I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Praha (D8) – Mělník (I/16) – Jestřebí (I/38) – Česká Lípa (I/15) – Nový Bor (I/13) – Rumburk – Německo
Odpovědět
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Příspěvek od Marty »

Dle letáku ŘSD http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchava.pdf mne zarazila výstavba téměř souběžné cesty I/9 v délce necelých 10km za téměř 2 miliardy... Podle intenzit v roce 2005 tam bylo 14-16 tisíc aut. Takže průjezd Českou Lípou asi moc příjemný nebude, ale podobných úseků je v republice více a v plánu nejsou. Zná někdo dobře místní poměry ?

Zejména proč se toto staví odděleně od jižní části obchvatu ČL ? Že by druhý Nymburk ??? :?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Taky jsem na to teď koukal, a dost mně to zarazilo, celkem přímou silnici nahradit novou "klikatou". Navíc nová trasa obsahuje spoustu mostů, neznám místní poměry, ale takhle na mapě to vypadá zbytečně.
Bych udělat pokračování toho oblouku kolem České Lípy s tím, že by se to napojilo zpět na původní I/9, které by se zmodernizovala.
Ale pokud kolem ní stojí po celé délce domy, tak asi není zbytí.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Lenny »

Stavba souboru staveb Česká Lípa - Nový Bor je z důvodů finanční náročnosti rozdělena do 3 staveb. 1. stavba MÚK Sosnová je ve stavbě. Stavba Sosnová - Dolní Libchava se měla stavět jako druhá v pořadí a na závěr stavba Nový Bor - Dolní Libchava.

Situace na dnešní I/9 není ideální. Za prvé prochází Českou Lípou kolem sídliště Špičák a nakupních zón, za druhé přes Pihel. Za další silnice nevyhovuje jak z hlediska šířkového uspořádání, tak i z hlediska výškového. Navíc je tento úsek velmi dopravně využit.

Ta silnice není rovna ve smyslu podélného profilu, dokonce je tam i stoupací pruh. za Pihelem ve směru na N. Bor
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Marty »

Děkuji Vám Lenny, máte /samozřejmě ;) / pravdu.

I. etapa
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... osnova.pdf

II. etapa
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchava.pdf

a výše zmiňovaná je III. etapa...

Tj. suma sumárum obchvat silnice I. třídy ve 3 etapách za více než 3,5 miliardy pro 38tisícové město pro intenzity cca 15 tisíc v roce 2005...

OK, přejme jim to a bude nám přáno ! :roll:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak třeba je to opravdu potřeba, nevím kdybych tam třeba každý den jezdil tak bych to viděl jinak, ale takhle jak jsem to viděl tak mně to zarazilo.
Ale tak přejme jim to, třeba tam jednou pojedu a budu za to rád :)
R48 -> D48 se podařilo!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od pp21 »

Lenny píše:Stavba souboru staveb Česká Lípa - Nový Bor je z důvodů finanční náročnosti rozdělena do 3 staveb.
Já bych ještě doplnil čtrvtou stavbu a to MÚK Okrouhlá, která je již asi rok zprovozněna:
http://www.mapy.cz/#mm=T@x=133361664@y=138369664@z=13

A dalším důvodem pro přeložení je nejspíš i plánované přeložení I/13 od Děčína do zbrusu nové stopy, které by se tuším mělo napojovat na tuto přeložku někde poblíž Manušice (jen tuším, nechce se mi lovit v územních plánech.
Klokan
Příspěvky: 33
Registrován: 16.3.2009 16:35:48

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Klokan »

Martin z Ostravy píše:Tak třeba je to opravdu potřeba, nevím kdybych tam třeba každý den jezdil tak bych to viděl jinak, ale takhle jak jsem to viděl tak mně to zarazilo.
Ale tak přejme jim to, třeba tam jednou pojedu a budu za to rád :)
Potvrzuji Lennyho slova - ta silnice je rovná jen zdánlivě, jinak je notně problematická. V úseku Špičák (výjezd z Č.L.) - Pihel je to sice rovinka, ale tvořící několik terénních hupů, zejména blíže Č.L. dost nepřehledných, pamatuji tam nehody už za komárů, kdy se Wartburg rozhodl předjíždět autobus a prostě to nestihl. Dnes jsou sice vozidla obecně silnější, ale zase to tam svádí k rychlé jízdě.

Stoupák za Pihelem je také spíš pro zlost, protože je nesmírně kraťoučký, následuje těsně za zatáčkou. Takže rychleji jedoucím řidičům se ani nevyplatí uhnout se (dle předpisů) doprava, když nic nejede, problém je ovšem v tom, že obvykle neuhýbají ani kloboučníci a spokojeně se drncají do kopce rychlostí 42km/h v levém. Takže to tu a tam pomůže k předjetí jednoho kamionu, který se plazí do vrchu 10km/h, ale to musí být ještě dobře načasované (a nesmí vás zblokovat kloboučník, kterých tam bývá relativně dost, neboť migrační trasa Nový Bor - Č.L. je místními zřejmě hojně používána).

Stávající západní obchvat Nového Boru je také mírně diskutabilní. Určitě je tedy rychlejší, než někdejší průjezd městem, o tom žádná - mám v živé paměti, jak už tak pomalý průjezd Borem zdržovaly kolotočové atrakce na náměstí, které tam byly snad skoro pořád :-). Problém toho obchvatu je v tom, že je skoro celý do zatáčky, s nepříliš dobrým výhledem, takže na předjíždění opravdu nic moc (doporučuji neriskovat a šetřit si předjetí až na lepší přeložku Arnultovice - Svor).

Suma sumárum ovšem trasa I/9 generuje ohromné množství dopravních závad, předmětný úsek kolem Č.L. je jen kapkou v moři (znalci mělnického údolí jistě potvrdí, dříve narození pak vzpomenou národem milované průjezdy sovětských tanků za Dubou, atd. :-) ). Což je důvod, proč jsem do šluknovského výběžku již před drahným časem začal jezdit trasu Roudnice - Kravaře - Žandov - Kamenice, po protažení D8 pak Lovosice - Ústí - Děčín - Kamenice, a po schengenském otevření hranic naopak východem Ml.Bl. - Liberec - Zittau. Tato trasa se mi stále jeví jako výherní, a pokud se I/9 opravdu dramaticky nepromění v celé své šíři (nebo délce, nebo obojím), nikdo mne na ní dobrovolně nedostane ani párem volů :-)
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Bobek »

No a konečně kolony, co se umí udělat v Lípě na světlech, nebo protože někteří jelimani neumí najet na kruháč, umí být taky výživné.
Království a půl princezny za 511.
JVDB
Příspěvky: 69
Registrován: 24.7.2009 12:29:28

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od JVDB »

Jelikož do ČL jezdím velmi často tak můžu popsat zdejší situaci.

1) Stavba Sosnová - Dolní Libchava I a II etapa, je dle mého dopravně velmi významná, neboť odvede tranzitní dopravu ve směru Jestřebí - Děčín z centra ČL.
Provoz je zde opravdu velký jak ve všední dny tak o víkendu.

2) Kompletní obchvat ČL a Nového Boru.
Současná I/9 je dle mapy vedena skoro rovně ale je opravdu hodně horizontálně problematická a silnice je celkem úzká. V úseku ČL - Nový Bor dochází tak ke třem smrtelným nehodám za rok, neboť se tu bourá opravdu ve velkých rychlostech (i přes rúzná dopravní opatření).
Dalším důvodem obchvatu je i současné přemostění ČL současnou I/9, kdy je tento dlouhý most ve špatném stavu ( i když se několikrát opravoval, ale je prý špatně postaven, pořád do něj zatéká) a tudíž je jeho údržba při současném velkém zatížení problematická. Osobně bych se nedivil, kdyby v delším časovém horizorntu po dokončení obchvatu by byl zbourán.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od andy »

Petr Pokorný píše:A dalším důvodem pro přeložení je nejspíš i plánované přeložení I/13 od Děčína do zbrusu nové stopy, které by se tuším mělo napojovat na tuto přeložku někde poblíž Manušice (jen tuším, nechce se mi lovit v územních plánech.
Já jsem si to vyložil trochu jinak: Leták k I. etapě ještě zmiňuje budoucí napojení přeložky I/13 v nové tzv. jižní trase v MÚK Manušice. Takže když leták III. etapy o MÚK Manušice i přeložce I/13 mlčí, tak to podle mě znamená, že se přeložka bude realizovat jinak (viz diskuse v jiném threadu). Napovídalo by tomu i nedávné oznámení záměru I/13 Děčín - okružní křižovatka Benešovská.
Stanleyk
Příspěvky: 60
Registrován: 11.3.2009 22:34:47
Bydliště: Nový Bor

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Stanleyk »

Jelikož jsem z Nového Boru,tak potvrzuji slova Lennyho a Klokana ;) Jinak na obchvat České Lípy se čeká už od zprovoznění obchvatu Nového Boru,kde už byl s MÚK u Okrouhlá (která nebyla zrovozněna před rokem-to byla jen rekonstrukce) postaven zárodek http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=133356096+1383 ... 53216@z=14
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od martini »

K trasování I/9 mezi Mělníkem a Dubou nelze mnoho vymyslet. Tam ty motorkářské zatáčky nijak nenarovnáte ani nepřeložíte. Nicméně se domnívám, že po dokončení SOKP bude z většiny směrů preferována trasa R10 + I/38 + I/9, kterou pražáci již dnes využívají výhradně.

