I/9 obecně
I/9 obecně
Protoze nevim, co s tim jinak, dovolil jsem si zalozit nove tema. Docela mne prekvapilo, ze o tom nekdo uvazuje. Naopak mne neprekvapilo, jake jsou reakce.
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/litome ... zpravy_grr
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/litome ... zpravy_grr
Re: I/9 obecně
Hned v prvním odstavci článku je chyba, silnice I/9 prochází ústeckým krajem. Nápad na vyvedení silnice první třídy z CHKO se mi z ochranářského hlediska jeví jako rozumný.
Re: I/9 obecně
chybu tam nevidím, neboť je jasně řečeno, že se bavíme o úseku mělník - čl a ten opravdu neprochází úst. krajem. zlepšit cestování v tomto úseku by pro řidiče bylo dobré, z hlediska přírody je situace podstatně lepší než dřív, kamiony tam už skoro nejezdí, provoz mi příjde stejný jak 20 let zpátky (což je vlastně menší s ohledem na větší počet aut), takže na přírodu bych se nevymlouval. lidé z čl často volí do pha cestu přes mb (tam by bylo dobré zrychlit průjezd okolo mb). suma sumárum - řešil bych pouze zlepšení stávající trasy lokálním rozšířením na 2+1 kde to jde, krátkými tunely obejít liběchov, želízy a tupadly, v medonosích nechat radar, u deštné to přeložit na západ, dubá je vyřešená a v jestřebí udělat velký kruháč. dál pak ideálně pořešit zahrádky, sosnová je už přeložená tak 40 let tuším. a voila, hotovo.
Re: I/9 obecně
Neprochazi.
Jinak pocin je v poradku, jen bych cekal spis vychodni obchvat CHKO. Tam je krajina industrializovanejsi (v zemedelskem smyslu slova), ale zjevne napojit Steti na silnici I.tridy je silna motivace. Dost by mne zajomalo ale reseni v Libechove.
Jinak pocin je v poradku, jen bych cekal spis vychodni obchvat CHKO. Tam je krajina industrializovanejsi (v zemedelskem smyslu slova), ale zjevne napojit Steti na silnici I.tridy je silna motivace. Dost by mne zajomalo ale reseni v Libechove.
Re: I/9 obecně
Zelizy, Medonosy, Tupadly, Destna... vse v CHKO, tam nikdo 2+1 nepovoli. A je pravda, ze tohle uz davno jednicka nemela byt. Intenzity jsou podle calanku na 5000 aut/24h, ale v severni casti mene.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/9 obecně
Z devítky se na většině úseků stala silnice už jen nižšího významu než bývala. Něco jako 14 či 22. Dálkový charakter ztratila a stejně jako tyto silnice se dočká maximálně modernizací než větších přeložek.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/9 obecně
Osobně bych řekl, že I/9 by měla být nahrazena poctivou jedničkou ve stopě I/38+D10. Věřím, že už tak dnes hodně lidí jezdí. Varianta I/15+D8 se mě moc nezamlouvá, 15 bych ponechal pro regionální dopravu víceméně bez přeložek, max jak píše Honey nějaká modernizace, řekněme na jednotnou kategorii, ale bez obchvatů.
Re: I/9 obecně
Je to tak, před pár lety jsem byl na návštěvě u známých kousek za Českou Lípou a dost se divili, že jsem tam jel z Prahy přes Mělník - jednoznačně preferovali I/38 + D10. Taky si dovedu představit ukončení I/9 v Mělníce na I/16, přečíslování části od I/38 až na hranice na I/38 a převedení zbytku na II. třídu.
Re: I/9 obecně
Ja jsem jezdil z České Lípy do Prahy podle toho, do které části jsem potřeboval a kam jsem jel dál. Když jsem jel na D5 jel jsem po I/9, stejně tak, když jsem jel na D1. Pokud jsem jel na Černý Most jel jsem na Mladou Boleslav.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/9 obecně
Ja jezdil do CL po I/9, jednou, kdyz byla nejaka uzavirka po D8+II/240+I/15, casove to vyslo tak nejak nastejno.
