K této stavbě zatím ŘSD leták nevydalo, ale je vidět ve výhledu na letáku věnujícímu se SV obchvatu Krnova I/57. Tato přeložka vytěsní z centra Krnova tranzitní dopravu směřující od Olomouce na hraniční přechod v Krnově právě přes vybudovanou přeložku I/57.
Oznámení záměru píše:Ve variantě výsledné je celková délka přeložky silnice I/45 (po odečtení ramp mimoúrovňových křižovatek) 2,345 km, spolu s rampami mimoúrovňových křižovatek je pak délka 4,04 km. Silnice I/45 je v této variantě navržena jako dvoupruhová, směrově nerozdělená komunikace kategorie S 9,5/80 (šířka 9,5 m, návrhová rychlost 80 km.h-1). V úseku km 1,860-1,525 pro jízdu ve směru od Města Albrechtice na Bruntál a v km 1,665-2,420 pro jízdu od Bruntálu na Město Albrechtice je navrženo zvětšení počtu jízdních pruhů ve stoupání.
Ve variantě alternativní je v drtivé většině své trasy silnice I/45 řešena obdobně jako u varianty výsledné. Rozdílné je pouze napojení křižovatek na stávající silnice I/57 a I/45, které je navrženo pomocí úrovňových jednopruhových okružních křižovatek. Celková délka úpravy (trasy) je 3,2 km. Jsou navrženy také stoupací pruhy, stejně jako ve výše uvedené variantě.
Řešení křižovatek jako okružních naráží na skutečnost, že v křižovatkách dochází ke styku dvou poměrně významných komunikací a nejkritičtější manévr z hlediska kapacity křižovatek – levé odbočení z vedlejší komunikace - má poměrně významné intenzity.
Nedostatečná kapacita okružních křižovatek je hlavním důvodem, proč byla varianta s okružními křižovatkami pracovně rozpracována pouze jako varianta alternativní, a není dále řešena ani posuzována.
Škoda že v dokumentaci se objevilo slovo, že západní část je možno postavit i bez SV obchvatu, který si myslím je pro město důležitější. Protože ten tranzit I/57 <-> I/45 je podstatně menší. A podle toho návrhu to vypadá i na menší náklady než na SV obchvat, tak aby to neskončilo hlavně nějaký paskvilem na té přeložce I/57.
Podle návrhu i na letáku SV obchvatu bude ta přeložka na I/57 klasická světelná křižovatka?
VZ0086294: 101 - I/45 Krnov - západní obchvat, předběžný GTP
Základní údaje
Název101 - I/45 Krnov - západní obchvat, předběžný GTP
Stručný popis
Předmětem této veřejné zakázky je realizace stavebních prací za účelem zpracování předběžného geotechnického průzkumu pro stavbu I/45 Krnov - západní část. Cílem předběžné etapy geotechnického průzkumu je inženýrskogeologické a hydrogeologické posouzení trasy s geotechnickou interpretací, posouzení technické realizovatelnosti pozemní komunikace včetně posouzení staveniště mostních objektů. Výsledky průzkumu budou zpracovány v Závěrečné zprávě (včetně digitálního zpracování dle Datového předpisu C4), vyhodnocující geotechnické vlastnosti zemin v zájmovém území, dle TP 76A a TP 76B. Výsledky průzkumu budou podkladem pro zpracování DÚR (dokumentace pro územní rozhodnutí).https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=319852
Trošku mi tam chybí ekodukt.
Navíc když to povede v zářezu až 8 metrů - 3:45.
Re: I/45 Krnov, západní obchvat
Napsal: 15.4.2021 12:38:58
od kot
Třeba zde nejsou migrační trasy zvěře.
Re: I/45 Krnov, západní obchvat
Napsal: 16.4.2021 9:17:30
od Honey72
Ekodukt není potřeba. Trasa bez průchodu totiž není tak dlouhá, aby jí nemohla zvěř pár set metrů obejít. Dále jsou tam pro volný pohyb dvě estakády přes údolí a mezi nimi uprostřed trasy bude lávka pro pěší. Tak i po ní to třeba srna může vzít Každopádně, předpokládám, že tam bude i nějaký ten větší propustek pod silnicí. Ale hlavně, je to silnice, žádná dálnice, takže plot tam asi nebude a zvěř bude možná moci lítat vesele přes silnici .-)