Stránka 11 z 15

Re: VMO: obecné info

Napsal: 11.6.2019 9:49:19
od Aram96
2027-2033. Rok ukončení stavby beru jako dokončení celé východní části VMO. :)

Re: VMO: obecné info

Napsal: 12.6.2019 20:26:55
od Jirka L
jeden obrázek vydá za tisíc slov
Ostravská radiála.PNG
Ostravská radiála.PNG (368.11 KiB) Zobrazeno 14663 x
EDIT: k těm termínům: Termíny v letáku se shodují jen s úsekem MÚK Ostravská radiála, třebaže i to je nereálné. Pro Vinohrady se zatím počítá s realizací 2026-2029 a Bratislavská radiála ještě ani žádný termín nemá...

Re: VMO: obecné info

Napsal: 13.6.2019 17:33:44
od Aram96
Díky za info k termínům a za obrázek ! Jen jsem zvědav, jak se na tohle budou tvářit místní, na to zrušení připojení :D
Ty tvoje termíny jsou určitě reálnější, bohužel moc nevěřím tomu, že to bude realita. Je však jedině dobře, že je úsek Ostravská radiála napřed, to jsem z letáku nepochopil :oops: :ok:

Re: VMO: obecné info

Napsal: 17.6.2019 12:05:23
od Warcz
Nevím kam to hodit tak to dám sem:
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... ava&page=0
Most 42 – 011..1, 2 - Otakara Ševčíka
"Orientační předpoklad doby výstavby jsou čtyři roky. Částečný průjezd po mostech v režimu 1+1 jízdní pruhy"

Re: VMO: obecné info

Napsal: 17.6.2019 12:53:12
od xcav8
4 roky?!? Sním či bdím. :shock:

Re: VMO: obecné info

Napsal: 17.6.2019 19:40:18
od poradce
…..sousední most nad Olomouckou se opravuje již druhý rok, minulý rok jeden směr, letos druhý směr.....každý den si říkám, jestli by to nešlo udělat rychleji....díky tomu je zahuštěná doprava na rampě směr Ostravská:-(

Re: VMO: obecné info

Napsal: 19.6.2019 11:59:23
od Warcz
Včera jsem byl na povídání o Brněnské dopravě. Člověk si tak uvědomí jaká je realita v Brně. Jsou tady vlastně 4 subjekty:
- RŠD
- Jihomoravský kraj
- Magistrát Brna
- Městské části

Vždy, když se něco řeší tak si házejí korunou kdo bude za obětního beránka a obecního vola. Naposledy se řešilo zavření Husovického tunelu, teď se řeší další stavby. Každý má své fondy, které potřebuje vyčerpat, své termíny a své voliče...

Re: VMO: obecné info

Napsal: 20.9.2019 1:13:49
od LibBr
Aram96 píše:
mapman píše:
siesa píše: Na toto jsem se kdysi ptal, když jsem prvně viděl projekt. Bylo mi řečeno, že výškový rozdíl a prostorové poměry mezi odpojením z radiály a připojením na VMO jsou tak nepříznivé, že se tam ta větev nedá vecpat. Tudíž se za účelem tohoto dopravního vztahu využije Bělohorská, kde půjde o dvě pravá odbočení s preferencí...
Aha. Já myslel, že to tam opravdu jen chybí namalovat :D
Tak pokud je tomu tak, tak to tam musí vzniknout zcela určitě další pruh, aby se to dalo projet bez omezení, jinak to jaksi postrádá smysl. Tenhle směr - Olomouc>I/43 a obráceně - bude pravděpodobně tím nejvytíženějším v celém uzlu, takže zastavovat tyhle auta na světlech nebo je muset někam připojovat si nedovedu představit.
Navíc tahle část VMO bude pro tento směr sloužit i po kompletní dostavbě D43, minimálně pro OA, pochybuju, že bude rychlejší jet dál po D1 až na D43, když tady povede mnohem kratší cesta s 80+110 km/h rychlostí. :?
Jinak je to zajímavé, podle obrázku bych řekl, že se tam to místo na tu rampu přímo nabízí, právě v té "díře" mezi rampou Olomouc>jih a rampou centrum>Vinohrady. Ta první zmíněná rampa se začíná bez pochyby zvedat nahoru, tudíž nevidím problém dát tam rampu i směrem na VMO směr Vinohrady. I kdyby ta rampa neměla být na 50 km/h ale třeba na 30, tak bych řekl, že by to bylo lepší řešení než zacpávat jinou křižovatku a "uliční" prostory :?

