I/45 Obchvat Nové Heřminovy
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15.3.2014 16:46:24
I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Chtěl bych se zeptat, kdy se plánuje stavba obchvatu Nové Heřminovy a Zátoru.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Řekl bych, že než se začne stavět přehrada žáden obchvat nebude.
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Obchvat musí předcházet přehradě, ale MZe si vydupalo vyčlenění obchvatu ze stavby přehrady a přípravu "hodilo" na MD/ŘSD. Teď budou na MD/ŘSD házet vinu za to, že nemohou stavět přehradu... Je to dlouhodobý spor. Hlavně jde o to, že přeložka I/45 musí být "dočasně" zkrácena, aby se nemusel stavět tunel a to vyžaduje zase složitější a delší projednání.rumpeak píše:Řekl bych, že než se začne stavět přehrada žáden obchvat nebude.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Nová vizualizace:
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Poslední nepřestavěný úsek na trase Bruntál - Krnov, ostatní jsou již v S 11,5/80.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Obávám se, aby to nedopadlo stejně jako s obchvaty Bruntálu a Krnova změna z 11,5/80 na 9,5/80. Tunel se taky někomu bude zdát drahý, tak uděláme zářez (cca 35-50m hluboký) a tak ušetříme. Pokud o tom bude rozhodovat nějaký úřada na ministerstvu, tak do dopadne zle
Jinak jsem zaregistroval, že od poloviny prosince probíhají v místě, kde bude stát hráz přehrady, vrtnou soupravu a čilý ruch. Asi probíhají průzkumné vrty pro projektovou přípravu hráze.
Jinak jsem zaregistroval, že od poloviny prosince probíhají v místě, kde bude stát hráz přehrady, vrtnou soupravu a čilý ruch. Asi probíhají průzkumné vrty pro projektovou přípravu hráze.
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Již delší dobu probíhá geologický průzkum v prostoru budoucí hráze přehrady Nové Heřmínovy a to včetně kopané sondy. Dneska se pohybovala vrtná souprava v prostoru budoucího obchvatu Zátoru. Vypadá to, že provádějí sondy i pro dokumentaci k přeložce I/45.
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
petsheny: Proč by na obchvatu Bruntálu šířka 9,5 m neměla stačit? Jde o stavbu v oblasti, která není příliš hustě osídlená a ani není na extra významném tranzitním tahu.
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Tak ona kategorie 9,5 a 11,5 je jo sakra rozdíl,i když se to na první pohled nemusí zdát.Výhody 11,5 oproti 9,5 jsou:-odstavný pruh pro případ technického problému na vozidle.
-větší prostor pro úhybný manévr v případě chyby jiného řidiče.
-možnost bezpečnějšího předjetí stojící či pomalu jedoucí překážky(cyklista,traktor).
-při míjení dvou nákladních aut nižší větrný ráz a tím snížení nebezpečí kolize.
Také zde musím zmínit jednu nevýhodu a to využívání odstavného pruhu jako jízdního pruhu při předjíždění jiným vozidlem.Vznikají tím nebezpečné situace.
Také nemůžu souhlasit s tím,že na tomto úseku není významný tranzit.Právě naopak a po dobudování Krnovského obchvatu a přestavby silnice 1/46 v úseku Šternberk-Olomouc včetně východní tangenty se může ještě výrazně zvýšit.
-větší prostor pro úhybný manévr v případě chyby jiného řidiče.
-možnost bezpečnějšího předjetí stojící či pomalu jedoucí překážky(cyklista,traktor).
-při míjení dvou nákladních aut nižší větrný ráz a tím snížení nebezpečí kolize.
Také zde musím zmínit jednu nevýhodu a to využívání odstavného pruhu jako jízdního pruhu při předjíždění jiným vozidlem.Vznikají tím nebezpečné situace.
Také nemůžu souhlasit s tím,že na tomto úseku není významný tranzit.Právě naopak a po dobudování Krnovského obchvatu a přestavby silnice 1/46 v úseku Šternberk-Olomouc včetně východní tangenty se může ještě výrazně zvýšit.
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Jarda Š.: Když se tak z okna dívám na ne příliš hustě osídlené město s 18.000 obyvateli na ne extra významném tranzitním tahu Olomouc - Šternberk - Krnov - Nisa - Opole, tak si tak říkám, proč teda tudy jezdí ty kamiony s polskou značkou Jediné co mě napadá je, že to tu mají do Opolského vojvodství blíž než přes D1/A1 a pak zpět po A4 a schůdnější, než se kodrcat přes Červenohorské sedlo (a taky levnější, pač tu nejsou mýtné brány). V roce 2010 se intenzity dopravy pohybovaly ve směru Olomouc-Krnov na 5.000 respektive 6.500 vozidel. Z toho jsou ale dobrá 1/3 tranzitní kamiony PL. Uvidíme, jak to dopadne při letošním sčítání.
