – 30.11.2024 bude probíhat oprava mostů na ulici Otakara Ševčíka v Brně-Židenicích. V momentálně řešené I. etapě akce bude uzavřen jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp. Provoz bude převeden do protisměrného jízdního pásu, v režimu 1+1."
Více informací zde:
https://www.zidenice.eu/aktualne/aktual ... AWvyNf1NuU
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
I když se těším až to bude hotový (je to suveréně nejrozbitější místo na okruhu), asi nechci vidět jak bude vypadat doprava. Teď tam ráno bývají lehčí kolony, hlavně na odbočení doleva od Židenic na Slatinu/ven z Brna (lehčí = pár cyklů na semaforu). Ale jak tak koukám na plánek, tak tohle odbočení bude zakázaný. Což dává smysl, jen jsem zvědavej kudy pojedou. Doleva u áček a na Olomouckou, nebo kolem Dělnickýho domu a po Bělohorské?
Na oficiální značení objížděk jsem se díval, ale trochu mě dostalo že nad 6,5t vedou šipky na Svitavy někam na jih Komárova, a pod 6,5t kolem Vinohrad. Zajímalo by mě kolik aut by se tím opravdu řídilo
A rozhodně se netěším na to že mě to odsune někam do pryč 44 a 84, který používám na cestu do/z práce, a zavře rampy do/z centra, který používám tak na... 99% cest autem? Eh, jestli ten opravenej most vydrží, tak to za to pořád bude stát.
Na oficiální značení objížděk jsem se díval, ale trochu mě dostalo že nad 6,5t vedou šipky na Svitavy někam na jih Komárova, a pod 6,5t kolem Vinohrad. Zajímalo by mě kolik aut by se tím opravdu řídilo
A rozhodně se netěším na to že mě to odsune někam do pryč 44 a 84, který používám na cestu do/z práce, a zavře rampy do/z centra, který používám tak na... 99% cest autem? Eh, jestli ten opravenej most vydrží, tak to za to pořád bude stát.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Jediná smysluplná objízdná trasa bude přes Vinohrady, Jedovnickou a Bělohorskou. Což zvýší tlak na Svatoplukově a na křižovatce Jedovnická-Bělohorská. a44/84 pojedou nejspíš přes Táborskou, nestudoval jsem web DPmB.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
O teto akci dnes pisi i v brnenskem deniku:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... otizi.html
zajimava cast clanku:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... otizi.html
zajimava cast clanku:
Součástí stavby je i rozšíření mostu v místě zrcadla nad Nezamyslovou ulicí. „Dojde tak k prodloužení odbočovacího pruhu doleva ve směru na D1 a tím ke zlepšení rychlosti odbavení křižovatky," zmínila před časem mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.
Po rekonstrukci mostu by se mohl proměnit i prostor pod ním, kde se nyní vyskytují bezdomovci. Žideničtí tam chtějí vytvořit vyžití hlavně pro náctileté. „Skatepark by stál minimum peněz. Nabízí se lezecká stěna, streetbal. Je to daleko od obydlí a je tam protihluková stěna," nastínil dříve starosta Kunc.
Zedňa
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Prodloužení odbočovacího pruhu podle mě nic nevyřeší. Řešením by bylo udělat dva odbočovací pruhy jak je na https://www.bkom.cz/dopravni-situace/detail/52
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
A přesně tak to bude
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Tak to je paráda. Tady to tu kapacitu opravdu chtělo zvýšit. VMO jen tak nebude, takže
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
WOW někdo při té práci přemýšlel. Supe řešení.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Dle webu DPMB se výluka/uzavírka odkládá na začátek ledna 2023, nedaří se mě ale dohledat jestli se odkládá cela stavba, nebo bude zahájena, jen rampy do/z centra budou v provozu.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Já bych zase úplně nadšeně nejásal. Prodloužení odbočovacího pruhu je jednoznačným kladem, ale jeho zdvojení může mít negativní dopad na průjezdnost ve směru na Černovickou. Na mostě není místo pro 4 pruhy v jednom směru, jako např. na křižovatce Svatoplukova-Rokytova, kde by se ty čtyři pruhy při dobré vůli asi vešly. Teď už to je zbytečné, rok se to vydrží.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Je to subjektívny pocit, ale v prípade tejto križovatky mám za to, že v signálnom pláne je fáza, kde je povolená jazda rovno na Černovickú ale zakázané odbočenie doľava, zreteľne kratšia, než v prípade Svatoplukova x Rokytova.goldfinger píše:Prodloužení odbočovacího pruhu je jednoznačným kladem, ale jeho zdvojení může mít negativní dopad na průjezdnost ve směru na Černovickou
Naviac ak porovnáme so súčasným stavom, tak vzhľadom k dĺžke toho odbočovacieho pruhu pre odbočenie doľava (začína až v mieste odbočenia rampy na Ostravskú) sa spravidla pri vyššej intenzite dopravy stáva, že sa doň autá nevlezú a ľavý pruh je pre jazdu smer Černovická blokovaný tak ako tak.
