Stránka 1 z 2

I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 17.3.2014 21:02:43
od Janaki1984
Chtěl bych se zeptat, kdy se plánuje stavba obchvatu Nové Heřminovy a Zátoru.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 21.8.2014 16:39:08
od rumpeak
Řekl bych, že než se začne stavět přehrada žáden obchvat nebude.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 23.8.2014 7:53:46
od martini
rumpeak píše:Řekl bych, že než se začne stavět přehrada žáden obchvat nebude.
Obchvat musí předcházet přehradě, ale MZe si vydupalo vyčlenění obchvatu ze stavby přehrady a přípravu "hodilo" na MD/ŘSD. Teď budou na MD/ŘSD házet vinu za to, že nemohou stavět přehradu... Je to dlouhodobý spor. Hlavně jde o to, že přeložka I/45 musí být "dočasně" zkrácena, aby se nemusel stavět tunel a to vyžaduje zase složitější a delší projednání.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 17.9.2015 15:55:19
od Adam108
Nová vizualizace:

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 17.9.2015 19:35:50
od Lenny
Poslední nepřestavěný úsek na trase Bruntál - Krnov, ostatní jsou již v S 11,5/80.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 1.1.2016 18:42:36
od petsheny
Obávám se, aby to nedopadlo stejně jako s obchvaty Bruntálu a Krnova :evil: změna z 11,5/80 na 9,5/80. Tunel se taky někomu bude zdát drahý, tak uděláme zářez (cca 35-50m hluboký) a tak ušetříme. Pokud o tom bude rozhodovat nějaký úřada na ministerstvu, tak do dopadne zle :evil:
Jinak jsem zaregistroval, že od poloviny prosince probíhají v místě, kde bude stát hráz přehrady, vrtnou soupravu a čilý ruch. Asi probíhají průzkumné vrty pro projektovou přípravu hráze.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 16.3.2016 19:47:50
od petsheny
Již delší dobu probíhá geologický průzkum v prostoru budoucí hráze přehrady Nové Heřmínovy a to včetně kopané sondy. Dneska se pohybovala vrtná souprava v prostoru budoucího obchvatu Zátoru. Vypadá to, že provádějí sondy i pro dokumentaci k přeložce I/45.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 25.3.2016 16:22:31
od Jarda Š.
petsheny: Proč by na obchvatu Bruntálu šířka 9,5 m neměla stačit? Jde o stavbu v oblasti, která není příliš hustě osídlená a ani není na extra významném tranzitním tahu.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 25.3.2016 23:03:32
od Uda 77
Tak ona kategorie 9,5 a 11,5 je jo sakra rozdíl,i když se to na první pohled nemusí zdát.Výhody 11,5 oproti 9,5 jsou:-odstavný pruh pro případ technického problému na vozidle.
-větší prostor pro úhybný manévr v případě chyby jiného řidiče.
-možnost bezpečnějšího předjetí stojící či pomalu jedoucí překážky(cyklista,traktor).
-při míjení dvou nákladních aut nižší větrný ráz a tím snížení nebezpečí kolize.
Také zde musím zmínit jednu nevýhodu a to využívání odstavného pruhu jako jízdního pruhu při předjíždění jiným vozidlem.Vznikají tím nebezpečné situace.
Také nemůžu souhlasit s tím,že na tomto úseku není významný tranzit.Právě naopak a po dobudování Krnovského obchvatu a přestavby silnice 1/46 v úseku Šternberk-Olomouc včetně východní tangenty se může ještě výrazně zvýšit.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 26.3.2016 1:05:23
od petsheny
Jarda Š.: Když se tak z okna dívám na ne příliš hustě osídlené město s 18.000 obyvateli na ne extra významném tranzitním tahu Olomouc - Šternberk - Krnov - Nisa - Opole, tak si tak říkám, proč teda tudy jezdí ty kamiony s polskou značkou :) Jediné co mě napadá je, že to tu mají do Opolského vojvodství blíž než přes D1/A1 a pak zpět po A4 a schůdnější, než se kodrcat přes Červenohorské sedlo (a taky levnější, pač tu nejsou mýtné brány). V roce 2010 se intenzity dopravy pohybovaly ve směru Olomouc-Krnov na 5.000 respektive 6.500 vozidel. Z toho jsou ale dobrá 1/3 tranzitní kamiony PL. Uvidíme, jak to dopadne při letošním sčítání.
Krnovský obchvat taky chtěli shodit na 9,5 a rychle to vraceli zpátky na 11,5.
Jinak po trase obchvatu Nových Heřmínov a Zátoru se už pohybují dvě vrtné V3Sky :)

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 26.3.2016 17:59:35
od Jarda Š.
petsheny: Neříkám, že je tam zbytečný obchvat, ale že na ten tranzit, který tam jezdí, je 9,5 m dostatečná šířka. (Pro pohodlný průjezd kamionu to bohatě stačí, trochu problémů může nastat jen tehdy, když tam nějaký "chcípne".)