Do šluknovského výběžku přes Žitavu by to také nemuselo být zlé...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Bobek »

martini píše:...trasa R10 + I/38 + I/9, kterou pražáci již dnes využívají výhradně.
Náhodou, já se těma zatáčkama vždycky rád projedu. :)
Království a půl princezny za 511.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Jan Petzold »

No já když jedu z centra Prahy tak jezdím obvykle přes Mělník, protože mi připadá cesta na Čerňák časově skoro tak dlouhá jako do Mělníka. Ale přeložka jako dvoupruhové R v úseku Býškovice - Dubá by se mi líbila třeba tudy http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=133245952+ ... 980480@z=9. Že by byla nějak potřebná, to si ale nemyslim.
Klokan
Příspěvky: 33
Registrován: 16.3.2009 16:35:48

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od Klokan »

martini píše:K trasování I/9 mezi Mělníkem a Dubou nelze mnoho vymyslet. Tam ty motorkářské zatáčky nijak nenarovnáte ani nepřeložíte. Nicméně se domnívám, že po dokončení SOKP bude z většiny směrů preferována trasa R10 + I/38 + I/9, kterou pražáci již dnes využívají výhradně.

Do šluknovského výběžku přes Žitavu by to také nemuselo být zlé...
Opravdu to není zlé, to mi věřte ;). Když jsem vyrážel z východní části Prahy, Vámi uváděnou trasu (dokud nezačal platit Schengen) jsem také používal. Ale - I/38 je sice ve většině své délky docela hezky narovnaná, nicméně v období sezóny se zde provoz přes den krutě zpomaluje kvůli davům "mácháčuchtivých", a předjíždění v lese mezi Hlínovištěm a Jestřebím teda věru nic moc. V noci se to dá sice valit lépe, ale pro změnu se zde vyskytuje enormní množství zvěře. Nejednou jsem zde musel tvrdě zašlápnout kvůli stádu divočáků, a to jsem ještě z hor zvyklý, takže jsem je periferně zahlédl poměrně brzy a navíc jsem jel umírněných cca 120km/h. Pokud to tu nějaký střelec bude frčet v noci 160+, potěš koště, až se mu nějaký štětináč přijde podívat do úsměvu.
Od Jestřebí je to pak zase stará známá I/9, se všemi jejími vadami, které si tu v tomto vlákně popisujeme.

Jedna z velkých výhod "žitavské trasy" (krom toho, že disponuje největší poměrnou částí na dálničním tělese) je "optimalizace výškových poměrů". Stoupání na R35 z Turnova na Rádelský mlýn je poměrně pohodové (až na ten sešup u Žďárku, kde je 90km/h opravdu rozumně umístěná značka, najmě za mokra a v zimě), a od Rádla až po Rumburk vlastně člověk víceméně "udržuje výškovou hladinu".
"Západní varianta", tedy cesta přes ÚnL a Děčín, je v tomto notně problematičtější, tedy hlavně v úseku Děčín - Kamenice - Chřibská. No a I/9, to je ve svém severním úseku vyloženě tobogán, ve Svoru nahoru, ze Šébru dolů, v Podluží nahoru, ze Studánky dolů...vzhledem k tomu, že tahle trasa vede prakticky přes hlavní hřeben Lužických hor, není se ani co divit.

Mimochodem, někdo mi tuhle říkal, že se uvažuje odstřelení vrcholku Šébru a jeho technické snížení prokopáním (neb tunel by byl asi extrémně drahý). Chápu, že by nejeden kamioňák zajásal, Šébr pro ně musí být opravdu za trest, ale nechce se mi věřit, že by varianta odstřelu prošla přes ekology a MŽP (ostatně, sám bych byl asi nejspíš proti).

A co se týče narovnávání "motorkářského mělnického údolí" - za komáru se o tom uvažovalo. Tedy o kombinaci tunelů a nízkého přemostění bažinatého terénu na pilotech (např. mezi Tupadly a Chudolazy by takto narovnávat šlo, co si vybavuju). Ale byla to zřejmě spíš silácká rétorika dle vzoru "poručíme větru, dešti", ona by to byla poloviční sci-fi ... a přes ekology by to tam neprošlo určitě taky, takže dnes už o tom nejspíš nikdo ani neuvažuje. A krom toho, motorkáři by asi taky notně frflali, že se nebudou mít kde zabíjet :-)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/9 Nový Bor–Dolní Libchava

Příspěvek od dvs »

Co kdyby silnice od jihozápadu do regionu Česká Lípa, Nový Bor šla někudy tudy od D8 u Roudnice nad Labem za Liběšice na I/15. http://www.mapy.cz/#mm=ZRP@dm=132810752 ... 224192@z=8

V Roudnici je jediný další plánovaný nový most přes Labe - využil by se.
Na silnicích II třídy na sever od Roudnice je pár obchvatů, takže by se také využila investice.
I/15 půjde přes město po starém mostě. Nový most je západně a pro směr na Českou Lípu je nepoužitelný.
Tato silnice jde mimo CHKO Kokořínsko a CHKO České Středohoří.

Ideálně by mohla být dvou (třípruhová) a navazovat na D8 přímo novou MUK.

Podle mne budoucnost I/9 je jako výletní silnice pro ty motorkáře a návštěvníky Kokořínska.
marlin
Příspěvky: 9
Registrován: 18.9.2010 23:34:17

MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od marlin »

Hledám, hledám nenacházím. Jsem trošku mimo a nemám info, doneslo se ke mě, že stavba MUK v Sosnové byla tesně před dokončením pozastavena... Co to je za logiko? A jaký má Rozhodnotí Bárty vliv na stavbu obchvatu České Lípy? Ví to někde, jaký je aktuální stav věcí?
Díky.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od martini »

Stavba byla "pozastavena" právě z důvodů nedostatku peněz na navazující stavby na obchvatu České Lípy. Ovšem v 2011 by tam měly jít "konzervační peníze" ve výši přes 100 mil. Kč, čili nastane stav konzervace zprovozněním a možná nebudou dokončeny jen finální práce. Cílem je, aby nedošlo k degradaci díla.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
marlin
Příspěvky: 9
Registrován: 18.9.2010 23:34:17

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od marlin »

Hmm, takže nakonec to jen bude luxusní křižovatka do průmyslové zóny. Škoda toho obchvatu. Asi se ho nikdy nedočkáme.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od vaclav »

marlin píše:Hmm, takže nakonec to jen bude luxusní křižovatka do průmyslové zóny. Škoda toho obchvatu. Asi se ho nikdy nedočkáme.
osobne jsem obchvat cl nikdy nepochopil. tedy vlastne cetl jsem, ze nekdo chytre nakoupil pozemky. myslim, ze par metru phs a jeden kruhac by to v cl vyresilo. obchvat v cl az tak nekdy za 30 let po podstatne dulezitejsich stavbach.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od martini »

vaclav píše:osobne jsem obchvat cl nikdy nepochopil. tedy vlastne cetl jsem, ze nekdo chytre nakoupil pozemky. myslim, ze par metru phs a jeden kruhac by to v cl vyresilo. obchvat v cl az tak nekdy za 30 let po podstatne dulezitejsich stavbach.
Přesně tak. Město, které má průtah na estakádě, notabene v místech, odkud se tranzit v poslední době odvádí mnoha lepšími komunikacemi... To opravdu není to místo, kde by se měly peníze utrácet.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od siesa »

martini píše:
vaclav píše:osobne jsem obchvat cl nikdy nepochopil. tedy vlastne cetl jsem, ze nekdo chytre nakoupil pozemky. myslim, ze par metru phs a jeden kruhac by to v cl vyresilo. obchvat v cl az tak nekdy za 30 let po podstatne dulezitejsich stavbach.
Přesně tak. Město, které má průtah na estakádě, notabene v místech, odkud se tranzit v poslední době odvádí mnoha lepšími komunikacemi... To opravdu není to místo, kde by se měly peníze utrácet.
:ok: souhlas
bizonek
Příspěvky: 53
Registrován: 5.8.2010 6:47:25

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od bizonek »

Pro mě jako českolipana je to škoda, ale rozumím tomu, křižovatka sama o sobě žádný velký význam nemá a na zbytek stavby nejsou peníze. Mám ale dojem, že na tuto stavbu jdou peníze i z EU.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Přesně tak. Město, které má průtah na estakádě, notabene v místech, odkud se tranzit v poslední době odvádí mnoha lepšími komunikacemi... To opravdu není to místo, kde by se měly peníze utrácet.
A co ta navazující komunikace ČL - Nový Bor to je taky přímo úžásná, jen se na ni pár krát do roka stane pár smrtelných nehod. ;)

Je nereálné rozestavět celý soubor staveb, proto je to rozděleno na 3 etapy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
marlin
Příspěvky: 9
Registrován: 18.9.2010 23:34:17

Re: MÚK I/9 Sosnová - pozastaveno?

Příspěvek od marlin »

No. Mě jde prostě o silnici mezi Borem a Lípou, která prostě nevyhovuje, nehledě na to, že to co se děje v Lípě pak v horních oblastech (nesmyslné křižovatky apod) Prostě od člověka co tuhle silnici používá několikrát denně to už leze krkem ten provoz co tam je a co se tam děje. Za obchvat bych byl velmi vděčný, když se tranzitní doprava stáhne mimo město.
Odpovědět

Zpět na „I/9“