A napokon väčšina dopravy na miesto dorazí "vyškolená" práva z križovatky Svatoplukova X Rokytova, takže aj "inostranci" by mohli pochopiť, kam sa majú zaradiť (nie som si vedomý toho, že by mala prejsť nejakou úpravou v súvislosti so spustením VMO Rokytova).
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Info z Mapy oprav ŘSDBubakcz píše:Dle webu DPMB se výluka/uzavírka odkládá na začátek ledna 2023, nedaří se mě ale dohledat jestli se odkládá cela stavba, nebo bude zahájena, jen rampy do/z centra budou v provozu.
Práce budou probíhat na etapy. Přípravné práce (bez vlivu na provoz) začnou na konci listopadu 2022. V první etapě, která potrvá od ledna 2023, bude uzavřen jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Začala oprava mostu Otakara Ševčíka v Brně
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 21201.html
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 21201.html
Dva roky potrvá oprava mostu v ulici Otakara Ševčíka v brněnských Židenicích. Ředitelství silnic a dálnic ve středu předali stavbu firmě. „V prosinci jsou v plánu přípravné práce, například zajištění přístupových cest. Do konce roku nebude nutné provoz omezit," sdělila mluvčí státních silničářů Lucie Trubelíková.
Hlavní práce na mostě začnou v polovině ledna. „V té době už budeme muset dopravu zredukovat do režimu jednoho průjezdného pruhu v každém směru. Přesný termín zahájení omezení včas upřesníme," doplnila Trubelíková.
...
Zedňa
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Jenom aby bylo jasno, ta mostní konstrukce nemá žádné jméno. Jméno Otakara Ševčíka se v názvu stavby objevuje proto, že navazuje na/se částečně nachází v ulici Otakara Ševčíka. To jen Brněnský deník chybně používá jméno "most Otakara Ševčíka".
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Dle https://eud.jmk.cz/Gordic/Ginis/App/UDE ... W8A4&por=0 by měla výluka začít v pondělí 16. ledna
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Co platí STOPka, nebo červená ? Já bych tam asi najel a přes STOPku projel. Čekali jsme asi minutu a pak se ukázala šipka.
- Přílohy
-
- 22.01.2023_17.53.29_REC.jpg (80.2 KiB) Zobrazeno 1826 x
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Já bych teda čekal na šipku nebo na zelenou, dokud světla nevypnou. STOPka nahrazuje tu obyč přednost, nikoli světla snad ne ?
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
To je právě otázka. Zkoušel jsem to hledat, ale tuhle kombinaci jsem nikde nenašel. Co si pamatuju, tak když je mobilní značení tak se semafor stáhne taky na mobilní.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Řídil bych se pravidlem, že pokud jede SSZ, tak má prostě přednost i kdyby trakače padaly. Samozřejmě pokud stojím přes minutu na červenou, a nikde nic neprojede a je tam dočasné dopravní značení, tak asi začnu přemýšlet, zda to SSZ nemá být náhodou vyplé a přizpůsobil bych se ..
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
Značka STOP nijak neruší ani nepřehlašuje SSZ, to pořád platí. Z předpisů
"Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci."
"Na příkaz dopravní značky "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled."
Podobně tady https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=8 ... 91043&z=17, přítomnost STOPky nijak neruší SSZ... (V předpisech jsou jen dva případy, kdy SSZ něco ruší - zelená šipka doleva a "vyklízecí" šipka zneplatňují přednost protijedoucím)
V případě výše, v momentě kdy se rozsvítí zelená, ať už šipka nebo normální, by se mělo před (formálně vzato) pokračováním v jízdě mělo zastavit na místě s dobrým rozhledem (což se dá říct že se stalo při stání na červenou), rozhlídnout se, dát přednost všemu projíždějícímu, a pak pokračovat doprava.
"Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci."
"Na příkaz dopravní značky "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled."
Podobně tady https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=8 ... 91043&z=17, přítomnost STOPky nijak neruší SSZ... (V předpisech jsou jen dva případy, kdy SSZ něco ruší - zelená šipka doleva a "vyklízecí" šipka zneplatňují přednost protijedoucím)
V případě výše, v momentě kdy se rozsvítí zelená, ať už šipka nebo normální, by se mělo před (formálně vzato) pokračováním v jízdě mělo zastavit na místě s dobrým rozhledem (což se dá říct že se stalo při stání na červenou), rozhlídnout se, dát přednost všemu projíždějícímu, a pak pokračovat doprava.
Re: I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
To zneplatnění P4 je dost svérázný. Dle TP 66 lze značky upravující přednost zneplatnit pouze zakrytím, nebo demontáží.Warcz píše:Co platí STOPka, nebo červená ? Já bych tam asi najel a přes STOPku projel. Čekali jsme asi minutu a pak se ukázala šipka.