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 30.1.2018 19:45:47
od petsheny
Tak to vypadá, že v Zátoru dojde k vypuštění MÚK s místními komunikacemi a nahrazením OK.
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... f?id=92007

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 18.6.2018 20:57:57
od Lenny
Když jsem viděl v DÚR 2017 tři OK tak, mě přešla veškerá radost z této stavby i z této silnice, která je postavena v pěkných návrhových parametrech mezi Bruntálem a Krnovem až na tento úsek.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 18.6.2018 21:07:53
od Martin z Ostravy
Už by mohli jít dopravní experti, investor a projektanti s těma kruháčema fakt do pr..čic.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 19.6.2018 6:11:05
od petsheny
Tři? Já vím jen o dvou. OK v Nových Heřmínovech se silnicí III/4581 a pokud se postaví II. etapa (obchvat samotných Nových Heřmínov s tunelem - pokud někdy ho postaví :crazy: ), tak tenhle vypadne z hlavní trasy. Druhý má být místo MÚK u fotbalového hřiště v Zátoru-Loučkách. Kde proboha bude ten třetí?

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 19.6.2018 16:32:29
od Lenny
1. Nové Heřminovy
2. Zátor - západně od fotbalového hřiště
3. Loučky s III/4585

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 20.6.2018 6:36:37
od petsheny
To v Zátoru budou 2 OK ve vzdálenosti 100m od sebe? Nebylo by lepší to napojení na původní I/45 zrušit? V původním návrhu byla i MÚK s III/4583 (směr Čaková). Nebylo by lepší to napojit rovnou tady?

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 20.6.2018 21:23:35
od Lenny
Taky si myslím, že Tvoje řešení je lepší a plynulejší, než to co je v současné době v DÚR. Ještě ten poslední kruháč nahradit průsečnou křižovatkou a je klid.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 22.6.2018 13:26:49
od petsheny
Dá se s tím v této fázi ještě něco udělat bez většího zdržení přípravy?

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 22.6.2018 14:58:09
od Lenny
Otázka je co je zdržení? Při současném tempu přípravy, kdy stavba už měla stát, je stále času dost. Vždycky jde s tím něco dělat.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 15.7.2018 20:40:05
od Lenny
Přijde mi, že II. etapa nebude realizována ihned, ale až někdy ve výhledu. Průjezd přes Nové Heřminovy vede v nové trase mimo obec.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 16.7.2018 6:47:46
od petsheny
Tak to bylo i prezentováno na různých setkáních. Nové Heřmínovy ale stavbu požadují, jinak prý neodblokují jednání o pozemcích k přehradě. Současná trasa je sice hezká v kategorii S11,5, postavená tuším na konci 80 let (byl jsem ještě malý :mrgreen: ). Kdysi tam bývala 70 téměř po celé délce a jen u úseku od železničního mostu k mostu přes Opavu byla 50, jinak 70. Teď je 70 jen od vjezdu od Bruntálu k železničnímu mostu. Když po té skoro 1km dlouhé rovince jedu 50, tak si připadám jak deb.., protože mě všichni předjíždí a dívají se na mě jak na exota.

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 13.12.2018 10:50:06
od petsheny
Ještě letos by snad měly být zahájeny výkupy pozemků pro I. etapu obchvatu

http://prehradanoveherminovy.cz/vykupy- ... r-i-etapa/

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 4.9.2019 8:32:31
od vodouch2000
Byl zveřejněn leták na stavbu Nové Heřminovy – Zátor, I. etapa
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/513 ... -zator.pdf

Re: I/45 Obchvat Nové Heřminovy

Napsal: 11.5.2020 20:31:23
od Jirka L
Povodí Odry už vykoupilo některé pozemky pro přeložku I/45

světle modrá: ŘSD
tmavě modrá: Povodí Odry

Plné rozlišení, stav k 11.5.2020

náhled:
I_45 Nove Herminovy – Zator, I. etapa 2020-05-11.jpg
I_45 Nove Herminovy – Zator, I. etapa 2020-05-11.jpg (793.87 KiB) Zobrazeno 25140 x