Krnovský obchvat taky chtěli shodit na 9,5 a rychle to vraceli zpátky na 11,5.
Jinak po trase obchvatu Nových Heřmínov a Zátoru se už pohybují dvě vrtné V3Sky
Krnovský obchvat taky chtěli shodit na 9,5 a rychle to vraceli zpátky na 11,5.
Jinak po trase obchvatu Nových Heřmínov a Zátoru se už pohybují dvě vrtné V3Sky
- Přílohy
-
- 24.3.2016
- 2016-03-24.jpg (68.8 KiB) Zobrazeno 43299 x
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
petsheny: Neříkám, že je tam zbytečný obchvat, ale že na ten tranzit, který tam jezdí, je 9,5 m dostatečná šířka. (Pro pohodlný průjezd kamionu to bohatě stačí, trochu problémů může nastat jen tehdy, když tam nějaký "chcípne".)
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Tak to vypadá, že v Zátoru dojde k vypuštění MÚK s místními komunikacemi a nahrazením OK.
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... f?id=92007
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... f?id=92007
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Když jsem viděl v DÚR 2017 tři OK tak, mě přešla veškerá radost z této stavby i z této silnice, která je postavena v pěkných návrhových parametrech mezi Bruntálem a Krnovem až na tento úsek.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Už by mohli jít dopravní experti, investor a projektanti s těma kruháčema fakt do pr..čic.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Tři? Já vím jen o dvou. OK v Nových Heřmínovech se silnicí III/4581 a pokud se postaví II. etapa (obchvat samotných Nových Heřmínov s tunelem - pokud někdy ho postaví ), tak tenhle vypadne z hlavní trasy. Druhý má být místo MÚK u fotbalového hřiště v Zátoru-Loučkách. Kde proboha bude ten třetí?
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
1. Nové Heřminovy
2. Zátor - západně od fotbalového hřiště
3. Loučky s III/4585
2. Zátor - západně od fotbalového hřiště
3. Loučky s III/4585
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
To v Zátoru budou 2 OK ve vzdálenosti 100m od sebe? Nebylo by lepší to napojení na původní I/45 zrušit? V původním návrhu byla i MÚK s III/4583 (směr Čaková). Nebylo by lepší to napojit rovnou tady?
- Přílohy
-
- Nový návrh
- NH návrh.jpg (144.19 KiB) Zobrazeno 38888 x
-
- Návrh ŘSD
- NH.jpg (139.89 KiB) Zobrazeno 38888 x
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Taky si myslím, že Tvoje řešení je lepší a plynulejší, než to co je v současné době v DÚR. Ještě ten poslední kruháč nahradit průsečnou křižovatkou a je klid.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Dá se s tím v této fázi ještě něco udělat bez většího zdržení přípravy?
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Otázka je co je zdržení? Při současném tempu přípravy, kdy stavba už měla stát, je stále času dost. Vždycky jde s tím něco dělat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Přijde mi, že II. etapa nebude realizována ihned, ale až někdy ve výhledu. Průjezd přes Nové Heřminovy vede v nové trase mimo obec.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Tak to bylo i prezentováno na různých setkáních. Nové Heřmínovy ale stavbu požadují, jinak prý neodblokují jednání o pozemcích k přehradě. Současná trasa je sice hezká v kategorii S11,5, postavená tuším na konci 80 let (byl jsem ještě malý ). Kdysi tam bývala 70 téměř po celé délce a jen u úseku od železničního mostu k mostu přes Opavu byla 50, jinak 70. Teď je 70 jen od vjezdu od Bruntálu k železničnímu mostu. Když po té skoro 1km dlouhé rovince jedu 50, tak si připadám jak deb.., protože mě všichni předjíždí a dívají se na mě jak na exota.
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Ještě letos by snad měly být zahájeny výkupy pozemků pro I. etapu obchvatu
http://prehradanoveherminovy.cz/vykupy- ... r-i-etapa/
http://prehradanoveherminovy.cz/vykupy- ... r-i-etapa/
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Byl zveřejněn leták na stavbu Nové Heřminovy – Zátor, I. etapa
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/513 ... -zator.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/513 ... -zator.pdf
Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy
Povodí Odry už vykoupilo některé pozemky pro přeložku I/45
světle modrá: ŘSD
tmavě modrá: Povodí Odry
Plné rozlišení, stav k 11.5.2020
náhled:
světle modrá: ŘSD
tmavě modrá: Povodí Odry
Plné rozlišení, stav k 11.5.2020
náhled: