I/9 Nový Bor - Svor
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Hele chlapi sory, že kritizuji i stavbu, kde to vůbec neznám, ale tohle mi nedalo. Byl jsem zaujat tím, že se plánuje rozšíření na 4-pruh a na konci je normální okružní křižovatka. Říkám si, kde tohle jako vymýšlí a kolik tam jako jezdí aut ... už vím kde, a taky vidím, že rozšíření je pro nějakých 13 000 aut. Jako sory, ale tohle se plánuje a dokonce se to má stavět v nejbližších letech a mě někdo bude říkat, že zkapacitnění I/43 mezi Českou a Lipůvkou jsou vyhozené peníze protože tam má být dálnice ??? - dálnice v nedohlednu, optimisticky za 15 let začátek stavby, intenzity 24 000 nyní, po realizaci dálnice minimálně 12 000 s tím, kdyby nebyl žádný, opakuji žádný nárůst, což se nejspíš nestane.
Jako pardon, tohle prostě nejde pochopit.
Jako pardon, tohle prostě nejde pochopit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/9 Nový Bor - Svor
To, že jsou problémy u 43, která má vyšší zatížení přece neznamená, že kvůli tomu se nebude stavět nikde jinde Nemůže se čekat až 43 dostane přednost.
Čtyřpruh tam je navržen jednak kvůli peážnímu vedení dvou silnic první třídy a jedné evropské, které tudy oproti 43 povedou navždy a žádná dálnice je nenahradí. I když tato silnice zase není tak stará, vlastně se jedná o pár desítek let starou přeložku, je velice nebezpečná. Na obou koncích jsou táhlé oblouky kde se nedá předjíždět a pak všichni riskují v té dlouhé přímé části, ke všemu spousta lesních odboček. Silnici by sice možná stačilo rozšířit jen na třípruh, ale když už se musí kopat, proč to rovnou nerozšířit o další "metr" a postavit rovnou pořádně ?
Kruhový objezd se mi také nelíbí, ale taková je doba, stavějí se na jedničkách teď všude. Doufejme, že provizorně.
Čtyřpruh tam je navržen jednak kvůli peážnímu vedení dvou silnic první třídy a jedné evropské, které tudy oproti 43 povedou navždy a žádná dálnice je nenahradí. I když tato silnice zase není tak stará, vlastně se jedná o pár desítek let starou přeložku, je velice nebezpečná. Na obou koncích jsou táhlé oblouky kde se nedá předjíždět a pak všichni riskují v té dlouhé přímé části, ke všemu spousta lesních odboček. Silnici by sice možná stačilo rozšířit jen na třípruh, ale když už se musí kopat, proč to rovnou nerozšířit o další "metr" a postavit rovnou pořádně ?
Kruhový objezd se mi také nelíbí, ale taková je doba, stavějí se na jedničkách teď všude. Doufejme, že provizorně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/9 Nový Bor - Svor
V prvotních plánech tam měla být MÚK. Bohužel se kruháče vážně dávají skoro všude. Ale alespoň něco, současná styková křižovatka je hodně nebezpečná. A 4pruh bude fajn, jinak se na I13 nedá tolik bezpečně předjíždět a kvůli peáži I13 a I9 to taky má smysl. Snad se bude brzy stavět a někdo do toho nebude házet vidle. V Libereckém kraji je to jedna z mála staveb, co se v dohledné době snad spustí - kromě letos dokončovaného obchvatu Kravař a snad zahájí letos úpravu MÚK Rádelský Mlýn.
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Ne, já si nestěžuji ať se tady nestaví, chraň bůh Já si stěžuji že se nestaví na I/43 a hlavně že někdo dokáže přijít s argumentem, že prostě teď se nic rozšiřovat nebude protože by to bylo "jen" na 10-15 let a potom by tam jezdilo "jen" 12-14 tis. vozidel. To je hlavní argument proč to tam nerozšiřovat, že pro 12 000 vozidel to není potřeba. A stavíme D6 pro 8000, tady pro 13 000 a těc úseků dalších je hromada, kde se zkapacitnění pro méně než 15 000 vozidel chystá
Jinak kruháč stavět na konci čtyřpruhu, kde vedou peážně dvě silnice první třídy, je totální nesmysl, kór, když na té křižovatce právě jedna silnice opouští hlavní trasu. Má tam být nějaká trubka podle primárního směru, což předpokládám je směr Nový Bor - sever na I/9. 4-pruh normálně levý pokračuje dál, pravý na MÚK a na I/9. A v opačném směru po spojení normálně začátek 4-pruhu. Nevím, jak někoho může napadnout dát do takových míst kruháč. To je přesně ono, o čem jsem mluvil u té D6. Tam se "vyhazují" peníze oknem za přeložku nějaké polňačky, i když jde řešit o 95% levněji, ale tady udělají takový nesmysl
Jinak kruháč stavět na konci čtyřpruhu, kde vedou peážně dvě silnice první třídy, je totální nesmysl, kór, když na té křižovatce právě jedna silnice opouští hlavní trasu. Má tam být nějaká trubka podle primárního směru, což předpokládám je směr Nový Bor - sever na I/9. 4-pruh normálně levý pokračuje dál, pravý na MÚK a na I/9. A v opačném směru po spojení normálně začátek 4-pruhu. Nevím, jak někoho může napadnout dát do takových míst kruháč. To je přesně ono, o čem jsem mluvil u té D6. Tam se "vyhazují" peníze oknem za přeložku nějaké polňačky, i když jde řešit o 95% levněji, ale tady udělají takový nesmysl
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Vyhlášeno výběrko na stavbu: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/467778
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Super, tak ještě obchvat Svoru by mohl v zápětí následovat, ať se zbytečně nedělá jedno rameno kruháče:
- Přílohy
-
- Výstřižek I9 kruháč.JPG (400.65 KiB) Zobrazeno 11852 x
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Mne tedy zaujala jiná věc, a sice to, že to bude rovnou označeno jako SMV! Liberecký kraj je sice v tomto hodně pokrokový, ale tady je to docela překvapení...
Ve směru na Děčín bude tedy možno jet cca 1750 m rychlostí 110 km/h
V opačném směru nevím, protože chybí ve výkresu od Děčína autíčko (je jen od Nového Boru) ale to je předpokládám renonc, a bude to stejné jako v opačném směru.
Ve směru na Děčín bude tedy možno jet cca 1750 m rychlostí 110 km/h
V opačném směru nevím, protože chybí ve výkresu od Děčína autíčko (je jen od Nového Boru) ale to je předpokládám renonc, a bude to stejné jako v opačném směru.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Tak to tedy koukám, většina těchto "průpletových" krátkých 4-pruhů, bývá MPR 90.
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Bude tam spíš 90tka, na SMV může být k 110tce +-20 km/h. Viz SMV od Liberce na Turnov - někde 130, jinde 90.Majkii píše:Mne tedy zaujala jiná věc, a sice to, že to bude rovnou označeno jako SMV! Liberecký kraj je sice v tomto hodně pokrokový, ale tady je to docela překvapení...
Ve směru na Děčín bude tedy možno jet cca 1750 m rychlostí 110 km/h
V opačném směru nevím, protože chybí ve výkresu od Děčína autíčko (je jen od Nového Boru) ale to je předpokládám renonc, a bude to stejné jako v opačném směru.
P.S. který z těch výkresů to je, dokumentů je tam spousta
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Dík, výkresy 3. část.Majkii píše:SO 190 - Dopravní značení
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Začátek SMV od Děčína bude tady:
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... 22.949%22N
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... 22.949%22N
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Hlavní důvod umístění označení SMV vidím "automatické" vyloučení cyklistů a traktorů z této zkapacitněné silnice.
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Zajímavé! Proč to teda v opačném směru taky není prodlouženo ještě tam někam?mapman píše:Začátek SMV od Děčína bude tady:
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... 22.949%22N
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Takto to vyplynulo z projednání s PČR, ale v rámci RDS se ještě může leccos změnit. Předběžné info o začátku SMV bude muset být už na kruhácích u Okrouhlé...
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Trochu mě překvapilo, že tam opravdu bude obyčejný KO. Trochu jsem čekal od Boru dva pruhy na vjezdu, pravý turbo na Liberec a levý pro cestu na Rumburk, jako u Benešova nebo nově na I/35 u Zámrsku.
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Jasně, to je patrné i z textové poznámky orientační dopravní značení MÚK Okrouhlá a silnice II/268 bude upraveno v rámci související stavby. Možnost, že je v tom schována i samotná IZ2a, mně sice napadla, ale nepovažoval jsem ji za příliš pravděpodobnou.mapman píše:Předběžné info o začátku SMV bude muset být už na kruhácích u Okrouhlé...
Ještě mě trochu zaráží jedna věc: dle kategorizace má čtyřpruh pokračovat právě až k Okrouhlé, tak bych čekal, že to bude na výhledové pokračování co možná nejvíc připravené, ale takovýhle monolitický most přes sjezdovou rampu do Nového Boru bude pro polovinu čtyřpruhu zbytečně široký a jednoduše rozšířit taky nejspíš nepůjde. Nebo bude problém v tom, že tahle změna v kategorizaci je snad příliš čerstvá?
- Přílohy
-
- nvbrsvr_most.jpg (85.04 KiB) Zobrazeno 11529 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Nejspíš bude problém v té poslední větě...
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Nový termín pro výběr zhotovitele:
03.01.2022
03.01.2022
Re: I/9 Nový Bor - Svor
1. posun a koukám, 5 relativně jednoduchých upřesnění. Tak kolik jich do začátku ledna ještě bude?ada031 píše:Nový termín pro výběr zhotovitele:
03.01.2022
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Nový termín pro výběr zhotovitele:
05.01.2022
05.01.2022
Re: I/9 Nový Bor - Svor
Posun č. 4 na 13. 1. 2022
VYSVĚTLENÍ, ZMĚNA NEBO DOPLNĚNÍ ZADÁVACÍ DOKUMENTACE č. 23.-29.
VYSVĚTLENÍ, ZMĚNA NEBO DOPLNĚNÍ ZADÁVACÍ DOKUMENTACE č. 23.-29.
Re: I/9 Nový Bor - Svor
A pak byl posun č. 3 na 11. 1. 2022ada031 píše:Nový termín pro výběr zhotovitele:
05.01.2022
VYSVĚTLENÍ, ZMĚNA NEBO DOPLNĚNÍ ZADÁVACÍ DOKUMENTACE č. 9-22