Re: I/9 obecně
Někde jsem viděl na internetu i celou tu studii i s mapama. Zkusím nalézt.
Podle mne bylo špatné zadání. Nakonec i v té studii v závěru je to naznačené.
Nejvíce mne udivilo vymezení CHKO Kokořínsko. Nikdy mne nenapadlo, že okolí za Úštěkem už není CHKO tj. hrad Helfenbuurk, kalvárie Ostré, Opičí hlava. Nacpat přeložku do údolí směrem na Blíževedly je vlastně výsledkem toho zadání (přeložka stávající trasy obcházející CHKO).
Podle mne je řešením:
- říci si, že I/9 je silnice pro spojení středu Čech do Šluknovského výběžku na hr. přechod Rumburk.
- I/9 MÚK Zdiby - Jestřebí převést na II. třídu - regionální význam
- nalézt "nějaké" spojení Česká Lípa střed Čech mimo CHKO
- východní obchvat I/38 + D10 je celkem ok
- chybí podle mne západní obchvat
Přeložka I/9 ve stávající trase není průchozí . To svým způsobem dokázala uvedená studie a naznačila, že ani po obvodu CHKO to nepůjde. Řešit napojení papírny ve Štětí je hledání dalšího důvodu pro přeložku a obchvat Liběchova. Neříkám, že třeba obchvat Liběchova není potřeba, ale jako regionální silnice se to bude lepší řešit. Západní trasa Česká Lípa - Litoměřice a pak po D8 je dlouhá, ale hlavní problém má v průjezdu Litoměřicemi. V Litoměřicích se sice postavil nový most, ale obchvat ne a asi nebude nikdy. On to taky neměl být obchvat, ale průtah/průpich kolem tratě. Takže I/15 jde po tom starém nyní aspoň rekonstruovaném mostu.
Navíc bych viděl změnu v zadání ještě v tom, že by to měla být silnice první třídy třípruh s MÚK a omezeným přístupem.
Podle mne bylo špatné zadání. Nakonec i v té studii v závěru je to naznačené.
Nejvíce mne udivilo vymezení CHKO Kokořínsko. Nikdy mne nenapadlo, že okolí za Úštěkem už není CHKO tj. hrad Helfenbuurk, kalvárie Ostré, Opičí hlava. Nacpat přeložku do údolí směrem na Blíževedly je vlastně výsledkem toho zadání (přeložka stávající trasy obcházející CHKO).
Podle mne je řešením:
- říci si, že I/9 je silnice pro spojení středu Čech do Šluknovského výběžku na hr. přechod Rumburk.
- I/9 MÚK Zdiby - Jestřebí převést na II. třídu - regionální význam
- nalézt "nějaké" spojení Česká Lípa střed Čech mimo CHKO
- východní obchvat I/38 + D10 je celkem ok
- chybí podle mne západní obchvat
Přeložka I/9 ve stávající trase není průchozí . To svým způsobem dokázala uvedená studie a naznačila, že ani po obvodu CHKO to nepůjde. Řešit napojení papírny ve Štětí je hledání dalšího důvodu pro přeložku a obchvat Liběchova. Neříkám, že třeba obchvat Liběchova není potřeba, ale jako regionální silnice se to bude lepší řešit. Západní trasa Česká Lípa - Litoměřice a pak po D8 je dlouhá, ale hlavní problém má v průjezdu Litoměřicemi. V Litoměřicích se sice postavil nový most, ale obchvat ne a asi nebude nikdy. On to taky neměl být obchvat, ale průtah/průpich kolem tratě. Takže I/15 jde po tom starém nyní aspoň rekonstruovaném mostu.
Navíc bych viděl změnu v zadání ještě v tom, že by to měla být silnice první třídy třípruh s MÚK a omezeným přístupem.
Re: I/9 obecně
Toto částečně řeší západní obchvat Roudnice. Přestože ve Vědomicich si blízko plánované trasy postavili lidi domy, založili sdružení, začali proti obchvatu bojovat, tak snad po 8 letech se našla nějaká schůdná varianta pro obě strany. Neznám úplné novinky, ale třeba zdedvs píše: Podle mne je řešením:
- chybí podle mne západní obchvat
Západní trasa Česká Lípa - Litoměřice a pak po D8 je dlouhá, ale hlavní problém má v průjezdu Litoměřicemi.
https://sever.rozhlas.cz/zapadni-obchva ... un-7778697
To, že varianta D8-Roudnice-Úštěk dává smysl, je vidět i z intenzity dopravy. Jen v těchto případech by mělo mít vizi ŘSD, převzít to a financovat. Ne to nechat tahat kraj a pak po 10 letech zjistit, že regionální trasou jezdí víc dálkové dopravy než po i/9 ...
- Přílohy
-
- scitani02.jpg (208.36 KiB) Zobrazeno 12679 x
Re: I/9 obecně
Nevím jestli už to tu neproběhlo, EIA na jinou stavbu má v sobě zajímavou mapku uvažovaného propojení I/16 a I/9 u Mělníka.
Jedná se o EIA STC2362 - Nové dopravní řešení v lokalitě Horní Počaply - Dolní Beřkovice - Cítov
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 62?lang=cs
Jedná se o EIA STC2362 - Nové dopravní řešení v lokalitě Horní Počaply - Dolní Beřkovice - Cítov
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 62?lang=cs
Re: I/9 obecně
Ten "obchvat" kolem Libechovskeho zamku je bozi, ale myslim, ze nepruchozi. Obchvat Libechova zausteny az za Zelizy, tedy uvnitr CHKO, PR a pravdepodobne tunelem je vysledek jinych zkratek. Osobne jeste vaham mezi LSD, THC, MDMA a ADHD. Nevylucuji ani kombinaci.
Nehlede na to, ze to neresi I/9 -> smer Praha/MB
Nehlede na to, ze to neresi I/9 -> smer Praha/MB
Re: I/9 obecně
Téma se již dostalo do Nedej se: https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... i-silnici/
Re: I/9 obecně
Klasický pohled pořadu. Mluví jen odpůrci...
Re: I/9 obecně
Tak emoční a tendenční reportáž jsem samozřejmě čekal. Dočkal jsem se. Nicméně aby vznikala dlouhá přeložka I/9 pro nákladní dopravu (je úplně jedno kde) je za mě prostě nesmysl. Pro dálkovou dopravu Praha-Česká Lípa a dál komunikace už stojí (I/38) pro menší vzdálenosti snad stačí současná I/9, ne ?
Pokud by doprava narostla do nějakých závratných výšin, bude to jiná situace, ale zatím není a hlavně bych neřekl, že by měla přijít. Kdyby nějaké obce potřebovaly lokální obchvat, je to také něco jiného (i když teda v CHKO horko těžko). Kdyby tam bylo hodně nákladní dopravy, ať se tam prostě zakáže a povolí se tam jen místní nákladní doprava.
Stavět tady nějakou 30 km přeložku je úplně mimo. To radši ať postaví pořádnou MÚK D10xI/38 a třeba rozšíří I/38 na 3-pruh mezi Lípou a MB nebo alespoň zlepší průjezdnost okolo Škodovky. A ještě hromada peněz zbyde. Dlouhá přeložka v těchto místech by byla prakticky jen další radiálou do Prahy skoro k prdu.
Pokud by doprava narostla do nějakých závratných výšin, bude to jiná situace, ale zatím není a hlavně bych neřekl, že by měla přijít. Kdyby nějaké obce potřebovaly lokální obchvat, je to také něco jiného (i když teda v CHKO horko těžko). Kdyby tam bylo hodně nákladní dopravy, ať se tam prostě zakáže a povolí se tam jen místní nákladní doprava.
Stavět tady nějakou 30 km přeložku je úplně mimo. To radši ať postaví pořádnou MÚK D10xI/38 a třeba rozšíří I/38 na 3-pruh mezi Lípou a MB nebo alespoň zlepší průjezdnost okolo Škodovky. A ještě hromada peněz zbyde. Dlouhá přeložka v těchto místech by byla prakticky jen další radiálou do Prahy skoro k prdu.
Re: I/9 obecně
Tady je ta vyhledávací studie pro ŘSD na I/9 Liběchov - Dubá
https://hlidacipes.org/app/uploads/2021 ... zprava.pdf
mapovou část úseku Julčín – Rašovice
https://hlidacipes.org/app/uploads/2021 ... -Dil-4.pdf
mapovou část úseku Rašovice – Kravaře
https://hlidacipes.org/app/uploads/2021 ... -Dil-5.pdf
zdroj článek: https://hlidacipes.org/nedotcena-krajin ... i-dopravu/
https://hlidacipes.org/app/uploads/2021 ... zprava.pdf
mapovou část úseku Julčín – Rašovice
https://hlidacipes.org/app/uploads/2021 ... -Dil-4.pdf
mapovou část úseku Rašovice – Kravaře
https://hlidacipes.org/app/uploads/2021 ... -Dil-5.pdf
zdroj článek: https://hlidacipes.org/nedotcena-krajin ... i-dopravu/
Re: I/9 obecně
Tak hlidaci pes prave propasl moznost pouzit titulek "Stat hodla vyvest silnici I. tridy z CHKO"
Re: I/9 obecně
Jinak jsem si proletl tu zpravu a nemohu zbavit dojmu, ze v PUDIS jedou dobry matros.
Mimochodem, nekdo by jim mel vysvetlit rozdil mezi Krivoklatskem a Kokorinskem.
Mimochodem, nekdo by jim mel vysvetlit rozdil mezi Krivoklatskem a Kokorinskem.
Re: I/9 obecně
Místy je to vylepšeno na variantu "CHKO Kokořínsko - Máchův máj". Určitě by se našly další perly
Re: I/9 obecně
Téma přeložky I/9 v pořadu ČT: https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... i-krajine/
Re: I/9 obecně
Za mě tedy určitě obchvat Lípy postavit a dál to táhnout na D10. Postavit opravdu pořádnou I/38 (3-pruh + MÚK). I/9 dál k Mělníku nepřekládat vůbec, nepotřebuje to a po modernizaci I/38 to nebude potřeba už tuplem. Jediné co bych pochopil by byl obchvat Liběchova. Tranzit vyhnat.
Re: I/9 obecně
Tranzit vyhnan. Co je zavreny Libechov, tak je zatizeni II/101 mezi II/608 a I/9 dost vyzivne.
Re: I/9 obecně
Liběchov nemá kloudné řešení. Protože mraky dopravy míří do údolí Liběchovky a právě na Dubou. Řešení jsou podle mne 2 - lokální, kdy se vyhodí doprava směr Štětí (a je to v územním plánu Liběchova) a globálnější (tohle je moje vize), kdy se natáhne hypotetická R9 po západním okraji CHKO Kokořínsko. ŘSD na podnět Liběchova prý zkouší ještě kousek dál (resp. blíž Blíževedlům) a spadly obě "mezivarianty" směřující k Dubé.
Ale hodně s tím zatancuje onen plánovaný most mezi Liběchovem a Štětím. Jen je podle mne dost fuk, jestli bude až tam nebo už na Štěpáně.
Ale hodně s tím zatancuje onen plánovaný most mezi Liběchovem a Štětím. Jen je podle mne dost fuk, jestli bude až tam nebo už na Štěpáně.