Pokud to opravdu nejde technicky realizovat, tak jak říkám, alespoň přidat pruh na ulici Jedovnická a připojení v MÚK Bělohorská udělat směrem na Svitavy dvoupruhové. :kladivo:
Na tomto místě jezdím skoro každý den, jsem místní :D . A vidí to zcela jednoznačně.

I kdyby tam byla sebevětší preference směru Olomouc - VMO směr Vinohrady, tak to určitě nebude stačit. Kdybyste se podívali na výškový diagram, tak uvidíte, že se jede extrémně dolů z Ostravské, doprava - nyní s dáním přednosti, nájezd na hlavní silnici od Slatiny, křižovatka s ulicí Podstránská, kde se špatně vyjíždí, PŘECHOD - docela rizikový, silnice II/373 jdoucí hodně vzhůru nyní v havarijním stavu a pravoúhlé odbočení doprava směr Vinohrady / Líšeň.

Pokud chce ŘSD zvyšovat exhalace brzdících a akcelerujících řidičů včetně kamionů, které po nové I/42 nutně budou jezdit, pak by byla na sorávné cestě.

Zvláštní kolektor nebo rameno křižovatky jsou tam NUTNÉ (byť o kus dále na samostatném nájezdu/mostu). Jinak by se vytvořila analogie MUK Pisárky odbočení směr Kohoutovice.

Re: VMO: obecné info

Napsal: 13.11.2019 14:00:21
od xcav8
Asi jedna z prvních vizualizací tunelu pod Červeným kopcem. :mrgreen:
Originál zde: https://www.facebook.com/Kancelar.archi ... =3&theater

Re: VMO: obecné info

Napsal: 13.11.2019 14:02:29
od Warcz
jj a dole lanovka ke kampusu a na druhé straně úprava ulice Hlinky. Kdy že bude hotovo ? :)))))

Re: VMO: obecné info

Napsal: 13.11.2019 14:03:28
od xcav8
2040 a to jsem optimista. :D

Re: VMO: obecné info

Napsal: 13.11.2019 21:08:28
od Aram96
Hoši, myslím si a ledacos bych na to vsadil, že tento úsek nikdy nevznikne .. určitě by se hodila MÚK u výstaviště, aby mohl okruh z "tunelu" Hlinky pokračovat na okruh dál bez semaforů, ale tohle nikdy .. způsobilo by to totiž přeliv z pražské radiály a D1 zpátky na VMO, tudíž si myslím, že to nebude "v zájmu Brňanů" podle většiny politiků. Čili reálně to vidím tak, že okruh bude končit tou jižní částí ústící z východního VMO do "I/52" resp. Heršpické.
Jinak vizualizace výstaviště už jsem viděl .. nevím, celkově se mi projekty KAM líbí, ale přijde mi, že je to samá vizualizace a přidaná hodnota zatím žádná, že se nikde nekoplo. Jinak jsem rozhodně pro, aby obecně výstavba ve městě byla architektonická, především pak "chlouba Brna" nové nádraží samozřejmě :lol: :lol:

Re: VMO: obecné info

Napsal: 23.1.2020 17:06:52
od martas
Chystá se úprava úseku za výstavištěm u Riviéry. A nemělo by to být ani za dlouho: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprav ... lavky.html

Re: VMO: obecné info

Napsal: 24.1.2020 8:55:54
od Ondrah98
No to je vyjádření...
Silnice také bude šířkově odpovídat parametrům velkého městského okruhu. „Jde především o vyšší bezpečnost, protože dnes je to z tohoto pohledu katastrofa," řekl Fiala.
To by mě zajímalo kolik se tam stalo nehod, když je to taková katastrofa...
Především v létě, kdy zde parkují návštěvníci Riviéry, není vjezd ze silnice a výjezd na ni nijak regulovaný a každý si jezdí, jak potřebuje. Mnozí ani nerespektují dvojitou středovou čáru a vjíždí na parkoviště či vyjíždí z něj přes ni.
Logicky každej jezdí, jak potřebuje... Ovšem by mě zajímalo, kde pan Fiala vidí dvojitou plnou čáru, protože podle reletivně aktuálního streetview je tam pouze "plná čára" nikoliv "dvojitá plná". A přes plnou odbočit mimo pozemní komunikaci (například na to parkoviště) pokud vím mohu.
Bauerova v nové podobě má přispět také k plynulejší a bezpečnější dopravě v době, kdy by mohla být v její blízkosti v areálu Veletrhů Brno hotová stavba multifunkční sportovní haly.
Širší silnice určitě pomůže dopravě k plánované hale, ale když se nebude dát nikde zastavit, tak aby tam teda nenastala ještě větší "katastrofa". Nebo se každej na halu pojede jenom podívat, projede kolem a bude vyřešeno? To stejný na Riviéru...

Lávka a rozšíření jednoznačně plus, ale zrušení parkoviště a ty demagogický vyjádření :ko: Pardon, možná jsem to napsal hodně ostře, ale to vyjádření je ohromná snůška keců.

Re: VMO: obecné info

Napsal: 24.1.2020 12:05:13
od goldfinger
Napíšu to ještě ostřeji - David Fiala je neschopný hlupák, který ve funkci dávno nemá co pohledávat.

Re: VMO: obecné info

Napsal: 24.1.2020 12:15:43
od Warcz
Spíše než ty kecy okolo by mohli ukázat celý projekt. To misto si zaslouží řešení člověk tam vymetá kanaly jedna radost.

Re: VMO: obecné info

Napsal: 24.1.2020 20:29:49
od goldfinger
Z vyjádření ŘSD je patrné, že se tunelu pod rotecem jen tak nedočkáme a budeme rádi, když bude VMO dlouhodobě fungovat jako podkova - od Vídeňské po Mariánské náměstí, navíc s nějakými provizorii kolem Vinohrad a Lösch. Což by zase nebylo tak úplně tragické, kdyby radní pro dopravu pohnul zadkem a dotlačil ŘSD ke zrušení SSZ u křižovatky s cajzlovskou radiálou a kdyby město udělalo bezkolizní průběh hlavní trasy VMO po Žarošické a Jedovnické, což by obnášelo mimoúrovňová křížení u Penny a u Unicornu, podjezdy na křižovatkách s Jedovnickou a Novolíšeňskou a samozřejmě co nejrychlejší postavení spojky mezi Jedovnickou a Černovickou. To by vyřešilo podstatnou část problémů ve východní části města, zejména v Šimicích a zůstal by pouze ten nešťastný jih - Zvonařka a Opuštěná, bo tunelu pod Komárovem k Heršpické se taky jen tak nedočkáme.

Re: VMO: obecné info

Napsal: 29.1.2020 0:16:35
od Aram96
Nový leták k východní části VMO:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/497 ... nt-vmo.pdf
Domalována v mapce ta úplně jižní část (chybělo myslím to vyřešení křížení se současnou ulicí Hněvkovského) :ok:
ZS: 2024 UR: 2031 :lol: Obávám se, že to ZS je mimo i pro jakoukoli část, 2031 by už něco být hotové mohlo, vše asi ne, tam bude bohužel problém i s financemi :( ale ambice určitě dobrá :ok:
Ono zase rozdělit 20 mld Kč do 6-7 sezón už není takové terno na rozpočet .. Ovšem když k tomu dám jiné stavby, které se v republice chystají na podobnou dobu, tak by MD potřebovalo rozpočet tak 200 mld ročně :lol:

Jinak to vypadá, že v přípravě bude nejdál Ostravská radiála ..
V současné době je před uzavřením smlouva o spolufinancování stavby mezi
ŘSD ČR a městem Brno, přičemž po jejím podpisu bude schválen záměr projektu. Následně
bude přistoupeno ke zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí (Ostravská radiála).
Bez prostředního úseku asi nic ostatního úplně nejde zprovoznit, resp. jde, tu jižní část, ale ta by zase nejspíš sama o sobě způsobila už totální kolaps v Židenicích, protože by D2-I/43 jezdilo už úplně všechno tudy. A zase tunel sám o sobě nic neřeší .. takže začít OR asi správně, ale hned v závěsu by měl jít tunel (časově delší realizace a obávám se, že i příprava nebude nic jednoduchého) :jidlo:

Re: VMO: obecné info

Napsal: 29.1.2020 10:37:10
od goldfinger
Naprosto zásadí pro zlepšení situace v Šimicích je spojení Jedovnické a Černovické. Tento úsek je naštěstí bezproblémový, bo vede mimo obytnou zástavbu. Město by si mělo uvědomit, že po jeho zprovoznění výrazně vzroste zátěž na křižovatce Novolíšeňská, na levém odbočení z Jedovnické do Žarošické a po celé Žarošické (kde jsou dnes díky páně Čejkovi záměrně nezkoordinované semafory.
Tranzit jih-sever bych teda volil spíš po D1/cajzlovská radiála/ Žabovřeská, než přes Šimice. Od r. 2023 to bude jednoznačně spolehlivější, do té doby si tak akorát můžu hodit korunou, kde se budu chtít zaseknout, ale pořád mi Žabovřeská vychází výhodněji, je ten "jenom" jeden špunt, zatímco na východní trase budou dva (Šimice a Tomkáč). Tady je vidět, jak moc chybí Hitlerova dálnice.
Na tu překládku šaliny se líšňáci určitě moc těší. No můžou poděkovat černým stavebníkům kolem Drčkovy, že nebudou mít během výluky aspoň nějakou alternativu. Hlavně, že trať prošla loni v létě generálkou.

Re: VMO: obecné info

Napsal: 29.1.2020 10:51:12
od KarelLer
Ta nekonzistentnost bije do očí. Líšňáci? Snad Löschňáci, ne?

Re: VMO: obecné info

Napsal: 29.1.2020 11:07:20
od Aram96
Jakej tomkáč ? Ten bude dávno postavenej až se tohle bude začínat .. teda doufám :lol:

Re: VMO: obecné info

Napsal: 29.1.2020 11:54:01
od goldfinger
Psal jsem do roku 2023. Po zprovoznění Tomkáče a MÚK Rokytova zmizne špunt na Svatoplukově, ale vytvoří se nové zátky na Žarošické, Jedovnické, Novolíšeňské a Bělohorské, jestli město/ ŘSD nebude konat.

Re: VMO: obecné info

Napsal: 25.3.2020 7:50:07
od Warcz

Re: VMO: obecné info

Napsal: 25.3.2020 9:49:27
od Aram96
A otázka za zlatého bludišťáka, kdo jako první vznáší ihned námitky proti novému územnímu plánu .. ano náš známý docent :zvraci: Je tedy pravda, že asi poprvé v životě kritizuje smysluplnou věc, a to, že město vyzývá k prohlídce nového plánu v době nouzového stavu a omezeného pohybu lidí. To je opravdu mimo. :ko: Ale celkově se ve mě vaří krev, když čtu, že tady ten páprda má zase nějaké kecy, když si uvědomím, co všechno jeho kariéra napáchala v jihomoravském kraji :twisted:

Re: VMO: obecné info

Napsal: 18.5.2020 14:24:08
od Aram96
Teď se podržte !! ŘSD zveřejnilo letáky na zbývající části VMO JIH :mrgreen: :ok:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/559 ... spicka.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/560 ... spicka.pdf
Zároveň došlo i k rozdělení východní části VMO na jednotlivé části. Žel Vinohradský tunel se tím dostal do let pro realizaci až 2027-2032 :( Ostravská radiála 2025-2028, kéž by :ok: Bratislavská radiála 2027-2029, ale ta musí čekat na dokončení nového územního plánu města Brna. Snad jej aktivisté a ekoteroristé neshodí, jak je v Brně zvykem ...
Jižní část prý neproběhne dříve než v roce 2033 :D Myslím, že tam se upsali, reálně tak 2043.
Na těch mapkách ŘSD je krásně vidět, jak je Brno opravdu těžce podfinancované za poslední dekády. Samozřejmě i vinou místních politiků či samotného ŘSD. Je vidět, že se zde za posledních 20 let postavila pouze jedna část VMO, jinak v celém kraji ani metr. Nastřádalo se to tolik, že když k těmto stavbám přidáme ještě nový uzel s nádražím +- za 50 mld Kč, dostane se Brno na jednoznačně nejvyšší příčku plánovaných investic v zemi. Není proto zarážející, že i největší objem investic v Národním investičním plánu má právě jihomoravský kraj, a to s velkým odstupem.