Stránka 1 z 1

I/9 Liběchov - Dubá

Napsal: 30.1.2017 18:51:34
od ElWapp
Je nějaký plán něco provést s průjezdem Kokořínskem, nebo ho nějak bajpásnout? Jízda to vskutku není komfortní, nějaká kvalitní jednička na sever by se určitě neztratila.

Re: I/9 Liběchov - Dubá

Napsal: 30.1.2017 19:21:38
od Honey72
Velice těžko se staví přeložky v chráněné oblasti. I kvůli jednomu stromu u silnice je milion obstrukcí od správy CHKO. Navíc se jako významově lepší upřednostňuje trasa přes Boleslav po D10 a Doksy. Z centra Prahy je jen o 16 km delší, časově však nastejno. Do některých částí Prahy dokonce kratší nebo stejná. Dálková doprava a kamiony už trasu po I/9 víceméně opustili a využívají nový přechod v Hrádku, ke kterému vede z Prahy dálnice nebo rychlostní komunikace. Takže devítka mezi I/16 a I/38 zůstane asi navždy bez větších změn v trasování. Buďme rádi za obchvat Dubé, který ochranářům nevadil, protože vede u hranic CHKO a po polích :)

Re: I/9 Liběchov - Dubá

Napsal: 31.1.2017 11:48:59
od Lynx
Kokořínsko je kraj pískovcových skal, rozeklaných úzkých údolí. Skrz takové území nelze žádnou silnici vést, jedině to území obejít

Re: I/9 Liběchov - Dubá

Napsal: 8.3.2017 15:04:25
od Gejza
Přesně jak píše Honey. Přeložky by byly technicky možné, ale pokud by měly mít smysl, znamenaly by nepřípustný zásah do krajinného rázu, biotopů, skalních útvarů a dalších předmětů ochrany CHKO. I/9 je sice nejkratší cestou z Prahy na sever, ale dopravně zastíněnou alternativními trasami (D10+I/38, resp. I/35). Dálková a nákladní doprava zpravidla využívá jiné trasy a I/9 využívají spíše místní ze sídel mezi Liběchovem a Dubou a lufťáci z Prahy, když nechtějí jet na chalupu po dálnici. I ten obchvat Dubé chápu jako ekonomicky "na hraně", kde nižší dopravní význam vyvažovaly závadné parametry průjezdu Dubou.
Podle mě by to spíše chtělo nějaký přivaděč od D8 na Liběšicko/Úštěcko, resp. přestavbu II/240 s obchvatem Roudnice (a novým mostem přes Labe) a případně i Polep, ale k tomu se vlastník komunikace, resp. Ústecký kraj moc nemá.

Re: I/9 Liběchov - Dubá

Napsal: 9.3.2017 9:02:16
od vaclav
Gejza píše:I/9 využívají spíše místní ze sídel mezi Liběchovem a Dubou a lufťáci z Prahy, když nechtějí jet na chalupu po dálnici.
+ motorkari.

Re: I/9 Liběchov - Dubá

Napsal: 9.3.2017 14:24:34
od Jaroslav
Gejza píše:....I/9 je sice nejkratší cestou z Prahy na sever, ale dopravně zastíněnou alternativními trasami (D10+I/38, resp. I/35). Dálková a nákladní doprava zpravidla využívá jiné trasy a I/9 využívají spíše místní .....
Myslím, že by sis měl jít poslechnout zastupitelstvo Liběchova, jehož myší dírou projede X tisíc kamionů denně (Opravdu něšťastná kombinace relativně velkého počtu vozidel s naprosto nedostatečnými parametry komunikace). V Liběchově je to navíc kumulace I/9 s 261 na Štětí do jehož papíren se valí obrovské množství kamionů surovin a následné expedice.
To je asi jediný obchvat na trase, který by dával smysl...

Re: I/9 Liběchov - Dubá

Napsal: 15.3.2017 9:58:32
od Gejza
Jaroslav píše:
Gejza píše:....I/9 je sice nejkratší cestou z Prahy na sever, ale dopravně zastíněnou alternativními trasami (D10+I/38, resp. I/35). Dálková a nákladní doprava zpravidla využívá jiné trasy a I/9 využívají spíše místní .....
Myslím, že by sis měl jít poslechnout zastupitelstvo Liběchova, jehož myší dírou projede X tisíc kamionů denně (Opravdu něšťastná kombinace relativně velkého počtu vozidel s naprosto nedostatečnými parametry komunikace). V Liběchově je to navíc kumulace I/9 s 261 na Štětí do jehož papíren se valí obrovské množství kamionů surovin a následné expedice.
To je asi jediný obchvat na trase, který by dával smysl...
Tam je spíše potřeba obchvatu na II/261, ne? V ZÚR je ta přeložka zanesena, ale jsem zvědavý, jak se do záměru promítnou požadavky památkářů.